Κατιούσα
Μερικά συμπεράσματα από τη σημερινή περιπέτεια των επιβατών της Ryanair, που ξεκίνησαν για Θεσσαλονίκη και κατέληξαν Τιμισοάρα.
Η Ryanair τίμησε την κατάταξή της στον πάτο του πηγαδιού με τις χειρότερες αεροπορικές εταιρίες, για έκτη συνεχή χρονιά.
Είναι γνωστό επίσης πως αποτελεί εργασιακό κάτεργο, οδηγώντας πολλούς πιλότους σε παραίτηση, ενώ απαγόρευε ακόμα και το στοιχειώδες δικαίωμα του συνδικαλισμού στους υπαλλήλους της -που σε διάφορες χώρες αντέδρασαν και πέτυχαν κάποιες πρώτες συλλογικές νίκες.
Τι είναι λοιπόν αυτό που οδηγεί τον κόσμο να εμπιστεύεται μια τέτοια εταιρία, χωρίς να γνωρίζουν τι κατάληξη θα έχει η πτήση τους;
Τι είναι λοιπόν αυτό που οδηγεί τον κόσμο να εμπιστεύεται μια τέτοια εταιρία, χωρίς να γνωρίζουν τι κατάληξη θα έχει η πτήση τους;
“Είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε”, θα μπορούσε να είναι η απάντηση.
Η λογική “ό,τι πληρώνεις, παίρνεις” κι ότι η πλέμπα που δεν έχει περιθώρια για πολλά έξοδα, είναι καταδικασμένη να υφίσταται τις συνέπειες.
Και δεν έλειψαν κι οι αφ’ υψηλού φιλελέδες που αναπαρήγαγαν αμάσητη τη λογική αυτή, σχολιάζοντας χαιρέκακα το πάθημα των “φουκαράδων”, που ήθελαν κι αεροπορικά ταξίδια…
(Κάποιοι άλλοι δεξιοί και “αριστεροί” φιλελέδες θυμήθηκαν παρεμπιπτόντως την ιστορία για τους “μαζικούς τάφους” στην Τιμισοάρα και τα… εγκλήματα του Τσαουσέσκου, δείχνοντας τι ιστορικό βάθος έχουν οι ιστορίες με τα fake news στην υπηρεσία της προπαγάνδας τους -χωρίς καμία διάθεση εξιδανίκευσης της κατάστασης που επικρατούσε στη Ρουμανία πριν τις ανατροπές του 89′).
Το εντυπωσιακό είναι πως κάτι αντίστοιχο υπονόησε ουσιαστικά κι ο Σπίρτζης στο τουίτερ, κάνοντας λόγο για εταιρείες χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης.
(Κάποιοι άλλοι δεξιοί και “αριστεροί” φιλελέδες θυμήθηκαν παρεμπιπτόντως την ιστορία για τους “μαζικούς τάφους” στην Τιμισοάρα και τα… εγκλήματα του Τσαουσέσκου, δείχνοντας τι ιστορικό βάθος έχουν οι ιστορίες με τα fake news στην υπηρεσία της προπαγάνδας τους -χωρίς καμία διάθεση εξιδανίκευσης της κατάστασης που επικρατούσε στη Ρουμανία πριν τις ανατροπές του 89′).
Το εντυπωσιακό είναι πως κάτι αντίστοιχο υπονόησε ουσιαστικά κι ο Σπίρτζης στο τουίτερ, κάνοντας λόγο για εταιρείες χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης.
Άραγε αυτό σημαίνει πως αυτές με το υψηλότερο κόστος έχουν κι υψηλότερο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης ή απλώς κάνει λογοπαίγνια για τις εντυπώσεις;
Αν πάντως θεωρείτε πως η κίνηση του υπουργού να ναυλώσει άλλο αεροπλάνο για να μεταφερθούν κάποιοι από τους επιβάτες της πτήσεις, έγινε ακριβώς για τις εντυπώσεις κι επειδή ουσιαστικά βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, είστε προφανώς κακοπροαίρετοι.
Το ζήτημα είναι πως αν αυτή η κίνηση αφορούσε πχ την παλιά κρατική Ολυμπιακή, οι φιλελέδες θα σκούζανε στο τουίτερ.
Το ζήτημα είναι πως αν αυτή η κίνηση αφορούσε πχ την παλιά κρατική Ολυμπιακή, οι φιλελέδες θα σκούζανε στο τουίτερ.
Τώρα όμως που τα λεφτά πήγαν στην ιδιωτική Aegean, όλα είναι μέλι-γάλα.
Η ιδιωτική πρωτοβουλία αναδεικνύει το μεγαλείο της για άλλη μια φορά. Και η Ryan-Air είναι κι αυτή κομμάτι του σαξές στόρι της…
Τον ίδιο θρίαμβο πιστοποιούν τόσο οι καταγγελίες των επιβατών που αναγκάστηκαν να γυρίσουν με λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη πως βρίσκονταν σε οχήματα χωρίς θέρμανση με πολικές θερμοκρασίες, όσο και η Fraport, που… “αναβάθμισε” το αεροπόριο “Μακεδονία” με το επιχειρηματικό της πνεύμα, κρατώντας το ουσιαστικά απροσπέλαστο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης κτλ.
Το ζητούμενο ασφαλώς δεν είναι η επιστροφή στο “παλιό, καλό” παρελθόν -που δεν υπήρξε ποτέ- και τις κρατικοκαπιταλιστικές εταιρίες με τα δικά τους προβλήματα.
Τον ίδιο θρίαμβο πιστοποιούν τόσο οι καταγγελίες των επιβατών που αναγκάστηκαν να γυρίσουν με λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη πως βρίσκονταν σε οχήματα χωρίς θέρμανση με πολικές θερμοκρασίες, όσο και η Fraport, που… “αναβάθμισε” το αεροπόριο “Μακεδονία” με το επιχειρηματικό της πνεύμα, κρατώντας το ουσιαστικά απροσπέλαστο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης κτλ.
Το ζητούμενο ασφαλώς δεν είναι η επιστροφή στο “παλιό, καλό” παρελθόν -που δεν υπήρξε ποτέ- και τις κρατικοκαπιταλιστικές εταιρίες με τα δικά τους προβλήματα.
Αλλά να διεκδικήσουμε αερομεταφορές που δε θα έχουν ως κριτήριο το κέρδος των αεροπορικών επιχειρήσεων και των εταιρειών διαχείρισης των αεροδρομίων, καθώς επίσης την ασφάλεια και τη μικρότερη δυνατή ταλαιπωρία των επιβατών σε τέτοιες έκτακτες περιπτώσεις.
Konstantinos Mpourxas:
Γελάτε ;
Ναι ..Χρέωση για τη χρήση της τουαλέτας !
Αυτή η δήλωση μεταδόθηκε αρχές Μάρτη του 2009 απο πολλά ειδησεογραφικά αλλά μάλλον πέρασε στο ντούκου!
Τον Αύγουστο του 2012 η Γερμανική ένωση χειριστών πολιτικής αεροπορίας Cockpit κατήγγειλε «σκληρές πιέσεις» που ασκεί η εταιρεία «Ryanair » «στο θέμα της οικονομίας καυσίμων, καταρτίζοντας "πίνακες απόδοσης" των κυβερνητών βάσει της κατανάλωσης καυσίμων που επιτυγχάνουν»!
Αντιγράφουμε το δημοσίευμα :
Δηλαδή απ οτι καταλαβαινουμε η όλη φιλοσοφία τοποθετείται στο ''σβήστο στην κατηφόρα για οικονομία ''
Τον Οκτωβρη του 2015 η ιδια εταιρία με απύθμενο θράσος και με καμπάνια που την ονόμασε «Διατηρήστε τους Ευρωπαϊκούς Ουρανούς Ανοιχτούς», καλούσε τους πελάτες της να «διεκδικήσουν» το «δικαίωμά τους να μην ακυρώσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια μικρές ομάδες της Υπηρεσίας Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας που με απεργίες κλείνουν τους ουρανούς της Ευρώπης».
Καταφέρεται ευθέως ενάντια στο δικαίωμα της απεργίας των εργαζομένων ως μέσου για να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους και καλεί τα «θεσμικά όργανα» της ΕΕ να πάρουν μέτρα φιλοδοξώντας όταν μαζέψει 1 εκατομμύριο υπογραφές απο πελάτες , να παρουσιάσει το «αίτημά» στις Βρυξέλλες, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο.
Το χθεσινό λοιπόν περιστατικό της πτήσης που άδειασε 200 επιβάτες στην Τιμισοαρα αντι στην Θεσσαλονίκη δεν ήρθε απο το πουθενά !
Είναι η ίδια η φιλοσοφία των νόμων της αγοράς που επιτρέπει να πάντα !
Ειναι η ιδια η φιλοσοφία που πάνω απ ολα βάζει το κέρδος και οχι τον άνθρωπο ! Το θράσος αυτών των εταιριών απέναντι σε εργαζόμενους και σε πελάτες δεν ήρθε από τον ουρανό !
Είναι η ιδια η πολιτική της ΕΕ και όσων την υπηρετούν και η οποία δεν έχει έγνοια ούτε τους εργαζόμενους ουτε την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση της κοινωνίας παρά μόνο την κερδοφορία του Κεφαλαίου !
*************
----------
Konstantinos Mpourxas:
Το άδειασμα των επιβατών στην Τιμισοαρα δεν ήρθε από το πουθενά ,,,
«Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία "Ryanair ", ενδέχεται να αρχίσει να χρεώνει τους επιβάτες της για τη χρήση τουαλέτας κατά τη διάρκεια της πτήσης, δήλωσε ο διευθυντής της, Μάικλ Ο' Λίρι» Γελάτε ;
Ναι ..Χρέωση για τη χρήση της τουαλέτας !
Αυτή η δήλωση μεταδόθηκε αρχές Μάρτη του 2009 απο πολλά ειδησεογραφικά αλλά μάλλον πέρασε στο ντούκου!
Τον Αύγουστο του 2012 η Γερμανική ένωση χειριστών πολιτικής αεροπορίας Cockpit κατήγγειλε «σκληρές πιέσεις» που ασκεί η εταιρεία «Ryanair » «στο θέμα της οικονομίας καυσίμων, καταρτίζοντας "πίνακες απόδοσης" των κυβερνητών βάσει της κατανάλωσης καυσίμων που επιτυγχάνουν»!
Αντιγράφουμε το δημοσίευμα :
«Οπως τονίζει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Γιεργκ Χάντβερκγ, εκπρόσωπος της Cockpit, η ποσότητα καυσίμων με την οποία τροφοδοτείται το κάθε αεροσκάφος ορίζεται εν μέρει από τους κανονισμούς του κατασκευαστή. Ομως, πέραν της νόμιμης ελάχιστης ποσότητας, ο κυβερνήτης είναι εκείνος που αποφασίζει πόσα αποθέματα οφείλει να διαθέτει το αεροσκάφος για "περισσότερη ασφάλεια" - ιδίως όταν εξυπηρετεί πτήσεις προς πολυάσχολα αεροδρόμια, όπου είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνει κύκλους έως ότου του δοθεί άδεια προσγείωσης. Ο Χάντβεργκ τόνισε πως, εκτός της Ryanair , τα καύσιμα αποτελούν έναν "σοβαρό παράγοντα κόστους ιδίως για τις εταιρείες χαμηλού κόστους" και πως σε γενικές γραμμές "πολλές εταιρείες" δίνουν οδηγίες στους κυβερνήτες για τρόπους χαμηλής κατανάλωσης».Μάλιστα, «οι ισπανικές αρχές πολιτικής αεροπορίας έχουν δρομολογήσει έρευνες κατά της Ryanair έπειτα από τρία παρόμοια περιστατικά τον περασμένο μήνα, όταν η εταιρεία ζήτησε να προσγειωθούν εκτάκτως τρία αεροσκάφη της λόγω έλλειψης καυσίμων».
Δηλαδή απ οτι καταλαβαινουμε η όλη φιλοσοφία τοποθετείται στο ''σβήστο στην κατηφόρα για οικονομία ''
Τον Οκτωβρη του 2015 η ιδια εταιρία με απύθμενο θράσος και με καμπάνια που την ονόμασε «Διατηρήστε τους Ευρωπαϊκούς Ουρανούς Ανοιχτούς», καλούσε τους πελάτες της να «διεκδικήσουν» το «δικαίωμά τους να μην ακυρώσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια μικρές ομάδες της Υπηρεσίας Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας που με απεργίες κλείνουν τους ουρανούς της Ευρώπης».
Καταφέρεται ευθέως ενάντια στο δικαίωμα της απεργίας των εργαζομένων ως μέσου για να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους και καλεί τα «θεσμικά όργανα» της ΕΕ να πάρουν μέτρα φιλοδοξώντας όταν μαζέψει 1 εκατομμύριο υπογραφές απο πελάτες , να παρουσιάσει το «αίτημά» στις Βρυξέλλες, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο.
Το χθεσινό λοιπόν περιστατικό της πτήσης που άδειασε 200 επιβάτες στην Τιμισοαρα αντι στην Θεσσαλονίκη δεν ήρθε απο το πουθενά !
Είναι η ίδια η φιλοσοφία των νόμων της αγοράς που επιτρέπει να πάντα !
Ειναι η ιδια η φιλοσοφία που πάνω απ ολα βάζει το κέρδος και οχι τον άνθρωπο ! Το θράσος αυτών των εταιριών απέναντι σε εργαζόμενους και σε πελάτες δεν ήρθε από τον ουρανό !
Είναι η ιδια η πολιτική της ΕΕ και όσων την υπηρετούν και η οποία δεν έχει έγνοια ούτε τους εργαζόμενους ουτε την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση της κοινωνίας παρά μόνο την κερδοφορία του Κεφαλαίου !
Η ταλαιπωρία των εκατοντάδων επιβατών χθες δεν είναι ανώνυμη !
Εχει όνομα και ταυτότητα και λέγεται καπιταλισμός !Δεν φτάνει λοιπόν μόνο να διαμαρτυρεσαι για τις κεραμίδες που σου πέφτουν στο κεφάλι ! Πρέπει να βάλεις στο στόχαστρο κι αυτόν που τις ρίχνει !
*************
Ερώτηση για την πτήση της «RYANAIR» για Θεσσαλονίκη που προσγειώθηκε στη Ρουμανία εκανε στο Ευρωκοινοβούλιο η ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕΕρώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο κατάθεσε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, σχετικά με την πτήση της RYR8582 της «RYANAIR» της 4.1.2018 από Λονδίνο για Θεσσαλονίκη, με 201 επιβάτες, που λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών, προσγειώθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.
Συγκεκριμένα στην Ερώτηση αναφέρεται:
«Η πτήση της RYR8582 της "RYANAIR" της 4.1.2018 από Λονδίνο για Θεσσαλονίκη, με 201 επιβάτες, λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών, προσγειώθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, οκτακόσια χιλιόμετρα μακρύτερα, ενώ άλλες εταιρείες προσγείωσαν τις πτήσεις τους στα Σκόπια ή τη Σόφια.
Μπορούσε όμως να προσγειωθεί η πτήση σε άλλα κοντινά ανοικτά αεροδρόμια (Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων). Η επιλογή της εταιρείας ήταν το φθηνότερο αεροδρόμιο.
Όταν οι αερομεταφορές και τα αεροδρόμια είναι στα χέρια επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και εταιρειών δήθεν "χαμηλού κόστους", λειτουργώντας με κριτήριο το κέρδος και την αντίληψη "κόστους - οφέλους", που αποτελεί τον διακηρυγμένο πυρήνα της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αστικών κυβερνήσεων, οι συνέπειες για το λαό είναι δραματικές.
Το αεροδρόμιο "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" με συναπόφαση τρόικας και ελληνικών κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, ΝΔ - ΠΑΣΟΚ) παραδόθηκε στη "FRAPORT", οι επενδύσεις της υποτίθεται θα το εκσυγχρόνιζαν. Δύο χρόνια μετά, τίποτα δεν έγινε για τη βασική αδυναμία του αεροδρομίου, το σύστημα ασφαλούς προσέγγισης σε περίπτωση ομίχλης.
Πολλές πτήσεις ακυρώνονται, ενώ η "FRAPORT" πανηγυρίζει για τα υπέρογκα κέρδη της σε αυτό και άλλα αεροδρόμια που απέκτησε στην Ελλάδα σε συνεργασία με ελληνικούς ομίλους.
Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο γεγονός ότι η πολιτική της ΕΕ, των κυβερνήσεών της, απελευθέρωσης των αερομεταφορών, ιδιωτικοποίησης αερολιμένων, οδηγεί σε τέτοιες τραγικές συνέπειες που εγείρουν θέμα άμεσων αποζημιώσεων και κυρώσεων στις εν λόγω εταιρείες;».