Κορωνίδα τη Σούδα έχει η εμπλοκή της ελληνικής κυβέρνησης στη νέα επίθεση του αμερικανοΝΑΤΟικού ιμπεριαλισμού στη Συρία.
Αλλωστε, όπως φαίνεται και στο χάρτη με τίτλο «Souda Bay - One Stop Shop», του ΝΑΤΟικού Κέντρου Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής που λειτουργεί εκεί και που από το Μάη 2017 είχε δημοσιοποιήσει ο «Ριζοσπάστης», στην ευρύτερη χερσόνησο, πέρα από την περιλάλητη αμερικανική αεροναυτική βάση, συγκεντρώνονται και άλλες κομβικής σημασίας υποδομές:
- Η «Forward Logistics Site Souda Bay» (FLS Souda Bay), προωθημένη ΝΑΤΟική βάση ανεφοδιασμού.
- Το ΝΑΤΟικό κέντρο Foracs, όπου επισκευάζονται τα ηλεκτρονικά συστήματα πολεμικών πλοίων όταν αυτά απομαγνητίζονται και αποσυντονίζονται.
- Το Πεδίο Βολής Κρήτης (NATO Missile Firing Installation, NAMFI),πολυεθνικό κέντρο εκπαίδευσης σε βολές με πυραύλους, το οποίο κατασκευάστηκε με κονδύλια του ΝΑΤΟ.
- Αλλά και καθαρά εθνικές στρατιωτικές και πολιτικές υποδομές που διατίθενται προς χρήση και αξιοποίηση από τους ΝΑΤΟικούς όποτε τις χρειάζονται, π.χ. η 115 Πτέρυγα Μάχης, ο Ναύσταθμος Κρήτης του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, το Ναυτικό Νοσοκομείο, το πολιτικό αεροδρόμιο των Χανίων, το πολιτικό λιμάνι κ.ά.
Μια αλυσίδα υποστήριξής τους, όπου, όπως διακηρύσσουν οι εγχώριοι αρμόδιοι παράγοντες, οι Ενοπλες Δυνάμεις της λυκοσυμμαχίας μπορούν να ...ψωνίσουν όποια υπηρεσία χρειαστούν για τις αποστολές και επιχειρήσεις τους.
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, άλλωστε, το επίσημο περιοδικό της βάσης, «Beacon», στην έκδοση του Οκτώβρη 2017 απεικονίζει ακριβώς τη διαδικασία φόρτωσης πυραύλων «Τόμαχοκ» στο πλοίο «USS Porter», που δένει συχνά - πυκνά στη Σούδα και είναι ένα από τα πλοία που ενεπλάκησαν τόσο στην προηγούμενη ιμπεριαλιστική επιδρομή στη Συρία τον Απρίλη του 2017, όσο και σε αυτήν τα χαράματα του περασμένου Σαββάτου.
Η φόρτωση γίνεται στη φημισμένη προβλήτα Κ-14, τη μοναδική στη Μεσόγειο που λόγω του μήκους της μπορεί να δέσει και αεροπλανοφόρο, υποδομή, μάλιστα, που με πρόσφατο «μνημόνιο κατανόησης» μεταξύ Ελλάδας - ΗΠΑ, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ φέρεται έτοιμη να αναβαθμίσει.
Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποιούν οι ίδιοι οι Αμερικανοί, η μεταφορά των πυραύλων (από το προαναφερόμενο FLS μέχρι την προβλήτα και από εκεί στο πλοίο) έγινε μέσα από υπόγεια τούνελ που έχουν σκάψει και λειτουργούν στην περιοχή, ενώ στις διαδικασίες της μεταφοράς εμπλέκονται κατά καιρούς και αξιωματικοί του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, πάντα στο πλαίσιο των «συμβατικών υποχρεώσεων» της χώρας, που τηρούνται απαρεγκλίτως επί όλων των αστικών κυβερνήσεων, φυσικά και επί ΣΥΡΙΖΑ, όπως εξάλλου φαίνεται και σε μια από τις προαναφερόμενες φωτογραφίες.
