Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

14 Απριλίου, 2017

ΕΝΤΟΥΑΡΝΤΟ ΓΚΑΛΕΑΝΟ

Σαν χτες το 2015 πέταξε στους ουρανούς της Μνήμης !!
ΕΝΤΟΥΑΡΝΤΟ ΓΚΑΛΕΑΝΟ (1940-2015)



«…Για τους φτωχούς ξέρουμε τα πάντα: 
πού δεν δουλεύουν, τι δεν τρώνε, πόσο δεν ζυγίζουν, πόσο δεν μετρούν, τι δεν έχουν, τι δεν σκέφτονται, τι δεν ψηφίζουν, τι δεν πιστεύουν…Μόνο που δεν ξέρουμε γιατί οι φτωχοί είναι φτωχοί…Μήπως γιατί η γύμνια τους μας ντύνει και η πείνα τους μας δίνει να φάμε;

Με τα παραπάνω λόγια στο «Τα παιδιά των Ημερών» ο Εντουάρντο Γκαλεάνο βάζει το νυστέρι στη συνείδηση των ασυνείδητων που δεν «θέλουν να ξέρουν» τις ρίζες της φτώχειας γιατί αυτό θα σήμαινε ότι πρέπει να τεθεί τέρμα στον πλούτο τους. 
Αυτό το νυστέρι το κρατούσε μια ζωή στο χέρι μαζί με την πένα ή μάλλον η πένα του ήταν το νυστέρι και πώς να γίνει αλλιώς; 
Η μαρτυρική πορεία των χωρών αυτών κάτω από το ζυγό της αποικιοκρατίας και μετά από διάφορες «ανεξαρτητοποιήσεις» κάτω από το ζυγό των νέων μορφών αποικιοκρατίας με την ατέλειωτη ακολουθία δικτατορικών καθεστώτων δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει τη βασανιστική ύλη των λογοτεχνών-στοχαστών της. 
Συνεπώς η κοινωνική αδικία με τις κραυγαλέες ανισότητες ήταν και για τον Γκαλεάνο η κινητήρια δύναμη της πένας του χρησιμοποιώντας τη λογοτεχνία σαν όπλο στην ιδεολογική πάλη.

Πορεία ζωής και ιδεολογική πάλη

Ο Εντουάρντο Γκαλεάνο πέθανε φέτος (2015) στις 13 Απριλίου ένα χρόνο μετά από το φυσικό θάνατο στις 17 Απριλίου 2014 μιας άλλης εμβληματικής φυσιογνωμίας των λατινοαμερικανικών γραμμάτων, του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες. 
Ωστόσο και ο Γκαλεάνο σίγουρα θα συνεχίσει να ζει μέσα από το έργο του. 
Γεννήθηκε το 1940 στο Μοντεβιντέο, πρωτεύουσα της Ουρουγουάης, και ξεκίνησε την πορεία του από τη δημοσιογραφία εργαζόμενος σε διάφορα περιοδικά. 
Το 1961 έγινε διευθυντής της εφημερίδας «Εποχή» και από το 1960 μέχρι το 1964 ήταν αρχισυντάκτης της εβδομαδιαίας επιθεώρησης «Πορεία» που είχε δημιουργηθεί το 1939 από μια ομάδα προοδευτικών διανοουμένων, σαν όργανο πάλης ενάντια στο φασισμό που τότε είχε θριαμβεύσει στην Ισπανία και στη Γερμανία απειλώντας όλη την Ευρώπη. 
Την επιθεώρηση αυτή τη διέπνεε ένας βαθύς αντιαμερικανισμός και υπεράσπιζε σοσιαλιστικές και αντιιμπεριαλιστικές ιδέες. 
Έπαιξε σημαντικό ρόλο στα πολιτικά και πνευματικά τεκταινόμενα της Ουρουγουάης προωθώντας την προοδευτική νοτιοαμερικανική λογοτεχνία και, βεβαίως, συμβάλλοντας στην ανατροπή της δικτατορίας. 
Το 1973 η στρατιωτική χούντα έκλεισε το περιοδικό και ο Γκαλεάνο, που σαν διευθυντής σύνταξης είχε παίξει καθοριστικό ρόλο στην ιδεολογική κατεύθυνση του περιοδικού, εξορίζεται και πάει στην Αργεντινή, όπου ιδρύει το λογοτεχνικό περιοδικό «Κρίση» ώσπου να επιβληθεί και εκεί, το 1976, η στρατιωτική δικτατορία. 
Στη συνέχεια πήγε στη Βαρκελώνη. Το 1985 επέστρεψε στην πατρίδα του όπου έζησε το υπόλοιπο της ζωής του.

Έργα φωτιάς

Τα πιο εμβληματικά έργα του Εντουάρντο Γκαλεάνο είναι χωρίς αμφιβολία τα μεταφρασμένα και στα ελληνικά «Οι ανοιχτές φλέβες της Λατινικής Αμερικής» (1971), μια καλά τεκμηριωμένη καταδίκη του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού, και η τριλογία «Μνήμη της Φωτιάς» (1982-1986) (Ι. «Γεννήσεις», ΙΙ. «Πρόσωπα και Μάσκες, ΙΙΙ. «Ο αιώνας του Ανέμου») στο οποίο με μικρά χρονογραφήματα σε γλώσσα «στακάτο» επιγραμματικό, δίνει την ιστορία της Νότιας Αμερικής από τις απαρχές της Κατάκτησης μέχρι σήμερα. 
Συνέχισε αυτό το στυλ με το πιο πρόσφατο «Καθρέφτες. Μια σχεδόν παγκόσμια Ιστορία» (2008). Αλλά και τα δοκίμιά-μαρτυρίες του δίνουν με γλαφυρή συντομία και απλότητα –χωρίς ωστόσο να πέσουν σε απλοϊκότητα – την πεμπτουσία των μαρτυρικών δρώμενων σε χώρες της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής, όπως το εξαιρετικό «Γουατεμάλα, κλειδί της Λατινικής Αμερικής» (1967). 
Πάντα υπέρμαχος της κουβανικής Επανάστασης συμμετείχε για πολλά χρόνια στη σύνταξη της επιθεώρησης «Casa de las Americas» που εκδίδεται στην Αβάνα. 
Ο Γκαλεάνο έχει χειριστεί πολλά είδη του γραπτού λόγου, αλλά τελικά δημιούργησε ένα νέο είδος γραφής σβήνοντας τα σύνορα ανάμεσα στα λογοτεχνικά είδη. Άλλωστε με το έργο του ήθελε να σβήσει και άλλα σύνορα. 
Σε μια συνέντευξη στην οποία τον χαρακτήρισε η δημοσιογράφος «διανοούμενο» δεν έδειχνε και πολύ χαρούμενος με το χαρακτηρισμό αυτό εξηγώντας ότι γι’ αυτόν δεν υπάρχουν σύνορα ανάμεσα 
στο νου- σκέψη και το συναίσθημα, δεν του αρέσει ο διαχωρισμός της καρδιάς από τη λογική καθιερώνοντας τον όρο «στοχαζόμενος με συναίσθημα» («sentipensando”). 
Στα έργα του αναμειγνύονται η φαντασία, ο μύθος, η μαρτυρία και η κοινωνική ανάλυση. 
Πετυχημένες «ατάκες» του έχουν πολλαπλά δημοσιευθεί και παρατεθεί.

