Μεταξύ άλλων επισημάνθηκε ότι:
«Η σημερινή μας συνάντηση φανερώνει πολλές δυνατότητες, να ισχυροποιήσουμε τον αγώνα μας, να συζητήσουμε για το πως θα δυναμώσει στη συνείδηση όλο και περισσότερων φοιτητών η ανάγκη ανασύνταξης του φοιτητικού κινήματος, να ισχυροποιηθεί η φωνή του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών σε κάθε σύλλογο.
Το γεγονός ότι το ΜΑΣ αποτελεί τη μόνη πανελλαδική συσπείρωση Φοιτητικών και Σπουδαστικών Συλλόγων αποτυπώνει ότι η γραμμή πάλης που συγκρούεται με τη σημερινή κατάσταση, τα βάζει με τον πραγματικό ένοχο, που διεκδικεί για τις σύγχρονες ανάγκες μας, είναι αυτή που μπορεί να ανεβάσει την οργάνωση των φοιτητών και σπουδαστών, να δυναμώσει την ενότητα μας! Για να οργανώσουμε το δικό μας σχέδιο αντεπίθεσης! Για να πάρουμε θέσεις μάχης απέναντι σε κεφάλαιο, κυβέρνηση, ΕΕ»!
Επισημάνθηκε η ανάγκη της κλιμάκωσης του αγώνα για να διεκδικήσουν αποφασιστικά:
Επαρκή χρηματοδότηση των ιδρυμάτων μας από τον κρατικό προϋπολογισμό! Να κάνουμε στη μπάντα λογικές, που μιλάνε για αυτονομία των ιδρυμάτων μας, ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στις σχολές μας, χαρίζοντας φιλέτο στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους τις δομές των σχολών μας, την έρευνα και τη γνώση μας, κάνουν λόγο για δίδακτρα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ!
Να σπουδάζουν οι φοιτητές και σπουδαστές δωρεάν και να μην είναι οι ίδιοι και οι οικογένειες τους πελάτες! Να κλείσουμε τα αυτιά μας σε όσους μιλάνε για κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, στο όνομα του ότι «δεν υπάρχουν λεφτά, όλοι μαζί ας βάλουμε ένα χεράκι».
Επιστημονική μόρφωση και ειδίκευση υψηλού επιπέδου, ενάντια στην υποβάθμιση, για να αποτελεί το πτυχίο μας τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματός μας! Κόντρα σε λογικές όπως αυτές που περιλαμβάνει το «σύγχρονο ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο», με ακριβοπληρωμένες πιστοποιήσεις μέσα από σεμινάρια και πανάκριβα μεταπτυχιακά!
Σταθερή δουλειά με αξιοπρεπή μισθό κι εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς να αποδεχόμαστε λογικές ότι «αυτό είναι το μέλλον μας, χωρίς ΣΣΕ, Ασφάλιση, ένσημα κ.λπ.»!
Ερευνα στην υπηρεσία των κοινωνικών-λαϊκών αναγκών και όχι των μονοπωλίων! Να μη συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι το 2016 και ενώ η επιστήμη και η τεχνολογία σημειώνουν μεγάλη πρόοδο, την ίδια στιγμή ο λαός μας δεν έχει πρόσβαση σε βασικά φάρμακα γιατί είναι πανάκριβα, ένας χιονιάς είναι ικανός να προκαλέσει ενεργειακό πρόβλημα σε ολόκληρη τη χώρα!
Μεγαλύτερη κοινή δράση με το ταξικό εργατικό κίνημα, με τα σωματεία μισθωτών επιστημόνων κόντρα σε λογικές που εχθρεύονται την ενότητα των φοιτητών με το εργατικό κίνημα, τη συμμετοχή των συλλόγων της απεργίες με τα ταξικά σωματεία, με το ΠΑΜΕ!
Παρακάτω επισυνάπτεται ολόκληρη η εισήγηση σε μορφή PDF.