Σε ό,τι αφορά το αεροπορικό κομμάτι της εμπλοκής, λίγα 24ωρα πριν την επίθεση δυο αμερικανικά κατασκοπευτικά αεροσκάφη(τύπου «MC-12S EMARSS» το ένα και «MC-12W Liberty» το άλλο) προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου την Πέμπτη.
Τουλάχιστον άλλο ένα τέτοιο αεροσκάφος της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας (τύπου «MC-12W Liberty») προσγειώθηκε στο αεροπορικό σκέλος της βάσης της Σούδας τις προηγούμενες μέρες, μετά από περιπολίες στην Ανατολική Μεσόγειο, για να απογειωθεί ακολούθως με πορεία τη βάση του Αβιάνο στην Ιταλία.
Επιπλέον, επιβεβαιωμένες πληροφορίες κάνουν λόγο και για ένα ακόμη αμερικανικό κατασκοπευτικό αεροσκάφος τύπου RC - 135V (θεωρείται από τα σημαντικότερα αναγνωριστικά αεροπλάνα), που απογειώθηκε τη Δευτέρα του Πάσχα από τη Σούδα και πέταξε πάνω από την ακτογραμμή της Ανατολικής Μεσογείου, συλλέγοντας πληροφορίες και καταδεικνύοντας στόχους για την επικείμενη επίθεση.
Λέγεται, εξάλλου, ότι στη βάση προσγειώθηκε και ιπτάμενο τάνκερ των Αμερικανών, που αξιοποιείται για ανεφοδιασμό αεροσκαφών τους στον αέρα.
Την ίδια ώρα, έντονη κινητικότητα υπάρχει και στις υπόλοιπες αεροπορικές βάσεις, όπως της Ανδραβίδας και βέβαια στη Λάρισα, όπου θα φιλοξενηθούν αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Να καταγραφεί και το γεγονός ότι από τη Σούδα πηγαινοέρχεται τελευταία συνεχώς το πετρελαιοφόρο του αμερικανικού πολεμικού στόλου «Patuxent», φροντίζοντας για την πετρέλευση εν πλω των αμερικανικών πολεμικών πλοίων που συγκεντρώνονται στην Ανατ. Μεσόγειο.
Η εμφάνιση του εν λόγω πλοίου στη Σούδα το τελευταίο διάστημα γεννά πρόσθετες ανησυχίες για το άμεσο μέλλον, εφόσον από το ναύσταθμο του Αμερικανικού Ναυτικού στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ απέπλευσε πριν λίγες μέρες και πλέει σήμερα στον δυτικό Ατλαντικό το αεροπλανοφόρο «Harry S. Truman», συνοδευόμενο από αρμάδα πλοίων, με κατεύθυνση την Ανατολική Μεσόγειο.
Το «Patuxent» χρησιμοποιείται και για τον ανεφοδιασμό τέτοιων αεροπλανοφόρων με καύσιμο, έχει αξιοποιηθεί π.χ. για να ανεφοδιάσει το ίδιος κλάσης αεροπλανοφόρο «Nimitz».
Με δεδομένο ότι η ανώτατη ναυτική διοίκηση του ΝΑΤΟ MARCOM έχει απευθύνει ήδη σήμα στα κράτη - μέλη της λυκοσυμμαχίας, βάζοντάς τους ερώτημα τι υπηρεσίες υποστήριξης μπορεί να παράσχει καθένα στην ανάπτυξη του αεροπλανοφόρου και της αρμάδας συνοδείας, φαίνεται ότι η Σούδα θα αναλάβει και εδώ βασικό υποστηρικτικό ρόλο.
Εξάλλου, υπάρχουν ανησυχίες και για ελληνική «συνεισφορά» στην ίδια την αρμάδα, με βάση το γεγονός της πρόσφατης συνοδείας που παρείχε (στις 7-19/3) το υποβρύχιο «Παπανικολής»,στο πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων «USS Iwo Jima» του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Και τότε η Σούδα είχε πάρει «φωτιά», με αεροσκάφη τύπου «MV-22 Osprey» να μεταφέρουν εφόδια στο «Iwo Jima» από τη Σούδα, με τους Αμερικανούς να εξάρουν για άλλη μια φορά τις τέτοιες δυνατότητες υποστήριξης από τη βάση.