Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

09 Αυγούστου, 2018

Η "ΜΕΡΙΜΝΑ" ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ & ΣΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ

Αποκαλύψεις Πυροσβεστών στο«Ρ»: 
Με μπότες δεκαετίας, προσωπίδες που πληρώνουν από την τσέπη τους και κράνη δεκαετίας δίνουν τη μάχη οι υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος ενάντια στις πυρκαγιές! 

Οι πυροσβέστες στο Μάτι έδωσαν τεράστια μάχη για να σώσουν ανθρώπους από τις φλόγες. Μόνο που η κυβέρνηση τους στέλνει χωρίς τα απαραίτητα μέσα προστασίας...
Οι πυροσβέστες στο Μάτι έδωσαν τεράστια μάχη για να σώσουν ανθρώπους από τις φλόγες. Μόνο που η κυβέρνηση τους στέλνει χωρίς τα απαραίτητα μέσα προστασίας...
Αυτήν την επικίνδυνη και απαράδεκτη κατάσταση, που προκύπτει από μαρτυρίες πυροσβεστών που μίλησαν στον «Ριζοσπάστη», τη γνωρίζει πολύ καλά η κυβέρνηση. Και αυτή είναι η θλιβερή καθημερινότητα των πυροσβεστών που ρίχνονται στη μάχη για να σώσουν ανθρώπινες ζωές και να γλιτώσουν σπίτια οικογενειών, και δεν γνωρίζουν εάν θα γυρίσουν ζωντανοί στα σπίτια τους.
Πιο συγκεκριμένα:
-- Επιχειρησιακές μπότες έχουν να δοθούν στο προσωπικό της Πυροσβεστικής τα τελευταία 10 χρόνια.Αρκετοί πυροσβέστες, όταν οι μπότες τους εμφανίσουν σημαντικές φθορές, τις αντικαθιστούν με δικά τους χρήματα. «Το κόστος ενός ζευγαριού είναι 200 - 300 ευρώ. Οταν οι μπότες διαλυθούν, η Υπηρεσία τις αντικαθιστά με στρατιωτικού τύπου άρβυλα, τα οποία είναι ακατάλληλα για τις επιχειρήσεις που διεξάγει το Πυροσβεστικό Σώμα», λένε πυροσβέστες που έχουν πληρώσει από τους πενιχρούς μισθούς τους τις ειδικές μπότες.
-- Κράνη ειδικά για δασικές πυρκαγιές που έχουν κόκκινο χρώμα, πίσω κάλυμμα και γυαλιά, έχουν να χορηγηθούν εδώ και 10 χρόνια! «Γι' αυτό και βλέπουμε πυροσβέστες με παλιότερα κράνη ή χωρίς καθόλου κράνος την ώρα της κατάσβεσης μιας πυρκαγιάς», επισημαίνουν και τονίζουν ότι αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τη ζωή τους.


-- Για την προστασία προσώπου και πνευμόνων χορηγούνται καλύμματα προσώπου, στα οποία από την εσωτερική τους πλευρά πρέπει να τοποθετηθεί χειρουργική μάσκα. Αυτός ο εξοπλισμός, όμως, δεν είναι αποτελεσματικός. Χρειάζονται προσωπίδες με ειδικά φίλτρα κατά της εισπνοής καπνών και αναθυμιάσεων. Υπάρχουν δε διαφόρων ειδών φίλτρα με ημερομηνία λήξης. Οσοι πυροσβέστες δεν διαθέτουν τέτοιες μάσκες τις πληρώνουν από την τσέπη τους.
-- Το ίδιο συμβαίνει και με τους υπνόσακους (απαραίτητο εφόδιο για τον πυροσβέστη που θα μείνει 2 - 3 μέρες σε μια μεγάλη φωτιά). «Αγοράζουμε με δικά μας χρήματα πιο λειτουργικούς υπνόσακους, αφού αυτοί που μας δίνουν είναι μεγάλοι και δύσκολοι στη μεταφορά τους», λένε.
-- Αρκετοί πυροσβέστες που ανήκουν σε πεζοπόρα τμήματα αγοράζουν με δικά τους έξοδα ειδικά σακίδια για την ανάβαση, αφού τα χορηγούμενα είναι πιο μεγάλα και ακατάλληλα.
Χωρίς φαγητό και νερό
Οσον αφορά το φαγητό και το νερό, φροντίζουν μόνοι τους από πριν, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν μείνει «ρέστοι» στα βουνά μετά από 10 ώρες σε επιχείρηση κατάσβεσης. «Το δε νερό που μοιράζεται τότε από την υπηρεσία είναι τόσο ζεστό ώστε... βράζεις καφέ», όπως λένε πυροσβέστες. Υπάρχουν και περιπτώσεις που μετά από 24 ώρες οι πυροσβέστες που επιχειρούσαν είχαν ξεχαστεί χωρίς φαΐ και νερό. Οσον αφορά τις αποζημιώσεις των εκτός έδρας, αυτά αργούν να τους καταβληθούν.
Επιπλέον, εξαιτίας των άλλων μεγάλων ελλείψεων του Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΣ), δεν έχουν κατοχυρωθεί ούτε τα βασικά μέτρα προστασίας στη δουλειά τους, με κυριότερο το ωράριο με το οποίο εργάζονται ιδιαίτερα στις δασικές πυρκαγιές και το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά τις 40 και 50 ώρες συνεχούς εργασίας, ενώ δεν έχουν θεσμοθετηθεί ούτε τα ανώτατα ασφαλή όρια εργασίας, ούτε ο χρόνος υποχρεωτικής ανάπαυσης. 
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι για τις επιπλέον ώρες εργασίας πέραν του κανονικού ωραρίου «αποζημιώνονται» με ρεπό. Οι πυροσβέστες εργάζονται συνεχόμενα και εξαντλητικά, ανάλογα με τις συνθήκες και το πόσο θα διαρκέσει η κάθε δασική πυρκαγιά. 
Οι 35 νεκροί σε ώρα εργασίας από το 1998, όταν το ΠΣ ανέλαβε τη δασοπυρόσβεση, οι εκατοντάδες τραυματίες, αρκετοί με μόνιμες ανεπανόρθωτες βλάβες, αλλά και οι επαγγελματικές ασθένειες που έχουν πλήξει αρκετούς πυροσβέστες, επιβεβαιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο τις ελλείψεις.
Η συνεχής και καθημερινή απαιτούμενη εκπαίδευσή τους υπολείπεται κατά πολύ των πραγματικών αναγκών. Και από την απουσία της σύγχρονης βιβλιογραφίας, αλλά κυρίως από την απουσία του σύγχρονου απαραίτητου εξοπλισμού, των υποδομών, των μέσων και των αναλώσιμων υλικών που χρειάζονται για να είναι ουσιαστικές και επιτυχημένες οι εκπαιδεύσεις.
Περικοπές στη χρηματοδότηση
Κύρια αιτία των προβλημάτων των πυροσβεστών, αλλά και των προβλημάτων που οφείλονται στις μεγάλες ελλείψεις (προσωπικό, εξοπλισμός, οχήματα, μέσα ατομικής προστασίας) και τους εμποδίζουν να κάνουν με αποτελεσματικότητα και με ασφάλεια τη δουλειά τους, είναι οι μεγάλες μειώσεις και οι περικοπές στη χρηματοδότηση του ΠΣ από όλες τις κυβερνήσεις.
Από το 2010 μέχρι σήμερα, οι κυβερνήσεις στερούν από το ΠΣ 120 εκατομμύρια ευρώ κατά μέσο όρο κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να καλύψει ούτε τις στοιχειώδεις, τρέχουσες και βασικές ανάγκες του
Ενδεικτικά, το ποσό που είχε διατεθεί για το ΠΣ το 2009 ήταν στα 500 εκατομμύρια ευρώ περίπου, που ούτε και αυτά κάλυπταν με επάρκεια το σύνολο των αναγκών του. Για το 2018 το ποσό που διατέθηκε είναι στα 397 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που δείχνει ότι και φέτος οι μεγάλες ελλείψεις και τα προβλήματα διατηρούνται στο έπακρο, αφού συνεχίζεται η υποχρηματοδότηση και από τη σημερινή κυβέρνηση.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Ε.Α.Κ.Π. ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ

« Η συντονισμένη αισχρή επίθεση σε βάρος των πυροσβεστών, προσπαθεί να κρύψει τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες και να προετοιμάσει το έδαφος
για την ολοκληρωτική αποσάθρωση της πυροπροστασίας της χώρας »
Τις τελευταίες μέρες εξαπολύεται μια οργανωμένη συκοφαντική επίθεση σε βάρος των εργαζομένων στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Η αρχή έγινε από τον γνωστό δημοσιογράφο του ΣΚΑΙ Τέλογλου στις 2-8-2018, όπου αναφερόμενος στην καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής, ισχυρίστηκε ότι: αφού δεν υπάρχουν νεκροί και τραυματίες πυροσβέστες στη συγκεκριμένη πυρκαγιά, αφού δεν υπάρχει ούτε ένα καμένο πυροσβεστικό αυτοκίνητο, τότε αποδεικνύεται πως η πυροσβεστική δεν ήταν εκεί για να αποτρέψει την τραγωδία. Δηλαδή ότι οι πυροσβέστες δεν επενέβησαν στην πυρκαγιά βλέπε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου στις 3-8-2018 στην ιστοσελίδα της Ε.Α.Κ.Π. )
Ανάλογη επίθεση στην ίδια βάση, συνεχίστηκε και με δηλώσεις άλλων δημοσιογράφων κυρίως σε εκπομπές του ΣΚΑΙ, όπως και στην πρωινή εκπομπή στις 5-8- 2018. 
Η επίθεση αυτή εντάσσεται σε μία γενικότερη προσπάθεια αποδόμησης του κρατικού μηχανισμού πυροπροστασίας, αξιοποιώντας τις συνέπειες και αυτής της καταστροφικής πυρκαγιάς, για να προωθηθούν πιο σύντομα οι διαλυτικές αναδιαρθρώσεις που ξεκίνησαν εδώ και μία 20ετία με την μεταφορά αρμοδιοτήτων πυροπροστασίας σε δήμους, ιδιώτες και εθελοντικές οργανώσεις. 
Σ’ αυτήν την κατεύθυνση και από την στιγμή που το εξιλαστήριο θύμα « στοχοποιήθηκε » για να ξεπλύνει τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες, βρίσκονται σε εξέλιξη αυτές τις μέρες επιφανειακές παρεμβάσεις μερεμετίσματος του ετοιμόρροπου οικοδομήματος ( βλέπε συγχώνευση υπουργικών αρμοδιοτήτων και παραίτηση Αν. Υπουργού, αλλαγή ηγεσιών Π.Σ. και ΕΛ.ΑΣ. κ.λ.π.).
 Αξιοποιούνται διάφοροι « πρόθυμοι » που ο καθένας ξεχωριστά, είτε εξυπηρετώντας τις δικές του σκοπιμότητες είτε για νακαλύψει ευθύνες που έχουν αντανάκλαση στο πεδίο ευθύνης των χώρων που αντιπροσωπεύουν ( βλέπε Δήμαρχο Ραφήνας και πρόεδρο Π.Ο.ΑΞΙ.Α., τον κατά τα άλλα « συναγωνιστή » των προεδρείων της Ε.Α.Π.Σ. και της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. ), προκειμένου για να ευοδωθεί ο πολυπόθητος στόχος όλων όσων προσδοκούντα « οφέλη » τους από την πίτα της πυροπροστασίας και της διαχείρισης δασικών εκτάσεων γενικότερα.
Τις εκτιμήσεις μας αυτές, τις επιβεβαιώνουν οι ίδιες οι εξαγγελίες της κυβέρνησης αλλά και οι προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στις οποίες δεν εμπεριέχεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, πέρα από επιλογές προσώπων και την επίκληση της « φιλανθρωπίας » οικονομικών παραγόντων, όπως η ενίσχυση των πιστώσεων για το Π.Σ. για την ουσιαστική κάλυψη όλωντων αναγκών του, για την Δασική υπηρεσία προκειμένου να κάνει τιςαπαραίτητες προληπτικές παρεμβάσεις στα δασικά οικοσυστήματα έγκαιρα, γιατην πολιτική προστασία για να επιτελέσει στην πράξη και όχι στα χαρτιά τον ρόλο που τις αναλογεί. 
Δεν εξαγγέλθηκε ούτε μία επιπλέον πρόσληψη σε κανέναν από τους τρείς φορείς, διατηρώντας αυτούσιο παράλληλα όλο το σαθρό και αναχρονιστικό οικοδόμημα ενός στρατικοποιημένου Πυροσβεστικού Σώματος.
Ίδιες ακριβώς αντιδράσεις και εξαγγελίες όπως και το 2007 μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, που οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στο σημερινό προαναγγελθέν έγκλημα.
Ενώ λοιπόν εξαπολύεται μια θρασύτατη και ξεδιάντροπη επίθεση εναντίον των πυροσβεστών, οι οποίοι:
  • Ρίχνονται καθημερινά στις φλόγες για να προστατεύσουν την ζωή και την περιουσία των συνανθρώπων μας και του δασικού πλούτου της χώρας, αντιμετωπίζοντας παράλληλα και τους αμέτρητους κινδύνους που έχει το συγκεκριμένο επάγγελμα.
  • Μετρούν δεκάδες νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες εξαιτίας της προκλητικής αδιαφορίας όλων των κυβερνήσεων μαζί και της σημερινής, που με την πολιτική τους έχουν την αποκλειστική ευθύνη για τις ελλείψεις σε προσωπικό, υποδομές, οχήματα, εξοπλισμό, μέσα ατομικής προστασίας, μέτρων για την υγεία και ασφάλεια στα συμβάντα.
  • Έχουν απολέσει αρκετά εργασιακά δικαιώματα όλα αυτά τα χρόνια, εργάζονται ακατάπαυστα στα συμβάντα με απάνθρωπα ωράρια χωρίς να πληρώνονται για τις υπερωρίες και χωρίς τη στοιχειώδη διοικητική μέριμνα.
Τα μέλη του προεδρείου της Ομοσπονδίας μας ( Π.O.E.Υ.Π.Σ. ) παρόλο που φιγουράρουν τακτικά ως καλεσμένοι σε διάφορα κεντρικά Μ.Μ.Ε., κουβέντα δεν λένε για όλες αυτές τις συκοφαντίεςΔεν υπερασπίζονται τους πυροσβέστες και συμβάλουν στον αποπροσανατολισμό του ελληνικού λαού για τις πραγματικές ευθύνες. Δίνουν άλλοθι στις εγκληματικές πολιτικές που εφαρμόζονται εδώ και 20 χρόνια στον τομέα της πυροπροστασίας.
Είναι οι ίδιοι που πριν από λίγες ημέρες στο Διοικητικό Συμβούλιο της Π.O.E.Υ.Π.Σ. στις 26-7-2018, είπαν ΟΧΙ στην πρόταση της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών για άμεση πραγματοποίηση ένστολης πανελλαδικής διαμαρτυρίας με αφορμή τις καταστροφικές συνέπειες των μεγάλων πυρκαγιών και με αίτημα την θωράκιση της πυροπροστασίας της χώρας, την επαρκή κρατική χρηματοδότηση για τη δημιουργία αντιπυρικών έργων και την κάλυψη όλων των ελλείψεων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών ( Πυροσβεστικό Σώμα, Δασική Υπηρεσία, Πολιτική Προστασία ). Είπαν ΟΧΙ στην πρότασή μας για δημιουργία κοινού μετώπου με το υπόλοιπο εργατικό μαζικό κίνημα, για να διεκδικήσουμε την επαρκή αναβάθμιση της πυρασφάλειας της χώρας.
Καμία θέση και τοποθέτηση δεν υπήρξε πάνω στις προτάσεις της Ε.Α.Κ.Π., από τις υπόλοιπες παρατάξεις του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας. Με τη στάση τους αυτή δείχνουν την πλήρη συγκάλυψη και συνενοχή τους, στην συνειδητή αδράνεια και απουσία του προεδρείου από αγωνιστικές δράσεις.
Καμία αντίδραση δεν υπήρξε για όλες αυτές τις σοβαρές εξελίξεις, από το σύνολο των πρωτοβάθμιων σωματείων των μονίμων, των 5τών και των συμβασιούχων στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Με την ενορχηστρωμένη επίθεση που εκδηλώνεται αυτές τις μέρες από τους διάφορους υποστηρικτές και τους μηχανισμούς του συστήματος, με την πλήρη κάλυψη των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών, έχουν στόχο να:
  • Αποπροσανατολίσουν το λαό από τη βασική αιτία του προβλήματος, την έλλειψη της απαιτούμενης κρατικής χρηματοδότησης για την ουσιαστική πυρασφάλεια και πυροπροστασία. Να αποκρύψουν τις ευθύνες των εγκληματικών πολιτικών των κυβερνήσεων Ν.Δ. – ΠΑ.ΣΟ.Κ., ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- ΑΝ.ΕΛ. που:
  • Δημιούργησαν και διατηρούν ένα δασοκτόνο νομικό πλαίσιο μετατρέποντας τα δάση και τις δασικές εκτάσεις σε πεδία κερδοφορίας για επιχειρηματικούς ομίλους.
  • Δημιούργησαν και διεύρυναν τις τεράστιες ελλείψεις στην υπηρεσία μας και στην πυρασφάλεια της χώρας. Των πολιτικών που δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε με ασφάλεια και με πλήρη επάρκεια τη δουλειά μας και μας επιβαρύνουν με πρόσθετα μεγάλα προβλήματα από τη συνεχή κατάργηση των δικαιωμάτων μας ως εργαζόμενοι.
  • Αποκρύψουν το γεγονός ότι εξαιτίας αυτών των μεγάλων ελλείψεων, παρά τιςυπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλλαν οι πυροσβέστες κάτω από αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες και στην καταστροφική πυρκαγιά της Αττικής, δεν μπόρεσαν να αποτρέψουν τις καταστροφικές συνέπειες των διαχρονικών πολιτικών.
  • Μεταφέρουν τις ευθύνες για τις καταστροφικές πυρκαγιές στους πυροσβέστες και στο Πυροσβεστικό Σώμα και να απαξιώσουν πλήρως τον κρατικό μηχανισμό.
  • Συνεχιστούν και να διευρυνθούν οι μεγάλες περικοπές και η υποχρηματοδότηση στο Πυροσβεστικό Σώμα και σε όλες τις υπηρεσίες του δικτύου πυροπροστασίας.
  • Διευκολύνουν τους σχεδιασμούς των αντιλαϊκών κυβερνήσεων τους για την περαιτέρω αποσάθρωση της πυρόσβεσης και της πυρασφάλειας, με την προώθηση αρμοδιοτήτων τους σε δήμους, περιφέρειες και ιδιώτες. 
  • Ενισχυθεί ο εθελοντισμός που αποτελεί τσάμπα εργασία για τις εκάστοτε κυβερνήσεις, που εκμεταλλεύονται το φιλότιμο και την ιδιοτέλεια των εθελοντών, για να υποκαταστήσουν αρκετές από τις μόνιμες κρατικές δομές και στον τομέα της πυροπροστασίας.
Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών, από την ίδρυσή της ( εδώ και 20 χρόνια ), σε αντίθεση με τους συμβιβασμένους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους,προειδοποίησε έγκαιρα αλλεπάλληλες φορές για τις συνέπειες που θα είχαν οι πολιτικές των περικοπών, των ελλείψεων, της εγκατάλειψης της πρόληψης, των αναδιαρθρώσεων και γενικότερα της υποβάθμισης των κρατικών δομών της δασοπροστασίας. 
Κυρίως όμως προσπάθησε με τον αγώνα της να αναδείξει τα σοβαρά ζητήματα και να διεκδικήσει λύσεις στα προβλήματα προς όφελος των πυροσβεστών, της προστασίας της ζωής και της περιουσίας του λαού και του φυσικού μας πλούτου. Οι προειδοποιήσεις και οι αγώνες της Ε.Α.Κ.Π. όλα αυτά τα χρόνια αποκρύφτηκαν συστηματικά από όλα τα κεντρικά Μ.Μ.Ε.
Η Ε.Α.Κ.Π. καλεί τους πυροσβέστες αλλά και γενικότερα όλους τους εργαζόμενους, να βγάλουν τα απαραίτητα συμπεράσματά και από αυτήν την ολέθρια καταστροφή.
Οι πολιτικές των κομμάτων που κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα, καταστρέφουν τη ζωή των εργαζομένων και του λαού. Θέλουν εμάς τους πυροσβέστες αναλώσιμους και εξιλαστήρια θύματα. 
Πρέπει να τους δώσουμε την κατάλληλη απάντηση. Να αντισταθούμε και να οργανώσουμε τον αγώνα μας, με το διεκδικητικό πλαίσιο της Ε.Α.Κ.Π. Να απομονώσουμε συνδικαλιστικά όλους αυτούς που υποκρίνονται ότι υπερασπίζονται τα δικαιώματα των πυροσβεστών, την δήθεν αναβάθμιση και το κύρος της υπηρεσίας μας.
Για την Ε.Α.Κ.Π.
( Τηλ. επικοινωνίας 6978520351 )

