Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

24 Ιουλίου, 2018

ΓΙΑ ΤΟ ΈΓΚΛΗΜΑ: -ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ "ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ" ΘΕΑΤΕΣ (!!)


Δήλωση Δημήτρη Κουτσούμπα:
«Είναι σοκαριστικό να χάνονται τόσες ανθρώπινες ζωές σε μια περιοχή μισή ώρα από το κέντρο της Αθήνας, όπου πλέον ζουν μόνιμα χιλιάδες οικογένειες, φιλοξενούνται παιδιά σε κατασκηνώσεις, παραθερίζουν συμπολίτες μας.
Στην Ανατολική και Δυτική Αττική, παρά το ότι ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες ζει μία δεύτερη Αθήνα, δεν υπάρχει δυστυχώς καμιά υποδομή, κανένα σχέδιο ουσιαστικής προστασίας της ανθρώπινης ζωής.
Τούτες τις ώρες προέχει να σταματήσει η πύρινη καταστροφή, να υπάρξει άμεση, ολόπλευρη βοήθεια σε όλους όσοι έχουν πληγεί, στους τραυματίες, πάνω απ' όλα σε όσους έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους, σε όσους έχουν μείνει άστεγοι με κατεστραμμένες τις περιουσίες τους.
Αυτά επείγουν να γίνουν σήμερα. Αμέσως μετά θα μιλήσουμε και για τις μεγάλες εγκληματικές ευθύνες που θυσιάζουν τον άνθρωπο στο βωμό του κέρδους και της εξαπάτησης». 

Ένας συνταξιούχος αστυνομικός κ ο δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης γλύτωσαν την τελευταία στιγμή την Αλέκα Παπαρήγα !!



Τα συλλυπητήριά του προς τις οικογένειες ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους και τη συμπαράστασή του στους τραυματίες και τους πυροπαθείς, εκφράζει το ΠΑΜΕ και καλεί τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να οργανώσουν άμεσα την έμπρακτη αλληλεγγύη τους στους κατοίκους και στους πληγέντες των πυρόπληκτων περιοχών, να συνεισφέρουν και να συνδράμουν με κάθε τρόπο πλάι στις δυνάμεις κατάσβεσης των πυρκαγιών.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ τονίζει: 
«Το ΠΑΜΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους, οι οποίοι λεπτό με το λεπτό αυξάνονται συνεχώς, τη συμπαράστασή του στους τραυματίες και τους πυροπαθείς.
Παρά τις τιτάνιες προσπάθειες των πυροσβεστών αλλά και εθελοντών που ρίχτηκαν στη μάχη της φωτιάς και των απεγκλωβισμών, έρχεται στην επιφάνεια η ανυπαρξία κεντρικού σχεδιασμού, συντονισμού, η σταθερή έλλειψη μέτρων αντιπυρικής προστασίας και δασοπυρόσβεσης. Είναι παράγοντες που έχουν επισημανθεί από το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα με ιδιαίτερα έντονο τρόπο και κατ’ επανάληψη το προηγούμενο διάστημα, ως προτεραιότητα για τη ζωή του εργαζόμενου λαού και δυστυχώς σήμερα η απουσία τους συμβάλλει καθοριστικά ώστε να μετράμε ανθρώπινες ζωές, σε μια ασύλληπτη τραγωδία.
Η κυβέρνηση άμεσα να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να ικανοποιηθούν οι πρώτες ανάγκες όσων έχουν πληγεί.
Το ΠΑΜΕ θα τοποθετηθεί άμεσα για την ανάδειξη των αιτιών και των ευθυνών, για την ανακούφιση των πληγέντων.
Αυτή τη στιγμή προέχει η βοήθεια, η οργάνωση της ουσιαστικής και άμεσης αλληλεγγύης. Το ΠΑΜΕ καλεί τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να οργανώσουν άμεσα την έμπρακτη αλληλεγγύη τους στους κατοίκους και στους πληγέντες των πυρόπληκτων περιοχών, να συνεισφέρουν και να συνδράμουν με κάθε τρόπο πλάι στις δυνάμεις κατάσβεσης των πυρκαγιών».
ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

Οι μεγάλες πυρκαγιές που έχουν ξεσπάσει σε διάφορα σημεία της χώρας ( Κινέτα, Πεντέλη, Κάλαμος Αττικής, Βρύσες Χανίων, Κόρινθο, Λουτράκι, Μάτι, Ραφήνα, Σουφλί και Σκόπελος πριν από λίγες μέρες ) και παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των πυροσβεστών που επιχειρούν κάτω από αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες, οι καταστροφές τόσο στο δασικό πλούτο αλλά κυρίως στο βιός του λαού, είναι ανυπολόγιστες.

Κάθε χρόνο εμείς οι πυροσβέστες αλλά και όλος ο λαός μας βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές.

Οι πυροσβέστες « γυμνοί » από εξοπλισμό και μέσα , αποδεκατισμένοι και διασκορπισμένοι σε ιδιωτικά αεροδρόμια και οδικούς άξονες, χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό και οργάνωση, ρίχνονται στα δεκάδες νέα μέτωπα που διαρκώς εκδηλώνονται με αυταπάρνηση, η οποία όμως δεν αρκεί για να εμποδίσει το καταστροφικό έργο των πυρκαγιών που είναι αποτέλεσμα της αντιδασικών πολιτικών και της συστηματικής αποσάθρωσης της πυροπροστασίας της χώρας.
Η δασική υπηρεσία χωρίς να έχει την δυνατότητα για οποιοδήποτε προληπτική παρέμβαση στα δασικά οικοσυστήματα λόγω υποχρηματοδότησης, αντιμέτωπη με την συνειδητή και σχεδιασμένη από το 1998 απαξίωση της.
Οι κάτοικοι των πληγέντων περιοχών να παρακολουθούν ανήμποροι και ανυπεράσπιστοι τις φλόγες να καταπίνουν τις περιουσίες τους σε κλάσματα δευτερολέπτου.
Η κυβέρνηση, που μέχρι πέρυσι επαίρονταν με αξιοποίηση επιλεγμένων στοιχείων για πετυχημένη αντιπυρική περίοδο του 2017 και πόνταρε για ακόμη μία «πετυχημένη» αντιπυρική περίοδο στις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν μέχρι χθες, είναι σίγουρο ότι αντί να αναλάβει τις βαρύτατες ευθύνες της για τις συνέπειες της πολιτικής αποσάθρωσης που εφαρμόζει στην πυροπροστασία της χώρας, θα ψάχνει τις αιτίες στους ανεκπαίδευτους πυροσβέστες που μπήκαν από τα παράθυρα, στις ακραίες καιρικές συνθήκες και πιθανόν και σε ξένες μυστικές υπηρεσίες αν πάρει κάποιες ιδέες και από σχετική βιβλιογραφία για τις πυρκαγιές του 2007.
Οι πραγματικές αιτίες όμως έχουν ταυτοποιηθεί εδώ και μία εικοσαετία μέσα από τις αντιλαϊκές και αντιδασικές πολιτικές που εφαρμόσθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις για χάριν των ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων που προσδοκούν σαν ίαινες τα φιλέτα τεράστιων δασικών εκτάσεων για διαχείριση και εκμετάλλευση.
Τα συμφέροντα που ποντάρουν στην ύπαρξη και διατήρηση όλου αυτού του αντιδασικού νομοθετικού πλαισίου. 
Τα συμφέροντα που κερδίζουν από την εμπλοκή τους στην αεροπυρόσβεση, από την εξοικονόμηση κονδυλίων για τα « αναπτυξιακά » τους σχέδια από τους πετσοκομμένους προϋπολογισμούς του Π.Σ. και της δασικής υπηρεσίας. Τα συμφέροντα που κερδίζουν από την συνδιαχείριση μέσω προγραμμάτων ΣΔΙΤ. Τα συμφέροντα που γενικά ποντάρουν στην μεθοδευμένη αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού πυροπροστασίας, για να ανοίξει ο δρόμος για περισσότερη ιδιωτικοποίηση και ανταποδοτικότητα.
Εμείς οι πυροσβέστες όμως αλλά και ο λαός μας που βιώνουμε στο πετσί μας τα αποτελέσματα από την εφαρμογή των παραπάνω πολιτικών, έχουμε πλέον αποκτήσει μέσα από τις διαρκής καταστροφές και την επίσημη κοροϊδία που τις συνοδεύει, την απαραίτητη εμπειρία.
Τα πράγματα γίνονται ολοένα και ποιο ξεκάθαρα!!!
Όπως ξεκάθαρος πρέπει να είναι και ο κοινός αγώνας των πυροσβεστών και του μαζικού εργατικού κινήματος για την ανατροπή τους, πριν δούμε να καταστρέφονται και άλλες χιλιάδες στρέμματα δασικού πλούτου, λαϊκές περιουσίες και να χάνονται στις φλόγες συνάδελφοι και συνάνθρωποι μας.

Ως Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών, έχουμε καταθέσει εδώ και χρόνια τις θέσεις και τις προτάσεις μας προς την φυσική και πολιτική ηγεσία αλλά και προς το προεδρείο της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ., για την εδραίωση ενός αποτελεσματικού μηχανισμού πυροπροστασίας μέσα από έναν κεντρικό σχεδιασμό, που θα συμπεριλαμβάνει την πρόληψη και γενικότερα την διαχείριση με ευθύνη του κράτους των δασικών οικοσυστημάτων, την προκαταστολή και την καταστολή των δασικών πυρκαγιών.

Με αφορμή λοιπόν τις καταστροφικές συνέπειες των μεγάλων πυρκαγιών και για όλους τους παραπάνω λόγους με την αφορμή την σύγκλησης του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. την προσεχή Πέμπτη 26/07/2018, ζητάμε από το προεδρείο να συζητηθεί ως θέμα προ ημερησίας διάταξης, η άμεση κινητοποίηση με αίτημα την θωράκιση της πυροπροστασίας της χώρας με οτι συνεπάγεται αυτό, προσλήψεις, υποδομές, μηχανολογικό εξοπλισμό, σχεδιασμό, οργάνωση, προληπτικά μέτρα και να δημιουργηθεί κοινό μέτωπο με το υπόλοιπο εργατικό μαζικό κίνημα.








Η τραγωδία είναι ασύλληπτη και ξυπνάει μνήμες από τις πυρκαγιές του 2007 στην Ηλεία. Οι διαστάσεις της γίνονται αντιληπτές σταδιακά, ο αριθμός των θυμάτων αυξάνεται διαρκώς κι είναι άγνωστο πού θα σταματήσει, ενώ οι υλικές καταστροφές είναι ανυπολόγιστες. Το φως της μαύρης ημέρας που ξημερώνει θα δώσει μια πρώτη εικόνα για το μέγεθος της καταστροφής και της απερίγραπτης τραγωδίας.

Σπαραγμός, τραγωδία, δάκρυα χαράς για αυτούς που σώθηκαν, γοερό κλάμα για τους υπόλοιπους που έφυγαν αβοήθητοι, οργή και θυμός. Απανθρακωμένα πτώματα, χαροκαμένοι συγγενείς, η απαίσια μυρωδιά του θανάτου, της καμένης σάρκας, του πανικού. Κατοικημένες και παραθαλάσσιες περιοχές που έγιναν παρανάλωμα, ηλικιωμένοι και μικρά παιδιά ακόμα και βρέφη που εγκλωβίστηκαν στις φλόγες, άνθρωποι που βρήκαν το θάνατο τρέχοντας προς τη θάλασσα ή επιβαίνοντας σε οχήματα, καθώς έψαχναν δρόμο διαφυγής, άλλοι που βούτηξαν στη θάλασσα όπως-όπως για να γλιτώσουν, δεκάδες εγκαυματίες διασωληνωμένοι σε κρίσιμη κατάσταση.

Μάτι, Νέος Βουτζάς, Κόκκινο Λιμανάκι, Ραφήνα, περιοχές που κάηκαν από άκρη σε άκρη, τοπωνύμια που συνδέθηκαν για πάντα με μια πολύνεκρη καταστροφή.

Ο κόσμος κινητοποιείται αυθόρμητα με κάθε πιθανό μέσο, χωρίς καθοδήγηση, για να καλύψει τις τραγικές ελλείψεις του κρατικού μηχανισμού. Προσφέρει ό,τι μπορεί, εθελοντική βοήθεια για την πυρόσβεση, ένα κατάλυμα σε όσους είδαν τα σπίτια τους να τυλίγονται στις φλόγες, καΐκια και αυτοκίνητα για επιχειρήσεις διάσωσης, ιατρική βοήθεια.

Στον αντίποδα, οι υπεύθυνες αρχές λένε πως δεν είναι αυτή η ώρα να αναζητήσουμε ευθύνες, προσπαθώντας να συγκαλύψουν τις δικές τους. Ο Τσίπρας κάνει λόγο για ασύμμετρο φαινόμενο, ενώ η Αθήνα είναι συμμετρικά περικυκλωμένη και πολιορκημένη από πυρκαγιές σε κάθε σημείο του ορίζοντα, δυτικά, ανατολικά και βόρεια, εκτός από τη θάλασσα. Και τα κανάλια ζουμάρουν σε απανθρακωμένα αυτοκίνητα, ακόμα και στα πτώματα, διψώντας για νούμερα τηλεθέασης, όπως οι εταιρίες διοδίων διψάνε για εισπράξεις.

Οι εικόνες ισοδυναμούν με χιλιάδες λέξεις. Ακόμα κι αυτές όμως αδυνατούν να χωρέσουν το μέγεθος της ζημιάς και τον ανθρώπινο πόνο. Και βγαίνουν συνεχώς καινούριες και ο θρήνος διαρκώς μεγαλώνει…

Κόκκινο Λιμανάκι



Μάτι


Ραφήνα





https://www.facebook.com/eirsir/posts/2147765875479863?notif_id=1532420747547519&notif_t=notify_me


Δες Χτεσινή μας Ανάρτηση

23 Ιουλίου, 2018

ΕΤΣΙ "ΑΝΤΑΜΕΙΒΕΙ" ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΗΡΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ, ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑΣ(!!)


ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος .
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
«Καθρέφτης της πολιτικής που εφαρμόζεται, η συνεχιζόμενη αναλγησία απέναντι στους συναδέλφους των Ενόπλων Δυνάμεων & Σωμάτων Ασφαλείας, που τελούν σε κατάσταση μόνιμης ή πολεμικής διαθεσιμότητας »
Οι περικοπές στη μισθοδοσία και στο εισόδημα των πυροσβεστών και των υπαλλήλων των Σωμάτων Ασφαλείας, από την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών και τη φορολογία, συνεχίζονται.
 Η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ. δεν εξαίρεσε από τις περικοπές και τις μειώσεις, ούτε τους συναδέλφους που υπέστησαν αναπηρία εν ώρα υπηρεσίας και βρίσκονται σε κατάσταση μόνιμης ή πολεμικής διαθεσιμότητας. Επέβαλλε και στα επιδόματα αναπηρίας ασφαλιστικές κρατήσεις και εισφορές, με αναδρομική ισχύ από 1-1-2017, σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου μισθολογίου για τους ένστολους ( νόμος 4472/2017, άρθρα 127 και 153 ). 
Τα ποσά που καλούνται να καταβάλλουν αναδρομικά οι συνάδελφοι μας ανέρχονται σε χιλιάδες ευρώ.
Επιπλέον, το αναπηρικό επίδομα συνυπολογίζεται και στο ετήσιο φορολογητέο εισόδημα, με αποτέλεσμα την περαιτέρω παρακράτηση φόρου από τις Δ.Ο.Υ. 
Με τον συγκεκριμένο συνυπολογισμό και την αύξηση του φορολογητέου εισοδήματος, αποκλείονται οι συνάδελφοι με αναπηρία και από άλλες διευκολύνσεις που δικαιούταν, όπως η εγγραφή παιδιών σε παιδικούς σταθμούς, οι μετεγγραφές φοιτητών, η απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ, η ένταξη στο κοινωνικό τιμολόγιο κ.α.
Και αυτή η αρνητική εξέλιξη σε βάρος των συναδέλφων μας που έχουν υποστεί αναπηρία εν ώρα υπηρεσίας, αποτελεί την συνέχεια της απαράδεκτης αντιμετώπισης τους από την κυβέρνηση έτσι όπως περιγράφεται μέσα από τις δύο παρεμβάσεις της Ε.Α.Κ.Π. στις 28-2-2017 και 2-1-2018.
Μέσω των παρεμβάσεων αυτών, η Ε.Α.Κ.Π. είχε ζητήσει την προσαύξηση των αποδοχών σε όλους τους πυροσβέστες και στους συναδέλφους των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, που βρίσκονται σε κατάσταση μόνιμης ή πολεμικής διαθεσιμότητας με αναπηρία 80% και άνω, εξαιτίας τραυματισμού ή προβλημάτων υγείας που υπέστησαν εν ώρα υπηρεσίας, για τον λόγο ότι ελάμβαναν μειωμένες αποδοχές, σε σχέση με τους αξιωματικούς - ανάπηρους πολέμου με τα ίδια ποσοστά αναπηρίας. ( βλέπε σχετικές παρεμβάσεις 28-2-2017 & 2-1-2018 )
Το πρόσθετο στοιχείο όμως που προκύπτει από την ισχύουσα νομοθεσία ( νόμος 4093/2012 άρθρο πρώτο παράγραφος Β' Υποπαράγραφοι Β3 και Β4, νόμος 4111/2013 άρθρο 1 παράγραφοι 3 και 4, νόμος 4151/2013 άρθρο 4 παράγραφος 8 περίπτωση ε ) είναι ότι στους δικαιούχους των προαναφερόμενων προσαυξήσεων, που μέχρι πρότινος από όσο γνωρίζαμε ανήκαν μόνο οι αξιωματικοί - ανάπηροι πολέμου με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω ( πολεμική διαθεσιμότητα ), προστέθηκε και η κατηγορία των υπηρετούντων σε κατάσταση μονίμου διαθεσιμότητας στην Ελληνική Αστυνομία με τα αντίστοιχα ποσοστά αναπηρίας. Στους συναδέλφους αστυνομικούς όμως, η αύξηση των αποδοχών τους, αυτή μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί.
Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών με τις παρεμβάσεις της ζητούσε την άρση των αδικιών και την άμεση προσαύξηση των αποδοχών των συναδέλφων μας, καθώς επίσης η χορήγηση των αντίστοιχων προσαυξήσεων να γίνει για όλους τους ένστολους, τους δημόσιους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους, που βρίσκονται σε κατάσταση αναπηρίας ( ανεξαρτήτως ποσοστού ) ή έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας εξαιτίας της υπηρεσίας.
Η κυβέρνηση όμως μέσω των απαντήσεων του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών στη Βουλή σε ερωτήσεις Βουλευτών του Κ.Κ.Ε. ( με πιο πρόσφατη στις 2-7-2018 ), απέφυγε να απαντήσει συγκεκριμένα στη βάση της ισχύουσας νομοθεσίας που παραθέτουμε και αρνείται να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημά μας, για την άρση των αδικιών και την άμεση χορήγηση των προσαυξήσεων στις αποδοχές του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων που βρίσκονται σε κατάσταση αναπηρίας ( 80% και άνω ) εξαιτίας της υπηρεσίας.
Η κυβέρνηση εξαιρεί τους πυροσβέστες καθώς και όλους τους υπόλοιπους υπαλλήλους των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων από τη χορήγηση των συγκεκριμένων προσαυξήσεων, όπως αυτές δόθηκαν σε αξιωματικούς ανάπηρους πολέμου. 
Εξαιρεί συνάδελφους που αρκετοί από αυτούς, έχουν ακρωτηριαστεί, έχουν πάθει πολλαπλά σοβαρά εγκαύματα, έχουν χάσει την όρασή τους, έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες στην υγεία τους, εν ώρα υπηρεσίας, για να προστατεύσουν τη ζωή, την περιουσία, τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και του κράτους. Στερεί από αυτούς τους ανθρώπους ( που δεν υπερβαίνουν τους 100 ) , ακόμα και αυτά τα ελάχιστα ποσά των 1000 ευρώ ( μικτά ), σε ετήσια βάση. Τους απαξιώνει, αγνοεί την προσφορά τους και συντελεί μια κατάφωρη αδικία και διάκριση σε βάρος τους.
Δεν θα μπορούσε κανείς να περιμένει καμία διαφορετική αντιμετώπιση και στο συγκεκριμένο σοβαρό ζήτημα, από μια κυβέρνηση η οποία συνεχίζοντας και επεκτείνοντας την πολιτική των προηγούμενων:
 Περικόπτει και καταργεί τις συντάξεις, ακόμα και από τις χήρες των συνταξιούχων ( και των ένστολων ), που δεν μπορούν να επιβιώσουν.
 Δημιούργησε ένα μισθολόγιο που αδικεί την πλειοψηφία των υπαλλήλων στα Σώματα Ασφαλείας και τις Ένοπλες Δυνάμεις και δεν προβλέπει καμία αμοιβή για βασικές παραμέτρους που χαρακτηρίζουν το επάγγελμα μας, όπως η υπερεργασία και η επικινδυνότητα.
 Μειώνει συνεχώς τον μισθό και το εισόδημά μας με την αύξηση των κρατήσεων και τη φορολογία. Επέβαλλε δυσβάστακτες αυξήσεις στις ασφαλιστικές μας εισφορές και μάλιστα αναδρομικά από 1-1-2017. Χιλιάδες συνάδελφοι αναγκάζονται να καταβάλλουν αναδρομικά ποσά χιλιάδων ευρώ.
 Αυξάνει με σιωπηρό και παράνομο τρόπο τις ασφαλιστικές κρατήσεις για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων ( Μ.Τ.Π.Υ. ) και μειώνει κι άλλο τον μισθό μας. ( βλέπε στην ιστοσελίδα μας την παρέμβαση στις 4-7-2018 ).
 Εξαιρεί πυροσβέστες, αστυνομικούς και λιμενικούς που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές, από την επέκταση της χορήγησης του ανάλογου επιδόματος.
 Ξεσπιτώνει πυροσβέστες με μεταθέσεις και μετακινήσεις. Τους επιβαρύνει με νέα μεγάλα έξοδα, τους αναγκάζει να διαβιώνουν σε δυσμενείς, αντίξοες συνθήκες και τους ανατρέπει τον οικογενειακό προγραμματισμό.
 Διατηρεί και διευρύνει τους περιορισμούς που υπάρχουν στη νομοθεσία για τη συνυπηρέτηση των υπαλλήλων των Σωμάτων Ασφαλείας, με σύζυγο τους δημόσιο υπάλληλο ή και στρατιωτικό.
 Βάζει άνισους και άδικους διαχωρισμούς σε βάρος των υπαλλήλων του πυροσβεστικού σώματος σε σχέση με όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, όσον αφορά στην χορήγηση της άδειας ανατροφής τέκνου αφού επιβάλει την διακοπή της από 15 Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου.
Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών συνεχίζει να αγωνίζεται μαζί με όλους τους εργαζόμενους και το λαό, για την επαναφορά και την κάλυψη όλων των οικονομικών απωλειών και των δικαιωμάτων, που έχουμε υποστεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Αυτή είναι η καλύτερη απάντηση που μπορούμε να δώσουμε απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που καταργεί τα δικαιώματά μας και δεν υπολογίζει τις ανάγκες μας. Που μας διαλύει τη ζωή για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών και μονοπωλιακών ομίλων και των κάθε λογής επενδυτών.


Είναι καθαρά ταξική επιλογή να μένουν τα δάση απροστάτευτα!
Είναι ταξική επιλογή να παραμένουν κι από την σημερινή κυβέρνηση σε ισχυ δεκάδες δασοκτόνοι νόμοι που ψήφισαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ! Νόμοι που ενισχύουν τα κυκλώματα καταπατητών και οικοπεδοφάγων.!
Είναι ταξική επιλογή η εμπορευματοποίηση της γης και οι νόμοι που αλλάζουν την χρήση της μετά από πυρκαγιές !
Είναι ταξική επιλογή οι τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές και μέσα πυροπροστασίας και πυρόσβεσης καθώς και η έλλειψη σχεδιασμού και πρόληψης !
Είναι ταξική επιλογή το επάγγελμα του πυροσβέστη να μην κατατάσσεται στα βαρέα ανθυγιεινά και επικίνδυνα !
Ο εμπρηστής είναι το ίδιο το αστικό κράτος και η ίδια η αστική εξουσία !
Αυτη είναι η αλήθεια και όποιος δεν την βλέπει κοροϊδεύει τον εαυτό του !



Χρυσή Αυγή: Είναι ΝΑΖΙ (Βίντεο – Ντοκουμέντο)

Είναι οι πολιτικοί απόγονοι των δοσίλογων, των ταγματασφαλιτών, των γερμανοτσολιάδων.
Θέλουν να γίνουν οι συνεχιστές του Χίτλερ και του Γκέμπελς και να φτιάξουν τα δικά τους Άουσβιτς και Νταχάου. 
Δολοφονούν ναζιστικά, χαιρετούν ναζιστικά, μιλούν ναζιστικά, δρουν ναζιστικά, υμνούν το ναζισμό.
Ο «Ημεροδρόμος» επεξεργάστηκε και παρουσιάζει ένα βίντεο – ντοκουμέντο.
Τα  αποκαλυπτικά οπτικοακουστικά στοιχεία δεν αφήνουν καμία αμφιβολία. Οι χρυσαυγίτες είναι χιτλεροειδή. Η Χρυσή Αυγή είναι ναζιστική, εγκληματική συμμορία.
Στόχος μας είναι το βίντεο – ντοκουμέντο να φτάσει παντού.
Το έγκλημα πρέπει να γίνει όσο περισσότερο γίνεται ατιμωτικό και ο μόνος τρόπος είναι η δημοσιοποίηση του. 
Κανείς – πλέον – δεν μπορεί να παριστάνει ότι «δεν ξέρει». 

22 Ιουλίου, 2018

ΑΓΡΟΤΗ: Η ΚΟΙΝΗ ΤΟΥΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε, ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΕΙ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΣΟΥ!!

 Απ' τα στοιχεία της EUROSTAT: την περίοδο 2003 - 2013, παρατηρήθηκε μείωση κατά 25% του συνολικού αριθμού και αύξηση κατά 50% του μέσου μεγέθους (από 117 στρέμματα το 2003 στα 160 το 2013) των αγροτοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων.

Το τελευταίο διάστημα επιταχύνονται οι διαβουλεύσεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (KAΠ) την περίοδο 2021 - 2027. Ηδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκδώσει τα σχέδια των νέων κανονισμών1 θέτοντας βασικούς άξονες και προτεραιότητες για την καπιταλιστική ανάπτυξη - κερδοφορία στην αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή - μεταποίηση.
Πλευρές της αντιπαράθεσης σε επίπεδο ΕΕ
Πέρα από τις συγκλίσεις των αστικών επιτελείων για τις βασικές στοχεύσεις της ΚΑΠ, αναδεικνύονται και αντιπαραθέσεις που αντανακλούν ανταγωνισμούς ανάμεσα στα κράτη της ΕΕ με βάση τα ιδιαίτερα συμφέροντα της κάθε αστικής τάξης.
Στο επίκεντρο των αντιπαραθέσεων βρίσκεται η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση του ποσοστού του προϋπολογισμού της ΕΕ που διατίθεται στην ΚΑΠ (σήμερα 40%), ώστε να εξασφαλιστούν κονδύλια για την Αμυνα και το Μεταναστευτικό, ενώ επιδρούν και οι επιπτώσεις από την αποχώρηση της Βρετανίας (Brexit). Αναφορικά με τις περικοπές της ΚΑΠ 2021 - 2027 για την Ελλάδα υπολογίζονται στα 1,2 δισ. ευρώ (μείωση κατά 6,16%, από 19,045 δισ. ευρώ σε 17,823 δισ. ευρώ)2.
Τις προτάσεις αυτές στηρίζουν χώρες της Βόρειας Ευρώπης με σημαντικά δημοσιονομικά πλεονάσματα, όπως η Γερμανία, προτείνοντας μάλιστα την αύξηση της συμμετοχής του κάθε κράτους στη χρηματοδότηση και τη θέσπιση «εθνικής συμμετοχής» στις άμεσες ενισχύσεις (επιδοτήσεις) που μέχρι σήμερα χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από τον προϋπολογισμό της ΕΕ.

Βασικό επιχείρημά τους είναι ότι η λύση αυτή συνδυάζεται με το μοντέλο «αυξημένης επικουρικότητας» που έχει αποφασισθεί και προβλέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή του κάθε κράτους μέσω του λεγόμενου «στρατηγικού σχεδίου» που θα καταρτίζει και θα υποβάλλει για έγκριση στα θεσμικά όργανα της ΕΕ. Η υλοποίηση των «στρατηγικών σχεδίων» θα συνδέεται με τον βαθμό επίτευξης των στόχων της ΚΑΠ, που θα παρακολουθείται μέσω διαφόρων δεικτών επιδόσεων, οι οποίες θα επηρεάζουν (π.χ. μέσω προστίμων ή μέσω πριμ) τους συνολικούς πόρους κάθε κράτους (καθεστώς «αυξημένης αιρεσιμότητας»).
Στον αντίποδα βρίσκεται η Γαλλία, που χαρακτήρισε απαράδεκτες τις προτάσεις της Επιτροπής για μείωση του προϋπολογισμού της ΚΑΠ, αλλά και άλλες χώρες που υποστηρίζουν ότι η ΚΑΠ θα οδεύσει έτσι προς μια πορεία «επανεθνικοποίησης». Είναι χαρακτηριστικό ότι Γαλλία, Φινλανδία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Πορτογαλία και Ισπανία προετοίμασαν κοινό ψήφισμα ζητώντας τη διατήρηση του προϋπολογισμού της ΚΑΠ στα τρέχοντα επίπεδα.
Η Γαλλία, αν και παρουσιάζει παρόμοια με τη Γερμανία διάρθρωση αγροτικών εκμεταλλεύσεων, αντιδρά στη μείωση του ποσοστού της ΚΑΠ γιατί η δημοσιονομική της κατάσταση και οι προτεραιότητες της αστικής της τάξης δεν επιτρέπουν επιπλέον δική της χρηματοδότηση. Γι' αυτόν το λόγο συντάσσεται με χώρες όπως η Ελλάδα που χαρακτηρίζονται από διαφορετική διάρθρωση με πολύ μεγαλύτερο κατακερματισμό της αγροτικής παραγωγής.
Το ύψος της χρηματοδότησης που θα καταληχθεί ως συμβιβασμός δεν πρόκειται να μεταβάλει την ουσία της ΚΑΠ. Αντίθετα, οι βασικές πέραν των ζητημάτων χρηματοδότησης αναπροσαρμογές της, για τις οποίες καταγράφεται ενισχυμένη συναίνεση, έρχονται να υπηρετήσουν τον διαχρονικά διακηρυγμένο στόχο της ανταγωνιστικότητας της ευρωενωσιακής καπιταλιστικής οικονομίας σε σχέση με τις βασικές ανταγωνίστριες δυνάμεις (ΗΠΑ, Κίνα κ.ά.).
Οι επιπτώσεις από τη διαχρονική εφαρμογή της ΚΑΠ στο πλαίσιο του μονοπωλιακού καπιταλισμού

MotionTeam
Η ΚΑΠ, από το 1962 που θεσπίστηκε, έπαιξε ρόλο στη διαμόρφωση της διευρυνόμενης ενιαιοποιημένης αγοράς της ΕΕ, που, παίρνοντας υπόψη και τον διεθνή ανταγωνισμό, έδωσε ώθηση στους ευρωενωσιακούς ομίλους.
Την τελευταία δεκαετία είχε ιδιαίτερη συμβολή στο θετικό γεωργικό εμπορικό ισοζύγιο και στην ανάδειξη της ΕΕ σε παγκόσμια πρωταθλήτρια στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων διατροφής3, οι οποίες το 2017 έφτασαν τα 137,9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος καταγράφεται στα στοιχεία της EUROSTAT για την εξέλιξη του αριθμού των αγροτοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων την περίοδο 2003 - 2013, όπου παρατηρήθηκε μείωση κατά 25% του συνολικού αριθμού τους και αύξηση κατά 50% του μέσου μεγέθους τους (από 117 στρέμματα το 2003 στα 160 το 2013).
Στην Ελλάδα, την περίοδο 2005 - 2016, οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις μειώθηκαν από 833.590 το 2005 σε 684.950 το 2016. Η μείωση αυτή προήλθε εξολοκλήρου από την κατηγορία των εκμεταλλεύσεων με έκταση μικρότερη των 100 στρεμμάτων, που για τα περισσότερα είδη καλλιεργειών συνιστούν μικρές ή μεσαίες αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Περίπου 140.000 βιοπαλαιστές ατομικοί αγροτοπαραγωγοί πετάχτηκαν από την παραγωγή.Οι αντιπαραθέσεις και τα παζάρια δεν αναιρούν τη συμφωνία στις βασικές στοχεύσεις και εργαλεία της ΚΑΠ 2021 - 2027 για ενίσχυση της συγκέντρωσης παραγωγής και γης.

Στην παρούσα φάση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι «ο γεωργικός τομέας στην ΕΕ αντιμετωπίζει προβλήματα χαμηλής κερδοφορίας»4 και εντοπίζει ως βασικότερη αιτία την κατακερματισμένη διάρθρωση της αγροτικής παραγωγής που αποτυπώνεται στο μικρό μέσο μέγεθος της αγροτικής εκμετάλλευσης και στο σχετικά υψηλότερο κόστος παραγωγής. Είναι χαρακτηριστική η διαφορά σε σχέση με τον βασικότερο ανταγωνιστή που είναι οι ΗΠΑ. Το μέσο μέγεθος της αγροτικής εκμετάλλευσης στην ΕΕ είναι μόλις 160 στρέμματα, ενώ στις ΗΠΑ ξεπερνά τα 1.8005.
Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, το χάσμα της μειονεκτικής διάρθρωσης σε ένα βαθμό καλύπτεται από τον προσανατολισμό της ΚΑΠ σε «αυστηρότερες» (σε σχέση με ανταγωνιστικές δυνάμεις) ρυθμίσεις για το περιβάλλον, την ασφάλεια των τροφίμων, τη διαβίωση των ζώων, την κτηνιατρική νομοθεσία, τη φυτοπροστασία κ.λπ. που θέτουν εμπόδια στην εισαγωγή προϊόντων των ανταγωνιστών.
Ωστόσο, η κατακερματισμένη διάρθρωση δεν παύει να προκαλεί καθυστερήσεις στην υιοθέτηση καινοτόμων παραγωγικών πρακτικώνμε αποτέλεσμα «η εισαγωγή νέων τεχνολογιών να παραμένει κατώτερη των προσδοκιών και άνισα κατανεμημένη στην ΕΕ», ωθώντας προς τα πάνω το κόστος παραγωγής6.
Η ΚΑΠ 2021 - 2027 θα ενισχύσει πλευρές που υπηρετούν τις συγκεκριμένες προτεραιότητες. Βασικό εργαλείο αποτελούν οι ομάδες και οργανώσεις παραγωγών, που προσφέρουν δυνατότητες συγκέντρωσης της παραγωγής για λογαριασμό των μεταποιητικών και εμπορικών μονοπωλίων και αύξησης της παραγωγικότητας της εργασίας μέσω της ενσωμάτωσης κοινών καλλιεργητικών μεθόδων, καθετοποίησης της παραγωγής, καλύτερης πρόσδεσης στο άρμα επιχειρηματικών ομίλων. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στην ένταξη και στον έλεγχο των μικρομεσαίων αγροτοκτηνοτρόφων από το κεφάλαιο χωρίς την άμεση απαλλοτρίωσή τους.
Παράλληλα, προωθείται η επέκταση της «συμβασιοποίησης», της υπογραφής δηλαδή γραπτών συμβάσεων μεταξύ παραγωγών πρωτογενών προϊόντων και μεταποιητών, η οποία πραγματοποιείται συνήθως με την παρέμβαση των τραπεζών. Ηδη στην Ελλάδα επεκτείνονται συνεχώς τα προγράμματα «συμβολαιακής γεωργίας και κτηνοτροφίας», κυρίως από την Τράπεζα Πειραιώς αλλά και από τους υπόλοιπους τραπεζικούς ομίλους. Ουσιαστικά, οι συμβάσεις αυτές καθορίζουν όρους και προϋποθέσεις που διασφαλίζουν τα τραπεζικά δάνεια και επιταχύνουν τη συγκέντρωση υπό την ομπρέλα της τράπεζας.
Επίσης, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και την εμπειρία που έχει διαμορφωθεί στην Ελλάδα και την ΕΕ, τα συλλογικά σχήματα και η «συμβασιοποίηση» αποτελούν πυλώνες για την προώθηση της καινοτομίας και της λεγόμενης «ευφυούς γεωργίας ακριβείας»7, που απαιτεί κεφάλαια και αποτελεί προϋπόθεση για την αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας.
Σημαντική πλευρά της ΚΑΠ θα εξακολουθήσει να αποτελεί η προώθηση της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην ύπαιθρο με την επιχορήγηση επενδυτικών προγραμμάτων (π.χ. σχέδια βελτίωσης και αναβάθμισης του μηχανολογικού εξοπλισμού, καθετοποίηση, ενεργειακή εξοικονόμηση, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κ.λπ.), τα οποία καρπώνονται «επιχειρηματικού» τύπου γεωργικές εκμεταλλεύσεις που περιλαμβάνουν κυρίως μεγάλες φάρμες και ομάδες παραγωγών αλλά και μεταποιητικές μονάδες. Η ΚΑΠ 2021 - 2027 προβλέπει μείωση των συγκεκριμένων επιχορηγήσεων που σήμερα χορηγούνται μέσω του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2014 - 2020), η οποία όμως θα μπορεί να αντισταθμίζεται, με απόφαση κάθε κράτους στο πλαίσιο του «στρατηγικού σχεδίου», με μεταφορά κονδυλίων από τις άμεσες ενισχύσεις.
Η συζήτηση για τις άμεσες ενισχύσεις
Σήμερα, ο βασικός όγκος των χρηματοδοτήσεων της ΚΑΠ, που ξεπερνούν το 70% του προϋπολογισμού της, κατευθύνεται στις λεγόμενες άμεσες ενισχύσεις, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι αποσυνδεδεμένες από την παραγωγή, χορηγούνται δηλαδή στους αγροτοκτηνοτρόφους της ΕΕ ανεξάρτητα από τον όγκο και το είδος των παραγόμενων προϊόντων. Ενα μικρό μέρος τους, οι λεγόμενες συνδεδεμένες, χορηγούνται ανά στρέμμα με βάση το προϊόν, με σκοπό τη διαχείριση των επιπτώσεων από τη μείωση της παραγωγής πρώτης ύλης που έχουν ανάγκη οι μεταποιητές εμποροβιομήχανοι (π.χ. τοματοπολτού, χυμών, εκκοκκιστήρια, ζάχαρης κ.λπ.).
Οι άμεσες ενισχύσεις χορηγούνται σε ετήσια βάση με τη μορφή «δικαιωμάτων ενίσχυσης», τα οποία είναι μεταβιβάσιμα (κληρονομικά ή με πώληση - μίσθωση). Στην Ελλάδα επιλέχθηκε το λεγόμενο «ιστορικό μοντέλο», δηλαδή ο ατομικός υπολογισμός των δικαιωμάτων με βάση ιστορικά στοιχεία. Αυτός ο τρόπος υπολογισμού δημιούργησε πολλές ταχύτητες δικαιωμάτων με μεγάλες ανομοιομορφίες ανά καλλιέργεια και ανά περιοχή. Την περίοδο 2015 - 2019 εφαρμόζεται μια διαδικασία «εσωτερικής σύγκλισης» του χρηματικού μεγέθους που αντιστοιχεί σε κάθε δικαίωμα με στόχο τη μετάβαση στη μορφή του λεγόμενου «περιφερειακού μοντέλου», στο οποίο το χρηματικό μέγεθος των δικαιωμάτων ενιαιοποιείται με κριτήριο την κατηγορία χρήσης της αγροτικής γης (αρόσιμες, δενδρώδεις καλλιέργειες, βοσκότοποι). Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί και με την ΚΑΠ 2021 - 2027.
Παράλληλα, αναπροσαρμογές προωθούνται και σε επίπεδο ΕΕ, στην κατεύθυνση μιας «εξωτερικής σύγκλισης», ενιαιοποίησης δηλαδή της τιμής των δικαιωμάτων ανάμεσα στα κράτη της ΕΕ, καθώς οι τιμές τους παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις. Για παράδειγμα, ενώ το μέσο επίπεδο της τιμής των δικαιωμάτων στην ΕΕ κυμαινόταν το 2015 στα 25,6 ευρώ ανά στρέμμα, στην Ελλάδα ξεπερνούσε τα 50 ευρώ.
Γι' αυτόν το λόγο, αρκετές χώρες και κυρίως οι λεγόμενες «νέες», όπως η Σλοβακία, η Πολωνία, η Λετονία, η Εσθονία, η Λιθουανία, με τιμή δικαιώματος από 12 έως 22 ευρώ ανά στρέμμα, ζητούν την άμεση ενιαιοποίηση σε επίπεδο ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ωστόσο προωθεί μια πιο «ήπια» σύγκλιση μεταξύ των κρατών. Τα σχέδια κανονισμών για την ΚΑΠ 2021 - 2027 προβλέπουν χαρακτηριστικά ότι «οι χώρες που βρίσκονται κάτω από το 90% του μέσου κοινοτικού όρου θα καλύψουν κατά 50% αυτή τη διαφορά»8. Παράλληλα, βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση το ύψος των περικοπών στις χώρες που υπερβαίνουν τον ευρωενωσιακό μέσο όρο, όπως Ελλάδα, Ιταλία κ.λπ.
Οι άμεσες ενισχύσεις αποτελούν το 46% του μέσου αγροτικού εισοδήματος στην ΕΕ. Στην Ελλάδα, με περίπου 685.000 δικαιούχους (το 2016), αυτό το ποσοστό ξεπερνά το 50% και αντιστοιχεί σε ένα συνολικό ποσό 14,9 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2014 - 20209 (2,1 δισ. το χρόνο).
Τις άμεσες ενισχύσεις, που αντλούνται από την υπερφορολόγηση της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, τελικά καρπώνονται οι καπιταλιστές που επενδύουν στην αγροτική παραγωγή και οι όμιλοι της εμπορίας και της μεταποίησης που εξασφαλίζουν φθηνά αγροτικά προϊόντα, τα οποία πωλούν, μεταποιημένα ή μη, αντλώντας μονοπωλιακό υπερκέρδος.
Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δείχνουν ότι οι άμεσες ενισχύσεις επικεντρώνονται στις μεγαλύτερες αγροτικές εκμεταλλεύσεις και ιδιοκτήτες γης. Κατά μέσο όρο το 20% των δικαιούχων λαμβάνει περίπου το 80% των πληρωμών.
Κάλπικες και αποπροσανατολιστικές οι διακηρύξεις ΕΕ - κυβέρνησης περί «στροφής» προς τους μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους
Από αυτήν την άποψη αναπτύσσεται στα ευρωενωσιακά επιτελεία ένας προβληματισμός καθώς εκτιμάται ότι η επικέντρωση των άμεσων ενισχύσεων σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις μεγάλου μεγέθους στην παρούσα φάση δεν έχει συμβολή στη διαρθρωτική αλλαγή του αγροτικού τομέα αλλά ωθεί προς τα πάνω την τιμή της γεωργικής γης ευνοώντας τους ιδιοκτήτες της και βάζοντας εμπόδια στην καπιταλιστική επένδυση. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χώρες με υψηλό βαθμό συγκέντρωσης της γης και κατά συνέπεια των άμεσων ενισχύσεων παρουσιάζουν τα υψηλότερα ενοίκια στη γεωργική γη.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέτρα όπως η καθιέρωση ως ανώτερου ορίου των 100.000 ευρώ άμεσων ενισχύσεων ανά εκμετάλλευση και κλιμακούμενη μείωση για ποσά μεγαλύτερα των 60.000 ευρώ με ταυτόχρονο αναπροσανατολισμό προς εκμεταλλεύσεις μικρότερες των 300 στρεμμάτων και προς «πραγματικούς» γεωργούς. Οι παραπάνω προτάσεις υποστηρίζονται με επιχειρήματα περί «δικαιότερης κατανομής» και «στροφής» της ΚΑΠ προς τους μικρότερους και μεσαίους παραγωγούς.
Οι άμεσες ενισχύσεις αντικειμενικά επιβραδύνουν την άμεση απαλλοτρίωση μικρών αγροτοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων στο βαθμό που ένας αριθμός αυτοαπασχολούμενων αγροτών είναι απαραίτητος για τους μονοπωλιακούς ομίλους (για προμήθεια πρώτων υλών κ.λπ.) που ούτως ή άλλως ελέγχουν και συγκεντρώνουν την αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή (π.χ. μέσω συμβολαιακής γεωργίας, ομάδων παραγωγών κ.λπ.).
Αντίθετα από τον καπιταλιστή που τοποθετεί κεφάλαιο στη γη προσδοκώντας σε ικανοποιητικό ποσοστό κέρδους, ο μικρός παραγωγός, που δεν διαθέτει κεφάλαιο, επιμένει να αναπαράγεται με την εργασία του βλέποντας τις ενισχύσεις ως παράγοντα στήριξης της επιβίωσής του. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, πάνω από το 80% των αγροτοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, που είναι οι μικρότερες, διατηρούνται λαμβάνοντας άμεσες ενισχύσεις κάτω από 5.000 ευρώ το χρόνο10.
Επιπλέον, το καθεστώς των άμεσων ενισχύσεων αποτελεί έναν ισχυρό μηχανισμό ενσωμάτωσης εκατοντάδων χιλιάδων αγροτοκτηνοτρόφων στην αστική στρατηγική για τον αγροτικό τομέα, στην αποδοχή της ΚΑΠ ως αναγκαίου κακού.
Παρά την καθυστέρηση της άμεσης απαλλοτρίωσης, οι άμεσες ενισχύσεις δεν ανακόπτουν την επιδείνωση των όρων ζωής της μικρομεσαίας αγροτιάς (επιβάρυνση με χρέη, φοροληστεία, χειροτέρευση των όρων συντήρησης των ζώων, περιποίησης της γης, της καλλιέργειας, της λίπανσης, μη ανανέωση του εξοπλισμού κ.λπ.) και τελικά την τάση μείωσής της.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο εξαιτίας των επιπτώσεων της εφαρμογής του «νόμου Κατρούγκαλου» (Ν. 4387/2016) η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος την περίοδο 2016 - 2022 κυμαίνεται για όλους τους αγροτοπαραγωγούς με οικογενειακό εισόδημα από 8.000 έως και 28.000 ευρώ μεταξύ 4,82% και 18,21%11. Το 2021, χρονιά που θα ξεκινήσει η εφαρμογή της αναθεωρημένης ΚΑΠ, ποσοστό μεγαλύτερο από το 52% του εισοδήματος των ατομικών αγροτοπαραγωγών θα αφαιρείται για ασφαλιστικές εισφορές και φορολογία (μείωση του αφορολόγητου από το 2020).
Την ίδια στιγμή, οι άμεσες ενισχύσεις αποτελούν έρεισμα για την ακόμα μεγαλύτερη καταλήστευση των ατομικών αγροτοπαραγωγών από τους μονοπωλιακούς ομίλους της εμπορίας και της μεταποίησης που αγοράζουν τα πρωτογενή προϊόντα σε εξευτελιστικές τιμές και τους προμηθεύουν τα αγροεφόδια σε τιμές απλησίαστες. Τελικά, όχι μόνο δεν ανατρέπουν την τάση εκτόπισης της μικρής και μεσαίας παραγωγής από τη μεγάλη αλλά επιτείνουν το «μαρτύριο της σταγόνας» που υφίστανται οι μικρομεσαίοι προσπαθώντας να διατηρήσουν το βιος τους. Ο μικρομεσαίος αγροτοκτηνοτρόφος όλο και περισσότερο βρίσκεται στην ανάγκη είτε να καταφεύγει στην πώληση της εργατικής του δύναμης είτε να παραμένει ενεργός αγρότης μετά τη συνταξιοδότησή του για να συμπληρώνει τα ψίχουλα της αγροτικής σύνταξης (330 ευρώ στα 67 χρόνια).
Ο εξωραϊσμός της ΚΑΠ από την κυβέρνηση και τα αστικά κόμματα
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποδέχεται πλήρως τον προσανατολισμό και τους στόχους της ΚΑΠ για συγκέντρωση της γης και της παραγωγής και διαμόρφωση αγροτικών «επιχειρήσεων» σε καπιταλιστικά πρότυπα. Υλοποιεί με τον καλύτερο τρόπο την πολιτική που έκρινε αρνητικά ως αντιπολίτευση. Ισχυρίζεται ότι δίνει μάχη για λογαριασμό των Ελλήνων αγροτών και χτίζει συμμαχίες με άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ θέτοντας ως «κόκκινες γραμμές» στις διαπραγματεύσεις τη διατήρηση του προϋπολογισμού της ΚΑΠ στα σημερινά επίπεδα και την καθυστέρηση της «εξωτερικής σύγκλισης». Μιλάει για τον «κίνδυνο επανεθνικοποίησης» της ΚΑΠ, βγάζοντας ουσιαστικά λάδι τον καπιταλισμό και την πολιτική που έχει ξεκληρίσει εκατομμύρια αγροτοκτηνοτρόφους σε όλη την ΕΕ.
Προετοιμάζεται ώστε να διαχειριστεί τη μείωση των κονδυλίων με διάφορα εργαλεία (π.χ. μείωση του ανώτερου ορίου των άμεσων ενισχύσεων, επιτάχυνση της εσωτερικής σύγκλισης με εσωτερική αναδιανομή ενισχύσεων, χορήγηση συνδεμένων κ.λπ.) που δεν πρόκειται να μεταβάλουν την κατάσταση των μικρομεσαίων αγροτοκτηνοτρόφων.
Επιδεικνύει μεγάλη επιμονή στην προβολή της στρατηγικής κατεύθυνσης της ΚΑΠ για συγκέντρωση της παραγωγής μέσω μορφών συλλογικής ιδιοκτησίας ως τη μοναδική διέξοδο για την «επιβίωση» μικρών και μεσαίων εκμεταλλεύσεων, που στην πραγματικότητα μόνο σίγουρη δεν είναι αφού συνεπάγεται τη βαθύτερη ένταξή τους στον καπιταλιστικό ανταγωνισμό.
Αντίστοιχη είναι η θέση και των υπόλοιπων αστικών κομμάτων που προσπαθούν να διαφοροποιηθούν στα επιμέρους και να προβληθούν ως ικανότεροι διαπραγματευτές των όρων εκτόπισης της μικρής από τη μεγάλη καπιταλιστική παραγωγή, στο πλαίσιο αναθεώρησης της ΚΑΠ.
Ποια γραμμή μπορεί να δώσει προοπτική στους μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους
Τα παζάρια για το ύψος και την κατανομή των άμεσων ενισχύσεων δεν αφορούν την πλειοψηφία των ατομικών αγροτοπαραγωγών. Καμιά εκδοχή της ΚΑΠ, καμιά «κόκκινη γραμμή» στο πλαίσιο της ΕΕ και του ανταγωνισμού της κερδοφορίας δεν έχει στόχο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων που μοχθούν και παράγουν.
Η γραμμή που μπορεί να δώσει ανάσα και προοπτική στους βιοπαλαιστές αγρότες είναι το δυνάμωμα της κοινής δράσης ανάμεσα στην εργατική τάξη και στους αυτοαπασχολούμενους της πόλης και της υπαίθρου, τις γυναίκες και τη νεολαία των λαϊκών οικογενειών, με αντιμονοπωλιακούς - αντικαπιταλιστικούς στόχους πάλης, σε τροχιά σύγκρουσης με την ΕΕ, το κεφάλαιο και τις κυβερνήσεις του. Αυτή είναι η ελπίδα για την επιβίωση, μέσα από εκεί ανοίγει ο δρόμος για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Σήμερα, είναι εμφανής η ενίσχυση της τάσης διαμόρφωσης μιας παραγωγικής βάσης που στηρίζεται στη μεγάλη καπιταλιστική παραγωγική μονάδα και στην καθετοποίηση. Πρόκειται για τάση περαιτέρω ωρίμανσης των υλικών προϋποθέσεων για διαφορετική οργάνωση της παραγωγής, με κοινωνικοποίηση της γης, των καπιταλιστικών εκμεταλλεύσεων, των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής σε όλους τους κλάδους, με αξιοποίησή τους προς όφελος των διευρυνόμενων λαϊκών αναγκών, μέσω της ένταξής τους στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό.
Οι νέες σχέσεις ιδιοκτησίας και οργάνωσης της παραγωγής δε χωράνε μέσα στα δεσμά της καπιταλιστικής ΕΕ και κάθε άλλης ιμπεριαλιστικής διακρατικής καπιταλιστικής ένωσης και προϋποθέτουν την εργατική εξουσία.
Στο παραπάνω πλαίσιο, η βιομηχανική και ένα μέρος της αγροτικής - κτηνοτροφικής παραγωγής, το εμπόριο και γενικότερα οι υπηρεσίες, θα πραγματοποιούνται με σχέσεις κοινωνικής ιδιοκτησίας, κεντρικού σχεδιασμού, εργατικού ελέγχου σε όλη την κλίμακα διεύθυνσης - διοίκησης. Παράλληλα, αξιοποιούνται οι αγροτικοί παραγωγικοί συνεταιρισμοί με δικαίωμα χρήσης της κρατικής γης ως μέσου παραγωγής από τους μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους που θα προτιμήσουν την ένταξή τους σε αυτούς, γιατί θα διασφαλίσουν σημαντική βελτίωση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσής τους (μείωση κόστους παραγωγής, εγγυημένες τιμές, προστασία παραγωγής, επιστημονική - τεχνική υποστήριξη κ.ά.) και θα απαλλαγούν από τη ληστεία κράτους και τραπεζών.
Η μεγάλη παραγωγή, στη βάση των νέων σοσιαλιστικών σχέσεων, θα μπορέσει σχετικά γρήγορα να καλύψει την ικανοποίηση του συνόλου σχεδόν των αναγκών σε αγροτικά προϊόντα.
Παραπομπές
1. https://ec.europa.eu/commission/publications/natural-resources-and-environment_en
2. Ενημέρωση για την ΚΑΠ της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου από τον Υπουργό ΑΑΤ Ε.Αποστόλου (6/7/2018)
3. Εγγραφο COM(2017) 713 final https://ec.europa.eu/agriculture/sites/agriculture/files/future-of-cap/future_of_food_and_farming_communication_el.pdf
4. Ο.π.
5. Η κοινή γεωργική πολιτική (ΚΓΠ) και η γεωργία στην Ευρώπη - συχνές ερωτήσεις, http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-631_el.htm
6. Εγγραφο COM(2017) 713 final, https://ec.europa.eu/agriculture/sites/agriculture/files/future-of-cap/future_of_food_and_farming_communication_el.pdf
7. Πρόκειται για συνδυασμό επιστημονικής έρευνας και γνώσης, δεδομένων και πρακτικής εμπειρίας, με σκοπό την αποδοτικότερη διαχείριση της παραγωγής, τη βελτίωσή της ποιοτικά και ποσοτικά και τη μείωση του κόστους παραγωγής (πχ. μέσω της ακριβούς εφαρμογής εισροών στο χωράφι).
9. https://ec.europa.eu/agriculture/sites/agriculture/files/cap-in-your-country/pdf/el_en.pdf
10. https://ec.europa.eu/agriculture/sites/agriculture/files/statistics/factsheets/pdf/el_en.pdf
11. Θωμά Σιούτη: Νέο Ασφαλιστικό και Φορολογικό: Πόσο θα πληρώσουν οι αγρότες. Αναλυτικοί πίνακες - Παραδείγματα, https://www.ellinikigeorgia.gr/neo-asfalistiko-forologiko-poso-tha-pliosoun-oi-agrotes/