Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

15 Σεπτεμβρίου, 2016

Φιντέλ: Πώς έγινα Κομμουνιστής !!👌👍




#μια μέρα, 
έπεσε στα χέρια μου ένα αντίγραφο του Κομμουνιστικού Μανιφέστου 
– του ξακουστού Κομμουνιστικού Μανιφέστου! – 
και διάβασα μερικά πράγματα που δεν ξέχασα ποτέ… 
Τι φράσεις, τι αλήθειες! 
Και βλέπαμε εκείνα τα πράγματα κάθε μέρα! 
Ένιωθα σαν μικρό ζώο που γεννήθηκε σ’ ένα δάσος το οποίο δεν καταλάβαινε. Τότε, εντελώς ξαφνικά, βρίσκει ένα χάρτη εκείνου του δάσους – μια περιγραφή, μια γεωγραφία εκείνου του δάσους και όλων μέσα σ’αυτό. Τότε ήταν που βρήκα τον προσανατολισμό μου.#

Φιντέλ Κάστρο: Πώς έγινα Κομμουνιστής

Επιμέλεια: Νίκος Μόττας //
Φέτος, ο ιστορικός ηγέτης της Κουβανικής Επανάστασης συμπληρώνει τα 90 του χρόνια, έχοντας βάλει ανεξίτηλη την σφραγίδα του στην Ιστορία του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, για την Κούβα, τη Λατινική Αμερική, τον Σοσιαλισμό. Το παρακάτω κείμενο αποτελεί σύνθεση απαντήσεων που έδωσε ο Φιντέλ Κάστρο σε ερωτήσεις φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Κονσεψιόν (Universidad de Concepción) στην Χιλή, στις 18 Νοέμβρη 1971. Το παραθέτουμε ως ενδιαφέρουσα και διδακτική μαρτυρία ενός ανθρώπου που αναμετρήθηκε στα ίσα με την Ιστορία και δικαιώθηκε.
Ήμουν γιός ενός γαιοκτήμονα – αυτό ήταν ένας λόγος για να είμαι αντιδραστικός. Μορφώθηκα σε θρησκευτικά σχολεία όπου πήγαιναν τα παιδιά των πλουσίων – ένας ακόμα λόγος για να είμαι αντιδραστικός. Ζούσα στην Κούβα, όπου όλες οι ταινίες, οι εκδόσεις και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ήταν “Made in USA” – ένας τρίτος λόγος για να είμαι αντιδραστικός. Σπούδασα σ’ ένα πανεπιστήμιο όπου απο 15.000 φοιτητές, μόνο τριάντα ήταν αντιιμπεριαλιστές κι εγώ ήμουν ένας απο εκείνους τους τριάντα στο τέλος. Όταν μπήκα στο πανεπιστήμιο, μπήκα ως γιος γαιοκτήμονα – και για να κάνουμε τα πράγματα χειρότερα, ήμουν πολιτικά αγράμματος!
… Και κάτι άλλο. Κανένα κομματικό μέλος, κανένας κομμουνιστής, κανένας σοσιαλιστής ή εξτρεμιστής δε με πήρε με το μέρος του να με κατηχήσει. Όχι. Μου έδωσαν ένα μεγάλο, βαρύ, διαβολεμένο, πληχτικό και ανυπόφορο διδακτικό βιβλίο που προσπαθούσε να εξηγήσει την πολιτική οικονομία από αστική άποψη – αυτό το πράγμα το έλαγαν πολιτική οικονομία!
FIDEL-1
Κι’ αυτό το ανυπόφορο βιβλίο παρουσίαζει τις κρίσεις της υπερπαραγωγής και άλλα τέτοια προβλήματα σαν τα πιο φυσικά στον κόσμο. Εξηγούσε πως στη Βρετανία, όταν υπήρχε αφθονία κάρβουνου, υπήρχαν εργάτες που δεν είχαν καθόλου, γιατί σύμφωνα με τους αδυσώπητους φυσικούς και αμετάβλητους νόμους της ιστορίας, της κοινωνίας και της φύσης, παρουσιάζονται αναπόφευκτα κρίσεις υπερπαραγωγής και όταν παρουσιάζονται, φέρνουν ανεργία και πείνα. Δηλαδή, όταν υπάρχει πολύ κάρβουνο, οι εργάτες κρυώνουν και πεινούν!
Έτσι εκείνος ο γιός του γαιοκτήμονα, που είχε μορφωθεί σε αστικά σχολεία και σύμφωνα με την αμερικανική προπαγάνδα, άρχισε να σκέπτεται ότι κάτι έφταιγε σ’ αυτό το σύστημα, κάτι δεν έβγαζε νόημα…
Σαν γιός ενός φτωχού ανθρώπου που αργότερα έγινε μεγάλος γαιοκτήμονας, είχα τουλάχιστον το πλεονέκτημα να ζω στην εξοχή, με τους χωρικούς, με τους φτωχούς, που ήταν όλοι φίλοι μου. Αν ήμουν εγγονός γαιοκτήμονα, είναι πολύ πιθανό ότι ο πατέρας μου θα με είχε φέρει να ζήσω στην πρωτεύουσα, σε κάποια υπεραριστοκρατική συνοικία κι εκείνοι οι θετικοί παράγοντες που διέθετα, δεν θα μπορούσαν να επιζήσουν λόγω της επιρροής του περιβάλλοντος. Ο εγωϊσμός και άλλα αρνητικά χαρακτηριστικά που έχουμε εμείς οι άνθρωποι, θα είχαν επικρατήσει.
Ευτυχώς, τα σχολεία στα οποία σπούδασα, ανέπτυξαν μερικούς απο τους θετικούς παράγοντες. Ένας ορισμένος ιδεαλιστικός ορθολογισμός, μια ορισμένη έννοια του καλού και του κακού, του δίκαιου και του άδικου, κι’ ένα ορισμένο πνεύμα εξεγερτικότητας ενάντια στις επιβολές και την καταπίεση, με οδήγησαν σε μια ανάλυση της ανθρώπινης κοινωνίας και με μετέτρεψαν σε αυτό που αντιλήφθηκα αργότερα πως ήταν ουτοπικός κομμουνιστής. Εκείνο το διάστημα, δεν είχα ακόμα την καλή τύχη να γνωρίσω έναν κομμουνιστή ή να διαβάσω κάποιο κομμουνιστικό ντοκουμέντο.
FIDEL-2