Διαχρονικές «φλογισμένες» μνήμες της παγκόσμιας πάλης των λαών

Μία μία παίρνει τις χώρες της Λατινικής Αμερικής γράφοντας σελίδες από την ιστορία αγώνων τους, των απεργιών, των Πρωτομαγιών, 
όπως στο «Μνήμη της Φωτιάς» για το Ελ Σαλβαντόρ: «Η Ρωσική Επανάσταση και οι παγκόσμιοι εργατικοί και απελευθερωτικοί αγώνες έριξαν τους σπόρους τους στη Λατινική Αμερική κατά τις δεκαετίες 1920 και 1930.
 Στο Ελ Σαλβαντόρ η παράδοση των αγώνων των Ινδιάνων που τον 19ο αιώνα (1833) αγωνίστηκαν με επικεφαλής τον ηγέτη Ακίνο για ανακατανομή της γης, συνεχίστηκε με την ανάπτυξη εργατικών αγώνων και την ίδρυση του κομμουνιστικού κόμματος (1832). Θρυλικές μορφές του κομμουνιστικού κόμματος ήταν ο Φαραμπούντο Μαρτί και ο Μιγκέλ Μάρμολ. 
Ο Φαραμπούντο Μαρτί εκτελέστηκε το 1832 μετά την αποτυχημένη εξέγερση. 
Ο Μιγκέλ Μάρμολ γλύτωσε μέσα από το σωρό των εκτελεσμένων και η υπόλοιπη ζωή του ήταν ένας διαρκής αγώνας για την προάσπιση των εργατικών δικαιωμάτων. 
Διέσχισε όλες τις χώρες της Νότιας Αμερικής καταγγέλλοντας, οργανώνοντας και πολεμώντας. Πέθανε στην Κούβα το 1975. 
Η επανάσταση του 1932 έφερε τους καρπούς της. Το 1974 ιδρύθηκε το απελευθερωτικό μέτωπο «Φαραμπούντο Μαρτί» που οργάνωσε ένοπλο επαναστατικό αγώνα. Παρά τη συντριβή του σήμερα το μέτωπο αυτό στο Ελ Σαλβαντόρ αποτελεί τη μόνη δύναμη που πολεμάει τη ντόπια ολιγαρχία και τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις των ΗΠΑ». 
Στο ίδιο στυλ μιλάει χρονογραφικά για τη Χιλή, το Εκουαδόρ, τη Νικαράγουα, τη Γουατεμάλα, την Κούβα και άλλες χώρες για αγώνες των ιθαγενών, των εργατών, των αγροτών, καθώς και για τις αιματηρές ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. 
Δεν μπορούν όμως οι εξαιρετικά σύντομες φράσεις και εκφράσεις να αποκρύψουν τη συμπυκνωμένη οργή αυτού του γιού ενός τμήματος του μαρτυρικού και πάντα με «ανοιχτές φλέβες» «Τρίτου Κόσμου». ‘
Ισα ίσα το απέριττο αυτό ύφος τονίζει, αλλά και ελέγχει την οργή .

Τα έργα του Εντουάρντο Γκαλεάνο αφήνουν λίγα περιθώρια για λογοτεχνική ανάλυση ακριβώς επειδή μιλούν από μόνα τους με μια ασυνήθιστη αμεσότητα και κάπως εύκολα απομονώνει κανείς αποσπάσματα από τα συμφραζόμενα. 
Τα μηνύματα μοιάζουν να μην έχουν ανάγκη από συμφραζόμενα, αλλά πυροβολούν από μόνα τους.
 Ίσως γι αυτό τόσο συχνά κυκλοφορούν τόσα τσιτάτα του Γκαλεάνο. 
Ο Γκαλεάνο ήξερε πολύ καλά ποιοι είναι οι πραγματικοί ένοχοι της μιζέριας τόσων λαών κι ας μην αναδεικνύουν τα λεχθέντα του πάντα με σαφήνεια τους ταξικούς διαχωρισμούς.
 Και το εκφράζει πότε ειρωνικά, πότε άμεσα, όπως στις ατάκες «Οι θεωρίες του Μίλτον Φρίντμαν (Αμερικανός οικονομολόγος, κατ’ εξοχήν υποστηρικτής του νεοφιλελευθερισμού, Α.Ι.) του έδωσαν το βραβείο Νόμπελ, στη Χιλή της έδωσαν το στρατηγό Πινοσέτ», 
«Η παγκόσμια οικονομία είναι η πιο αποτελεσματική έκφραση του οργανωμένου εγκλήματος. Οι διεθνείς οργανώσεις που ελέγχουν το νόμισμα, το εμπόριο και την πίστωση ασκούν τρομοκρατία ενάντια στις φτωχές χώρες και ενάντια στους φτωχούς όλων των χωρών…».
 Και: «Τώρα τα βασανιστήρια ονομάζονται παράνομοι εξαναγκασμοί. Η προδοσία ονομάζεται ρεαλισμός. Ο οπορτουνισμός λέγεται πραγματισμός. Ο ιμπεριαλισμός λέγεται παγκοσμιοποίηση. Και τα θύματα του ιμπεριαλισμού λέγονται χώρες αναπτυσσόμενες».

«Η ιστορία της Λατινικής Αμερικής είναι η ιστορία της λεηλασίας των φυσικών πόρων της»

Για όσους νομίζουν ότι ο Γκαλεάνο με την κριτική του έμεινε στο διαχειριστικό εποικοδόμημα του συστήματος, όπως τόσοι άλλοι προοδευτικοί της ηπείρου του, όχι σπάνια κάτω από την πίεση της επιλογής ανάμεσα στο να ακουστείς ή να μην ακουστείς ευρύτερα ή από φόβο για συνέπειες(εξορίες, βασανιστήρια κλπ.) και πρέπει να διαλέξεις διατυπώσεις που δεν σε θάβουν, μπορούμε να πούμε ότι εδώ κι εκεί επισημαίνει τη βαθύτερα αιτία, τον καπιταλισμό μιλώντας είτε μεταφορικά είτε κυριολεκτικά για την ανάγκη της κοινωνικοποίησης των μέσων παραγωγής και ανταλλαγής και την απαλλοτρίωση της μεγάλης ιδιοκτησίας. 
Επίσης επισημαίνει στην μπροσούρα του για το φασισμό 
«Ημέρες και νύχτες του έρωτα και του πολέμου», ότι οι βασανιστές και οι δικτάτορες είναι πληρωμένοι υπάλληλοι- γραφειοκράτες που μπορούν να χάσουν τη θέση τους αν δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. 
Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να καταλάβουμε ποιοι τους πληρώνουν…

Σε μια πολύ πρόσφατη συνέντευξή του στο ντοκιμαντέρ «Το αόρατο τείχος:
 η λεηλασία προκαλεί την Έξοδο, η τραγωδία της αφρικανικής Εξόδου» 
ο Γκαλεάνο με αφορμή τα σύγχρονα μαζικά πια κύματα προσφύγων προς την Ευρώπη από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή μιλά για την ευρωπαϊκή καπιταλιστική συσσώρευση στη βάση της λεηλασίας της Αφρικής και της Αμερικής: «Πετούσαν στη θάλασσα τους νεκρούς της προηγούμενης νύχτας, νεκρούς από πληγές, αρρώστιες ή επειδή κρεμόντουσαν με τις ίδιες τις αλυσίδες τους. Αιώνες ταπείνωσης και αδειάσματος. 
Οι νέοι άνθρωποι, το καλύτερο που διάθετε η Αφρική, γίνονταν εργατικό δυναμικό σκλαβωμένο στις φυτείες της Αμερικής έτσι σφραγίζοντας το πεπρωμένο γυναικών, αντρών και παιδιών για μερικές γενιές. Όλοι στην υπηρεσία της συσσώρευσης κεφαλαίων. Εκείνοι έγιναν το καύσιμο που κινούσε αυτή τη μηχανή που γέννησε αυτό που πριν ονομαζόταν καπιταλισμός και τώρα το ονομάζουν «οικονομία της αγοράς (…)».

Καθόλου περίεργο που η σημερινή κατάσταση ξυπνάει μέσα σ’ αυτό τον λαμπρό εκπρόσωπο της λογοτεχνίας και του στοχασμού της Λατινικής Αμερικής τον πόνο αιώνων. 
Στην καταπολέμηση αυτής της εκμετάλλευσης αφιέρωσε όλη τη ζωή του.

13 Απριλίου, 2017

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ


ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ
ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ

Χριστέ, που μου άνθησε η καρδιά κάτω απ’ τον ίσκιο το φαιό
του Λόγου σου – άνθος σιωπηλό, της ευλογίας σου πλάσμα –
και μες στη φούχτα σου χολή κι όξος ρουφούσα το θεό,
μ’ επιείκεια δέξου το, παλιό τάμα, το νέο μου άσμα.

Αξίωσε το δούλο σου να σ’ αντικρύσει στη ματιά
με του οίχτου ωχρά τα δάχτυλα να’ αγγίξει την πληγή σου,
λευτερωμένο απ’ τη βαθειά του μυστηρίου σου γητειά
να γδύσει σε απ’ το ένδυμα της φωτεινής σιγής σου.

Χριστέ, τα πόδια ανάπαψε τα ματωμένα, που γυμνά
απ’ τ΄ αγκάθια πλήγιασαν κι από τις πορείες των χρόνων
στερνή φορά χαμήλωσε τα μάτια σου γλυκά, σεμνά
προς τους απλούς ανθρώπους σου, τους εραστές των πόνων.

Κάθησε στης υπομονής το παγερό, σκληρό σκαμνί,
βγάλε απ’ την κόμη την ξανθή το φωτεινό στεφάνι,
μέτρα τα δάκρυα πούμασες μέσα στου ελαίου σου το σταμνί
απ’ τους πτωχούς των πνεύματι που φίλησε η πλάνη.

Ασε και συ τα δάκρυα σου, μια και δεν ξέρεις να οργιστείς,
μακριά απ’ το μάταιο θάμπωμα του πρωτινού σου ονείρου
κι ως σου ταιριάζει ταπεινός, μπρος στο κατώφλι της κλειστής
θύρας, το κώνειο τώρα πιες του πόθου σου του στείρου.

Η Βασιλεία των Ουρανών πλημμύρισε αποπνιχτικά
απ’ των θλιμμένων και άρρωστων πιστών σου τα όσια ποίμνια
κι ούτε μια θέση απόμεινε πλάι τους να μείνεις, νεκρικά
ν’ ανθίζεις αγριολούλουδα στων θλίψεων τα συντρίμμια.

Και σ’ εξόρισαν – σούπρεπε – να γίνει δεν μπορούσε αλλιώς,
το αίμα ρουμπίνι φώτισε την σκιά του άξιου σου θρόνου
της εποχής σου σ’ έκλεισε και σένα ο σιδερένιος κλοιός
κι είταν το πνεύμα σου παιδί του Τόπου και του Χρόνου

Πόσες μορφές δεν άλλαξες πριν γεννηθείς μα και μετά
μες από χώρες και καιρούς, κι αν πράα είσουν ασπίδα
κι ανώφελη παρηγοριά – τα λόγια σου μέθης πιοτά-
σε κάναν όπλο εγκλήματος και σκλάβων αλυσσίδα.

Χριστέ το «ειρήνη πάσι» σου, «εν τούτω νίκα» έχει γενεί,
στη δόξα σου ακονίζονται οι σαρκοφάγοι οδόντες,
με τα μαλλιά σου τα χρυσά ουράνιο έπλεξαν σκοινί
να κρεμαστούν «μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες»

Τώρα σου γράφουν τ΄όνομα στα έρμα πεδία των μαχών
-λευκάζοντας τις έναστρες νύχτες-όστα θυμάτων
αθώων, και θρήνοι αρμονικοί των κουρασμένων και φτωχών
στη χάρη σου αναπέμπουνε το ανείπωτο άσμα ασμάτων.

Στον ύπνο σ’ ονειρεύεται ο φαντάρος στο στενό του αμπρί
κι έξω πετιέται γυάλινος βολβός σ’ έντρομη κόγχη-
σε βλέπει Σένα, πούφεγγε κάποτε η όψη σου η λαμπρή,
άγριον εχθρό να του προτείνει αμείλιχτα τη λόγχη.

Χριστέ, που καταδέχτηκες να γεννηθείς σε ένα παχνί,
στ’ άχυρα που χρυσώσανε, στα κόπρια που ευωδιάσαν,
κοντά σε βόδια, σε βοσκούς που σ’ έβλεπαν με την αχνή
καλή ματιά – στων τυράννων το στέμμα σε θρονιάσαν.

Ω, εσύ, που μίλαες στα πουλιά, στου δάσους τα γυμνά κλαδιά,
στου αγρού τα κρίνα και γλυκά στον κάθε πόνο εστράφης – 
σου κρέμασαν στο χέρι σου μιαν αρμαθιά βαριά κλειδιά
να κλεις μπουντρούμια, ιδιώνυμα γελώντας να υπογράφεις.

Συχώρα τον αμαρτωλό, Χριστέ, ο εργάτης σήμερα
καθώς πέφτει στην σκέψη των φυλακών η αυλαία
σε βλέπε με όψη βλοσυρή και με τα μάτια ανήμερα
να του απαγγέλεις την ποινή ίδιος με εισαγγελέα.

Χριστέ, που εδιάβης κι άνθησαν κρίνα οι ευλογίες σου λευκά
κι ήπιες νερό στου πένητα την ταπεινή παράγκα
κ’ έφεγγε η νύχτα ως έστρεφες γύρω τα μάτια σου γλαυκά
τώρα φρουρό σε βάλανε μπρος στων πλουσίων την μπάγκα.

Θάπρεπε να σε βλέπουνε τα’ αθώα παιδιά που με σκιερά
μάτια στην κούνια γείρανε και σώπασαν στον ύπνο
κι όμως σε βλέπουνε οι κλητοί σου μες στον κύκλο του παρά
να στρώνεις, δούλος ταπεινός, των τυράννων το δείπνο.

Και τ΄ονομά σου θάπρεπε να ψιθυρίζουν, ν’ απαντού
στάχυ στο στάχυ, καλαμιές που δείχνουν το φεγγάρι.
Τώρα τα μαύρα στόματα των πυροβόλων το βροντούν
και στίβεις μες στα χέρια σου τις νέες καρδιές σφουγγάρι.

Χριστέ, φραγμό σε στήσανε μπροστά στο δρόμο του φτωχού
και τ’ οργισμένο του υψώναν σ’ εκτάσεις όλβιο μάτι,
μα βάρυνε πολύ ο κασμάς σε χέρι εργάτη και πριχού
σκάψει τον τάφο του γκρεμίζει το άδειο σου παλάτι.

Χριστέ, η καρδιά σου είταν καρδιά όλου του κόσμου που πονεί,
μα έμεινε στην υποταγή δεμένη για να δένει
κι αν τρόμαξαν ποτέ οι εχθροί για την πλατειά σου τη φωνή
οι ίδιοι σου στεφανώσανε την όψη αντεστραμμένη.

Μα ο πόνος τώρα ωρίμασε κι έκφραση δίκιου βρήκε η οργή,
σπάνε οι αλυσσίδες της σκλαβιάς κ’ η υπομονή σου εχάθη,
και σε θωρώ στο νέο σταυρό, Χριστέ, στην ρόδινη αυγή
απ’ τον στερνό σου θάνατο η ζωή χαρά να πλάθει.
Τρακτέρ, 1930-40, Γιάννης Ρίτσος

*
Μου το θύμισε ο Nikos Varalis και τον ευχαριστώ. 
Καλά να περάσετε όλοι.
...........................................

παρουσίαση - αντιγραφή κειμένου: Viva La Revolucion



καλέ μου κατάλαβες ακόμη Γιατί δεν Έχεις Γιατρό;;



Η εξάρτηση από επιχειρηματικούς ομίλους και η λειτουργία στη βάση «κόστους - οφέλους» αναπαράγουν τα σκάνδαλα και τα φαινόμενα χρηματισμού

Δημήτρης Κουτσούμπας: Αν δεν φύγει από τη μέση το κριτήριο του καπιταλιστικού κέρδους, του καπιταλιστικού ανταγωνισμού, 
θα συνεχίσει να υπάρχει η διαφθορά, η παράνομη και πολύ περισσότερο η νόμιμη, θα συνεχίσει να υπάρχει το τεράστιο πρόβλημα για τη λαϊκή Υγεία.

Την ίδια στιγμή που υπάρχει τεράστια πρόοδος στην επιστήμη, στην τεχνολογία και μεγάλος αριθμός εξειδικευμένου υγειονομικού προσωπικού, τα πράγματα πηγαίνουν σχετικά ή και απόλυτα προς τα πίσω για το λαό.
Και στον τομέα της Υγείας φαίνεται η φιλολαϊκή κοινωνική, πολιτική, οικονομική, συνολική πρόταση ανατροπής, του ΚΚΕ.

Σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να εντάσσονται και οι σημερινές προτάσεις για άμεση ανακούφιση και αποσυμφόρηση των νοσοκομείων, με προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, με εξασφάλιση υποδομών, ιατρικού εξοπλισμού και φαρμάκων, με γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.
Το ΚΚΕ, απορρίπτοντας τα δικομματικά «παιχνίδια», υπερψήφισε και τις δύο προτάσεις, ως συμπληρωματικές, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν συμφωνεί με το πολιτικό σκεπτικό, ούτε της κυβέρνησης, ούτε της ΝΔ.

ΣΕΛ. 4 - 7
Αντιλαϊκά «παράσημα»
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κυβέρνηση θα δώσει μέχρι τέλους τη μάχη για να μη χάσει τα εύσημα και τα ...παράσημα από το κεφάλαιο και τους διεθνείς συμμάχους της,
 για την ικανότητα που έχει να νομοθετεί αντιλαϊκά μέτρα και παράλληλα να χειραγωγεί και να ενσωματώνει τη λαϊκή δυσαρέσκεια που αυτά προκαλούν.

Είναι χαρακτηριστική η αποστροφή σε πρόσφατο άρθρο του Μοσκοβισί, όπου επαινεί την κυβέρνηση για τα 200 και πλέον αντιλαϊκά μέτρα που έχει περάσει στη σύντομη θητεία της, «κάτι σχεδόν απίθανο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», όπως γράφει, ενώ ανάλογα θερμά λόγια είχε πει πριν από λίγες βδομάδες και ο υφυπουργός Οικονομικών της Γερμανίας.

Το ίδιο θα προσπαθήσει να κάνει και τώρα η κυβέρνηση, μπροστά στην ψήφιση των προαπαιτούμενων για τη δεύτερη «αξιολόγηση», η οποία τοποθετείται στα τέλη Απρίλη - αρχές Μάη, με «ένα νόμο και σε ένα άρθρο», όπως γραφόταν χτες στον Τύπο.

Στην προσπάθεια αυτή, κλιμακώνει την προπαγάνδα, οικοδομεί επιχειρηματολογία, ανανεώνει τα ψευτοδιλήμματα, χαράσσει κάλπικες διαχωριστικές γραμμές και διατάσσει στελέχη, για να θολώσει τα νερά ως προς το χαρακτήρα και το εύρος των μέτρων, που είναι πέρα για πέρα ταξικά, σε βάρος των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.

Είναι αλήθεια ότι η «καραμέλα» των «αντίμετρων» έλιωσε σχετικά νωρίς στο στόμα της κυβέρνησης, καθώς το πακέτο των νέων περικοπών στο λαϊκό εισόδημα και τις συντάξεις είναι πολύ μεγάλο για να κρυφτεί πίσω από τις ψευτοπαροχές που ανακοίνωσε.

Με δεδομένο ότι η προπαγανδιστική ισχύς των «αντίμετρων» εξαντλείται, η κυβέρνηση προσπάθησε τις προηγούμενες μέρες να καλλιεργήσει προσδοκίες ότι θα επαναδιαπραγματευτεί το αντιλαϊκό πακέτο το 2019, πριν την εφαρμογή του, όποτε προσδοκούν ότι τα οικονομικά δεδομένα θα είναι καλύτερα για την Ελλάδα.

Στην πραγματικότητα, όποια επαναδιαπραγμάτευση κι αν γίνει, θα αφορά χειρότερα και περισσότερα μέτρα. Αυτό απέδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία. Αυτό προαναγγέλλει και ο ΣΕΒ, βάζοντας θέμα ταχύτερης και μεγαλύτερης μείωσης του αφορολόγητου, ενώ επιμένει (όπως και οι «θεσμοί») ότι η κατάργηση της «προσωπικής διαφοράς» από μόνη της δεν είναι ικανή για να αντιστρέψει την κατάσταση στο Ασφαλιστικό και ότι απαιτούνται νέα μέτρα.

Κατά τ' άλλα, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί το επιχείρημα ότι τα μέτρα είναι «δύσκολα» μεν, αλλά η ίδια δεν είναι σαν τους προηγούμενους, που δεν είχαν «κοινωνικές ευαισθησίες», ή σαν τους (δυνάμει) επόμενους, που αν έκαναν τη διαπραγμάτευση με το κουαρτέτο, ο λογαριασμός θα ήταν μεγαλύτερος για το λαό.

Στήνοντας Εξεταστικές για διάφορα σκάνδαλα, διεκδικεί το «ηθικό πλεονέκτημα» απέναντι στις προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ υπηρετούν την ίδια αντιλαϊκή πολιτική και το σύστημα που παράγει διαφθορά και σκάνδαλα. Προσπαθεί να καπηλευτεί την Ιστορία του εργατικού και του κομμουνιστικού κινήματος, για να σκεπάσει την ταξική υπέρ του κεφαλαίου πολιτική της, ψάχνοντας άλλοθι για τα μέτρα που ψηφίζει, με τον ισχυρισμό ότι δεν έχει την «ιδιοκτησία» τους και ότι της επιβάλλονται τάχα από τις συγκυρίες.

Τέλος, ονομάζει «προοδευτικά» και «ταξικά» υπέρ των λαϊκών στρωμάτων νομοσχέδια όπως αυτό για την Υγεία, που για το λαό μεταφράζεται σε συνέχιση και ένταση των πληρωμών, σε διαφοροποίηση των υπηρεσιών Υγείας ανάλογα με το τι αντέχει η τσέπη του καθενός, σε ένταση της εκμετάλλευσης για τους υγειονομικούς, μέσα σε ένα σύστημα που απέχει παρασάγγας από τις σύγχρονες ανάγκες του λαού και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα να ικανοποιηθούν.

Ο λαός χρειάζεται να είναι υποψιασμένος για τις παγίδες που στήνει η κυβέρνηση και τους ελιγμούς που κάνει για να αποσπάσει συναίνεση ή ανοχή σε παλιά και νέα μέτρα. Με αποφασιστικότητα να μπει στη μάχη, συμμετέχοντας μαχητικά στην οργάνωση του αγώνα και στην προετοιμασία για γενική πανεργατική απεργία.
http://www.rizospastis.gr
http://www.rizospastis.gr

12 Απριλίου, 2017

Εμφυτεύματα μικροτσίπ σε εργάτες!! Εσύ Θέλεις να γίνεις μέρος Του «μέλλοντος»;;Δες:

Έτσι Τώρα Θα Μας Ελέγχουν,
Η Αποθέωση της Ελευθερίας του Καπιταλισμού!!





Η σύριγγα «κυλάει» μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη. Στη συνέχεια, με ένα κλικ, ένα μικροτσίπ εγχέεται στο χέρι του εργαζόμενου. 
Ένα ακόμη «cyborg» δημιουργήθηκε.


Με αυτόν τον ιδιαίτερα παραστατικό τρόπο ξεκινά το δημοσίευμα των «Los Angeles Times» για την πρακτική εμφυτευμάτων μικροτσιπ σε εργαζόμενους από εταιρείες.

Αυτό που θα μπορούσε να εκληφθεί ως δυστοπία στους χώρους εργασίας, είναι σχεδόν ρουτίνα για την σουηδική start-up, «Epicenter», η οποία δραστηριοποιείται ως «εργαστήριο» για άλλες νέες επιχειρήσεις.
 Η εταιρεία εμφυτεύει στους εργαζόμενούς της μικροτσίπ σε μέγεθος κόκκων ρυζιού που λειτουργούν ως κάρτες για να ανοίγουν πόρτες, να λειτουργούν εκτυπωτές ή για αγορές με μια κίνηση του χεριού.

«Το μεγαλύτερο όφελος, πιστεύω, είναι η ευκολία», δήλωσε ο Πάτρικ Mesterton, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της «Epicenter».
 Ως απόδειξη, ξεκλειδώνει μια πόρτα απλώς κουνώντας το χέρι του κοντά της.
 «Αντικαθιστά ουσιαστικά πολλά πράγματα που έχετε, άλλες συσκευές επικοινωνίας, είτε πρόκειται για πιστωτικές κάρτες ή για κλειδιά.».


Η ίδια η τεχνολογία δεν είναι νέα: Αυτά τα τσιπ χρησιμοποιούνται ως εικονική κολάρα για τα κατοικίδια ζώα, και οι εταιρείες τα χρησιμοποιούν για να παρακολουθούν τις διανομές. 
Αλλά ποτέ πριν δεν είχε χρησιμοποιηθεί για να εντοπίζονται εργαζόμενοι σε ευρεία κλίμακα. 
Η «Epicenter» και μερικές ακόμη εταιρείες θα είναι οι πρώτες που θα κάνουν τα εμφυτεύματα τσιπ ευρέως διαθέσιμα.

Και όπως συμβαίνει με τις περισσότερες νέες τεχνολογίες, τίθενται ζητήματα της ασφάλειας και της προστασίας της ιδιωτικής ζωής. 
Παρά το γεγονός ότι τα τσιπ είναι βιολογικά ασφαλή, τα δεδομένα που παράγουν μπορούν να δείχνουν πόσο συχνά έρχονται στην δουλειά τους οι εργαζόμενοι ή κάθε τι που αγοράζουν. 
Σε αντίθεση με τις πιστωτικές κάρτες και τα smartphones από τα οποία μπορούν να συλλεχθούν τα ίδια στοιχεία, ο άνθρωπος που θα έχει εμφυτευμένο ένα τέτοιο τσιπ δεν θα μπορεί να το αποχωριστεί.

Υπερασπιζόμενος αυτήν την τεχνολογία, ο Mesterton λέει ότι είναι όντως μεγάλο βήμα να βάλεις κάτι μέσα στο σώμα σου και ότι και ο ίδιος είχε τις αμφιβολίες του αρχικά, ωστόσο, λέει ότι ήδη ο κόσμος έχει εμφυτευμένες συσκευές όπως οι βηματοδότες, δηλαδή κάτι πολύ σοβαρότερο από ένα μικρό τσιπ που «απλώς» θα επικοινωνεί με συσκευές.

Η «Epicenter» φιλοξενεί πάνω από 100 εταιρείες και περίπου 2.000 εργαζομένους και άρχισε την εμφύτευση των τσιπ στους εργαζόμενους τον Ιανουάριο του 2015. 
Το βρήκαμε Εδώ


Συμπέρασμα: 
Άλλο ένα δείγμα του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», για τη σωτηρία του οποίου ...δίνει μάχη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Και παράλληλα, μια ακόμα επιβεβαίωση ότι η επίθεση στα εργασιακά και τα λαϊκά δικαιώματα είναι βαρέλι δίχως πάτο, και ότι τα τεχνολογικά επιτεύγματα στα χέρια του κεφαλαίου λειτουργούν ως όπλο κοινωνικού ελέγχου και καταστολής.

11 Απριλίου, 2017

«Κόβοντας κορδέλες»

δεξιά οι εργολάβοι,, αριστερά ένας απ΄το προσωπικό τους 

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ

Μιλάει για «έξοδο από τη λιτότητα», ενώ έρχονται ακόμη σκληρότερα μέτρα:

«Κόβοντας κορδέλες» και στήνοντας επικοινωνιακές φιέστες προσπαθεί η κυβέρνηση να στηρίξει το «αφήγημα» για το «φως στην άκρη του τούνελ» που τάχα έρχεται, προκειμένου να δεχθεί ο λαός τα νέα πολύ σκληρά μέτρα.
«Η ολοκλήρωση αυτού του έργου μετά από πολλά χρόνια έρχεται να δείξει ότι η χώρα μας μπορεί να σταθεί στα πόδια της, μπορεί να ξεπεράσει την κρίση», ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας εγκαινιάζοντας τον οδικό άξονα Κορίνθου - Πατρών.
«Ο ορίζοντας εξόδου από τη μακροχρόνια λιτότητα και την επιτροπεία είναι πλέον ορατός», πρόσθεσε, αν και το νέο πακέτο που συμφώνησε η κυβέρνησή του, συνιστά επί της ουσίας ένα νέο μνημόνιο, με μέτρα που επεκτείνονται μέχρι το 2020.
Ο Αλ. Τσίπρας ισχυρίστηκε πως μοναδικός ιδιοκτήτης του έργου είναι ο ελληνικός λαός και πως τα χρήματα που καταβάλλει «θα του γυρνάνε πίσω». 
Όμως οκτώ χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του έργου, οι διερχόμενοι οδηγοί έχουν ήδη καταβάλει τεράστια χρηματικά ποσά και θα καταβάλουν ακόμα περισσότερα με την τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή Αθήνας - Πάτρας θα κοστίζει 11,50 ευρώ.
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντικό» αυτό το έργο για τις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς οι νέοι οδικοί άξονες υπηρετούν το σχεδιασμό της αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε «εμπορευματικό κόμβο» στην ευρύτερη περιοχή.
.....................................
Κάνε κλικ πάνω στην εικόνα να μεταφερθείς κ να Ακούσεις Ελληνοφρένεια !!

09 Απριλίου, 2017

Για να μάθετε από πρώτο χέρι, τι αποφάσισε το Κόμμα:


Πανεξόρμηση με την Πολιτική Απόφαση του 20ού Συνεδρίου του ΚΚΕ

Από την πανεξόρμηση με τον «Κυριακάτικο Ριζοσπάστη» και τις Θέσεις της ΚΕ για το 20ό Συνέδριο

    Κάνε κλικ Πάνω στη φωτο να μεταφερθείς στην Εφημερίδα!! http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=9/4/2017&id=16606&pageNo=13

Πλατύ άνοιγμα στην εργατική τάξη και στο λαό πραγματοποιούν οι Οργανώσεις του Κόμματος και της ΚΝΕ, σήμερα, Κυριακή 9 Απρίλη, που ο «Ριζοσπάστης» κυκλοφορεί με ειδικό ένθετο την Πολιτική Απόφαση του 20ού Συνεδρίου του Κόμματος.

Ήδη άλλωστε, με την ολοκλήρωση του Συνεδρίου μπήκαμε σε φάση υλοποίησης των κατευθύνσεών του και η πανεξόρμηση της Κυριακής είναι πρώτης τάξης ευκαιρία για να σηματοδοτηθεί με αποφασιστικότητα αυτή η μεγάλη προσπάθεια. Με χαρτί και μολύβι οργανώνουμε λοιπόν τη μεγάλη εξόρμηση για να συζητήσουμε τα σύνθετα καθήκοντα που βάζει το Κόμμα μας για τα επόμενα χρόνια, με άξονα την ισχυροποίησή του ειδικά στους τόπους δουλειάς, την ανασύνταξη του εργατικού - συνδικαλιστικού κινήματος, την ενίσχυση της Κοινωνικής Συμμαχίας και την πάλη κατά του ιμπεριαλιστικού πολέμου.

Με την εξόρμηση, με την προσωπική συζήτηση άνθρωπο τον άνθρωπο και σπίτι το σπίτι, αλλά και με συσκέψεις, περιοδείες, εκδηλώσεις κ.λπ., φιλοδοξούμε να φτάσουμε σε χιλιάδες εργατοϋπαλλήλους και λαϊκούς ανθρώπους. Για να μάθουν από εμάς, δηλαδή από πρώτο χέρι, τι αποφάσισε το Κόμμα και όχι από τους καλοθελητές των αστικών και οπορτουνιστικών κομμάτων, από τις εφημερίδες και τα site τους που διαστρεβλώνουν την πολιτική μας. Η εξόρμηση αυτή να ενταχθεί στο σχεδιασμό για την οργάνωση της πάλης παντού, ενάντια στο νέο πακέτο μέτρων που θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις της συγκυβέρνησης με το κουαρτέτο.

