Απίστευτος παραλογισμόςμε το δίκτυο οπτικών ινών!
Έχετε αναρωτηθεί για ποιο λόγο χαρακώνουν την Πάτρα εδώ και τόσα χρόνια ;
Γιατί ενώ κατασκευάστηκε από το 2006 δημόσιο δίκτυο οπτικών ινών μήκους 88 χιλιομέτρων, συνεχίζουν ακόμα να σκάβουν την πόλη για τον ίδιο λόγο ;
Υπάρχει αρμόδιος να βάλει φρένο στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες φτιάχνουν ιδιωτικό δίκτυο στην πόλη και δεν αποκαθιστούν σωστά ούτε το οδόστρωμα ;Πολλοί θα έχουν τα ίδια ερωτήματα, αλλά δε γνωρίζουν τι συμβαίνει και κάθε τόσο, η μία μετά την άλλη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, δημιουργεί νέο δίκτυο για πάρτη της ακόμα και σε δρόμους που μόλις είχαν ασφαλτοστρωθεί.
Όλα αυτά συμβαίνουν επειδή υπάρχει θολό ιδιοκτησιακό καθεστώς παρότι το Υπουργείο πληρώνει εταιρεία για τη συντήρηση του δημόσιου δικτύου.Αυτό το κενό στο νομικό καθεστώς εκμεταλλεύονται οι πολυεθνικές εταιρείες και αλωνίζουν στις πόλεις.Κατασκευάζουν νέα δίκτυα και, αποδεδειγμένα, η αποκατάσταση των οδοστρωμάτων δεν είναι η ενδεδειγμένη γι αυτό και γεμίσαμε από λακκούβες !Στην Πάτρα, έχει δημιουργηθεί το μεγαλύτερο δίκτυο οπτικών ινών στη χώρα, καθώς υπήρξε χρηματοδότηση από το κράτος (ΚΠΣ) για μεγάλες πόλεις (εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης) .
Το δίκτυο οπτικών ινών ξεκίνησε το 2006 και είναι σε μορφή δακτυλίου.
Σε αυτό συνδέονται ουσιαστικά δύο δημόσια δίκτυα, το ΣΥΖΕΥΞΙΣ, όπου εξυπηρετούνται Αυτοδιοίκηση, Νοσοκομεία, Αστυνομία, Δικαστήρια, Πυροσβεστική, Εφορίες κ.ά. υπηρεσίες του Δημοσίου.
Το δεύτερο δημόσιο δίκτυο είναι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, όπου εξυπηρετούνται τα σχολεία όλων των βαθμίδων. Ο κεντρικός κόμβος βρίσκεται στην Πανεπιστημιούπολη Πατρών.
Από το δίκτυο 88 χλμ έχουν τραβηχτεί ίνες, οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται και παραμένουν ανεκμετάλλευτες.
Υπάρχουν, δηλαδή, πληθώρα ελεύθερων ινών τις οποίες θα μπορούσαν να δώσουν υπό μορφή ενοικίου στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ώστε να γλιτώσουμε από το σκάψιμο των δρόμων με τα γνωστά επακόλουθα.
Πάντως, μετά την κατασκευή του δημόσιου δικτύου, το ΙΤΥ (ήταν τεχνικός σύμβουλος του έργου) έκανε μια οικονομοτεχνική μελέτη η οποία παραδόθηκε τότε στο Δήμο και αφορούσε την τεχνική και οικονομική αξιοποίηση του δικτύου.
Πάντως, μετά την κατασκευή του δημόσιου δικτύου, το ΙΤΥ (ήταν τεχνικός σύμβουλος του έργου) έκανε μια οικονομοτεχνική μελέτη η οποία παραδόθηκε τότε στο Δήμο και αφορούσε την τεχνική και οικονομική αξιοποίηση του δικτύου.
Προέβλεπε η μελέτη ότι όλες οι ιδιωτικές εταιρείες χώραγαν στο δίκτυο και συνιστούσε να μην ΄΄σφάζονται΄΄ στο εξής οι δρόμοι διότι μπορούν να καλυφθούν άπαντες από το υπάρχον δίκτυο.
Το πόσο χρήσιμο θα ήταν αυτό αρκεί ένα παράδειγμα : Αυτές τις μέρες μηχανικοί του Δήμου μελετούν το έργο που θα γίνει το επόμενο διάστημα , το Κέντρο Εμπορίου.