Χαιρετισμός εκ μέρους του ΠΑΜΕ
Στη συνάντηση αγωνιστικό χαιρετισμό εκ μέρους της ΕΓ του ΠΑΜΕ απηύθυνε ο Γ. Τασούλας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Η παρουσία μας σήμερα εδώ δεν έχει τυπικό χαρακτήρα, είναι ζήτημα ουσίας. Βρισκόμαστε εδώ γιατί για το εργατικό κίνημα η υπόθεση της νεολαίας, της εκπαίδευσής της είναι υπόθεση δική μας. Γιατί είστε παιδιά της εργατικής τάξης, η αυριανή βάρδια που θα μπει στην παραγωγή με άθλιες εργασιακές σχέσεις με φθηνά μεροκάματα χωρίς δικαιώματα για να αβγαταίνουν τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών, των μονοπωλίων». Σε άλλο σημείο, τόνισε: «Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ στέκεται δίπλα σας για να παλέψουμε μαζί για όλα όσα έχουμε ανάγκη», και συμπλήρωσε ότι η «προσπάθεια οργάνωσης του αγώνα μέσα στα πανεπιστήμια μπορεί να τροφοδοτηθεί με πείρα από τους αγώνες της εργατικής τάξης να αποκτήσει δυναμική αλλά και ο αγώνας της εργατικής τάξης κλιμακώνεται παίρνει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά όταν μέσα σε αυτόν βρεθούν φοιτητές και σπουδαστές». Την ώρα της ομιλίας, από πλευράς φοιτητών και σπουδαστών, ακουγόταν το σύνθημα: «Φοιτητές εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά»,
ένα σύνθημα που έχει γεννηθεί μέσα στους κοινούς αγώνες του λαϊκού κινήματος.
Για τις εξελίξεις στο χώρο των ΤΕΙ
Για τις εξελίξεις που αναμένονται, ειδικότερα στο χώρο των ΤΕΙ, τη δράση του ΜΑΣ και την απάντηση που πρέπει να δώσουν οι σπουδαστές, ο Ανδρέας Πούλος, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΜΑΣ, στη σχετική εισήγησή του μεταξύ άλλων επεσήμανε: «Όλοι εμείς τα παιδιά που σπουδάζουμε στα ΤΕΙ είμαστε παιδιά μαθημένα στα ζόρια, παιδιά του μεροκάματου, οι οικογένειές μας δοκιμάζονται καθημερινά από τα βάρβαρα μέτρα κυβερνήσεων - ΕΕ - ΔΝΤ. Όπως είμαστε μαζί κάθε μέρα στη μάχη απέναντι σε τόσα ζόρια, όπως είμαστε μαζί στη μάχη για να πάρουμε πτυχίο, έτσι ήρθε η ώρα να είμαστε και μαζί στον αγώνα για την υπεράσπιση των σπουδών και της ζωής μας.
(...) Η συγκυβέρνηση σε συνέχεια των προηγούμενων ακολουθεί τις κατευθύνσεις της ΕΕ που από το 2010 έθεσε το ζήτημα του αναγκαίου επανασχεδιασμού της Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της στρατηγικής "Ευρώπη 2020".
Η στροφή στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση που επιδιώκουν σημαίνει υποβάθμιση της γνώσης που παίρνουμε, ενίσχυση των δεξιοτήτων.
Την ίδια στιγμή που υπάρχει ανάγκη για αναβάθμιση του περιεχομένου σπουδών μας, της υλικοτεχνικής υποδομής ώστε να μαθαίνουμε ολοκληρωμένα το αντικείμενο που έχουμε επιλέξει να μάθουμε.
Αυτό το είχε διατυπώσει και η προηγούμενη κυβέρνηση με ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και τώρα το εφαρμόζει και η συγκυβέρνηση. Αναλώσιμη γνώση και δεξιότητες, σημαίνει αναλώσιμος εργαζόμενος, φτηνός και ευέλικτος αύριο.
Θεωρούν κόστος να σπουδάζουμε οι νέοι ολοκληρωμένα την επιστήμη μας. Αυτήν τη στόχευση υπηρετούσε και το σχέδια "Αθηνά", με τα κλεισίματα και τις συγχωνεύσεις των ιδρυμάτων. Αυτόν το σχεδιασμό υπηρετούν και οι διάφορες πιστοποιήσεις που πουλάει σε σεμινάρια και το ΤΕΙ Αθήνας.
Το κυνήγι των πιστοποιήσεων είναι αυτό που αποκαλούν "ευελιξία" για τον σπουδαστή και τον απόφοιτο.
Η ικανότητά του σπουδαστή δηλαδή να αλλάζει σπουδές, πτυχία, πιστοποιητικά, καταρτίσεις. Μας θέλουν να είμαστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι και πρόθυμοι να μπούμε σε ένα νέο κυνήγι χαρτιών και βεβαιώσεων, που αγοράζουμε από την τσέπη μας. "Ευελιξία" στη γνώση σήμερα, σκόρπια και μίση γνώση σήμερα για εμάς, σημαίνει και σκόρπια, μίση δουλειά αύριο».
Παρακάτω επισυνάπτεται ολόκληρη η εισήγηση σε μορφή PDF.
Για την κατάσταση στις εστίες
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην κατάσταση που επικρατεί στις εστίες, από όπου είναι αποκλεισμένη η πλειοψηφία των παιδιών της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Στην εισήγησή του ο Νίκος Τζαναβάρας, πρόεδρος του Συλλόγου Οικοτρόφων Εστιών Πάτρας, ανέφερε:
«Για άλλη μία χρονιά, οι συνθήκες που διαμορφώνονται για τους φοιτητές και σπουδαστές που φοιτούν μακριά από τον τόπο τους είναι ακόμα πιο δυσχερείς. Πιστοί στο έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά και στις προσταγές ΕΕ και μονοπωλίων, οι ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζουν να δίνουν ψίχουλα για τη φοιτητική μέριμνα. Από τα ψίχουλα αυτά, ακόμα πιο μικρό είναι το ποσοστό που προορίζεται για τις ανάγκες των εστιών. Ενδεικτικά, από τους 150.000 φοιτητές που έχουν φύγει από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, μόλις το 9% έχει πρόσβαση σε δωμάτιο, ενώ μερικά από τα μεγαλύτερα ιδρύματα της χώρας (ΤΕΙ Αθήνας, ΤΕΙ Πειραιά, ΓΠΑ, ΠαΠει, Χαροκόπειο) δεν διαθέτουν καν εστία. Στην πραγματικότητα όμως αυτοί οι "εκλεκτοί", μόνο τυχεροί δεν πρέπει να θεωρούνται καθώς έρχονται αντιμέτωποι με συνθήκες διαβίωσης οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν αρμόζουν σε φοιτητές του 21ου αιώνα.
Η συντριπτική πλειοψηφία των κτιριακών υποδομών μετράει πολλές δεκαετίες ζωής, ενώ η συντήρηση και ανακαίνισή τους παραμελείται συστηματικά από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Τα συστήματα ύδρευσης και θέρμανσης συχνά δεν λειτουργούν, η υγρασία κάνει αισθητή την παρουσία της ρίχνοντας τους σοβάδες από τοίχους και ταβάνια, ενώ οι απελπιστικοί χώροι υγιεινής συχνά πάνε πακέτο με την παρουσία διάφορων ζώων και εντόμων. Στις περισσότερες εστίες ακόμα η φύλαξη είναι ανεπαρκής ή ανύπαρκτη με αποτέλεσμα να σημειώνονται κλοπές, ή παρατηρούνται μέχρι και προβλήματα στην πυρασφάλεια και τη στατικότητα των κτιρίων (παλιά εστία ΕΜΠ). Το ίντερνετ ακόμα, που είναι απαραίτητο σήμερα για τις σπουδές ενός νέου, συχνά δεν παρέχεται καν (εστία Κομοτηνής), ή δεν υπάρχουν εξειδικευμένοι εργαζόμενοι για τη συντήρησή του, με αποτέλεσμα και αυτό το βάρος να πέφτει στις πλάτες των φοιτητών (εστία Πάτρας)».
Παρακάτω επισυνάπτεται ολόκληρη η εισήγηση σε μορφή PDF.1 / 7
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ 7η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΣ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΤΕΙ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΕΣΤΙΕΣ