21 Αυγούστου, 2016

Τῷ καιρῷ ἐκείνω: που έκλαιγαν οι εικόνες,,,

ΠΛΟΥΤΟΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΙ & ΕΚΚΛΗΣΙΑ 

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ

Τα μπάνια τού λαού φεύγουν. Η φοροεπιδρομή κι οι κατασχέσεις έρχονται!
Κι επειδή τίποτα δεν είναι αποκλειστικότητα τής δικής μας εποχής, ακούστε τί έκανε γι’ αυτά και γι’ άλλα πολλά ο Αυτοκράτορας Λέων Γ’ ο Ίσαυρος, που διοίκησε το Βυζάντιο απ’ το 717μ.Χ. έως το 741μ.Χ.!
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία τότε, το 717 μ.Χ., βρισκόταν σε μεγάλη παρακμή!
Και σα να μην έφτανε η παρακμή, είχαμε τούς Άραβες να πολιορκούν απ’ τα νότια και τούς Βούλγαρους απ’ τα βόρεια!
Κρίση δεινή επικρατούσε! Δηλαδή, φτώχεια καταραμένη για τούς πολλούς, κακή ώρα όπως και σήμερα.
Όμως τότε, ο κόσμος είχε στήριγμα μεγάλο και τρανό! Στήριγμα πού τό ‘χουμε και σήμερα, αλλά που τα χρόνια εκείνα ήταν πιό τρανό από ποτέ!
Τῷ καιρῷ ἐκείνω – που λέτε – είχε ο κόσμος, όλες τις εικόνες να συμπάσχουν μαζί του! Και δάκρυζαν η μιά μετά την άλλη! Μιλάμε για θείο πόνο ψυχής, όχι αστεία!…

