26 Νοεμβρίου, 2021

Έ́ρχεται Νέα Παραλλαγή του Ιου από Μποτσουάνα ;;



Gerasimos Grammatikopoulos:
...Σημερα το μεσημερι διαβαζω για την νεα παραλλαγη που τσιμπησαν στην Μποτσουανα, η οποια ερχεται απο την σειρα B.1.1.x (δλδ της Αλφα) - ασχετη με την Δελτα - και παρουσιαζει σημαντικες εως ανησυχητικες μεταλλαξεις στην Spike με σοβαρες υποψιες για ανοσοδιαφυγη...
Public service anouncement
*****************************
Μην τραγουδατε την Ζιγκουαλα, αλλα την Μποτσουανα.
Σημερα το πρωι ειχα μια ωραια κουβεντα οπου μαλλον "κουφανα" τον συνομιλητη μου εξηγωντας του γιατι η σιχαμενη παραλλαγη Δελτα που μας εχει αλλαξει τα φωτα στην ουσια μας "προστατευει". Εξηγουμαι: 
η Δελτα ειναι τοσο υπερμεταδοτικη που πολυ δυσκολα μπορει καποια αλλη τυχαια παραλλαγη να την κοντραρει και να την ανταγωνιστει. Ταυτοχρονα η Δελτα αντιμετωπιζεται ικανοποιητικα απο τα υπαρχοντα εμβολια: δεν εχει μεγαλο δυναμικο ανοσοδιαφυγης. Επιπλεον η νοσηροτητα της δεν ειναι πολυ μεγαλυτερη αυτης της Αλφα ή και του wild type ιου (αν και προφανως οχι 10 φορες ηπιοτερη οπως ισχυριζονταν αυθαιρετα κατι τυποι που πηγαν για νιοστη φορα κουβ(ελ)ά). 
Οντως, συγκρινετε ποσο συχνα εσκαγαν προηγουμενες variants of concern και πώς τωρα εδω και 6-7 μηνες μιλαμε παγκοσμιως μονο για την Δελτα. Καπως ετσι ακομα "μας παιρνει" να κανουμε τριτες δοσεις με το παλιο εμβολιο και να εχουμε απο ικανοποιητικες εως αριστες αμυνες. 
Με λιγα λογια το κακο που ξερεις ειναι καλυτερο απο το κακο που μπορει να σου προκυψει.
Σημερα το μεσημερι διαβαζω για την νεα παραλλαγη που τσιμπησαν στην Μποτσουανα, η οποια ερχεται απο την σειρα B.1.1.x (δλδ της Αλφα) -ασχετη με την Δελτα- 
και παρουσιαζει σημαντικες εως ανησυχητικες μεταλλαξεις στην Spike με σοβαρες υποψιες για ανοσοδιαφυγη. 
Μεχρι εκει λες οκ, με τοση Δελτα γυρω τριγυρω δεν εχει ελπιδα επικρατησης. 
Και μετα βλεπω οτι περιεχει ακριβως την αλλαγη της προλινης σε αργινινη στην θεση 681 (P681R) που εχει ενοχοποιηθει εν πολλοις για την υπερμεταδοτικοτητα της Δελτα. 
ΟΥΠΣ!

Με λιγα λογια, οσοι κοροιδευετε για 3ες, 4ες, 15ες δοσεις θα χασετε με τροπο οδυνηρο για ολους μας ΗΛΙΘΙΟΙ: 
πολυ απλα δεν θα χρειαζεται επαναληψη του ιδιου εμβολιου αλλα καινουριο επικαιροποιημενο για το δωρο της μαμα-αφρικα. 
Οσοι επισης κοκορευοσασταν για τις δυτικες κοινωνιες και αγνοουσατε αυτο που εμεις οι "ιδεοληπτικοι αριστεροι" και ο ΠΟΥ σας επρηζε μηνες τωρα, πως εχουμε τεραστιες δεξαμενες διασπορας σε ανεμβολιαστους πληθυσμους στις υποαναπτυκτες χωρες και θα ερθει κανα κουφετο απο κειθε να τρεχουμε... ΦΑΤΕ ΤΗΝ ΣΤΟΝ ΚWΛΟ τωρα!

Α, και μην ξεχασω: Φιλακια στα νεο-φιλελερικα γιδια του ευρωκοινοβουλιου που ψηφισαν (μειοψηφικα ευτυχως) κατα της αρσης των πατεντων για τα εμβολια του covid σημερα. 
Εχω ξαναπει οτι ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ απλα η αρση πατεντων παρα χρειαζεται παγκοσμιος συντονισμος διευθυνσης παραγωγης και διαθεσης ωσαν σε πολεμικη βιομηχανικη παραγωγη... η αρση ομως παραμενει ως το πρωτο ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ για να πας σε αυτη την κατευθυνση. Καλα σαραντα δλδ...
Μυρισε "φτου και απο την αρχη" ή ειναι εντυπωση μου; 
Το θυμαστε το #ZeroCovid που προσπαθησαμε να εντυπωσουμε στα πολιτικα και οικονομικα κουστουμια αλλα εκεινα μετρουσαν και μετρανε ακομα τα ευρουλακια περισσοτερο απο τις απωλειες οταν αυτες ειναι "διαχειρισιμες" σαν νουμερο; 
Καλα θα παει κι αυτο...
ΥΓ: και καπως ετσι γινεται σαφες πώς ο αντικαπιταλισμος ειναι σταση υπερ της ζωης.



Celery Lios
Γιατρέ, εσείς τα λέγατε από το καλοκαίρι αλλά φυσικά η επιστημονική σκέψη και ο ορθολογισμός έχουν γίνει πλέον παρελθόν.


24 Νοεμβρίου, 2021

24.11.1859 δημοσιεύεται ''Η καταγωγή των Ειδών'' του Κάρολου Δαρβίνου.



Η “Καταγωγή των Ειδών”: Η έκδοση ενός βιβλίου που καθόρισε την επιστήμη της εξέλιξης

Στις 24/11/1859 εκδόθηκε ένα έργο που καθόρισε την επιστήμη και θεμελίωσε την υλιστική θεωρία της εξέλιξης του οργανικού κόσμου πάνω στη Γη.
Πρόκειται για το βιβλίο «Η Καταγωγή των Ειδών» του Άγγλου επιστήμονα, Κάρολου Δαρβίνου (1809-1882). 
Με το βιβλίο αυτό έθεσε τις βάσεις της εξελικτικής βιολογίας και εισήγαγε τη θεωρία ότι οι πληθυσμοί εξελίσσονται από γενιά σε γενιά με τη διαδικασία της φυσικής επιλογής.

Με το έργο του «Η καταγωγή των ειδών» θεμελίωσε τη θεωρία της εξέλιξης, που υποστηρίζει την προέλευση των σύγχρονων ποικίλων ειδών από κοινούς προγόνους και εξηγεί την εξέλιξή τους με το μηχανισμό της φυσικής επιλογής, σύμφωνα με την οποία επικρατούν πληθυσμιακά οι απόγονοι των διαφόρων ειδών, που τα χαρακτηριστικά τους ευνοούν τη βέλτιστη προσαρμογή στις αλλαγές των παραγόντων του περιβάλλοντός τους.

Στο έργο του αυτό, ο Δαρβίνος κατέγραψε τα συμπεράσματα από τις παρατηρήσεις που έκανε κατά το πολυετές ταξίδι του στα νησιά Γκαλαπάγκος. 
Παρατήρησε εκεί ότι τα πουλιά από το ένα νησί στο άλλο έμοιαζαν, αλλά δεν ήταν τα ίδια, καθώς είχαν διαφορές στο χρώμα ή στο ράμφος κ.ο.κ. Αντίστοιχα, πολλά φυτά στα νησιά μοιάζανε με αυτά των κοντινών ηπειρωτικών περιοχών κι ας ανήκαν σε άλλα είδη. 
Ολες αυτές οι ομοιότητες και οι διαφορές μπορούσαν να εξηγηθούν μόνο αν τα διάφορα είδη είχαν αναπτυχθεί από κοινούς προγόνους, που στο διάβα των χρόνων γίνονταν διαφορετικά μέσα από μικρές μεταβολές. Ανέδειξε έτσι το μηχανισμό της εξέλιξης, εξηγώντας το πώς ένα είδος δίνει ένα άλλο με αλλαγές.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η θεωρία της εξέλιξης των όντων και του πλανήτη προϋπήρξε του Δαρβίνου. 
Ήδη, ο Ηράκλειτος (6ος αιώνας π.Χ.), με το γνωστό φιλοσοφικό του απόφθεγμα «Τα πάντα ρεί», προσπάθησε να εξηγήσει ότι τίποτα στη φύση δεν είναι σταθερό, όλα κινούνται και όλα μεταβάλλονται. 
Ο κόσμος, έλεγε, είναι σαν το ρεύμα του ποταμού που συνέχεια μεταβάλλεται και δεν μπορείς να το δεις δυο φορές και να είναι το ίδιο. 
Επίσης, ο Εμπεδοκλής, στο σύγγραμμα του «Περί φύσεως», τονίζει ότι τα φυτά εμφανίστηκαν στη γη πρώτα από τα ζώα και πως ζώα και φυτά διαμορφώθηκαν εξελικτικά σε διάφορα είδη.

Ο Λένιν έγραψε σχετικά: «Ο Δαρβίνος έβαλε τέρμα στην άποψη που υποστήριζε πως τα είδη των ζώων και των ανθρώπων δε συνδέονται καθόλου μεταξύ τους και πως χρωστιούνται σε τυχαίες αιτίες, γιατί “δημιουργήθηκαν από το θεό”. 
Ηταν ο πρώτος που έβαλε τη βιολογία πάνω σε βάσεις απόλυτα επιστημονικές και καθόρισε πώς έγινε η εξέλιξη των ειδών και σε ποια σχέση διαδέχτηκαν το ένα το άλλο».

Ετσι, ο άνθρωπος δε δημιουργήθηκε με κάποιο υπερφυσικό τρόπο, αλλά είναι το αποτέλεσμα της εξελικτικής διαδικασίας στο ζωικό βασίλειο.
 Φυσικά, ο άνθρωπος δεν είναι απευθείας απόγονος του πιθήκου, όπως διαστρεβλώνεται συχνά η ιστορία της προέλευσης του ανθρώπου. Οι άνθρωποι και οι πίθηκοι είναι διαφορετικοί κλάδοι του ίδιου δέντρου, θα μπορούσαμε να πούμε. 
Στα βάθη του παρελθόντος, κάποιοι ανθρωπόμορφοι πίθηκοι ήταν οι κοινοί πρόγονοι και των δύο αυτών ειδών.

Ο Δαρβίνος άθελά του - καθότι ο ίδιος ήταν βαθύτατα πιστός και θρησκευόμενος - κατέστησε «περιττό» το ρόλο του Θεού στη «δημιουργία» του ανθρώπου, ξεσηκώνοντας έτσι τη μήνη της εκκλησίας. 
Βέβαια, οι σχετικές ιδεαλιστικές και σκοταδιστικές θεωρήσεις καλά κρατούν έως σήμερα.

Είναι χαρακτηριστική η αντιεπιστημονική θεώρηση περί «ευφυούς σχεδιασμού», μιας επιστημονικοφανούς αναβίωσης του παραδοσιακού τελεολογικού επιχειρήματος για την ύπαρξη Θεού (ο Θεός υπάρχει επειδή πρέπει να υπάρχει μια πρώτη αιτία), σύμφωνα με την οποία το πολυσύνθετο φαινόμενο της ζωής δεν μπορεί παρά να είναι αποτέλεσμα της «ευφυούς» ενός τέλειου, ανώτερου όντος κι όχι της τυχαιότητας. 
Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, έχει γίνει μεγάλος ντόρος, που έχει οδηγήσει σε αρκετές περιπτώσεις να θεωρείται - μετά από δικαστικές αποφάσεις - εφάμιλλη της θεωρίας της εξέλιξης και οι δάσκαλοι να υποχρεούνται να διδάσκουν στους μαθητές και τις δύο. 
Αλλά και στη χώρα μας, είναι γνωστά τα σκοταδιστικά κηρύγματα εναντίον της θεωρίας του Δαρβίνου από διάφορους ιεράρχες.
Αλλωστε, δεν πρέπει να αμελούμε ότι, έτσι όπως είναι διαρθρωμένη η σχολική ύλη, οι μαθητές σχεδόν ποτέ δε φτάνουν να διδάσκονται την εξέλιξη. Τυχαίο, άραγε;

Μαρξισμός και δαρβινισμός

Η δαρβινική θεωρία αποτέλεσε την κορωνίδα της επιστημονικής σκέψης στη βιολογία έως εκείνο τον καιρό, επιβεβαιώνοντας ότι τα πάντα στη φύση βρίσκονται σε μια διαδικασία συνεχούς αλλαγής και εξέλιξης.

Οι Μαρξ και Ενγκελς εκτιμούσαν βαθύτατα τις ανακαλύψεις του Δαρβίνου, που αποδείκνυαν επιστημονικά ότι η ανθρωπότητα είχε αναδυθεί από το ζωικό βασίλειο. 
Θεωρούσαν, μάλιστα, ότι η θεωρία του Δαρβίνου αποτελούσε έναν από τους προπομπούς, στο επίπεδο των φυσικών επιστημών, που συνέβαλαν στη γέννηση του διαλεκτικού υλισμού. 
Ο Ενγκελς τόνιζε ότι η θεωρία του Δαρβίνου ήταν για τη βιολογία αυτό που ήταν για την ιστορία η ανακάλυψη από τον Μαρξ των αντικειμενικών νόμων που καθορίζουν την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.

Οι Μαρξ και Ενγκελς όχι μόνο αποδέχτηκαν τη δαρβινική θεωρία της καταγωγής του ανθρώπου από προγονικά ζώα, αλλά ερμήνευσαν την ειδοποιό διαφορά του ανθρώπου από τα άλλα είδη, αναζητώντας στους υλικούς - κοινωνικούς όρους ζωής των πιθηκόμορφων προγόνων του την εξήγηση της ανωτερότητάς του. 
Απέδειξαν έτσι ότι η «ανθρωποποίηση» είναι αποτέλεσμα, από ένα σημείο και έπειτα, αλλαγών στον τρόπο ζωής των προγόνων μας, με καθοριστικό το ρόλο της εργασίας, της συνειδητής αλλαγής από τον κοινωνικό άνθρωπο του φυσικού του περιβάλλοντος και μαζί και της ανθρώπινης φύσης.

Δαρβινισμός και κοινωνία

Αρκετοί σύγχρονοι αστοί κοινωνικοί επιστήμονες, επιδιώκουν να εξηγήσουν τα κοινωνικά φαινόμενα με όρους της δαρβινικής θεωρίας της φυσικής επιλογής (κοινωνικός δαρβινισμός), με επίκεντρο την «επιβίωση του ισχυρότερου».
 Ο κοινωνικός δαρβινισμός εμφανίζεται ως ρεύμα τον 19ο αι. και αφορά στην εφαρμογή της δαρβινικής θεωρίας της φυσικής επιλογής στο κοινωνικοπολιτικό επίπεδο.
 Ξεπήδησε από την ανάγκη της αστικής τάξης, που είχε πλέον εδραιώσει την κυριαρχία της, να καθυποτάξει την εργατική τάξη, που ζούσε υπό άθλιες συνθήκες. 
Η πιο αποκρουστική εφαρμογή του ήταν στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης και την ευγονική, με υποτιθέμενο στόχο την κατίσχυση της ανώτερης, άριας φυλής έναντι των «κατώτερων».

Πέραν αυτών, μια σειρά νεοδαρβινιστικές θεωρήσεις προσεγγίζουν τα κοινωνικά και οικονομικά φαινόμενα κατ’ αναλογία των μορφών οργάνωσης των πληθυσμών άλλων ζωντανών οργανισμών.
 Οι θεωρήσεις αυτές συμπίπτουν με τον κοινωνικό δαρβινισμό στο ότι η επιδίωξη για καταπολέμηση της κοινωνικής (και τελικά ταξικής) ανισότητας παραβιάζει τη «φυσική εξέλιξη» των ανθρώπων και των πραγμάτων, που βασίζεται στον «αγώνα για επιβίωση» και, τελικά, οδηγεί στην υπερίσχυση του ισχυρότερου.

Αξίζει ν’ αναφέρουμε εδώ ότι ο Μαρξ και ο Ενγκελς είχαν ασκήσει πολεμική ενάντια σε ουσιαστικά παρόμοιες βιολογίστικες και κοινωνιολογίστικες απόψεις. Η διαλεκτική - υλιστική αντίληψη για τη γένεση του ανθρώπου και της κοινωνίας, που επεξεργάστηκαν, κατέρριψε το μύθο των μοναχικών αγρίων που “συμφώνησαν” να οργανωθούν σε κοινωνία, όπως επίσης και τη χυδαία αντίληψη της φυσικής φιλοσοφίας πως ο άνθρωπος εμπνεύστηκε το σχηματισμό κοινωνιών από παραδείγματα του ζωικού κόσμου.

Η μαρξιστική θεωρία της ανθρωποκοινωνιογένεσης αποκαλύπτει την καταγωγή και την εξέλιξη του ανθρώπου, τη σχέση ανάμεσα στο βιολογικό και το κοινωνικό στοιχείο στη ζωή του και στις δραστηριότητές του, τον κοινωνικό χαρακτήρα της εργασίας, και το ρόλο της στη γένεση και την προοδευτική ανάπτυξη της ανθρωπότητας».

Αντιδράσεις από τον κόσμο της θρησκείας

Οι νέες απόψεις για την καταγωγή του ανθρώπου και γενικότερα την εξέλιξη των ειδών, προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις στο χώρο των πιστών της χριστιανικής θρησκείας. 
Ουσιαστικά έθεταν υπό αμφισβήτηση την ιδέα της δημιουργίας του κόσμου από τον Θεό, όπως αυτή περιγράφεται στη Γένεση:
«Eν αρχή εποίησεν ο θεός τον ουρανόν και την γην και είπεν ο θεός γενηθήτω φως και εγένετο φως και είπεν ο θεός γενηθήτω στερέωμα εν μέσω του ύδατος ... και εποίησεν ο θεός τα θηρία της γης κατά γένος και τα κτήνη κατά γένος αυτών και πάντα τα ερπετά της γης κατά γένος και εποίησεν ο θεός τον άνθρωπον κατ΄ εικόνα θεού εποίησεν αυτόν άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς .

Συγκρίνοντας τα αποσπάσματα από το πρώτο κεφάλαιο της Γένεσης, με τα όσα αναφέραμε παραπάνω περί εξέλιξης και φυσικής επιλογής, μπαίνει το εξής κρίσιμο ερώτημα: 
τα ζώα, τα φυτά, ο άνθρωπος, αλλά και η φύση ολόκληρη δημιουργήθηκαν από το Θεό ή είναι προϊόν της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη γη;
Την απάντηση, βέβαια, μας τη δίνουν οι ανακαλύψεις της σύγχρονης βιολογίας. 
Όπως λένε οι ειδικοί επιστήμονες, ποτέ μέχρι σήμερα, ούτε κατά τη διάρκεια της ζωής του Δαρβίνου, οι απόψεις του δεν ήταν τόσο επίκαιρες. 
Η αποκωδικοποίηση του ανθρώπινου γονιδιώματος επιβεβαιώνει την κοινή καταγωγή ανθρώπου και ζώων, και οι εξελικτικές αλλαγές του DNA ερμηνεύουν την προοδευτική πολυπλοκότητα στο γονιδίωμα των ειδών.
Παρ’ όλα αυτά, οι εκκλησιαστικοί παράγοντες όλων των δογμάτων δυσκολεύονται να συμβιβαστούν με την ιδέα ότι υπάρχει «φυσική» και όχι «θεία» επιλογή. 
Μάλιστα, οι πιο φανατικοί δεν είναι διατεθειμένοι ούτε καν να συζητήσουν ότι τα αποσπάσματα της Γενέσεως, που περιέχει η Παλαιά Διαθήκη, δεν είναι επιστημονικά θέσφατα. 
Στην Αμερική υπάρχουν σήμερα τουλάχιστον 2000 σχολεία, στα οποία το μάθημα της φυσικής ιστορίας έχει αντικατασταθεί από τη διδασκαλία της creation science, της «επιστήμης της δημιουργίας», η οποία επιχειρεί να δώσει επιστημονική τεκμηρίωση στις διατυπώσεις της Βίβλου.
 Πρόσφατα, στην πολιτεία Πενσυλβάνια των ΗΠΑ ο Δαρβίνος βρέθηκε για πολλές εβδομάδες στο προσκήνιο, λόγω της εμφάνισης της θεωρίας του «ευφυούς σχεδιασμού». Η θεωρία αυτή επιχειρεί να καταρρίψει τις ιδέες του Δαρβίνου για την καταγωγή και την εξέλιξη των ειδών με φυσική επιλογή επικαλούμενη τον ισχυρισμό ότι επειδή οι μορφές της ζωής είναι πολύ περίπλοκες για να έχουν διαμορφωθεί μέσα από φυσικές διαδικασίες, θα πρέπει να έχουν σχεδιαστεί από κάποια ανώτερη ευφυΐα, η οποία, σύμφωνα με τους οπαδούς της θεωρίας, δεν είναι άλλη από τον Θεό...

18 Νοεμβρίου, 2021

16 Νοέμβρη 1967: ΗΠΑ και Χούντα «στήνουν» το Έγκλημα της Κύπρου



Στις 16 Νοέμβρη 1967 κορυφώνεται μια ακόμη κρίση στην Κύπρο. 
Η αρχή γίνεται δύο μέρες νωρίτερα, όταν αστυνομικές περίπολοι της ελληνοκυπριακής πλευράς, με επικεφαλής τον ίδιο τον Γρίβα μπαίνουν στο υπό τουρκοκυπριακό έλεγχο χωριό του Αγίου Θεοδώρου. 
Την επόμενη μέρα, σημειώνονται ανταλλαγές πυρών μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων και σύντομα οι συγκρούσεις γενικεύονται, με τη συμμετοχή τεθωρακισμένων, βαρέων όπλων και πυροβολικού. 
Το βράδυ της 15ης Νοέμβρη, οι δυνάμεις του Γρίβα, ο οποίος κινείται βάσει σχεδίου που έχει εγκριθεί προκαταβολικά από τη χούντα της Αθήνας, καταλαμβάνουν τα χωριά Κοφινού και Αγιος Θεόδωρος.

Τα γεγονότα της Κοφινού προκαλούν μείζονα κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, καθώς η Τουρκία ζητεί άμεση παρέμβαση του ΟΗΕ και αποχώρηση των ελληνοκυπριακών στρατευμάτων υπό την απειλή στρατιωτικής επέμβασης στην Κύπρο. 
Τα χαράματα της 16ης Νοέμβρη, οι ελληνικές δυνάμεις αποσύρονται από τις καταληφθείσες περιοχές, αλλά η ζημιά έχει ήδη γίνει. Βρίσκοντας ουρανοκατέβατο πρόσχημα για τις επιθετικές της ενέργειες, η κυβέρνηση της Αγκυρας υποκινεί μεγάλες ανθελληνικές διαδηλώσεις.
 Στις 17 Νοέμβρη παίρνει εξουσιοδότηση από την Εθνοσυνέλευση για την αποστολή στρατιωτικών δυνάμεων και εκτός Τουρκίας όποτε το κρίνει σκόπιμο και προχωρεί σε επιδεικτικές παραβιάσεις του κυπριακού θαλάσσιου και εναέριου χώρου. Τα τύμπανα του πολέμου ηχούν και πάλι. 
Στα παρασκήνια, όμως, αρχίζει το έγκλημα σε βάρος της Κύπρου, το οποίο ολοκληρώθηκε τον Ιούλη του 1974.

Οταν όλα δείχνουν ότι επίκειται πόλεμος Ελλάδας – Τουρκίας, αναλαμβάνει δράση ο τότε υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Σάιρους Βανς, ο οποίος επισκέπτεται στις 24 του Νοέμβρη την Αγκυρα και στις 25 του ίδιου μήνα την Αθήνα, όπου έχει συνομιλίες με τον υπουργό Εξωτερικών της χούντας Πιπινέλη.
 Ο κύβος είχε πλέον ριφθεί.
Στις 27 του Νοέμβρη ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, που επιστρατεύεται για να δοθεί ευρύτερη κάλυψη στη ΝΑΤΟική λύση, ανακοινώνει ότι οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Τουρκίας αποδέχονται το σχέδιο Βανς, το οποίο επιβάλλεται στον αδύναμο να αντιδράσει Μακάριο. 
Τις πρώτες μέρες του Δεκέμβρη, η χούντα αρχίζει την απόσυρση της ελληνικής μεραρχίας από την Κύπρο, αφήνοντας έτσι το μαρτυρικό Νησί στο έλεος της Αγκυρας. 
Μετά από εφτά χρόνια αποδείχτηκε η σημασία εκείνης της εγκληματικής
 πράξης.

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑ 16 Νοεμβρίου 2021

15 Νοεμβρίου, 2021

Μία εφ όλης της ύλης Συζήτηση με τη Σεμίνα Διγενή

Σεμίνα Διγενή στο NEWS 24/7


Σεμίνα Διγενή: "Η πολιτική τους στην υγεία χρεωκόπησε"
Μία εφ όλης της ύλης συζήτηση με τη Σεμίνα Διγενή με αφορμή το τρίτο της βιβλίο "Αποδελτίωση" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σϋγχρονη Εποχή.

Γεωργία Οικονόμου:https://www.news247.gr/politismos/vivlia/semina-digeni-sto-news-24-7-i-politiki-toys-stin-ygeia-chreokopise.9424419.html?fbclid=IwAR14Aqn8NuyAaUT4sAeGVqhK5mjaLlkyOjHpfXAdYYOYBVDDo9bYIY8Hp70
Ναι, μπορεί η Σεμίνα Διγενή να μη χρειάζεται συστάσεις, ωστόσο, όλα αυτά που έχει κάνει -και συνεχίζει να κάνει- είναι τόσα πολλά που πραγματικά αξίζει να τα αναφέρουμε απλώς για να τα θυμηθουμε.


Υπήρξε αρχισυντάκτρια, project manager, σκηνοθέτις, εμπνεύστρια πολλών τηλεοπτικών projects που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία και παρουσιάστρια δεκάδων εκπομπών στη δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση από το 1982 μέχρι το 2009. Ανάμεσά τους οι εκπομπές «Τρεις στον αέρα», «Εδώ και σήμερα», «Μade in Greece», «Ιστορίες γι’ αγρίους», «Μηχανή του χρόνου», «Πες το στη Σεμίνα», «Άνθρωποι», «Ώρα Ελλάδος», «Αταίριαστοι», «Εντιμότατοι φίλοι», «Κοίτα τι έκανες», «Τοp Stories» κ.ά. Διετέλεσε, επίσης, Διευθύντρια Προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA, Σύμβουλος Προγράμματος στην ΕΡΤ, Σύμβουλος Πολιτισμού του Δημάρχου Πατρέων και παραγωγός ντοκιμαντέρ σε Αμερική, Κούβα, Γαλλία, Μεγ. Βρετανία, Κίνα, Μογγολία, Ν. Αφρική, Σρι Λάνκα, Γερμανία κ.α. Έχει βραβευτεί με 19 βραβεία για το έργο της στην ελληνική τηλεόραση και δημοσιογραφία. Εργάστηκε ως ελεύθερη ρεπόρτερ και αρθρογράφος στις εφημερίδες «Ελευθεροτυπία», «Αυγή», «Εξόρμηση», «Απογευματινή», «Έθνος της Κυριακής», «Αδέσμευτος Τύπος», «Real News», στην ιταλική «ΑVANTI», στα ραδιόφωνα του ΣΚΑΪ, του ΑΝΤ1, του Δεύτερου Προγράμματος της ΕΡΤ, στον Real FM και σε πολλά περιοδικά. Σήμερα αρθρογραφεί στη Lifo και στον Ριζοσπάστη.

Τον Νοέμβριο του 2018 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Πατάκη το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Κίτρινο Υποβρύχιο» και τον Μάρτιο του 2020 "Οι Απείθαρχοι", από τις Εκδόσεις Κάκτος, τα οποία έγιναν best sellers. Τον Σεπτέμβρη του 2021 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή, το τρίτο της βιβλίο, η "Αποδελτίωση". Στο βιβλίο, όπου περιέχονται σημαντικές συνεντεύξεις, αλλά και πολλά κείμενα, άρθρα στο Ριζοσπάστη, καθώς και σε άλλες αθηναϊκές εφημερίδες, όπως και στον ηλεκτρονικό Τύπο.
Με αφορμή το βιβλίο αυτό εμείς είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί της.

Πώς δημιουργήθηκε η ανάγκη αυτής της αποδελτίωσης;

Παρεξηγήθηκε η δημοσιογράφος μέσα μου, από τον τρόπο που την παραγκώνισε η συγγραφέας στα δύο προηγούμενα βιβλία μου. Έτσι με την απολύτως δημοσιογραφική "Αποδελτίωση", ένιωσε πως παίρνει το αίμα της πίσω.

Σ αυτό το βιβλίο που προλόγισε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και παρουσίασε πριν λίγο καιρό, στην Πάτρα ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης τι ξεχωρίζεις και τι αγαπάς πιο πολύ;

Εκτός από τον πρόλογο του Γραμματέα; (γέλια). Επέλεξα ένα μόνο κομμάτι από συνεντεύξεις και αρθρογραφία μου, που -νομίζω- αξίζει να ξαναθυμηθούμε. Κυρίως κάποιες από τις δεκαετίες '80 και '90, που ήταν τηλεοπτικές και που μπορεί κάποιος να τις δει με εικόνα, στο κανάλι μου #SeminaDigeniOfficial στο you tube.

Ποια συνέντευξη θα έλεγες πως θυμάσαι πιο έντονα και σε καθόρισε;

Όλες εκείνες τις συνεντεύξεις που μέχρι τελευταία στιγμή, νόμιζα πως δε θα γίνουν, όπως αυτές με τον Καντάφι στη Λιβύη, με τον Γκάσμαν και τον Φελίνι στη Ρώμη, με τον εγγονό του Στάλιν στην Γεωργία, με τον Χατζιδάκι και τον Χορν στην Αθήνα, με τα παιδιά του Γκεβάρα στην Αβάνα... Το δημοσιογραφικό πείσμα, το πάθος και η επιμονή -ας μου συγχωρεθεί- ήταν εξίσου σημαντικά με το περιεχόμενο των συνεντεύξεων. Οπότε, στη ερώτησή σου απαντώ, πως πιο πολύ θυμάμαι το χτυποκάρδι μου για αυτές, τον αγώνα για να τις πετύχω και τη συγκίνηση που μου προκάλεσαν τελικά. Αυτή η περιπέτεια, αυτό το κυνήγι, ναι, με κάποιον τρόπο με καθόρισε.
"Οι πιο καυτές θέσεις στην κόλαση είναι κρατημένες γι' αυτούς, που σε περίοδο μεγάλης κρίσης, διατηρούν ουδέτερη στάση" έλεγε ο Δάντης.

Σε δυσκολεύει/φοβίζει κάτι στις συνεντεύξεις;

Μόνο ο εαυτός μου. Μήπως δεν είναι ο καλύτερος -εννοώ διαβασμένος, ψύχραιμος και με τεντωμένες κεραίες- και χαθεί η ευκαιρία μιας καλής συνέντευξης.

Πώς βλέπεις τους νεότερους δημοσιογράφους, αυτούς που αντί για το χαρτί “ψήνονται” στην ηλεκτρονική δημοσιογραφία;

Είναι μια άλλη εποχή, ίσως πιο σκληρή, πιο κυνική και σίγουρα πολύ... διαπλεκόμενη. Αυτά τα παιδιά έχουν ν' αντιμετωπίσουν πολλά. Από τη στιγμή όμως, που θα αποφασίσουν με ποιους θα πάνε και ποιους θ αφήσουν, η ευθύνη είναι όλη δική τους. (Κάτι δηλ. που ισχύει από την εποχή του... χαρτιού!)

Ποιο πιστεύεις ότι θα ήταν το μεγαλύτερο λάθος τους;

Η ουδετερότητα κι η σιωπή. "Οι πιο καυτές θέσεις στην κόλαση είναι κρατημένες γι' αυτούς, που σε περίοδο μεγάλης κρίσης, διατηρούν ουδέτερη στάση" έλεγε ο Δάντης.
Κάνω αυτοκριτική αυστηρή, κάθε μέρα.

Θα έλεγες πως η δική σου αποδελτίωση μέχρι τώρα έχει θετικό πρόσημο;


Ελπίζω πως δεν ήρθε ακόμη η ώρα μου να... αποδελτιωθώ. Ωστόσο θεωρώ πως η διάσταση της αυτοκριτικής στην αποδελτίωση, θα πρέπει να μας απασχολεί κάθε στιγμή. Κάνω αυτοκριτική αυστηρή, κάθε μέρα.

Είναι αλήθεια πως ολοκλήρωσες μόλις το πρώτο σου θεατρικό έργο;

Ναι. Λέγεται Felicita και πρωταγωνιστούν μια γυναίκα κι ένα αγόρι. Παίζουν ένα επικίνδυνο παιχνίδι με κύρια συστατικά τον φόβο, το ψέμα, την παγίδα, το πάθος, το τραύμα, τον έρωτα, τη βία, τη μοναξιά και την τρυφερότητα.
Μιλούν για “πανδημία ανεμβολίαστων”, ενώ θα έπρεπε να μιλάμε για πανδημία νόσησης των ανεμβολίαστων, γιατί και οι εμβολιασμένοι κολλάνε, αλλά μόνο ή κυρίως οι ανεμβολίαστοι νοσούν βαριά και κινδυνεύει η ζωή τους.

Ζούμε μια τραγική κατάσταση, με καθημερινά ρεκόρ κρουσμάτων και με την κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας. Υπάρχει λες κάποια δικαιολογία;

20 μήνες από την έναρξη της πανδημίας, δοκιμαζόμαστε από ένα νέο κύμα πανδημίας, ίσως πιο φονικό από τα προηγούμενα. Όχι, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία. Παρά την επιστημονική γνώση και εμπειρία, που μεσολάβησαν, καταφέραμε να βρισκόμαστε σε χειρότερη θέση. Η κατάσταση τούς έχει ξεφύγει. Τα ρεκόρ σπάνε συνέχεια, ενώ εξουθενωμένοι γιατροί και νοσηλευτές, συνεχίζουν να δίνουν μια υπεράνθρωπη μάχη για να σώσουν ζωές! Μιλούν για “πανδημία ανεμβολίαστων”, ενώ θα έπρεπε να μιλάμε για πανδημία νόσησης των ανεμβολίαστων, γιατί και οι εμβολιασμένοι κολλάνε, αλλά μόνο ή κυρίως οι ανεμβολίαστοι νοσούν βαριά και κινδυνεύει η ζωή τους. Το πλασσάρουν όμως έτσι, γιατί πρέπει να κρύψουν την ευθύνη τους για το χαμηλό ποσοστό εμβολιασμένων, που οφείλεται στις ανεπάρκειες και τις παλινωδίες τους.

Πώς σχολιάζεις αυτό που ειπώθηκε πρόσφατα, ότι γιατροί θα αναγκαστούν να επιλέξουν ποιος ασθενής θα διασωληνωθεί;

Θρασύτατο και κυνικό. Μια σαφή ομολογία ότι η πολιτική τους στην υγεία, μια απάνθρωπη πολιτική εμπορευματοποίησης, έχει ήδη χρεοκοπήσει.
Η κυβέρνηση επιμένει να μην εφαρμόζει ένα καθολικό πρόγραμμα δημόσιου δωρεάν εμβολιασμού με όλα τα αποτελεσματικά και ασφαλή εμβόλια, τον δωρεάν πλήρη προληπτικό ιατρικό έλεγχο πριν τον εμβολιασμό, με εφαρμογή της φαρμακοεπαγρύπνησης και τη σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων για έγκαιρη παρέμβαση σε τυχόν παρενέργειες.

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σου οι παραλείψεις της κυβέρνησης;

Επιμένει να μην παίρνει κανένα μέτρο για τη στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας, που “ξαναφράκαρε”, δεν προσλαμβάνει το αναγκαίο προσωπικό κι ούτε λόγος για έκτακτη χρηματοδότηση. Αρνείται να προχωρήσει στην επίταξη των μεγάλων ιδιωτικών μονάδων της Υγείας, που καλόμαθαν στα κέρδη, εκμεταλλευόμενες τα κενά του δημοσίου συστήματος. Δεν παίρνει κανένα μέτρο προστασίας και μείωσης του κινδύνου σε χώρους μεγάλης διασποράς, όπως είναι τα Μέσα Μεταφοράς, τα σχολεία και οι μεγάλοι χώροι δουλειάς. Μάλιστα εν μέσω πανδημίας, έγιναν συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, ενώ παράλληλα άφησαν εκτός μέτρων και ουσιαστικών περιορισμών… τις εκκλησίες. Επίσης, επιμένει να μην εφαρμόζει ένα καθολικό πρόγραμμα δημόσιου δωρεάν εμβολιασμού με όλα τα αποτελεσματικά και ασφαλή εμβόλια, τον δωρεάν πλήρη προληπτικό ιατρικό έλεγχο πριν τον εμβολιασμό, με εφαρμογή της φαρμακοεπαγρύπνησης και τη σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων για έγκαιρη παρέμβαση σε τυχόν παρενέργειες. Αναφέρω μερικά από τα βασικά που δεν έγιναν.

Τι είναι αυτό που σε θυμώνει περισσότερο το τελευταίο διάστημα;

Ενώ κυριολεκτικά ο κόσμος καίγεται, με τα γονατισμένα από ελλείψεις νοσοκομεία, με τον στοιβαγμένο κόσμο στα ΜΜΜ, λόγω υποχρηματοδότησης και δεκάδες άλλα, η γενναιόδωρη κυβέρνηση χαρίζει στους καναλάρχες μία ολόκληρη δόση από αυτή που έπρεπε να καταβάλλουν για τις άδειες! Με θυμώνει ακόμη που η κυβέρνηση στην αρχή της πανδημίας, με τον νόμο για την ενοικίαση υπηρεσιών υγείας σε ιδιωτικές κλινικές -που το βάφτισε επίταξη- αύξησε το ποσό που έπρεπε να καταβάλλει το κράτος σε ιδιώτες επιχειρηματίες. Με ενοχλεί που οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης κατευθύνονται στους μεγάλους ομίλους της λεγόμενης «πράσινης» και «ψηφιακής» ανάπτυξης. Όσο αποδεικνύεται καθημερινά, πως η διαπλοκή είναι παντού, συνδέεται με χίλια νήματα με την εξουσία, το κράτος και τους μηχανισμούς του, και πάντα σε βάρος μας, ο θυμός και οι αντιδράσεις των εργαζομένων θα διογκώνονται, μέχρι να τελειώνουμε μια και καλή, με το ψέμα και την εκμετάλλευση.

Και επειδή είμαστε στα μέσα του Νοεμβρίου, το Πολυτεχνείο ζει;

Ζει και υπενθυμίζει ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό και ότι οι αγώνες για δημοκρατικές, συνδικαλιστικές και πολιτικές ελευθερίες για το βιοτικό επίπεδο και τα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματά μας θα συνεχίζονται δυναμικά, μέχρι την οριστική δικαίωση...

07 Νοεμβρίου, 2021

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ


Γράμμα του Λένιν την παραμονή της Επανάστασης προς τα μέλη της ΚΕ ΣΔΕΚΡ (Μπ.)
Από:
ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑ 6 Νοεμβρίου 2021


Το βράδυ της 24 Οκτώβρη (6 Νοέμβρη) 1917, παραμονή της Οχτωβριανής Επανάστασης, ο Λένιν γράφει ένα γράμμα και το απευθύνει στα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΔΕΚΡ (Μπ.).
 Την ίδια μέρα, αργά το βράδυ, ο Λένιν έφτασε παράνομα στο Σμόλνι και ανέλαβε την άμεση καθοδήγηση της ένοπλης εξέγερσης.

Το γράμμα πρωτοδημοσιεύτηκε το 1924. Το παρουσιάζουμε όπως το δημοσίευσε ο Ριζοσπάστης 28-29.10.2017, σύμφωνα με το δακτυλογραφημένο αντίγραφο (Β. Ι. Λένιν , Απαντα, τόμ. 34, σελ. 435-436, εκδ. Σύγχρονη Εποχή):

Γράμμα του Λένιν προς τα μέλη της ΚΕ
«Σύντροφοι! Γράφω αυτές τις γραμμές στις 24 το βράδυ. Η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη. Είναι ολοκάθαρο ότι πραγματικά τώρα πια κάθε καθυστέρηση της εξέγερσης ισοδυναμεί με θάνατο.

Με όλες μου τις δυνάμεις θέλω να πείσω τους συντρόφους ότι τώρα όλα κρέμονται από μια τρίχα, ότι στην ημερήσια διάταξη μπαίνουν ζητήματα που δε λύνονται με συσκέψεις, ούτε με συνέδρια (έστω και με συνέδρια των Σοβιέτ), αλλά αποκλειστικά από τους λαούς, από τη μάζα, από την πάλη των οπλισμένων μαζών.

Η πίεση των κορνιλοφικών προς το συμφέρον των αστών, η απομάκρυνση του Βερχόβσκι δείχνει πως δεν επιτρέπεται να περιμένουμε. Πρέπει με κάθε θυσία, σήμερα το βράδυ, απόψε τη νύχτα να συλλάβουμε την κυβέρνηση, αφού αφοπλίσουμε (αφού νικήσουμε, αν προβάλουν αντίσταση) τους ευέλπιδες κ.τ.λ. Δεν πρέπει να περιμένουμε!! Μπορεί να τα χάσουμε όλα!!

Το κέρδος από την άμεση κατάληψη της εξουσίας είναι ότι υπερασπίζουμε το λαό (όχι το συνέδριο, αλλά το λαό, πρώτ’ απ’ όλα, το στρατό και τους αγρότες) από την κορνιλοφική κυβέρνηση, που έδιωξε τον Βερχόβσκι και οργάνωσε δεύτερη κορνιλοφική συνωμοσία.

Ποιος πρέπει να πάρει την εξουσία; 
Αυτό δεν έχει τώρα σημασία: Ας την πάρει η Στρατιωτική Επαναστατική Επιτροπή[1] “ή ένα άλλο όργανο” που θα δηλώσει ότι θα παραδώσει την εξουσία μονάχα στους πραγματικούς εκπροσώπους των συμφερόντων του λαού, των συμφερόντων του στρατού (άμεση πρόταση ειρήνης), των συμφερόντων των αγροτών (η γη πρέπει να παρθεί αμέσως, να καταργηθεί η ατομική ιδιοκτησία), των συμφερόντων των πεινασμένων.

Πρέπει να κινητοποιηθούν τώρα αμέσως όλες οι συνοικίες, όλα τα συντάγματα, όλες οι δυνάμεις και να στείλουν αμέσως αντιπροσωπείες στη Στρατιωτική Επαναστατική Επιτροπή, στην ΚΕ των μπολσεβίκων, ζητώντας επιτακτικά:
 Σε καμιά περίπτωση, οπωσδήποτε, να μην αφήσουμε ως τις 25 του μήνα την εξουσία στα χέρια του Κερένσκι και της συντροφιάς. Η υπόθεση πρέπει να κριθεί το δίχως άλλο σήμερα το βράδυ ή τη νύχτα.

Η Ιστορία δε θα συγχωρήσει την καθυστέρηση στους επαναστάτες που θα μπορούσαν να νικήσουν σήμερα (και σίγουρα θα νικήσουν σήμερα), αλλά που θα κινδύνευαν να χάσουν πολλά αύριο, θα κινδύνευαν να τα χάσουν όλα.

Παίρνοντας την εξουσία σήμερα, την παίρνουμε όχι ενάντια στα Σοβιέτ, αλλά για τα Σοβιέτ.

Η κατάληψη της εξουσίας είναι έργο της εξέγερσης. 
Ο πολιτικός σκοπός της θα διευκρινιστεί μετά από την κατάληψη της εξουσίας.

Θα ήταν καταστροφή η προσκόλληση στους τύπους, να περιμένουμε την επισφαλή ψηφοφορία της 25ης του Οκτώβρη – ο λαός έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να λύνει παρόμοια ζητήματα όχι με ψηφοφορίες αλλά με τη βία, ο λαός έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση στις κρίσιμες στιγμές της επανάστασης να κατευθύνει τους εκπροσώπους του – ακόμη και τους καλύτερους εκπροσώπους του – και όχι να τους περιμένει.

Αυτό το απέδειξε η ιστορία όλων των επαναστάσεων και οι επαναστάτες θα έκαναν το μεγαλύτερο έγκλημα αν άφηναν να τους ξεφύγει η στιγμή, ενώ ξέρουν πως από αυτούς εξαρτάται η σωτηρία της επανάστασης, η πρόταση ειρήνης, η σωτηρία της Πετρούπολης, η σωτηρία από την πείνα, η μεταβίβαση της γης στους αγρότες.

Η κυβέρνηση κλονίζεται. Πρέπει να την αποτελειώσουμε με κάθε θυσία!

Η καθυστέρηση της δράσης ισοδυναμεί με θάνατο».



ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

[1] Η Στρατιωτική Επαναστατική Επιτροπή του Σοβιέτ Πετρούπολης δημιουργήθηκε στις 12 (25) Οκτώβρη 1917 με υπόδειξη της ΚΕ του Κόμματος των Μπολσεβίκων. Στη ΣΕΕ μπήκαν αντιπρόσωποι της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος, της Επιτροπής Πετρούπολης, του Σοβιέτ Πετρούπολης, των εργοστασιακών επιτροπών, των συνδικάτων και των στρατιωτικών οργανώσεων. Η ΣΕΕ, δουλεύοντας κάτω από την άμεση καθοδήγηση της ΚΕ του Κόμματος, σε στενότατη επαφή με την μπολσεβίκικη στρατιωτική Οργάνωση, καθοδηγούσε το σχηματισμό των τμημάτων της Κόκκινης Φρουράς και τον εξοπλισμό των εργατών.

Κύριο καθήκον της ΣΕΕ ήταν η προετοιμασία της ένοπλης εξέγερσης σύμφωνα με τις οδηγίες της ΚΕ του Μπολσεβίκικου Κόμματος. Η ΣΕΕ έκανε πολύπλευρη δουλειά με σκοπό την οργάνωση των μαχητικών δυνάμεων για τη νίκη της Οκτωβριανής Σοσιαλιστικής Επανάστασης. Καθοδηγητικός πυρήνας της ΣΕΕ ήταν το Στρατιωτικό Επαναστατικό Κέντρο, που σχηματίστηκε στη συνεδρίαση της ΚΕ στις 16 (29) Οκτώβρη 1917 και στο οποίο ανήκαν οι: Α. Σ. Μπουμπνόφ, Φ. Ε. Τζερζίνσκι, Γ. Μ. Σβερντλόφ, Ι. Β. Στάλιν και Μ. Σ. Ουρίτσκι. Τη δράση αυτού του κέντρου την κατεύθυνε καθημερινά ο Β. Ι. Λένιν .

Μετά από τη νίκη της Οκτωβριανής Σοσιαλιστικής Επανάστασης και το σχηματισμό στο 2ο Συνέδριο των Σοβιέτ της σοβιετικής κυβέρνησης, το κύριο καθήκον της Στρατιωτικής Επαναστατικής Επιτροπής έγινε η πάλη ενάντια στην αντεπανάσταση και η τήρηση της επαναστατικής τάξης. Οσο δημιουργούνταν και δυνάμωνε ο σοβιετικός μηχανισμός, η Στρατιωτική Επαναστατική Επιτροπή παρέδιδε τα καθήκοντά της στα Λαϊκά Επιτροπάτα που οργανώνονταν. Στις 5 (18) Δεκέμβρη 1917 η ΣΕΕ διαλύθηκε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