08 Αυγούστου, 2018

ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» ΜΕ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ & ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΣΙΠΡΑ(!!)

Ο λόγος για την εξέταση «Oncotype DX», η οποία αποτελεί πολύτιμο επιστημονικό «εργαλείο», όμως με διάφορα προσχήματα (ηλικιακά «κριτήρια», αρνητικοί λεμφαδένες κ.ά.) δεν δίνεται έγκριση για τη διενέργειά της σε όλες τις γυναίκες που νοσούν, λόγω «κόστους».
Στο έλεος του «κόφτη» πολύτιμο επιστημονικό επίτευγμα για καρκινοπαθείς
Στο έλεος της υποχρηματοδότησης της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και του ΕΟΠΥΥ, η οποία, πέραν όλων των άλλων συνεπειών, στερεί από τους ασθενείς και σημαντικά επιστημονικά επιτεύγματα, βρίσκεται η ζωή και η υγεία χιλιάδων γυναικών που πάσχουν από καρκίνο του μαστού.
Ο λόγος για την εξέταση «Oncotype DX», η οποία αποτελεί πολύτιμο επιστημονικό «εργαλείο», όμως με διάφορα προσχήματα (ηλικιακά «κριτήρια», αρνητικοί λεμφαδένες κ.ά.) δεν δίνεται έγκριση για τη διενέργειά της σε όλες τις γυναίκες που νοσούν, λόγω «κόστους».
Το κόστος της εξέτασης σήμερα ανέρχεται στα 3.800 ευρώ και η ασφαλισμένη είχε συμμετοχή 20% (δηλαδή περίπου 760 ευρώ, ποσό εξαιρετικά υψηλό, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες που επικρατούν μισθοί πείνας και ανεργία). Οι ασφαλισμένες πρέπει να δώσουν όλο το ποσό και στη συνέχεια να τους επιστραφεί - όποτε και αν - το 80% από τον ΕΟΠΥΥ.
Η «Oncotype DX» είναι μία μοριακή διαγνωστική εξέταση που αναλύει την επιμέρους βιολογία του καρκίνου του μαστού, εξετάζοντας τη δράση 21 γονιδίων στον καρκινικό ιστό.
Τα αποτελέσματα της ανάλυσης τροφοδοτούνται σ' έναν μαθηματικό τύπο που παράγει τον «Βαθμό Υποτροπής», ο οποίος παρέχει πληροφορίες σχετικά με το πόσο πιθανό είναι να επανέλθει ο καρκίνος του μαστού σε 10 χρόνια από τη διάγνωση.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι η συγκεκριμένη εξέταση προστατεύει την ασθενή από θεραπείες, π.χ. χημειοθεραπεία, που μπορεί να είναι άστοχες. Να σημειωθεί ότι η εξέταση «Oncotype DX» εκτελείται σε ένα μικρό τμήμα του ιστού που αφαιρέθηκε κατά το αρχικό χειρουργείο (βιοψία βελόνης, ογκεκτομή ή μαστεκτομή) κι έτσι δεν χρειάζεται να υποβληθεί η ασθενής σε καμία επιπλέον επέμβαση για να κάνει την εξέταση.
Παρά τις υπουργικές δεσμεύσεις για λύση του θέματος πριν από ένα χρόνο (διά στόματος του αναπληρωτή υπουργού Υγείας Π. Πολάκη), η υπόθεση παραμένει σε εκκρεμότητα και μέχρι στιγμής οι διαδικασίες που ακολουθούνται για να γίνεται η συγκεκριμένη εξέταση - όπως καταγγέλλουν οι ασθενείς - «ακροβατούν στα όρια της νομιμότητας και επαφίενται στην πραγματικά καλή θέληση του διοικητή του ΕΟΠΥΥ».
Οι ασθενείς απαιτούν την άμεση και πλήρη αποζημίωση της εξέτασης απευθείας από τον ΕΟΠΥΥ και την επέκταση της κάλυψης και σε άλλους τύπους καρκίνου (καρκίνος του προστάτη και παχέος εντέρου). Σύμφωνα με «διαρροές», από τον Μάρτη του 2017 υπάρχει προσχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για το θέμα, που όπως φαίνεται δεν έχει προχωρήσει, επιβεβαιώνοντας ότι δεν είναι στα σχέδια της κυβέρνησης.
Εξάλλου, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ «φρόντισε» η κρατική χρηματοδότηση προς τον ΕΟΠΥΥ για το 2018 να είναι μηδαμινή, καθώς μειώθηκε κατά 226 εκατ. ευρώ και απέμειναν μόλις 100 εκατ. ευρώ, ποσό που αφορά μόνο τις ανάγκες του 1,5 εκατομμυρίου ανασφάλιστων (67 ευρώ για κάθε ανασφάλιστο, ίσα για να κάνει δύο εποχικά εμβόλια!).
Εγκληματικά «παιχνίδια» με το Φάρμακο - εμπόρευμα
Στο μεταξύ, εδώ και αρκετές βδομάδες αναβάλλονται θεραπείες, σύμφωνα με καταγγελίες συλλόγων ασθενών, λόγω έλλειψης ετοποζίδης (κυτταροστατικό φάρμακο που χρησιμοποιείται στη χημειοθεραπεία σε πολλές και διαφορετικές μορφές καρκίνου). Ο εκπρόσωπος του ΕΟΦ ισχυρίζεται ότι τα νοσοκομεία που έχουν έλλειψη μπορούν να απευθύνονται στον ΙΦΕΤ και μετά τις 15 Αυγούστου αναμένεται να υπάρχει επάρκεια της ετοποζίδης.
Ωστόσο οι παραπάνω ισχυρισμοί είναι αδύνατο να καθησυχάσουν τους ασθενείς και τις οικογένειές τους, καθώς ήταν γνωστό από τις αρχές του χρόνου - όπως λένε - ότι από το Μάρτη έως τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους θα υπάρχει έλλειψη ετοποζίδης. Οπως επιβεβαιώνεται, δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός για την κάλυψη των αναγκών.
Στα βάσανα και την αγωνία χιλιάδων ασθενών αποτυπώνονται οι συνέπειες της εμπορευματοποίησης του Φαρμάκου. Του αδυσώπητου ανταγωνισμού μεταξύ των φαρμακοβιομηχανιών για το ποιος θα κυριαρχήσει στην «πίτα» του 1,5 τρισ. δολαρίων (!) της παγκόσμιας φαρμακευτικής δαπάνης. Οσο για το ποια φάρμακα θα παραχθούν, θα διακινηθούν, σε τι ποσότητες, πού θα κατευθυνθεί η έρευνα για νέα φάρμακα, στον καπιταλισμό κριτήριο είναι η αύξηση της κερδοφορίας των φαρμακοβιομηχανιών και όχι οι λαϊκές ανάγκες.

Δες Ακόμη: 

-kε Τσίπρα: Τα Αντικαρκινικά Φάρμακα της Κούβας που Γλυτώνουν Κόσμο...Πότε θα τα Φέρετε στην Ελλάδα;;;

Επίσης: 

Ο «Ρ» ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΑ ΣΥΡΙΖΑΙΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΣΠΙΣΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ !!

Ενα προς ένα τα βήματα της εγκληματικής πολιτικής

Ο «Ριζοσπάστης» αποκαλύπτει όλο το νομικό πλαίσιο που θέσπισε η κυβέρνηση τα τελευταία τρία χρόνια, σε συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων, που ευνοεί την καταπάτηση δασών και τη διατήρηση αυθαιρέτων για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους
Ενα ακόμα σκηνικό συγκάλυψης των εγκληματικών ευθυνών, αλλά και αποπροσανατολισμού πάνω στα αποκαΐδια που προκαλεί η αντιλαϊκή πολιτική τους, στήθηκε χτες στο Τεχνολογικό Πάρκο του Λαυρίου, με πρωταγωνιστή τον πρωθυπουργό.
Οι εξαγγελίες και η «δέσμη μέτρων» (βλέπε ρεπορτάζ παρακάτω***) που ούτε λίγο ούτε πολύ παρέπεμπαν στο ότι η σημερινή κυβέρνηση θα βάλει τέλος στις αυθαιρεσίες, θα προστατέψει τα δάση, θα θεσπίσει νόμους και κανόνες «ώστε να μην γίνει ποτέ ξανά το κακό που έγινε στο Μάτι», αποτελούν στην πραγματικότητα ένα μνημείο κοροϊδίας και ψεύδους.
Οχι μόνο επειδή ο Αλ. Τσίπρας εστίασε σκόπιμα και μόνο στο ζήτημα των αυθαιρέτων, αλλά πολύ περισσότερο επειδή από το Γενάρη του 2015, που υπάρχει κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, μέχρι και σήμερα, έχει ψηφίσει νόμους δασοκτόνους, νόμους που νομιμοποιούν στην ουσία τα αυθαίρετα, νόμους που ανάβουν το «πράσινο φως» στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους να καταπατήσουν δασικές εκτάσεις για να υλοποιήσουν επενδυτικά πλάνα, συνεχίζοντας απαρέγκλιτα την πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ:
  • Διευκόλυνε με νόμους ακόμα περισσότερο τη δράση των μονοπωλιακών ομίλων στα κρατικά δασικά οικοσυστήματα.
  • Διατήρησε όλο το νομικό πλαίσιο που θωρακίζει τη διείσδυση των μονοπωλιακών ομίλων, με τη διεύρυνση των νόμιμων επεμβάσεων στα δασικά οικοσυστήματα με την παραχώρηση της χρήσης.
  • Προώθησε την ένταση της εμπορευματοποίησης της δασικής γης, μέσω κυρίως της αλλαγής χρήσης της και της εξασφάλισης παράλληλα του απαραίτητου γι' αυτό χωροταξικού και περιβαλλοντικού πλαισίου.

Ο «Ριζοσπάστης» καταγράφει πιο κάτω τους βασικούς σταθμούς αυτής της εγκληματικής πολιτικής.
Ενα προς ένα τα βήματα της εγκληματικής πολιτικής
1. Η κυβέρνηση, με το νόμο 4351/2015 για τις «βοσκήσιμες γαίες» αποχαρακτήρισε εκατομμύρια στρέμματα δασικών εκτάσεων. Με αυτόν τον τρόπο άνοιξε ο δρόμος ώστε τεράστιες εκτάσεις που εποφθαλμιούσαν τα επιχειρηματικά συμφέροντα να μετατραπούν σε πεδίο για κερδοφόρες μπίζνες.
2. Η κυβέρνηση, με το νόμο 4389/2016, που αφορά την «επιτάχυνση κατάρτισης δασικών χαρτών», στην ουσία νομιμοποίησε έμμεσα τους οικισμούς αυθαιρέτων, τους οποίους «βάφτισε» «οικιστικές πυκνώσεις». 
Τι επιχείρημα βρήκε για να δικαιολογήσει τη διατήρηση των αυθαιρέτων; Οτι είναι «ζωτικής σημασίας» να ολοκληρωθούν οι δασικοί χάρτες και το τι θα γίνει με τις «οικιστικές πυκνώσεις θα το λύσει αργότερα»! 
Ετσι, οι οικισμοί αυτοί αποτυπώνονται στους δασικούς χάρτες με ξεχωριστό χρώμα και αφού εξαιρεθούν από τη διαδικασία ανάρτησης, θα αποστέλλονται τελικά στις Διευθύνσεις Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και στο υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο θα αποφασίσει για την περιβαλλοντική και πολεοδομική τους διαχείριση. Να σημειώσουμε ότι οι οικισμοί αυθαιρέτων που κατά τον ΣΥΡΙΖΑ λέγονται πλέον «οικιστικές πυκνώσεις», σε ποσοστό τουλάχιστον 95% βρίσκονται σε καταπατημένες δημόσιες δασικές εκτάσεις, δάση και αιγιαλό.