Τί; Λίγο τό ‘χετε να βάζει π.χ. η Παναγιά την εικόνα της να κλαίει;!
Εδώ βάζει τις off shore της και κλαίνε για τα παιδιά με καρκίνο και για τα προσφυγόπουλα, η Μαριάννα η Βαρδινογιαννούσα, μαζί με τον Όσιο Σάκη τον Χοροπηδηχτό και όλο το αρχιερεταριό! η Παναγιά η αυθεντική δεν θα κλαίει που στο κάτω-κάτω δεν καταδίκασε τη ζωή κανενός παιδιού στον βωμό κανενός είδους κέρδους ή πλούτου;!
Και δώσ’ του φιλιά μετά κάμψεων πού τα ‘λέγαν προσκυνήματα… και σήμερα έτσι τα λένε!…
Και δώσ’ του και τα τάματα!… και σήμερα δίνονται απ’ τούς πιστούς κι ακόμη τα δέχονται οι ναοί κι οι μονές!…
Βέβαια, παρεμβάλλεται πλέον καταλυτικά κι η επιστήμη ως κραταιότερη από τότε, η οποία χαλάει ολίγον τί τον δρόμο προς την θρησκευτική σκοτοδίνη.
Φυσικά, η εν καπιταλισμώ τελούσα επιστήμη, έχει κι αυτή με τη σειρά της “διαλέξει” τον δρόμο τής εξυπηρέτησης των ολίγων, οι οποίοι δεν διστάζουν να μάς σκοταδίζουν επιστημονικότατα όταν συμφέρει τα υπερκέρδη τους…
Αυτό θα πει να άγονται οι κοινωνίες απ’ τη Σκύλα και να φέρονται απ’ τη Χάρυβδη, επειδή τα πληθυσμοί που τις αποτελούν δεν ωριμάζουν να γίνουν λαός, αλλά αυτό είναι θέμα για άλλη κουβέντα.
BACK TO ΙΣΑΥΡΟΣ
Για να αντιμετωπίσει λοιπόν ο Λέων Γ’ ο Ίσαυρος τη σύψη και την αποδιοργάνωση όλης τής κρατικής μηχανής, τού στρατού και των ακριτικών περιοχών τού Βυζαντίου:
  • Χώρισε την Αυτοκρατορία σε διοικητικές περιφέρειες (“Θέματα” τα ‘λέγαν) και για Διοικητές τους, όρισε έμπιστούς του Στρατηγούς.
  • Μοίρασε τη γη στούς Ακρίτες, ώστε να την καλλιεργούν και να την προστατεύουν.
Για να αντιμετωπίσει δε τις κοινωνικές ανισότητες και τις αδικίες των νόμων:
  • Δημοσίευσε την “Εκλογή”, που ήταν γραμμένη σε απλή για εκείνη την εποχή γλώσσα και που γι’ αυτό, οι νόμοι και οι διατάξεις της ήταν πλέον κατανοητά απ’ όλους!
Βάσει τής “Εκλογής”:
  1. Όλοι οι πολίτες ήταν ίσοι απέναντι στο νόμο και δεν διακρίνονταν πλέον απ’ αυτόν σε πλούσιους και φτωχούς.
    Μ’ άλλα λόγια αποδυναμωνόταν η φεουδαρχία!
  2. Η τήρηση των νόμων, ανετέθη στούς “Δικαστές”, τούς οποίους ο νόμος έχριζε ως “Υπηρέτες τής Δικαιοσύνης”! Και μάλιστα, ο νόμος ανακήρυττε το έργο τους ως το “σημαντικότερο επί τής γης”.
    Πήγαινε δηλαδή περίπατο κι η πρωτοκαθεδρία των παπάδων σε… “σημαντικότητα”!
  • Βάση τού “Γεωργικού Νόμου”, ο οποίος αποτελούσε μέρος τής Εκλογής, οι μικροί αγρότες δεν μπορούσαν πλέον να χάνουν τα χωράφια τους απ’ τούς εύπορους μεγαλοκτηματίες.
    Δηλαδή τέρμα οι κατασχέσεις, πράγμα που σήμαινε περεταίρω αποδυνάμωση των φεουδαρχών!
  • Επεβλήθη κοινός φόρος σε όλους και μάλιστα φορολογούνταν πλέον εκτός απ’ τούς πλουσίους που – όπως και σήμερα – φοροδιέφευγαν ΚΑΙ η Εκκλησιαστική Περιουσία, δηλαδή τα κτήματα των Εκκλησιών και των Μοναστηριών.
    Κατά συνέπεια έτριξαν συθέμελα τα οικονομικά συμφέροντα Πατριαρχείου, Αρχιεπισκοπών και Μητροπόλεων!
  • Απαγορεύτηκε σε κληρικούς και μοναχούς να διδάσκουν στα σχολεία.
    Κατ’ ουσίαν, απαγόρευσε στη θρησκευτική εξουσία, τον επηρεασμό των θρησκευτικών συνειδήσεων των νέων μέσω τής παιδείας!
  • Έπειτα από διαπιστωμένες κατ’ εξακολούθηση αγυρτίες κληρικών και μοναχών απ’ άκρη σ’ άκρη στη Βυζαντινή επικράτεια, όπου τίθονταν εικόνες να… κλαίν’ και να θαυματουργούν για να αποκομίζει οικονομικώς το τότε κραταιό παπαδαριό τ’ άντερά του, αποθαρρύνθηκε η λατρεία των εικόνων, ανεβάζοντάς τες ψηλότερα μέσ’ τους ναούς ώστε να μην τις φτάνουν οι πιστοί!!!
    Εδώ ήταν που ο Ίσαυρος πήρε και τα σώβρακα των παπάδων!… όσοι φοράγανε…
Έτσι βέβαια ξεκίνησε η εικονομαχία που κράτησε 120 ολόκληρα χρόνια και στην οποία τελικά, νίκησε το παπαδαριό, το οποίο νικά παντού και πάντα ως πιό κραταιό, αφού εκ τού ρόλου και τής θέσης του απευθύνεται στις μεταφυσικές, υπερφυσικές και γενικότερα στις ανησυχίες εκείνες του ανθρώπου, πού ‘ναι φύσει αδύνατον να αποδειχτούν ή να καταρριφθούν είτε επιστημονικά, είτε με την απλή κοινή και μεθοδική λογική…
Εμ, πήγες κι εσύ ρε Ίσαυρε να τα βάλεις ΚΑΙ με τούς πλουτοκράτες ΚΑΙ με τούς παπάδες μαζί γιατί το ‘βλεπες ότι αυτοί, είναι κώλος με βρακί!
Ο δε γυιός τού Λέοντα Γ’, ο Κωνσταντίνος Ε’, που διαδέχθηκε τον πατέρα του στην εξουσία απ’ το 741μ.Χ. έως το 775μ.Χ., τά ‘βαλε ακόμη πιό χοντρά με τους πάμπλουτους και το παπαδαριό!
Αυτός, εκτός απ’ την φορολόγηση των πλουσίων που μέχρι τότε δεν φορολογούταν (Ω ΝΑΙ!…), θέλησε ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΕΥΣΕΙ την Εκκλησιαστική με την Μοναστηριακή περιουσία μαζί, καθώς επιχείρησε ΚΑΙ να απαγορεύσει εντελώς τη λατρεία των εικόνων(!) το οποίο και τού ‘βγαλε το παρατσούκλι «ο Κοπρώνυμος»…
Γιατί;
Διότι, μέσ’ την κακία τους οι παπάδες που θά ‘χαν την πλουτοκρατία κάτω απ’ τα πόδια τους, διέδωσαν απ’ άκρη σ’ άκρη στην Αυτοκρατορία ότι ο Κωνσταντίνος ο Ε’ τά ‘κανε, τάχα μου, μέσ’ την κολυμβήθρα την ώρα που τον βαφτίζανε…
Ταυτόχρονα με την παπαδοβεντέτα πού ‘χε ήδη ανοίξει ο προχώ Ισαυροπατέρας του, ο Κωνσταντίνος Ε’, τα πήρε ακόμη πιο χοντρά στο κρανίο και θέσπισε κι άλλη σειρά νόμων βάσει των οποίων:
Απελευθερώθηκε η γυναικεία περιβολή(!) διότι μέχρι τότε είχε κάτι από… εσάνς μπούρκας…
  • Κατέστησε ισότιμες τις γυναίκες με τούς άντρες απέναντι στο νόμο(!) – ούτε φεμινιστής τού 20ου αιώνα νά ‘τανε,
  • Έδωσε κληρονομικά δικαιώματα ΚΑΙ στις γυναίκες που μέχρι τότε δεν είχαν(!) – κάτι που αποτελούσε άμεση απόρροια τής ισοτιμίας των γυναικών απέναντι στον νόμο,
  • Κατέστησε Αυτοκρατορική (κρατική) χορηγία στις άπορες χήρες (κάτι σαν σύνταξη χηρείας) και δικαίωμα παραχώρησης σε αυτές οικείας, εφ’ όσον δεν είχαν δική τους(!) – επρόκειτω κατ’ ουσίαν για την πρώτη παγκοσμίως πράξη θέσπισης κοινωνικής μέριμνας από κρατική μηχανή!!! και τέλος
  • Οι γυναίκες, ως ισότιμες πλέον που ήταν με τούς άντρες, μπορούσαν να θέσουν ΚΑΙ οι ίδιες θέματα, προβληματισμούς, ερωτήματα και αξιώσεις στον Αυτοκράτορα, μιάς και μέχρι τότε, μονάχα οι άντρες είχαν αυτό το δικαίωμα!!!
Κι όλ’ αυτά τον 8ομ.Χ. αιώνα!!!
 Σήμερα, 1.250 χρόνια μετά, εξακολουθούν οι ιερείς να έχουν δικαίωμα να διδάσκουν στα κρατικά σχολεία, εξακολουθούμε να μιλάμε για την ανάγκη φορολόγησης της Εκκλησιαστικής περιουσίας, για τον διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους και φυσικά, εξακολουθούν να γεμίζουν με τάματα και προσκυνητάδες οι ναοί με τα μοναστήρια…
Πού ‘στε μωρέ Ίσαυροι να δείτε εμάς, τούς απογόνους σας!…