Στην περιοχή αυτή οι μελετητές έχουν προβλέψει 23 θέσεις για υπογειοποιημένους κάδους απορριμμάτων. Πώς να γνωρίζουν όμως ότι εκεί που θα σκάψουν δεν θα περνάει δίκτυο της ΔΕΗ ή του ΟΤΕ ;
Θα πείτε, οι ενιαίοι χάρτες όδευσης δικτύων είναι για σύγχρονα και σοβαρά κράτη. Κι εμείς, ως χώρα, απέχουμε πολύ ακόμα μέχρι να αποκτήσουμε τα αυτονόητα.
Ωστόσο, με ευθύνη του Υπουργείου, αυτή η μελέτη δεν εφαρμόστηκε ποτέ και όλοι αντιλαμβάνονται τους λόγους …
Όλοι υποψιάζονται γιατί οι εταιρείες περνάνε από τα υπουργικά γραφεία για να πάρουν έγκριση κατασκευής ιδιωτικού δικτύου και δεν τους ακυρώνουν το αίτημα αφού υπάρχει έτοιμο δίκτυο, ενώ την εντολή αδείας του Υπουργού δεν έχει δικαίωμα να απορρίψει ο κάθε δήμος.Γενικώς με τα σκαψίματα όλων των εταιρειών, αλλά και των δημοσίων υπηρεσιών, επικρατεί σε όλες τις πόλεις (φυσικά και στην Πάτρα) ένα μπάχαλο διότι δεν υπάρχει και ενιαίος χάρτης όδευσης δικτύων (ζήτημα συναφές με το πιο πάνω).
Το πόσο χρήσιμο θα ήταν αυτό αρκεί ένα παράδειγμα : Αυτές τις μέρες μηχανικοί του Δήμου μελετούν το έργο που θα γίνει το επόμενο διάστημα , το Κέντρο Εμπορίου.
Στην περιοχή αυτή οι μελετητές έχουν προβλέψει 23 θέσεις για υπογειοποιημένους κάδους απορριμμάτων. Πώς να γνωρίζουν όμως ότι εκεί που θα σκάψουν δεν θα περνάει δίκτυο της ΔΕΗ ή του ΟΤΕ ;
Θα πείτε, οι ενιαίοι χάρτες όδευσης δικτύων είναι για σύγχρονα και σοβαρά κράτη. Κι εμείς, ως χώρα, απέχουμε πολύ ακόμα μέχρι να αποκτήσουμε τα αυτονόητα.
Στάθης Κεραμιδάς
Σχόλια
Χρηστος Ραπτης επιτέλους ήλθε η ώρα να τους ξεβρακώσετε και όχι απλά να αποκαλύψετε τις μ@λακίες τους...
Στέλιος Παλαρμάς Λύνεις πολλές απορίες Στάθη….
Διονύσης Καπώνης Ποιος θα βαλει φρενο στην ασυδοσια των πολυεθνικων εταιριων τηλεπικοινωνιων ?
Δεν τηρουν καμια προδιαγραφη των εργων , και το μονο που τους ενδιαφερει ειναι το χαμηλο κοστος κατασκευης
Αδιαφορουν αν εχουν διαλυσει ολους τους δρομους και τα πεζοδρομια της πολης
Εχουν μετατραπει σε βιομηχανιες που παραγουν λακουβες !
Και γιατι δεν συμβαινει το ιδιο και με τα εργα της ΔΕΗ , με τα εργα σηματοδοτησης της ΔΕΚΕ , και με αλλα εργα που γινονται στην πολη ?
Πως καταφερνουν αυτες οι ξενες εταιριες να ειναι πανω απο απο κανονισμους και νομους ?
Θα αποκαταστησουν τις ζημιες που εχουν κανει ?
Οι υπευθυνοι για αυτη την κατασταση θα καθησουν στο σκαμνι ?
Σε αυτα και σε πολλα αλλα ερωτηματα περιμενουν απαντηση οι Πατρινοι ...
Στάθης Κεραμιδάς Κατά την άποψή μου μία είναι η λύση : από τη στιγμή που υπάρχει δημόσιο δίκτυο και από αυτό μπορούν να εξυπηρετηθούν οι ιδιωτικές εταιρείες, να απαγορευθεί η δημιουργία νέων δικτύων.
Όποιος θέλει να πάει στο Υπουργείο να νοικιάσει ίνες από το δημόσιο δίκτυο.
Έτσι θα σταματήσει και η ασυδοσία. Έχουμε 88 χλμ έτοιμο δημόσιο δίκτυο από το 2006 και οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει νέα δίκτυα 65 χλμ και συνεχίζουν απτόητες !
Αλέξανδρος Λελεκάνος ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ {ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ] ΣΚΑΒΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ...ΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΤΡΥΠΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΖΟΙ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΝΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ...ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΟΙΓΜΕΝΑ ΑΥΛΑΚΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ...ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΑΣ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙΣ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙΣ ΤΟ ΛΑΣΤΙΧΟ Η ΤΟΝ ΠΡΟΦΥΛΑΧΤΗΡΑ...ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ...ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΑΝΤΙΣΤΑΝ...
Διονύσης Καπώνης Μια ειναι η λυση και ειναι αυτη που προτεινεις Σταθη ...
Αφου ομως οι ιδιωτικες εταιριες μπορουν να κατασκευαζουν δικα τους δικτυα χωρις καμια προδιαγραφη και με ελαχιστο κοστος
Αλέξανδρος Λελεκάνος ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ {ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ] ΣΚΑΒΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ...ΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΤΡΥΠΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΖΟΙ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΝΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ...ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΟΙΓΜΕΝΑ ΑΥΛΑΚΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ...ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΑΣ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙΣ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙΣ ΤΟ ΛΑΣΤΙΧΟ Η ΤΟΝ ΠΡΟΦΥΛΑΧΤΗΡΑ...ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ...ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΑΝΤΙΣΤΑΝ...
Διονύσης Καπώνης Μια ειναι η λυση και ειναι αυτη που προτεινεις Σταθη ...
Αφου ομως οι ιδιωτικες εταιριες μπορουν να κατασκευαζουν δικα τους δικτυα χωρις καμια προδιαγραφη και με ελαχιστο κοστος
(σκαβουν οσο βαθος θελουν , βαζουν οσα αμμοχαλικα
μπετα και πισσες θελουν , συμφωνα παντα με την τσεπη τους )
θα ηταν κοροιδα να πανε στο υπουργειο να νοικιασουν ινες απο το δημοσιο δικτυο !
Και ποιος θα τους ανγκασει να το κανουν ?
Αυτοι που ειναι προθυμοι να του εξυπηρετουν σε οτι τους ζητησουν ?
Αυτοι που αλλαξανε ονομα ελπιζοντας πως θα ξεχασουμε ποιοι ειναι ?
Μηπως οι αλλοι που αλλαξανε προβια και στεγη για να συνεχισουν μια απο τα ιδια ?
Εναι βεβαιο πως οχι μονο δεν θα κανουν απολυτως τιποτα ,αλλα θα προσπαθησουν και να συγκαλυψουν την σημερινη κατασταση ...
Το βαρος πεφτει λοιπον στις υπηρεσιες του Δημου
Να ανακαλεσουν τις αδειες εσκαφης που τους εχουν χορηγησει και να δεσμευσουν τις εγγυτικες επιστολες καλης εκτελεσης που εχουν στα χερια τους με το αιτιολογικο της μη συμμορφωσης με τους ορους
της συμβασης ,και για κακοτεχνιες ,και να οδηγησουν τις εταιριες στα δικαστηρια και να τους επιβληθουν βαρεια προστιμα και αμεση αποκατασταση των ζημιων
που εχουν προκαλεσει ,
μονο τοτε να περιμενουμε πως μπορει να υπαρξει λυση και να μπουν τα πραγματα στη θεση τους ...
μπετα και πισσες θελουν , συμφωνα παντα με την τσεπη τους )
θα ηταν κοροιδα να πανε στο υπουργειο να νοικιασουν ινες απο το δημοσιο δικτυο !
Και ποιος θα τους ανγκασει να το κανουν ?
Αυτοι που ειναι προθυμοι να του εξυπηρετουν σε οτι τους ζητησουν ?
Αυτοι που αλλαξανε ονομα ελπιζοντας πως θα ξεχασουμε ποιοι ειναι ?
Μηπως οι αλλοι που αλλαξανε προβια και στεγη για να συνεχισουν μια απο τα ιδια ?
Εναι βεβαιο πως οχι μονο δεν θα κανουν απολυτως τιποτα ,αλλα θα προσπαθησουν και να συγκαλυψουν την σημερινη κατασταση ...
Το βαρος πεφτει λοιπον στις υπηρεσιες του Δημου
Να ανακαλεσουν τις αδειες εσκαφης που τους εχουν χορηγησει και να δεσμευσουν τις εγγυτικες επιστολες καλης εκτελεσης που εχουν στα χερια τους με το αιτιολογικο της μη συμμορφωσης με τους ορους
της συμβασης ,και για κακοτεχνιες ,και να οδηγησουν τις εταιριες στα δικαστηρια και να τους επιβληθουν βαρεια προστιμα και αμεση αποκατασταση των ζημιων
που εχουν προκαλεσει ,
μονο τοτε να περιμενουμε πως μπορει να υπαρξει λυση και να μπουν τα πραγματα στη θεση τους ...