06 Μαρτίου, 2019

ΠΙΣΩ ΑΠ' ΤΑ "ΦΩΤΑ" ΤΗΣ "ΜΑYΜΑRΚΕΤΙΣΤΙΚΗΣ" ΙΣΤΟΡΙΑΣ:


Ερη Ριτσου:
Βαστάει χρόνια αυτή η κολόνια.
Με αφορμή την ΜάιΜαρκετίστικη ιστορία αντιγράφω από: Konstantinos Mpourxas
Αλέκα Παπαρήγα: 
''Εχει διαμορφωθεί παγκόσμια με δικτύωση και στην Ελλάδα ένα καλά οργανωμένο σύστημα χαφιεδισμού σε τόπους δουλιάς με παγκόσμιες διαστάσεις.
Πλοκάμια αυτού του συστήματος απλώνονται στη χώρας μας, καθώς ήδη λειτουργούν εταιρείες που στρατολογούν επί πληρωμή άτομα και μάλιστα φοιτητές και φοιτήτριες που δήθεν κάνουν πρακτική και συμπληρώνουν το εισόδημά τους, χρησιμοποιούμενοι από επιχειρήσεις, προκειμένου οι τελευταίες να εξακριβώσουν ποιοι εργαζόμενοι είναι αποδοτικοί και ποιοι όχι.
Τα άτομα αυτά υποδύονται τους πελάτες.
Δεν ξέρω ο κύριος Τσιτουρίδης πού είναι και αν με ακούει.
Η δραστηριότητά τους ονομάζεται "Μυστικές Αγορές" και υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται για την ποιοτική εξυπηρέτηση του κοινού.
»Στη χώρα μας, πελάτες των εταιρειών των χαφιέδων - εντάξει, χαφιέδες με πτυχίο θα είναι αυτοί - έχουν κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, αλυσίδες επιχειρήσεων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών π.χ. Multirama, εμπορικές επιχειρήσεις κ.λπ.
Και το κυριότερο, παραπανεπιστημιακά ιδρύματα στέλνουν φοιτητές σε εταιρείες, για να κάνουν την πρακτική τους άσκηση, στο χαφιεδισμό λέμε εμείς. Ενδεικτικά, αναφέρουμε δύο ανακοινώσεις έναρξης πρακτικής άσκησης του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας.
Η ανακοίνωση έγινε το Φλεβάρη του 2006 και ένα χρόνο μετά στέλνονται σε εταιρείες, Πειραιώς, Direct Service και στην Attica Center.
Η εταιρεία Data RC το 2005 έκανε έρευνα στο χώρο των σούπερ μάρκετ, με βάση αξιολογήσεις από μυστικούς πελάτες και σημειώνεται στην έρευνα - γράφουν τώρα οι φοιτητές - "η υπάλληλος των ταμείων, παρ' όλο που ήταν ευγενική και τυπική, μου μιλούσε στον πληθυντικό.
Δε γύρισε ούτε στιγμή να με κοιτάξει ή να μου χαμογελάσει". Παρακάτω, γράφεται σε άλλη μαρτυρία φοιτητή που κάνει τον πελάτη.
"Οι απαντήσεις που δόθηκαν σε ερωτήσεις που τέθηκαν στην υπάλληλο των διαδρόμων ήταν σε ύφος ιδιαίτερα τυπικό, ενώ οι απαντήσεις από την ταμία σε ερωτήσεις που της έγιναν, δόθηκαν προς τον πελάτη με αυστηρό ύφος".
Πού πάμε, δηλαδή;
Θα χαιρόμαστε και θα τραγουδάμε, όταν ο αγοραστής έχει χρήματα να αγοράσει αυτό που έχει ανάγκη και όταν η ταμίας έχει κανονικό ωράριο δουλιάς, έχει κανονικό μισθό και δε δουλεύει κάτω από τις σκληρές συνθήκες στα σούπερ μάρκετ και στις άλλες μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις.
Ετσι που πάμε, αυτές οι επιχειρήσεις στην εξυπηρέτηση και στα ταμεία θα βάζουν κολ γκερλς να γελάνε, να τραγουδάνε, να χορεύουν στους πελάτες. 
Αυτό είναι ή δεν είναι σκάνδαλο; 
 Και είναι αναμεμειγμένα τα πανεπιστήμια μέσα...
Είμαι βέβαιη ότι θα είναι και κριτήριο αξιολόγησης, θα είναι μέσα στην αξιολόγηση.
Αυτά είναι δημοσιευμένα. Δεν έγινε φασαρία γι' αυτά.
Γιατί να γίνει, άλλωστε»;

Αλεκα Παπαρήγα στη Βουλή 22 Μάρτη του 2007
https://www.rizospastis.gr/story.do


***
Panos Zacharis:
5 Μαρτίου στις 6:34 μ.μ. ·
Το κωλόχαρτο των my Market με τα υποχρεωτικά χαμόγελα και τα 300% έγινε viral,κι αυτό είναι καλό.Αυτό που-φυσικά- δεν έγινε viral είναι η παρακάτω λεπτομέρεια την οποία αντιγράφω από τον Ριζοσπάστη...
Η «συναδέλφισσα» διευθύντρια...

Η «λεπτομέρεια» που εξοργίζει ακόμα περισσότερο ωστόσο είναι ότι, όπως ήδη αναφέρθηκε, το όνομα της διευθύντριας που υπογράφει τη συγκεκριμένη ανακοίνωση φιγουράρει στον κατάλογο των ψηφισάντων στο λεγόμενο «κλαδικό» σωματείο των σούπερ μάρκετ!
Πρόκειται για το «σωματείο» - μηχανισμό της εργοδοσίας, στο οποίο οι άνθρωποί της εκλέγουν και εκλέγονται, σέρνουν μπροστά στην κάλπη τους εργαζόμενους και παίρνουν την ψήφο τους με το ...διευθυντικό δικαίωμα, διαμορφώνουν τους συσχετισμούς που έχουν ανάγκη για να συνεχίζεται και να εντείνεται η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα.

Πρόκειται για το «σωματείο» που αποτελεί έναν από τους πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η εργοδοσία προκειμένου να εκλέγονται τα στελέχη της ως «εκπρόσωποι» και «αντιπρόσωποι» των εργαζομένων στην Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων (ΟΙΥΕ) και την ίδια τη ΓΣΕΕ, στηρίζοντας απροκάλυπτα την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ - Ομάδα Βασιλόπουλου.

Η πρόκληση μάλιστα δεν σταματά εδώ:
Η προϊσταμένη του εν λόγω διευθυντικού στελέχους, η γενική διευθύντρια στη Διεύθυνση Λειτουργίας των καταστημάτων πανελλαδικά, δηλαδή σε μία ακόμα πιο καίρια θέση της επιχείρησης, έχει ψηφίσει στο αντίστοιχο επιχειρησιακό σωματείο των «My Market»!

Εκεί συναντούμε, επίσης, πλήθος διευθυντικών στελεχών...
Με τέτοια σωματεία, ψηφίσαντες και αντιπροσώπους έχει βαλθεί να κάνει συνέδριο η εργοδοτική πλειοψηφία της ΟΙΥΕ, ενώ απέναντι στις δεκάδες σχετικές καταγγελίες δεν διστάζει να κάνει την ανήξερη και να χαρακτηρίζει τους διευθυντές... μισθωτούς, εργαζόμενους με εξαρτημένη σχέση εργασίας, που ανελίχθηκαν στο πέρασμα των χρόνων!

Είδαμε και παραπάνω τη χαρακτηριστική περίπτωση της... «συναδέλφισσας» περιφερειακής διευθύντριας, που μιλά τη γλώσσα της εργοδοσίας και μεταφέρει το μήνυμά της με τον πιο ωμό τρόπο στους εργαζόμενους, που προφανώς ανέβηκε τα σκαλιά της ιεραρχίας με το χαμόγελό της και τώρα θέλει να βοηθήσει τους εργαζόμενους να ακολουθήσουν τα βήματά της..
Παρουσίαση Τίτλου-Φωτο-Κειμένου:Viva La Revolucion