Έχουμε πείρα. Η μεγάλη διακίνηση των Θέσεων της ΚΕ για το 20ό Συνέδριο το Δεκέμβρη πρέπει να αποτελέσει τον οδηγό μας, με στόχο να φτάσουμε σε ακόμα περισσότερους. Η κάθε ΚΟΒ και ΟΒ, όλα τα μέλη και οι φίλοι του Κόμματος, από σήμερα σχεδιάζουμε πού θα πάει ο «Ριζοσπάστης» την Κυριακή και τη Δευτέρα.

Από την πανεξόρμηση με τον «Κυριακάτικο Ριζοσπάστη» και τις Θέσεις της ΚΕ για το 20ό Συνέδριο

Δες και την Συνέντευξη του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπα στην εφημερίδα «Ειδήσεις»

Συνέντευξη παραχώρησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας στην εφημερίδα «Ειδήσεις» και στη δημοσιογράφο Μαριτίνα Ζαφειριάδου.  
Παρατίθεται η συνέντευξη:
Τι σημαίνει «Βάζουμε ακόμα ψηλότερα τον πήχη» μετά το Συνέδριο κ. Κουτσούμπα; Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες;
Προτεραιότητες μας είναι η ανασύνταξη του εργατικού κινήματος από τη φάση της υποχώρησης που βρίσκεται σήμερα, η ενίσχυση της κοινωνικής συμμαχίας μέσα στους αγώνες, σε κατεύθυνση ρήξης και σύγκρουσης με το εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό σύστημα. Οι αποφάσεις του 20ού Συνεδρίου βάζουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη για το Κόμμα μας γιατί θέλουμε να ανταποκριθούμε σε αυτά τα καθήκοντα, αλλά και σε ό,τι άλλο φέρει η ίδια η ζωή, οι εξελίξεις, πολιτικο-στρατιωτικές, εθνικές, περιφερειακές και διεθνείς.
Εκτιμάτε ότι τελικά ο Αλέξης Τσίπρας θα κλείσει την αξιολόγηση; Ή θα προσφύγει σε κάλπες, ανοίγοντας μέτωπο με τους δανειστές;
Ο κ. Τσίπρας έχει συμφωνήσει με τα νέα σκληρά μέτρα που φέρνει η συζήτηση για την αξιολόγηση. Η καθυστέρηση γίνεται για την εξασφάλιση και μιας 4ης ουσιαστικά συμφωνίας-μνημονίου, παράλληλα με την αξιολόγηση. Ο κίνδυνος του «ατυχήματος» όπως λένε, κυρίως λόγω των μεγάλων αντιθέσεων ανάμεσα στο ΔΝΤ και άλλους Ευρωπαίους του κουαρτέτου, είναι υπαρκτός και σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορεί κανένας να αποκλείσει και προσφυγή σε εκλογές. Σε τέτοια εκδοχή των εξελίξεων έχει αναφορά και η κινδυνολογία, οι δραματικοί τόνοι και οι εκβιασμοί προς το λαό μας να αποδεχτεί τη νέα σφαγή του στο όνομα της ενότητας της Ευρώπης των μονοπωλίων, της ανάκαμψης των καπιταλιστικών κερδών και της συμφωνίας για ένα χρέος που δεν δημιούργησε ο ίδιος.
Εκτιμάτε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μέλλον; Η υλοποίηση των Μνημονίων εκτιμάτε ότι θα κρατήσει την Ελλάδα εντός της ΕΕ;
Η παραμονή της χώρας μας στην ΕΕ δεν εξαρτάται από το αν ο λαός θα συνεχίζει να ματώνει για να υλοποιηθούν οι απαιτήσεις του κεφαλαίου, οι οποίες στη χώρα μας βρήκαν την έκφρασή τους απότομα και βίαια με τα μνημόνια, ενώ σε άλλες χώρες εφαρμόστηκαν σταδιακά. Η συνοχή της ΕΕ δοκιμάζεται, λόγω των αντιθέσεων στο εσωτερικό της, αλλά και λόγω των ανταγωνισμών με άλλα κέντρα, όπως οι ΗΠΑ. Γι’ αυτό είναι πιθανό το σενάριο Γιούνκερ για μια ΕΕ διαφορετικών ταχυτήτων ή και για «απόσυρση» κάποιων κρατών από την ευρωζώνη. Κι επειδή το κεφάλαιο στη χώρα μας πάλι θα βρει τρόπο να την βγάλει καθαρή και να φορτώσει τις ζημιές του στο λαό, το κρίσιμο είναι ο λαός έγκαιρα να συνειδητοποιήσει αυτό και να χαράξει την πάλη του και την κατεύθυνσή της, με βάση τα δικά του συμφέροντα, κάτι που σήμερα ανταποκρίνεται μόνο στην εναλλακτική πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ.
Θεωρείτε πιθανό ένα τέταρτο Μνημόνιο;
Το σίγουρο είναι ότι η πολιτική που ακολουθείται χρόνια τώρα υπέρ του κεφαλαίου φορτώνει στην εργατική τάξη, το λαό μνημόνια χωρίς ημερομηνία λήξης. Ειδικά αυτή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει επιδείξει μεγάλη ικανότητα εξαπάτησης. Τα βαριά μέτρα και μετά το 2019, η νέα μείωση στο αφορολόγητο, οι μειώσεις στις συντάξεις, οι νέες ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα, οι ομαδικές απολύσεις, οι νέες ιδιωτικοποιήσεις, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα νέο, 4ο  μνημόνιο.
Αλήθεια κ. Γενικέ Γραμματέα, γιατί πρώην σύντροφοί σας, σας κατηγορούν ότι νοθεύετε τη στάση σας για την ΕΕ; Και τι συμβαίνει πραγματικά;
Το ΚΚΕ είναι το μοναδικό κόμμα που προβάλει εξαρχής με συνέπεια την κρυστάλλινη θέση για συνολική αποδέσμευση από την ΕΕ, δεμένη με ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την κοινωνία και με το λαό πραγματικά στην εξουσία. Ορισμένοι, που έδωσαν «γην και ύδωρ» και με πολλούς τρόπους επέδειξαν στήριξη, ανοχή και εγκληματική σιωπή σε αυτές τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες πάνω από 20 χρόνια τώρα και μέχρι πρόσφατα, συνεχίζουν να «ξύνονται στη γκλίτσα του τσοπάνη» και να παραπλανούν την εργατική τάξη και το κίνημά της. Προτείνουν να αποδεχτεί το κίνημα ότι «η ΕΕ είναι το σπίτι μας», ότι «μπορεί να γίνει φιλολαϊκή», ανακαλύπτοντας ως δήθεν θαυματουργό λύση, τη μετάβαση στην καπιταλιστική Ελλάδα της δραχμής ακόμα και εντός της ΕΕ. Μόνο που αυτή σήμερα είναι και καραμπινάτη επιλογή τμημάτων του κεφαλαίου εντός και εκτός Ελλάδας, ενώ δοκιμάζεται στην πράξη σε άλλες καπιταλιστικές χώρες εκτός ευρώ, όπου και εκεί ματώνουν οι εργαζόμενοι. Το ΚΚΕ προτείνει στο λαό λοιπόν να αποδεχτεί και να παλέψει για ένα συνολικό σχέδιο εξόδου από την ΕΕ, μονομερούς διαγραφής του χρέους, κοινωνικοποίησης του πλούτου, κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, με την εργατική τάξη, το λαό στην εξουσία.
Το ΚΚΕ ζητάει εκλογές; Και «χωρά» σε ένα «αντικυβερνητικό μέτωπο»;
Όπως τραγουδά και στη «Βαβέλ» η Νατάσσα Μποφίλιου «στις ειδήσεις είπαν πάλι εκλογές, και γελάνε με μας, δώδεκα φυλές», και σωστά καταλήγει «το εμπέδωσα το πράγμα: η σιωπή μας είναι τραύμα, πια». Γι’ αυτό χρειάζεται μόνο αγώνας, πάλη του λαού ενάντια στην ΕΕ, τα μονοπώλια, την εξουσία τους, τις αστικές κυβερνήσεις που εναλλάσσονται και τα κόμματά τους.
Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε να επαναδραστηριοποιείται η Χρυσή Αυγή με επιθέσεις και ξυλοδαρμούς. Τι πρέπει να γίνει όσον αφορά και στην κάθοδό της στις επόμενες εκλογές; 
Η ΧΑ συνεχίζει να δίνει αποδείξεις για το δολοφονικό ναζιστικό χαρακτήρα της. Είναι καιρός να τελειώσει η δίκη της, όχι μόνο όσον αφορά κάποιους εκτελεστές-μέλη της, αλλά την ίδια την εγκληματική ηγεσία αυτού του μορφώματος. Το κύριο είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, ο λαός να απομονώσουν τη ΧΑ, ακόμα περισσότερο, να την πετάξουν έξω από κάθε τόπο δουλειάς, έξω από κάθε γειτονιά, σχολείο και σχολή. Και στις εκλογές να τη στείλουν στον «πάτο», εκεί που τα τσιράκια του συστήματος, «η σαπίλα του ντουνιά», δεν θα βρίσκουν ούτε την ψήφο τους.

08 Απριλίου, 2017

Στο ''Κολοσσαίο'' υπάρχει χώρος για διαπραγμάτευση ;;


,,Τα 35 χρόνια της παραγωγικής αποσάθρωσης, του πλιάτσικου, της κοινωνικής οπισθοδρόμησης και της πολιτικής απάτης από την ένταξη στην ΕΟΚ – ΕΕ, βοούν: Άλλη οδός για μια Ελλάδα κυρίαρχη και ένα λαό με προκοπή και με ολόκληρη αξιοπρέπεια δεν υπάρχει από την οδό της εξόδου από την ΕΕ. 
Όχι με όρους αστικού εθνικισμού και ακροδεξιού «ευρωσκεπτικισμού», αλλά με όρους ανατροπής όλου του συστήματος της κυριαρχίας των μονοπωλίων,,



Είναι σφαγΕΕίο – Αποδέσμευση!





Το 4ο Μνημόνιο ήρθε. Και θα είναι ολίγον… «στενάχωρο», όπως μας είπε ο κ.Τσακαλώτος. Αλλά αυτή τη φορά δεν το λένε Μνημόνιο. Το λένε «αξιολόγηση». Η δε Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα το λένε «πρόοδο».

Στο μεταξύ η εμπειρία του παρελθόντος αλλά και οι εξελίξεις του παρόντος «φωνάζουν» για το αυτονόητο. Επιβεβαιώνουν το προφανές:

Το θέμα για την Ελλάδα όσον αφορά την ΕΕ δεν είναι η διαπραγματευτική δεινότητα του εγχώριου «διαπραγματευτή», οι τσαχπινιές ή τα τσαλιμάκια στο πλαίσιο της «θεωρίας των παιγνίων». Το θέμα είναι αυτό καθ’ αυτό το «παίγνιο». Το θέμα είναι αυτή καθ’ αυτή η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το θέμα είναι ότι: Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Κομισιόν της, το Eurogroup της, η Τράπεζά της, οι χτεσινοί, οι νυν και οι αυριανοί Σόιμπλε της, δεν είναι το «κοινό ευρωπαϊκό μας σπίτι»,

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν, είναι και θα είναι το Διοικητήριο όπου στεγάζεται μια στυγνή «κομαντατούρ»της διεθνούς, της ευρωπαϊκής και της εγχώριας πλουτοκρατίας. Είναι μιαακρίδα που έχει επιπέσει επί της κεφαλής του ελληνικού και όλων των λαών της Ευρώπης.

Η ΕΕ είναι μια ζούγκλα που με ή χωρίς τρόικες, με ή χωρίς Μνημόνια, προωθεί πολιτικές που ισοδυναμούν με κοινωνικό ολοκαύτωμα. Που απαρτίζεται από γραβατωμένους κανίβαλους και χαμογελαστά πολιτικά παχύδερμα. Είναι το επιτελικό όργανο των πολυεθνικών που πυροδοτεί τα κρεματόρια των εργασιακών«Άουσβιτς» και χτίζει τα σκλαβοπάζαρα των κοινωνικών«Νταχάου».

Καμία διαπραγμάτευση εντός του «Άουσβιτς» δεν πρόκειται να αναιρέσει τους κανόνες λειτουργίας του «Άουσβιτς» – το «σύμφωνο του ευρώ», τους κανόνες «επιτήρησης και εποπτείας», το «σύμφωνο σταθερότητας» και λιτότητας, τα τετελεσμένα του Μάαστριχτ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η ένωση των καπιταλιστών, είναι η ένωση των ιμπεριαλιστών ενάντια στους λαούς της Ευρώπης που στο εσωτερικό της δεν βασιλεύει η «ισοτιμία» και η «κοινωνική δικαιοσύνη», αλλά η ανισομετρία και το «δίκαιο» του ισχυρού.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ευρωζώνη της και όλη η δομή του ευρωενωσιακού κατεστημένου αποτελεί ένα σφαγείο των εργαζομένων, κατάλυσης των λαϊκών δικαιωμάτων και ελευθεριών που στέκονται εμπόδιο στην«ανταγωνιστικότητα» των μονοπωλίων.

Πρόκειται για την «ανταγωνιστικότητα»η οποία κινεζοποιεί μισθούς και «αυτοκτονεί» ανθρώπους στην Ελλάδα. Η Ελλάδα της «ανάπτυξης» που έφερε την κρίση και η Ελλάδα της κρίσης που ξεπουλιέται για 99 χρόνια ώστε να έρθει η «ανάπτυξη», η Ελλάδα των πάμπλουτων εφοπλιστών, τραπεζιτών, βιομηχάνων και εργολάβων, από την μια και η Ελλάδα των Μνημονίων και των συσσιτίων, από την άλλη, είναι η Ελλάδα της ΕΕ.

Αυτό το θυσιαστήριο δικαιωμάτων, η ΕΕ, είναι καραμπινάτη απάτη να εμφανίζεται σαν «μονόδρομος» και πολύ περισσότερο σαν εν δυνάμει «απάνεμο λιμάνι» των λαών!

Αυτό το κολαστήριο είναι ασύγγνωστη αυταπάτη να λογίζεται σαν πεδίο «διαπραγμάτευσης», αρκεί να βρεθεί ένας καλός διαπραγματευτής με ιδιαίτερες επιδόσεις στις «κωλοτούμπες».

Είναι πρόδηλο: Στο Κολοσσαίο τα όρια της διαπραγμάτευσης δεν τα ορίζουν οι καλές προθέσεις του διαπραγματευτή. Τα ορίζουν οι τίγρεις του Κολοσσαίου.

Είναι ψευδαίσθηση ότι στο Κολοσσαίο υπάρχει χώρος για διαπραγμάτευση. Στο Κολοσσαίο το ερώτημα ποτέ δεν ήταν τι θα κερδίσεις αλλά το ποια κομμάτια από τη σάρκα σου θα περισώσεις.

Τα 35 χρόνια της παραγωγικής αποσάθρωσης, του πλιάτσικου, της κοινωνικής οπισθοδρόμησης και της πολιτικής απάτης από την ένταξη στην ΕΟΚ – ΕΕ, βοούν: Άλλη οδός για μια Ελλάδα κυρίαρχη και ένα λαό με προκοπή και με ολόκληρη αξιοπρέπεια δεν υπάρχει από την οδό της εξόδου από την ΕΕ. Όχι με όρους αστικού εθνικισμού και ακροδεξιού «ευρωσκεπτικισμού», αλλά με όρους ανατροπής όλου του συστήματος της κυριαρχίας των μονοπωλίων.

Όπως αποδεικνύει η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ, όπως επιβεβαιώνουν οι επικλήσεις στο εθνικό νόμισμα από ναζί (τύπου Χρυσής Αυγής) και φασίστες (τύπου Λεπέν), τίποτα απ’ όσα ακολούθησαν την συνθήκη του Μάαστριχτ, την ΟΝΕ, τα Μνημόνια δεν θα αλλάξει για τον λαό, αν αλλάξει απλώς το νόμισμα ή αν το «μέσα –έξω» από την ΕΕ αποτελέσει ένα επεισόδιο στο πλαίσιο των ενδοιμπεριαλιστικών συσχετισμών και των ενδοαστικών ανταγωνισμών.

Το θέμα είναι να εκμηδενιστούν τα αίτια που προκαλούν φτώχεια και δυστυχία, σε όποιο νόμισμα κι αν μετριούνται. Το θέμα είναι να τσακιστούν οι δυνάμεις και οι μηχανισμοί της εκμετάλλευσης, σε όποιο ιμπεριαλιστικό κέντρο συμμετέχει ή δεν συμμετέχει η Ελλάδα, σε όποιο νόμισμα κι αν τα «ντόπια θεριά» – όπως έλεγε ο Βάρναλης – σφετερίζονται την υπεραξία που παράγει το αίμα, το μυαλό και ο ιδρώτας του εργαζόμενου λαού.

Κι ο μόνος τρόπος για να μην μετρούν τα ευρώ ή οι δραχμές την φτώχεια και τη δυστυχία των πολλών, είναι να αλλάξουν οι κάτοχοι του παραγόμενου πλούτου.

Ο μόνος τρόπος για να συμβεί αυτό, στην Ελλάδα των 570 υπερδισεκατομμυριούχων που ελέγχουν το 50% σχεδόν του ΑΕΠ της χώρας, ο μόνος τρόπος για να συμβεί αυτό σε ένα πλανήτη που 8 «Κροίσοι» κατέχουν τόσο πλούτο όσα τα υπάρχοντα του 50% του πληθυσμού της Γης, ο μόνος τρόπος για να αλλάξει αυτό σε μια ΕΕ των 100 εκατομμυρίων φτωχών και 30 εκατομμυρίων ανέργων, είναι ο παραγόμενος πλούτος να περάσει από τα χέρια αυτών που τον υπεξαιρούν στα χέρια αυτών που τον παράγουν.

Με μια κουβέντα: Κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας, εργατική εξουσία.

Αυτή είναι η ικανή συνθήκη για να ανατραπεί η μαυρίλα που έφεραν στην πατρίδα μας όσοι με την ΕΟΚ, με το Μάαστριχτ, με την ΟΝΕ, με το ευρώ, έταζαν «απάνεμα λιμάνια» και «χρυσά κουτάλια».

Η εμπειρία δεκαετιών από την παραμονή της χώρας σε αυτό τον «λάκκο των λεόντων», όπως από το 1957 αποκαλούσε το ΚΚΕ την τότε ΕΟΚ, επιβεβαιώνει περίτρανα τη θέση των κομμουνιστών: Η αποδέσμευση της Ελλάδας από την ΕΕ – θα το επαναλάβουμε: όχι με όρους αστικού «ευρωσκεπτικισμού» και αστικού εθνικισμού, αλλά με όρους λαϊκής αφύπνισης ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, με σχέδιο και πρόγραμμα ανατροπής της εξουσίας της χρηματιστικής ολιγαρχίας – καθίσταται αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση του λαού και την αναδημιουργία του τόπου.


Η αποδέσμευση της χώρας από την ΕΕ (και όχι μόνο από το νόμισμά της), η έξοδος της χώρας από τον λάκκο των ευρωμνημονίων ή των δραχμομνημονίων, η απεμπλοκή της Ελλάδας από την ΕΕ της «λιτότητας» (χτες), των μνημονίων (σήμερα), των «προγραμμάτων» (αύριο) καθίσταται αγώνας άμεσος και επιτακτικός.
Ενας τέτοιος αγώνας για την αποδέσμευση της χώρας από την ΕΕ, αγώνας αλληλένδετος με την αποτίναξη του καπιταλιστικού ζυγού, ισοδυναμεί με αναγκαία παράμετρο για την υλοποίηση της ικανής συνθήκης: Για το πέρασμα, δηλαδή, της εξουσίας από τους κηφήνες στον εργαζόμενο λαό.

Φυσικά δεν αγνοούμε ότι μετά από δεκαετίες πλύσης εγκεφάλου οι προπαγανδιστές του «ευρωμονόδρομου» επικαλούνται τα ίδια τα αποτελέσματα της προπαγάνδας τους για να μας αντιτάξουν: «Η πλειοψηφία των Ελλήνων θέλει την ΕΕ». Μάλιστα. Γνωρίζουμε τους συσχετισμούς, τις πλειοψηφίες (και τους τρόπους αυτές δημιουργούνται). Αλλά αυτό δεν αποτελεί τεκμήριο μη ορθότητας της άποψης ότι ο λαός μας μόνο ζημιές θα μετράει όσο βρίσκεται σε «συμμαχία», σε «εταιρική» σχέση εξάρτησης και αλληλεξάρτησης με μια ένωση εγχώριων και ξένων λύκων που του πίνουν το αίμα. Όπως δεν αποτέλεσε τεκμήριο ορθότητας για την παραμονή στην εξουσία της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ το γεγονός ότι ο λαός – πλειοψηφικά – επί 40 χρόνια τους ανεχόταν.

Ο ελληνικός λαός αξίζει να οικοδομήσει τις προς το συμφέρον του πλειοψηφίες – και να τις υπερασπιστεί απέναντι στους «δημοκράτες» που επικαλούνται τις πλειοψηφίες μόνο όταν τους βολεύουν.

Αξίζει να πεισθεί ότι η Ελλάδα δεν είναι μια «μικρή» χώρα που «δεν μπορεί» να αντιταχθεί – εφ’ όλης της ύλης – στους ισχυρούς.

Αξίζει να πεισθεί ότι αυτός ο δύσκολος δρόμος είναι απείρως ευκολότερος από τον αδιάβατο δρόμο της διαρκούς αποδοχής των μικρότερων ή μεγαλύτερων εκβιασμών. Αξίζει να ακολουθήσει τη δική του σημαία. Να μην συμβιβαστεί με το «ολίγον έγκυος» ή με μια «θηλιά» που οι «Σόιμπλε» θα τη σφίγγουν ή θα την χαλαρώνουν κατά το δοκούν.

Ο λαός μας αξίζει να γίνει αυτοπροσώπως «διαπραγματευτής» πρωτοστατώντας για μια αληθινή Ευρώπη των λαών όπου ο καθένας χωριστά και όλοι οι λαοί μαζί δεν θα περιμένουν σαν «Δευτέρα Παρουσία» την «ανατροπή των συσχετισμών» από τα πάνω αφού θα έχουν ανατρέψει την ίδια την βαρβαρότητα από τα κάτω.

Αξίζει να απειθαρχήσει και να ορθώσει το πατριωτικό, το διεθνιστικό και ανυπάκουο ανάστημά του απέναντι στην ένωση των σύγχρονων «Μέττερνιχ» μιας και δεν οφείλει να διαπραγματεύεται μαζί τους τίποτα απ’ όσα δικαιούται.

Η δυσκολία αυτού του δρόμου, ευθέως ανάλογη της αναγκαιότητάς του, υπογραμμίζει διπλά το χρέος όσων ποτέ δεν παραιτήθηκαν από το «θέλουμε λεύτερη εμείς πατρίδα και πανανθρώπινη τη λευτεριά»: Να επιμείνουν και να εμπνεύσουν, να ηγηθούν και να ενώσουν το λαό σε αυτή την προσπάθεια.

Πηγή: enikos.gr