Λοιπόν, μια μέρα, έπεσε στα χέρια μου ένα αντίγραφο του Κομμουνιστικού Μανιφέστου – του ξακουστού Κομμουνιστικού Μανιφέστου! – και διάβασα μερικά πράγματα που δεν ξέχασα ποτέ… Τι φράσεις, τι αλήθειες! Και βλέπαμε εκείνα τα πράγματα κάθε μέρα! Ένιωθα σαν μικρό ζώο που γεννήθηκε σ’ ένα δάσος το οποίο δεν καταλάβαινε. Τότε, εντελώς ξαφνικά, βρίσκει ένα χάρτη εκείνου του δάσους – μια περιγραφή, μια γεωγραφία εκείνου του δάσους και όλων μέσα σ’αυτό. Τότε ήταν που βρήκα τον προσανατολισμό μου. Ρίξτε μια ματιά τώρα και δείτε αν οι ιδέες του Μαρξ δεν ήταν δίκαιες, σωστές κι εμπνευσμένες. Αν δεν είχαμε βαδίσει τον αγώνα μας σ’αυτές, δεν θα ήμασταν εδώ τώρα! Δεν θα ήμασταν εδώ!
Λοιπόν, ήμουν κομμουνιστής; Όχι. 
Ήμουν ένας άνθρωπος που ήταν αρκετά τυχερός να ανακαλύψει μια πολιτική θεωρία, ένας άνθρωπος που πιάστηκε στη δίνη της πολιτικής κρίσης της Κούβας πολύ καιρό πριν γίνει ολοκληρωμένος κομμουνιστής. 
Συνέχισα να εξελίσσομαι. 
Έπειτα, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τον ιμπεριαλισμό πιο χειροπιαστά απ’ ότι τον είχα γνωρίσει από το βιβλίο του Λένιν. Τον γνώρισα στην Κούβα, σε απόσταση μόνο 150 χιλιομέτρων από αυτόν. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τον ιμπεριαλισμό – τον χειρότερο και πιο επιθετικό απ’ όλους… Και πιστεύω ότι η ζωή μου έδωσε μια καλύτερη κατανόηση της πραγματικότητας.
Μ’ έκανε περισσότερο επανάστατη, περισσότερο σοσιαλιστή, περισσότερο κομμουνιστή.

(Τέρενς Κάνον, «Η Επαναστατική Κούβα», Εκδ. Χοσέ Μαρτί, 1987.)

ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ: ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΟΝ ΦΙΔΕΛ, 1956.
FidelRIZOS 1987
Πάμε,
φλογερέ προφήτη της αυγής,
από τα κρυμμένα κι εγκαταλελειμμένα μονοπάτια,
να λευτερώσουμε το κροκοδειλί πράσινο που τόσο αγαπάς.
Πάμε,
νικητές αυτών που μας ταπεινώνουν, με το πνεύμα
γεμάτο από επαναστατημένα αστέρια του Μαρτί,
ας ορκιστούμε να θριαμβέψουμε ή να πεθάνουμε
Όταν αντηχήσει ο πρώτος πυροβολισμός και ξυπνήσει
μέσα στην παρθενα έκπληξη όλο το αντάρτικο,
στο πλάι σου, θα πολεμήσουμε
θά ΄μαστε εκεί.
‘Οταν η φωνή σου θ΄απλωθει στους τέσσερις ανέμους
αγροτική μεταρρύθμιση, δικαιοσύνη, ψωμί, λευτεριά,
στο πλάι σου, με τις ίδιες λέξεις,
θα΄΄μαστε εκεί.
Κι όταν θα ΄ρθει στο τέλος του ταξιδιού
η σωτήρια επιχείρηση κατά του τυράννου,
στο πλευρό σου, προσδοκώντας την τελευταία μάχη,
θά΄μαστε εκεί.
Την ημέρα που το θηρίο θα γλείψει το πλευρό του λαβωμένο
από της εθνικοποίησης το βέλος,
στο πλάι σου, με την καρδιά περήφανη,
θα ΄μαστε εκεί.
Μη σκεφτείς ότι τούτα τα έντομα τα παρασημοφορεμένα
και φορτωμένα δώρα,
μπορούνε να κάμψουνε την πιστη μας.
Τους ζητάμε όπλο, βόλια κι ένα βουνό
Τίποτα παραπάνω.
Κι αν το σίδερο έρθει να διακόψει το ταξιδι μας
ζητάμε ένα σεντόνι από κουβανέζικα δάκρυα
για να σκεπάσουμε τα κόκαλα των ανταρτών
που θα πάρει μαζί το το ρεύμα της αμερικάνικης ιστορίας.
CHE, Μεξικό , 1956
Μετάφραση : ΔΑΝΑΗ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΥ
“ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ” 18 Οκτώβρη 1987
Διαμόρφωση κειμένου: Viva La Revolucion

η Monsanto η Bayer και Τι θα τρώτε στο εγγύς Μέλλον 😏




Από:
Κώστας Λουλουδάκης Ιουλιανός
Το σημείωμα που έγραψα με αφορμή την εξαγορά της Monsanto από την Bayer το ανέπτυξα και το διαμόρφωσα σε άρθρο. Δημοσιεύθηκε στο Ημεροδρόμος
Δείτε Το: 

Monsanto –Bayer: Τοξική Συνενοχή

MONSANTO BAYER
«Ελέγξτε το πετρέλαιο και θα ελέγχετε έθνη. 
Ελέγξτε το φαγητό και θα ελέγχετε τον κόσμο». 
Χένρι Κίσινγκερ 1974


Οι γεωργικοί σπόροι είναι η βάση της διατροφής μας, στην ουσία είναι η αφετηρία της διατροφικής αλυσίδας του ανθρώπου και ο βασικός κρίκος της ανθρώπινης ανάπτυξης.

Να όμως που εταιρείας όπως η Monsanto, η Seminis, η Bayer- Aventis, η Dupont, η Syngenta, η Νovartis η Pioneer, η AstroZeneca ιδιωτικοποίησαν και μονοπώλησαν την σποροπαραγωγή, μεθοδευμένα εξαφάνισαν τις τοπικές και φυσικές ποικιλίες, δημιούργησαν και κατοχύρωσαν, με πολιτικές αποφάσεις, εμπορικά κανάλια, και ακόμα χειροτέρα δημιούργησαν την «πνευματική ιδιοκτησία» τους επί των γεωργικών προϊόντων. 
Αυτό σημαίνει ότι ο αγρότης δεν μπορεί να συλλέξει και να φυλάξει τους σπόρους του διότι δεσμεύεται με συμβόλαιο να τους αγοράζει κάθε χρόνο με βάση τους όρους της εμπορίας και του μάρκετινγκ που καθορίζει η πολυεθνική εταιρεία. Έτσι οι εταιρίες αποκτούν το αποκλειστικό «δικαίωμα χρήσης του σπόρου» που τους «ανήκει πνευματικά», καθώς και των πωλήσεων οποιουδήποτε παράγωγου προϊόντος προέρχεται από αυτόν τον σπόρο.

Αποκορύφωμα αυτής της πρακτικής αποτελεί η προώθηση από την καπιταλιστική πολιτική εξουσία της συμφωνίας TRIP’S (Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights) το 2001.
 Άλλωστε οι νόμοι της καπιταλιστικής πολιτικής εξουσίας είναι το μέσο ώστε να ικανοποιούνται οι κερδοφόρες ανάγκες των εταιρειών. Μια χειροπιαστή αντανάκλαση αυτής της πραγματικότητας αποτελεί η συμφωνία TRIP’S, η οποία επιβάλλει πλήθος συνθηκών και νομικών δεσμεύσεων με σκοπό τα κράτη να υποχρεωθούν να προσαρμόσουν τη νομοθεσία τους με τέτοιον τρόπο ώστε να επιτραπεί η χρήση πατενταρισμένων γονιδίων, φυτών, ζώων, βακτηρίων ή ιών καθώς και την προστασία όλων των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας των πολυεθνικών. 
Έτσι κι αλλιώς καθώς οι πολυεθνικές κατέληξαν να κυριαρχούν πάνω σε κάθε μορφή κοινωνικής δράσης η ιδανική αντίληψη που έχουν για την φύση δεν μπορεί να είναι άλλη από την κυριαρχία πάνω σε αυτήν.

Οι πολυεθνικές εταιρείες όρισαν την ατζέντα με τέτοιον τρόπο ώστε από την Τζακάρτα ως το Τόκιο από το Παρίσι ως το Μεδεγίν ο κόσμος να πρέπει να καταναλώνει το ίδιο αγροτοδιατροφικό τυποποιημένο βιομηχανικό προϊόν. 

Ωστόσο ο συγκεκριμένος τρόπος εξαναγκαστικής ιδιωτικοποίησης των σπόρων δημιούργησε τις δικές του ιδεολογικές ανάγκες. 

Για να πειστούν οι λαοί, οι πολυεθνικές προωθούν ασταμάτητα τον μύθο ότι εργάζονται με γνώμονα το συμφέρον της «διεθνούς κοινότητας» και όλες οι προσπάθειες τους στον τομέα της βιοτεχνολογία των τροφίμων γίνονται για να νικηθεί η πείνα στον πλανήτη.

Ήταν το 1960 όταν οι χειροτέχνες βιολόγοι της Monsanto επενέβησαν στο κυτταρικό μηχανοστάσιο των γεωργικών σπόρων, στην αφετηρία δηλαδή της διατροφικής αλυσίδας του ανθρώπου, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σπόροι χίμαιρες τους οποίους ποτέ η φύση δεν θα τους δημιουργούσε.
Μην θεωρηθεί όμως ότι η καλή μας εταιρεία έκανε ότι έκανε για το κέρδος της ή για να καταστρέψει τις τοπικές ποικιλίες ώστε να ιδιοποιηθεί παγκόσμια τους σπόρους, να μονοπωλήσει την αγορά και να αποκλείσει τους μικρούς τοπικούς αγρότες από τη γη τους άρα να διευκολύνει την αρπαγή της γης από τις πολυεθνικές.

Όχι, η Monsanto είχε όραμα ανθρωπιστικό, ήθελε να προσφέρει, διότι, όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κάρολ Χόχβαλτ το 1962:
«Είναι απολύτως αναμενόμενο το ότι μέσω της τροποποίησης της γενετικής πληροφορίας(…) (σ.σ. αυτή) θα αποτελούσε στην κυριολεξία ένα θαύμα για την αντιμετώπιση της πείνας και του υποσιτισμού».

Εν τούτοις η Monsanto άφησε μία κληρονομιά στην ανθρωπότητα που δεν μπορεί να ξεχαστεί:
 Το Agent Orange! 
Με αυτήν την διοξίνη, ένα απάνθρωπο χημικό και βιολογικό όπλο, τα αμερικανικά βομβαρδιστικά ψέκασαν το Βιετνάμ για να εξαλείψουν το ζιζάνιο του κομμουνισμού. 
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν τερατογενέσεις, θάνατοι από καρκίνο, ερήμωση περιοχών ολόκληρων, αποτέλεσμα της μόλυνσης που προκάλεσαν οι ΗΠΑ.

Ωστόσο οι μεταλλαγμένοι σπόροι της εταιρείας Monsanto που καλλιεργούνται παγκόσμια καλύπτουν 100 εκατομμύρια εκτάρια. Ένα εκτάριο ισούται με 10.000 τ.μ. Για να γίνει πιο κατανοητό το μέγεθος, στην Ελλάδα η καλλιεργήσιμη γη ανέρχεται στα 4,4 εκατομμύρια εκτάρια.

Τα μισά σχεδόν των καλλιεργήσιμων εδαφών που χρησιμοποιούν σπόρους της Monsant βρίσκονται στις ΗΠΑ και ακολουθεί η Αργεντινή, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Παραγουάη, η Κίνα, η Νότια Αφρική, και η Ινδία. Με εξαίρεση την Ισπανία και την Ρουμανία η Ευρώπη είχε μείνει στο απυρόβλητο.

Στην Ινδία οι αγρότες μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στα όλο και αυξανόμενα έξοδα της αγροτικής παραγωγής τους μιας και είναι υποχρεωμένοι αφενός να αγοράζουν συνεχώς τους σπόρους τους και τα χημικά που απαραίτητα τους συνοδεύουν, αφετέρου να πωλούν το προϊόν τους σύμφωνα με τις τιμές που ορίζει το χρηματιστήριο τροφίμων που βρίσκεται στο Σικάγο, οδηγούνται στην αυτοκτονία. Τα τελευταία 15 χρόνια 200.000 αγρότες έχουν αυτοκτονήσει στην πολύπαθη Ινδία.

Πάνω από πενήντα χρόνια πέρασαν από την δήλωση του Κάρολ Χόχβαλτ, όμως τα εκατοντάδες εκατομμύρια που λιμοκτονούν παγκοσμίως παραμένουν. 

Γιατί , όπως καταγγέλλει η Ινδή αγωνίστρια Βαντάνα Σίβα στον Γιώργο Αυγερόπουλο στο ντοκιμαντέρ «Πεθαίνοντας στην Αφθονία» :
 «Η πείνα, που έχει γίνει μόνιμη και παγκόσμια, είναι ολοκληρωτικά δημιουργία του παγκόσμιου επισιτιστικού συστήματος, το οποίο δεν έχει δημιουργηθεί για να θρέφει τους λαούς του κόσμου, αλλά για να μεγιστοποιεί τα κέρδη της Μονσάντο, για τους σπόρους, της Κάργκιλ, για το εμπόριο, για να πουλάνε παρασιτοκτόνα, φυτοκτόνα, λιπάσματα (…) Την περίοδο 2007-08 ενώ οι τιμές των τροφίμων διπλασιάστηκαν, τα κέρδη αυτών των εταιριών επίσης διπλασιάστηκαν».

Ας αναλογιστούμε: Σήμερα, που ένα παιδί πεθαίνει από την πείνα κάθε 30 δευτερόλεπτα και κάθε χρόνο πεθαίνουν από υποσιτισμό έξι εκατομμύρια πριν κλείσουν το πέμπτο έτος της ηλικίας τους, ανακοινώνεται η συμφωνία μεταξύ Monsanto και Bayer που κατοχύρωσε την εξαγορά της πρώτης από την δεύτερη με τίμημα 66 δισ. δολ, σε μετρητά παρακαλώ !

Η Bayer ήταν θυγατρική από το 1925 της εταιρείας που ξεχώρισε στο φασιστικό καθεστώς της Γερμανίας, IG Farben κατασκευάστρια του χημικού «Zyclon Β» που χρησιμοποίησαν οι φασίστες στους θαλάμους αεριών
Η μεγάλη επιτυχία της Bayer ήταν η ανακάλυψη και η παρασκευή της ηρωίνης, που την λάνσαρε ως αντιβηχικό φάρμακο και ως μη εθιστικό υποκατάστατο της μορφίνης. Η ηρωίνη βρισκόταν στα ράφια των φαρμακειών και πωλούνταν ελεύθερα από το 1898 ως το 1910.

Bayer και Monsanto συγχωνεύτηκαν δημιουργώντας τό μεγαλύτερο παγκοσμίως μονοπώλιο στους σπόρους και στην χημική βιομηχανία ανοίγοντας ταυτόχρονα μια πόρτα για να μπουν οι γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί στην Ευρώπη, με σίγουρο σκοπό να αντιμετωπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση την πείνα και του υποσιτισμό στο κόσμο. 
Αυτό είχε δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο ο Γενικός Γραμματέας της Copa-Cogeca της ΕΕ Pekka Pesonen. Τα λόγια του: «η αύξηση της παραγωγικότητας (με τροποποιημένους σπόρους) της ΕΕ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της πείνας και του υποσιτισμού σε όλο τον κόσμο». Δημοσίευμα: 01/08/2016 SKAI.

Εκείνο που πραγματικά προκαλεί ίλιγγο είναι ότι οι πολυεθνικές θέτουν οι ίδιες τους κανονισμούς στους εαυτούς τους και πιστεύουν πως έχουν νόμιμα ρόλο στην διακυβέρνηση της κοινωνίας. 
Μοναδικό σκοπό έχουν να αυξηθούν τα κέρδη και να επιβάλουν τον νόμο τους παντού στο κόσμο ώστε να οικειοποιηθούν την πιο κερδοφόρα από όλες τις αγορές: Την αγορά τροφίμων!

Όμως αναρωτιόμαστε αν αυτό το τεράστιο ποσό της «εξαγοράς» της Monsanto από την Bayer θα μπορούσε να θρέψει όλους τους πεινασμένους του κόσμου από τώρα ως την αιωνιότητα μαζί με το επιδόρπιο…
Ετικέττες: 

14 Σεπτεμβρίου, 2016

η ΚΟ Ωραιοκάστρου του ΚΚΕ για την βαρβαρότητα: Δημάρχου-κυβέρνησης-φασιστών,,





Τετάρτη 14/09/2016 - 10:07
ΚΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ

Συγκέντρωση αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και καταδίκης των ρατσιστικών αντιλήψεων στις 19 Σεπτέμβρη



Σε συγκέντρωση και πορεία αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και μετανάστες και καταδίκης των ρατσιστικών και ξενοφοβικών αντιλήψεων και πρακτικών καλεί η ΚΟ Ωραιοκάστρου του ΚΚΕ τη Δευτέρα 19 Σεπτέμβρηστις 7 μ.μ. στο Δημαρχείο Ωραιοκάστρου.
Σε ανακοίνωσή της η ΚΟ Ωραιοκάστρου του ΚΚΕ χαιρετίζει «τους εργαζόμενους, τους απλούς ανθρώπους του λαού, που αγκάλιασαν με αισθήματα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς τους ξεσπιτωμένους από τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τη λεηλασία των χωρών τους πρόσφυγες. Το κίνημα αλληλεγγύης έδωσε έτσι την καλύτερη απάντηση στην απόπειρα της Δημοτικής Αρχής, του δήμαρχου κ. Γαβότση, αλλά και των γνωστών ακροδεξιών στοιχείων να δημιουργήσουν τεχνητά ένα ξενοφοβικό και ρατσιστικό κλίμα και να δώσουν μια πλαστή μεσαιωνική εικόνα για τους απλούς ανθρώπους της περιοχής.
Το ίδιο επιχειρείται και τώρα, με αφορμή την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Μετά την "παράσταση" που δόθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου κυριάρχησαν οι εθνικιστικές κορόνες και οι ρατσιστικές κραυγές, τη σκυτάλη πήραν κάποια Διοικητικά Συμβούλια Συλλόγων Γονέων, ορισμένα από τα οποία έχουν και προηγούμενο σχετικό ιστορικό.
Το ΚΚΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους, όλους όσοι αντιλαμβάνονται τα κίνητρα και τις σκοπιμότητες τέτοιων σκοταδιστικών πρακτικών να κινητοποιηθούν αποφασιστικά και να καταδικάσουν το δήμαρχο και τους πρωταγωνιστές αυτών των κινήσεων.
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι υπόλογη για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων στα γκέτο της εξαθλίωσης και της βρώμας. Να απαιτήσουμε νέες ανοιχτές δομές φιλοξενίας, χώρους που θα πληρούν τις συνθήκες υγιεινής, ασφάλειας και αξιοπρεπούς διαβίωσης.

Δώσε μου έναν Αύγουστο !!

Γράψτε ένα σχόλιο...

Όλοι κάπου κάτι χρωστάμε.

 Άλλοι λεφτά, άλλοι λέξεις κι άλλοι στιγμές. Εσύ χρωστάς σε μένα. Σε μένα που δε σου ζήτησα ποτέ τίποτα και σ’ άφηνα μόνο να μου παίρνεις. Να κλέβεις τα κομμάτια μου, τον ύπνο μου και την πιο ωραία μου εκδοχή. Σε μένα που συμφιλιώθηκα με το λίγο σου κι ας σπάραζε το μέσα μου για το πολύ σου. Εσύ χρωστάς σε μένα. Μου χρωστάς έναν Αύγουστο.

Έναν Αύγουστο όμορφο σαν όλα εκείνα που δε ζήσαμε. Ζεστό, σαν το πρώτο άγγιγμα σου στην καρδιά ενός χειμώνα. Ανεξέλεγκτο σαν αυτά που νιώθω για σένα.
Δώσε μου έναν Αύγουστο, να βάλω μέσα του τον έρωτά μου για σένα. Να χωρέσω τις λέξεις που δε σου είπα. Να σου πάρω, όσες στιγμές και νύχτες μου πήρες εσύ. Να σου χαρίσω θάλασσες και ξημερώματα, ήλιους και φιλιά. Να σου ψιθυρίσω συναισθήματα και να σου φωνάξω γέλια. Να σε ζήσω για μια φορά, όπως θέλω. Να με ζήσεις για μια φορά, όπως μου αρμόζει.
Έναν Αύγουστο, για να κλείσει η αλμύρα της θάλασσας τις πληγές που μου άνοιξες και να μην πονάνε άλλο πια. Έναν Αύγουστο για τα κλάματα, τις υστερίες και τις αδέξιες προσπάθειές μου να σε ξεριζώσω από μέσα μου. Για τα βράδια που δεν ήρθες, για τα λόγια που είπες και για τ’ άλλα που δεν είπες. Για τις νύχτες που δεν ξημέρωσαν, για τα πρωινά που δεν μας βρήκαν μαζί. Δώσε μου έναν Αύγουστο, αφού μου ρήμαξες το χειμώνα.
Χάρισε μου την καρδιά του καλοκαιριού, αφού μου αρνείσαι τη δική σου. Μου τον χρωστάς το μήνα, που το γαλάζιο γίνεται πιο έντονο κι ο ήλιος καίει πιο πολύ, που όλοι είναι χαρούμενοι κι η ζωή χαμογελάει. Μου τον χρωστάς το μήνα, που ομορφαίνουν όλα, μπας και μαζί τους ομορφύνουμε λιγάκι κι εμείς. Ο Αύγουστος θα ‘ναι η ευκαιρία, που σου ζητούσα καιρό και 'συ δε στάθηκες αρκετά γενναιόδωρος για να μου τη δώσεις.
Μου χρωστάς έναν Αύγουστο γεμάτο παραλίες και φεγγάρια. Με γεύση καρπούζι κι άρωμα μοχίτο φράουλα. Έναν Αύγουστο τρελό και παθιασμένο, γεμάτο χρώματα και μουσικές. Γεμάτο από σένα κι από μένα. Μόνο σε παρακαλώ, μην καθυστερείς.
Όχι, γιατί δεν έχω άλλη υπομονή, μαζί σου πάντα θα έχω. Γιατί δεν έχω άλλο χρόνο. Έχει αρχίσει να ‘ρχεται το φθινόπωρο και το αεράκι κουβαλά άρωμα Σεπτέμβρη. Βιάσου, γιατί το καλοκαίρι ετοιμάζει βαλίτσες και μαζί του ετοιμάζω κι εγώ. Μην το αφήσεις να χαθεί, γιατί μαζί του θα χαθούμε κι εμείς. Αν και στη δική μας περίπτωση, αμφιβάλλω, αν το εγώ και το εσύ κατάφεραν ποτέ να γίνουν εμείς.
Δώσε μου τον Αύγουστο που μου χρωστάς. Είναι ο μήνας που περιμένουμε όλον το χρόνο. Ο μήνας που τα ποτά είναι πιο δυνατά, ο έρωτας πιο έντονος και τα θαύματα πιο πιθανά. Ο μήνας που τα όνειρα γρατζουνάνε την πραγματικότητα κι η λέξη «απωθημένα» δεν υπάρχει σε κανένα λεξικό. Είναι ο μήνας μου και μου τον χρωστάς. Μην μου τον στερήσεις κι αυτόν, όπως τόσα άλλα.
Ψιχαλίζει. 
Άστο, δεν πρόλαβες. 
Ξεκίνησε να βρέχει. Τελείωσε ο Αύγουστος και μαζί του τελειώσαμε κι εμείς. Ακόμη και για έναν Αύγουστο, λίγος αποδείχτηκες

Η φωτό από:http://www.missbloom.gr/

Οι αλλαγές που πέρασε η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι για τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία

Άρθρο στο "Ριζοσπάστη": Ένας «κόφτης» πλανιέται πάνω από τα σχολεία...

Αποστολή σε φίλοPDF version
Οι αλλαγές που πέρασε η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι για τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία
Αύριο χτυπάει το πρώτο κουδούνι για εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές στα σχολεία όλης της χώρας, για μια νέα σχολική χρονιά που φέρνει μια σειρά αλλαγές στα σχολεία, διατηρώντας όμως όλα τα μεγάλα προβλήματα για τη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.
Αυτό που μένει ίδιο είναι το αντιδραστικό περιεχόμενο του σχολείου, με την παροχή αποσπασματικών δεξιοτήτων αντί για στέρεα γνώση, με τα δυσλειτουργικά σχολικά βιβλία γεμάτα ψέματα και ανακρίβειες, με το άγχος και την παραπαιδεία να ξεκινούν όλο και νωρίτερα και να εντείνονται όσο ανεβαίνει τις τάξεις ο μαθητής κ.ο.κ. 
Κι όχι απλά μένουν ίδια όλα αυτά, αλλά θα ενταθούν κιόλας, αν λάβουμε υπόψη μας τα σχέδια για την Εκπαίδευση που έχουν παρουσιαστεί από τα πορίσματα του κυβερνητικού διαλόγου για την Παιδεία.
Αυτό που αλλάζει είναι ότι η κυβέρνηση φρόντισε από την άνοιξη μέχρι το τέλος του καλοκαιριού να περάσει μια σειρά υπουργικές αποφάσεις και τροπολογίες, προκειμένου να εξασφαλίσει τη λειτουργία των σχολείων με πολύ λιγότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με πέρσι. Οι εξαγγελίες για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών μεταφέρονται για την επόμενη χρονιά και βλέπουμε..
Φέτος και πάλι οι μόνιμες ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό θα καλυφθούν με χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, με αναπληρωτές. Όμως και σε αυτούς έπρεπε να κάνει «οικονομία» το υπουργείο Παιδείας και να πορευτεί με πιστώσεις που δεν έφταναν να καλύψουν το σύνολο των αναγκών. Έτσι, επιδόθηκε σε ένα σχέδιο που το βάφτισε «ελάφρυνση του προγράμματος των μαθητών» και έκοψε διδακτικές ώρες από την πλειοψηφία των σχολείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, προκειμένου να προσλάβει πολύ λιγότερους αναπληρωτές απ' όσους θα χρειαζόταν για να καλυφθεί το πρόγραμμα των σχολείων που ίσχυε μέχρι τον περασμένο Ιούνη.
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί λιγότεροι σε Δημοτικά και Γυμνάσια
Έτσι έχουμε τις ρυθμίσεις για τα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα με τις οποίες όλοι οι μαθητές που φοιτούν σε 4θέσια και πάνω σχολεία θα σχολάνε καθημερινά στη 1.15 το μεσημέρι. 
Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση προχώρησε σε μείωση του ωρολογίου προγράμματος, κόβοντας 95 ώρες τη βδομάδα από ένα σχολείο 12θέσιο πρώην ΕΑΕΠ (δηλαδή με το παλιό «Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα», που όλοι οι μαθητές σχολούσαν στις 2 μ.μ.) και 43 ώρες από ένα κλασικό 12θέσιο ολοήμερο (όπου οι μαθητές Α' και Β' τάξης σχολούσαν στις 12.25 μ.μ.).
 Είναι προφανές ότι και μόνο από αυτή την αλλαγή, εξοικονομούνται για φέτος χιλιάδες εκπαιδευτικοί, κυρίως εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που δίδασκαν τα ειδικά αντικείμενα πέραν του δασκάλου της κάθε τάξης. 
Παράλληλα, δόθηκε η «δυνατότητα» (κυρίως για περιπτώσεις σχολείων απομακρυσμένων περιοχών) κάποια από τα μαθήματα ειδικοτήτων να τα διδάσκουν οι ίδιοι οι δάσκαλοι σε περίπτωση που δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. 
«Οικονομία», όμως, γίνεται και στους δασκάλους, αφού καταργείται ο υπεύθυνος δάσκαλος του ολοήμερου προγράμματος και οι ώρες του Ολοήμερου θα καλύπτονται ανάλογα με τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς της κάθε σχολικής μονάδας, οι δάσκαλοι του σχολείου θα περνούν από το Ολοήμερο εκ περιτροπής, συμπληρώνοντας το ωράριό τους.
Αντίστοιχης λογικής μειώσεις έγιναν και στα Γυμνάσια. Μειώνοντας ώρες (ακόμα και από βασικά μαθήματα) από φιλολογικά μαθήματα, φυσικές επιστήμες, οικιακή οικονομία, πληροφορική και καταργώντας τα project ως αυτοτελή μαθήματα, εκτιμάται ότι το υπουργείο θα χρειαστεί φέτος 1.863 εκπαιδευτικούς λιγότερους στα Γυμνάσια όλης της χώρας. 
Παράλληλα, με τις αλλαγές στις αναθέσεις των μαθημάτων, εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν μαθήματα για τα οποία δεν έχουν ειδικευτεί. Δηλαδή, προκειμένου να μην προσληφθούν οι απαιτούμενοι καθηγητές σε κάθε ειδικότητα, το υπουργείο δίνει τη δυνατότητα π.χ. τα Μαθηματικά (αν δε φτάνουν οι μαθηματικοί του σχολείου) να τα διδάσκουν οι φυσικοί, οι γεωλόγοι, ακόμα και οι μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι κ.ά., με τη δεύτερη και την τρίτη ανάθεση. `Η ακόμα την Ιστορία να τη διδάσκουν οι καθηγητές ξένων γλωσσών με δεύτερη ανάθεση ή οι θεολόγοι (!) με τρίτη ανάθεση.
Επιπλέον, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μειώσεις εκπαιδευτικών μπορεί να προκύψουν και από τις νέες προϋποθέσεις που ορίστηκαν φέτος για τη δημιουργία τμημάτων ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, τμημάτων για τις ομάδες προσανατολισμού στα ΓΕΛ. Τα ελάχιστα όρια μαθητών που απαιτούνται για να δημιουργηθούν τμήματα «ειδικοτήτων» ή «προσανατολισμού», είναι τέτοια που δυσκολεύουν τα μικρά σχολεία της επαρχίας, που μπορεί να οδηγήσουν μαθητές σε «μετανάστευση» για να βρουν τα τμήματα που επιθυμούν και να οδηγήσουν σε συγχώνευση ή κλείσιμο κάποια τμήματα των σχολείων που μέχρι πέρσι λειτουργούσαν.
Για την κατάσταση στην Προσχολική Αγωγή
Με το βλέμμα στραμμένο στην εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, άρα και πόρων, είναι το υπουργείο Παιδείας και αναφορικά με τα νηπιαγωγεία. Με την υπουργική απόφαση στο τέλος του καλοκαιριού για το ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, καθιστά προαιρετική τη λειτουργία ολοήμερου τμήματος, δίνοντας τη δυνατότητα στο γονιό που έχει δηλώσει το παιδί του στο Ολοήμερο, να το παίρνει και πριν τις 4 μ.μ. κάποιες μέρες που χρειάζεται. Η υπουργική απόφαση, ωστόσο, θέτει ως προϋπόθεση για τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος τη φοίτηση σε αυτό 5 τουλάχιστον μαθητών για τα μονοθέσια νηπιαγωγεία, 10 μαθητών για τα διθέσια και 14 μαθητών για τα τριθέσια νηπιαγωγεία. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, ο αριθμός των παιδιών στο ολοήμερο τμήμα θα ελέγχεται κάθε μήνα και ορίζεται ξεκάθαρα ότι «όταν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων προβλέπονται παραπάνω, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του». Με άλλα λόγια, δημιουργεί το νομοθετικό πλαίσιο ώστε ακόμα και στη μέση της χρονιάς να καταργούνται ολοήμερα τμήματα, αν κάποιο μήνα εμφανιστούν να φοιτούν σε αυτά λιγότερα παιδιά απ' όσα είχαν δηλωθεί στην αρχή της χρονιάς για Ολοήμερο.
Τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στα όσα θεσμοθετήθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού για τα ολοήμερα τμήματα σε Δημοτικά και νηπιαγωγεία, όπου απαιτείται για να φοιτούν τα παιδιά σε αυτά και οι δυο γονείς τους να είναι εργαζόμενοι ή να έχουν κάρτα ανεργίας ή να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (πολύτεκνοι, με χρόνιες παθήσεις κ.ο.κ), αφήνοντας έτσι εκτός Ολοήμερων παιδιά λαϊκών οικογενειών σε καθεστώς μαύρης εργασίας, παιδιά μεταναστών κ.ά. Να θυμίσουμε, ακόμα, ότι για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος στα νηπιαγωγεία από φέτος απαιτούνται 14 παιδιά, αντί για 7 που ήταν μέχρι πέρσι, ρύθμιση που ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις τμημάτων τώρα ή στο μέλλον.
Και φυσικά, όλες οι παραπάνω αλλαγές και στα νηπιαγωγεία, που έχουν ξεκάθαρο στόχο να εξοικονομούνται εκπαιδευτικοί όπου είναι δυνατόν, προστίθενται στα προβλήματα των προηγούμενων χρόνων, με κύριο την έλλειψη υποδομών και κτιρίων για νηπιαγωγεία (υπολογίζεται πως χρειάζονται πάνω από 1.000 νέα νηπιαγωγεία πανελλαδικά για να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες). 
Συνακόλουθο αυτού είναι η μη υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων, που οδηγεί χιλιάδες γονείς να κάνουν αιτήσεις αλλά να μη βρίσκουν θέση για τα παιδιά των 4 ετών στα νηπιαγωγεία. Για να μη μιλήσουμε για την αναγκαία στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες που μπαίνουν στα κοινά νηπιαγωγεία, που είναι ανύπαρκτη.
Τραγική θα παραμείνει η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή
Με το ίδιο πνεύμα των περικοπών έχει αντιμετωπίσει η κυβέρνηση και την πολύπαθη Ειδική Αγωγή. Αρχικά ήρθε μια τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης, τα οποία υποστηρίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες μέσα στα γενικά σχολεία. Σύμφωνα με αυτή, ο ειδικός δάσκαλος του Τμήματος Ένταξης, που πρόσφερε εξατομικευμένο πρόγραμμα σε κάθε παιδί το οποίο έβλεπε αρκετές φορές τη βδομάδα, γίνεται περιφερόμενος από τμήμα σε τμήμα σε όλο το σχολείο, μπορεί και στο συστεγαζόμενο! Στην ουσία, τον μετατρέπει σε δάσκαλο περιστασιακής παράλληλης στήριξης, που θα βλέπει κάθε παιδί σπάνια πια. Στην πορεία, με άλλη διάταξη, καταργήθηκε το δεύτερο Τμήμα Ένταξης που υπήρχε στα συγχωνευμένα σχολεία των 300 και πλέον παιδιών. Και επιπλέον χτύπημα δίνεται και στην παράλληλα στήριξη, αφού πλέον δε θα υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που τον έχει ανάγκη, αλλά ένας εκπαιδευτικός για έως και πέντε παιδιά, σε δυο, τρία ή και περισσότερα σχολεία. Στην πράξη, η κυβέρνηση ανοίγει την πόρτα για να νομιμοποιήσει και να γενικεύσει τους ιδιώτες που θα πληρώνονται από τους γονείς, για να κάνουν την παράλληλη στήριξη των παιδιών τους μέσα στο σχολείο.
Και τελευταία, με τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, η κυβέρνηση προκειμένου να καλύψει τα τεράστια κενά στα ειδικά σχολεία, τα ΚΕΔΔΥ, τα Τμήματα Ένταξης κ.ο.κ., ορίζει ότι μπορούν να προσλαμβάνονται σε αυτά και εκπαιδευτικοί χωρίς πιστοποιημένη ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, προσδοκώντας να αξιοποιήσει για την εξειδικευμένη βοήθεια που χρειάζονται τα παιδιά με ειδικές ανάγκες εκπαιδευτικούς που τυχόν θα βγουν πλεονάζοντες, λόγω όλων των παραπάνω μειώσεων που περιγράψαμε ότι γίνονται στη γενική εκπαίδευση.
Απ' όλα τα παραπάνω, είναι φανερό ότι η κυβέρνηση προσπαθεί, αντί να καλύψει τα τεράστια κενά που έχουν δημιουργηθεί στην εκπαίδευση όλα τα τελευταία χρόνια, να τα «κρύψει κάτω από το χαλί», να τα εξαφανίζει αλλάζοντας το πρόγραμμα των σχολείων και κάνοντας «λάστιχο» τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς. 
Μ' αυτές τις «μπαγαποντιές» προσπαθεί να εμφανίσει τη λεγόμενη «επιστροφή στην κανονικότητα» στο χώρο της Εκπαίδευσης. Όσο κι αν πανηγυρίζει, όμως, η κυβέρνηση για τα αυτονόητα, για το ότι θα ανοίξουν τα σχολεία αύριο (σε αντίθεση με πέρσι που εκατοντάδες σχολεία έκαναν πάνω από ένα μήνα να λειτουργήσουν με κανονικό πρόγραμμα), η κατάσταση που φέρνει δεν είναι κανονικότητα, αλλά υποταγή σε μια «πραγματικότητα» που υπαγορεύεται από την κρίση του κεφαλαίου που την πληρώνει ο λαός. 
Όλες οι ρυθμίσεις απορρέουν από τη λογική της εξοικονόμησης εκπαιδευτικών κι όχι από τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. 
Και αυτός ο «κόφτης» δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ, αλλά θα κρέμεται διαρκώς πάνω από τα σχολεία, πάνω από εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά
Η κυβέρνηση μπορεί να υποτάσσεται, λοιπόν, σε αυτή την πραγματικότητα της μιζέριας και να τη σερβίρει σε ιλουστρασιόν περιτύλιγμα, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές δεν πρέπει να υποταχθούν, αλλά πρέπει να προτάξουν τις σύγχρονες ανάγκες τους στη μόρφωση και στη ζωή.
http://edupame.gr/

Δες και: 


Τετάρτη 14/09/2016 - 22:56 - Ενημέρωση: Τετάρτη 14/09/2016 - 22:55
ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

Απεργούν την Πέμπτη ενάντια στις περικοπές

24ωρη απεργία πραγματοποιούν την Πέμπτη 15 Σεπτέμβρηδάσκαλοι και νηπιαγωγοί, ενώ τρίωρη στάση εργασίας κήρυξε η ΟΛΜΕ, ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης να δημιουργήσει εντυπώσεις κανονικότητας, για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Στις 12.00 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί, απεργιακή συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας, με τηνΠανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, να απευθύνει κάλεσμα για την οργάνωση της απεργίας και μαζικής συμμετοχής στη συγκέντρωση.
«Μετά από 30 χρόνια, ξεκινούν χωρίς κενά, όλοι οι δάσκαλοι και τα βιβλία είναι στις αίθουσες και περιμένουν τα παιδιά», δήλωσε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, από το 132ο Δημοτικό Σχολείο στην Γκράβα, όπου παρέστη στον αγιασμό. Ένα σχολείο όπου την πρώτη βδομάδα οι μαθητές θα σχολάνε μια ώρα νωρίτερα και δεν θα λειτουργήσει Ολοήμερο, αφού... δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Στην Ανατολική Αττική, ο αγιασμός έγινε με 31 τάξεις να μην έχουν δάσκαλο, ενώ η πρώτη εικόνα είναι ότι αρκετά ειδικά σχολεία και δομές Ειδικής Αγωγής δεν θα λειτουργήσουν τις επόμενες μέρες, λόγω της έλλειψης βοηθητικού και ειδικού επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Για παράδειγμα, στο ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου θα πηγαίνει μόνο η πρώτη τάξη από τις τέσσερις, μόνο για τρεις ώρες, λόγω της έλλειψης του βοηθητικού προσωπικού. Στο ΕΕΕΕΚ Ν. Ηρακλείου, λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό, οι γονείς είναι σε αναμονή για τη λειτουργία του. Στο ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω προτάθηκε να μην πηγαίνουν τα παιδιά που θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα, λόγω έλλειψης βοηθητικού προσωπικού, όπως και στο Ειδικό Σχολείο Πυλαίας θα πάνε μόνο όσα παιδιά μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν και οι μισοί μαθητές περίπου θα μείνουν σπίτι...

Απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα

Σε μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία την Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη, καλούν σύλλογοι δασκάλων και νηπιαγωγών και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας