31 Μαΐου, 2017

θες να γίνουμε Ανταγωνιστικοί ;; Δες την Ryan Air:



Δεν περνάει μέρα να μην ακούμε ότι η Ελλάδα δεν είναι ανταγωνιστική, ότι είμαστε ακριβοί, ότι εν τέλει δεν παράγουμε τίποτα.
 Οι Ευρωπαίοι επιμένουν να μας «διδάξουν» (όπως λέει η Καγκελάριος στο Βερολίνο) με μνημόνια πώς να γίνουμε ανταγωνιστικοί. Όσο για το χρέος μας, φταίει η φοροδιαφυγή, ο τυροπιτάς της γωνίας και ο υδραυλικός που δεν έδωσε απόδειξη.

Όμως, αλήθεια, πόσες τυρόπιτες πρέπει να πουληθούν χωρίς απόδειξη για να προκληθεί τρύπα δισεκατομμυρίων στα φορολογικά έσοδα; 
Πόσες βρύσες πρέπει να επιδιορθωθούν «στη μαύρη» για να δημιουργηθούν ελλείμματα δισεκατομμυρίων στα ασφαλιστικά ταμεία; 
Και πώς από την άλλη συνδυάζεται η έλλειψη ανταγωνιστικότητας με την επιβολή μνημονιακών όρων;

Ας πάρουμε το αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της (σύμφωνα με καπιταλιστικούς όρους) καθόλα επιτυχημένης αεροπορικής εταιρείας Ryan Air με τα «φθηνά» ταξίδια σε όλη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με πληθώρα πληροφοριών που έχουν δει το φως της δημοσιότητας στον διεθνή τύπο, οι πιλότοι και το λοιπό εναέριο προσωπικό είναι ωρομίσθιοι και μάλιστα ουσιαστικά ανασφάλιστοι.

Παρότι η εταιρεία πλέον αποκρύπτει τα ακριβή νούμερα, εικάζεται ότι πάνω απ’ το ήμισυ του εναέριου προσωπικού της προσλαμβάνεται με μπλοκάκι. 
Από τη στιγμή που κάποιος πιλότος ανταποκρίνεται σε αγγελία εργασίας της Ryan Air και περάσει τα διάφορα τεστ και τους ελέγχους που επιβάλλονται, μαθαίνει (ταυτόχρονα με την ευχάριστη είδηση της πρόσληψής του) ότι μπορεί να αναλάβει εργασία αφού ιδρύσει… στην Ιρλανδία (έδρα της εταιρείας) μία ατομική εταιρεία ενοικίασης προσωπικού, η οποία θα νοικιάσει τον μοναδικό (!?) υπάλληλό της και επίδοξο πιλότο σε μία θυγατρική της Ryan Air. 
Για να γίνει δεκτή η ατομική εταιρεία του πιλότου ως συμβαλλόμενος εταίρος της Ryan Air επιβάλλεται να συνεργαστεί με ένα από τα λογιστικά γραφεία που προτείνει η ίδια.
 Εφόσον γίνουν όλα αυτά η ατομική εταιρεία θα πληρώνεται πλέον για τον καθαρό χρόνο πτήσης του πιλότου συν το πολύ 25 λεπτά της ώρας για τον ανεφοδιασμό του αεροσκάφους.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όταν γίνεται έλεγχος στο αεροσκάφος από τις αρχές του εκάστοτε αεροδρομίου, ο χρόνος του ελέγχου είναι εις βάρος του πιλότου (δωρεάν εργασία). 
Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά, ο πιλότος δεν πληρώνεται σε περίπτωση ασθένειας ούτε καν για εργατικό ατύχημα. Απεναντίας θ’ ανακαλύψει ότι το λογιστικό γραφείο του παρακρατεί ασφάλεια ασθένειας που ισχύει μόνο για κατοίκους… Ιρλανδίας.

Ποιος όμως αναλαμβάνει μέριμνα για την επιβίωση ενός άρρωστου πιλότου ή αεροσυνοδού της Ryan Air; Μα φυσικά η κοινωνική πρόνοια του κράτους κατοικίας τους, δηλαδή όλοι εμείς!

Ακόμη κι αν δεν μας τρομάζει η πιθανότητα να πετάμε με άρρωστο πιλότο, πώς μας θα μας φαινόταν να γνωρίζουμε ότι υπάρχει ενδοεταιρικός διαγωνισμός για το ποιος πιλότος καταναλώνει τα περισσότερα και ποιος τα λιγότερα καύσιμα;

Ο εν λόγω διαγωνισμός οδήγησε στις 26 Ιουλίου του 2012 στο φαινόμενο να πετούν ταυτόχρονα τρία αεροσκάφη της Ryan Air πάνω από τον εναέριο χώρο της Βαλένθια, στην Ισπανία και να εκπέμπουν το διεθνές σήμα κινδύνου «Mayday». 
Τι είχε συμβεί;

Οι πιλότοι της εταιρείας, στην προσπάθειά τους να μειώσουν το βάρος του αεροσκάφους, μείωσαν την ποσότητα καυσίμων ρεζέρβας στο κατώτατο επιτρεπτό όριο κι έτσι όταν έκλεισε εκτάκτως το αεροδρόμιο της Μαδρίτης (ο αρχικός τους προορισμός) λόγω κακοκαιρίας, δεν είχαν αρκετά καύσιμα για να πραγματοποιήσουν κύκλους πάνω από την Βαλένθια (το εναλλακτικό αεροδρόμιο).
 Έτσι τα αεροσκάφη των άλλων εταιρειών αναγκάστηκαν να δώσουν προτεραιότητα στην Ryan Air.

Επειδή όμως καμία από τις άνω πρακτικές δεν αντίκειται στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, το οποίο τόσο ποθούν οι λάτρεις της ΕΕ, οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές εταιρείες σκέφτηκαν το πιο «λογικό»: ας αντιγράψουμε την Ryan Air.

Λατρεμένη μας ανταγωνιστικότητα, λοιπόν, με πιλότους που σε μερικές εταιρείες αναγκάζονται πλέον να πληρώσουν χρήματα για να συμπληρώσουν τις απαραίτητες (για την διατήρηση της άδειας ικανότητάς τους) ώρες πτήσης.

Ευτυχώς, μένουμε Ευρώπη!

στο katiousa.gr

«Με αρχηγούς Σαμαρινιώτη, τον Σαράφη και τον Άρη…»

Στις 31 του Μάη 1957, ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε αμερικανός στρατιωτικός κόβει το νήμα της ζωής του βουλευτή και επικεφαλής της ΕΔΑ Στέφανου Σαράφη, του δοξασμένου στρατηγού του ΕΛΑΣ που μέχρι το τέλος της ζωής του στάθηκε δίπλα στο λαό, για τη λευτεριά και το δίκιο του πολέμησε και τα συμφέροντα του λαού υπηρέτησε και στον πολιτικό αγώνα.

Ο Στέφανος Σαράφης γεννήθηκε το 1890 στα Τρίκαλα. Μετά τα γεγονότα του Κιλελέρ, που θα παίξουν αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνείδησής του, θα αφήσει το πανεπιστήμιο και θα καταταχτεί εθελοντής στο στρατό.

Έχοντας δημοκρατικά φρονήματα θα αντιταχτεί στα δικτατορικά καθεστώτα του Πάγκαλου και του Μεταξά, θα πιαστεί, θα εκτοπιστεί και θα φυλακιστεί αρκετές φορές.

Η δικτατορία του Μεταξά που τον είχε ήδη εκτοπίσει για τρία χρόνια στη Μήλο (1937), όταν ο Σαράφης εκδήλωσε τη θέλησή του να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην πατρίδα στον πόλεμο με τους Ιταλούς, θα του κλείσει το δρόμο.

Μετά την κατάληψη της χώρας από τους χιτλερικούς καταχτητές ο φλογερός πατριώτης στρατηγός εντάσσεται αμέσως στις γραμμές του παλλαϊκού απελευθερωτικού αγώνα και τον Μάη του 1943 βγαίνει στο βουνό, απ’ όπου καλεί όλους τους Έλληνες πατριώτες να μιμηθούν το παράδειγμά του και να ενταχτούν στο ΕΑΜ.


Η αφοσίωσή του και η πίστη του στη δύναμη και το δίκιο του λαού, οι μεγάλες στρατιωτικές ικανότητές του και το κύρος του, τον αναδεικνύουν αρχηγό του ένδοξου Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (ΕΛΑΣ).

Μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας ο στρατηγός Σαράφης θα ανταμειφτεί για τις υπηρεσίες του στο λαό, από τις ξενόδουλες μεταβαρκιζιανές κυβερνήσεις: Μαζί με άλλους αξιωματικούς που συμμετείχαν στην Εαμική Αντίσταση θα τον εξορίσουν στη Σέριφο (1946), στη Μακρόνησο (1948) και στον Αη Στράτη. Ο στρατηγός, μαθημένος στις διώξεις δεν θα υποκύψει ούτε αυτή τη φορά, δεν θα λυγίσει.

Ο λαός αναγνωρίζοντας τις υπηρεσίες του και την προσφορά του και ενώ ο στρατηγός βρίσκεται εξόριστος, θα τον εκλέξει με το ψηφοδέλτιο της ΕΔΑ στις εκλογές του 1951 και το 1956, όταν η ΕΔΑ θα βρεθεί στη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης (στο μεταξύ ο Στέφανος Σαράφης έχει εκλεγεί Γενικός Γραμματέας του κόμματος).

Και από αυτό το μετερίζι ο στρατηγός θα συνεχίσει να υπερασπίζεται με συνέπεια τα συμφέροντα του λαού. Θα αντιταχτεί σθεναρά στην εγκατάσταση αμερικανικών βάσεων στην Ελλάδα, από το βήμα της βουλής αλλά και με αποκαλυπτική αρθρογραφία και ομιλίες, προκαλώντας το μίσος των αμερικανών ιμπεριαλιστών και της εδώ κυβέρνησης.

Ο Στέφανος Σαράφης υπήρξε σε όλη του τη ζωή ακούραστος και αλύγιστος μαχητής και μπροστάρης στους αγώνες του λαού. 

Η διαστρέβλωση και το ξαναγράψιμο της ιστορίας που επιχειρείται στις μέρες μας δεν μπορούν να αμαυρώσουν ή να σβήσουν την τρισένδοξη εποποιία της Εαμικής Αντίστασης, τους αγώνες και τις θυσίες μυριάδων αγωνιστών για τη λευτεριά, την ανεξαρτησία την ειρήνη, για μια δίκαιη κοινωνία με το λαό να κάνει κουμάντο στον τόπο του.

Στη μνήμη του λαού μας και στα αυριανά βιβλία της Ιστορίας η μορφή του δοξασμένου στρατηγού του ΕΛΑΣ Στέφανου Σαράφη θα κατέχει πάντα θέση ξεχωριστή.