Eurokinissi
3. Η κυβέρνηση, με το νόμο 4467/2017, που αφορά τροποποιήσεις διατάξεων για τη δασική νομοθεσία, καταργεί την προστασία των χορτολιβαδικών εκτάσεων στα νησιά από τη δασική νομοθεσία! 
Αυτό, ως γνωστόν, ήταν ένα πάγιο αίτημα των κατασκευαστικών, τουριστικών ομίλων και ξένων επενδυτών, που χρόνια τώρα ζητούν τέτοιες εκτάσεις για να επενδύσουν. Κάτι που ξεκίνησε να γίνεται, τουλάχιστον σε επίπεδο σχεδιασμών, μετά το συγκεκριμένο νόμο...
4. Η κυβέρνηση έφερε το νόμο 4495/2017, με τον τίτλο «Ελεγχος και Προστασία Δομημένου Περιβάλλοντος». Με αυτόν τον νόμο, τον οποίο η κυβέρνηση παρουσιάζει ως «εργαλείο» κατά της αυθαίρετης δόμησης, εξαιρεί από όλες τις απαγορεύσεις που διέπουν ένα αυθαίρετο τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους στον κλάδο του Τουρισμού!
Τι γίνεται σύμφωνα με το νόμο; 
Καταγράφεται το αυθαίρετο, επιβάλλονται κυρώσεις και προχωρά σε ρυθμίσεις «τακτοποίησης» των αυθαιρέτων. Δηλαδή, με απλά λόγια, δημιουργεί έναν επιπλέον φοροεισπρακτικό μηχανισμό σε βάρος του λαού. Ομως, αυτό που βγάζει μάτι είναι το ότι ενώ ο νόμος απαγορεύει κάθε δικαιοπραξία και κάθε μεταβίβαση ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο με αυθαίρετο κτίσμα, όπως μίσθωση, άδεια λειτουργίας, ασφάλιση του ακινήτου, κληρονομιά κ.λπ., κάποιοι, ως διά μαγείας, εξαιρούνται από αυτούς τους περιορισμούς. Ποιοι είναι αυτοί; Τα τουριστικά ακίνητα και τα ξενοδοχεία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. 
Στην πραγματικότητα, με αυτόν το νόμο δίνει κίνητρα για τους μεγαλοξενοδόχους να διατηρήσουν τα αυθαίρετα μεγαθήριά τους, την ίδια στιγμή που προχωρά στη διαμόρφωση συνθηκών απώλειας σπιτιών που είναι πρώτη κατοικία. Κι αυτό γιατί πολλοί εργαζόμενοι που δεν έχουν να πληρώσουν την «τακτοποίηση», παραδίδουν τα σπίτια τους στις τράπεζες... Για να αντιληφθεί κάποιος τι σημαίνει «τακτοποίηση» για μια εργατική - λαϊκή οικογένεια, απλά αναφέρουμε ότι το τέλος που καλείται να πληρώσει για προσφυγές, ενστάσεις, αντιρρήσεις για το χαρακτήρα των εκτάσεων, αμοιβή ιδιώτη δασολόγου, δικηγόρου, μηχανικού, τοπογράφου μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει τις 4.000 ευρώ...

5.Αφήσαμε για το τέλος το νόμο 4280/2014, με τον οποίο θεσπίστηκε η λεγόμενη «νέα πολιτική για τα δάση», αναγνωρίζοντας τη δράση των μονοπωλιακών ομίλων στα δασικά οικοσυστήματα. Αυτόν τον νόμο δεν τον έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Μάλιστα, προεκλογικά έλεγε ότι θα τον καταργήσει. Ομως, όχι μόνο τον διατήρησε αλλά όλοι οι νόμοι που αναφέραμε παραπάνω ήρθαν για να συμπληρώσουν και να εμπλουτίσουν αυτό το δασοκτόνο έκτρωμα. Θυμίζουμε ότι με το νόμο αυτό παραχωρούνται κρατικά δάση σε μονοπωλιακούς ομίλους για να γίνουν επενδύσεις. Και αυτό γίνεται στο όνομα των κινήτρων προς το κεφάλαιο, για να διευκολύνει και να μειώσει το κόστος της επένδυσης.
Τα 'χει πει και ο ΣΕΒ
Η κυβέρνηση εμφανίζεται λοιπόν τώρα να θέλει να πατάξει τις αυθαιρεσίες και να βάλει μια τάξη. Ανάμεσα στις ρυθμίσεις που παρουσίασε, ήταν η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την καταγραφή των αυθαιρέτων, η ολοκλήρωση του δασολογίου, η ηλεκτρονική έκδοση αδειών για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις κ.ά. 
Ο Αλ. Τσίπρας τόνισε ότι όλα αυτά γίνονται γιατί «είναι χρέος μας απέναντι στους νεκρούς» στο Μάτι «και στους ζωντανούς»...
Εμείς απλά καταγράφουμε ότι πολλά από αυτά τα έχει διατυπώσει ως προτάσεις ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ)!
 Πιο συγκεκριμένα:
Το Μάρτη του 2017, ο ΣΕΒ ζήτησε τη διευκόλυνση επενδύσεων για την υλοποίηση των «μεγάλων εμβληματικών έργων» στο πλαίσιο της «αξιοποίησης» της δημόσιας περιουσίας σε συνεργασία με το υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων. Στη λίστα των προτάσεων που αποτελεί προτεραιότητα για τον ΣΕΒ και θα διευκολύνει την κερδοφόρα επενδυτική δράση των μονοπωλιακών ομίλων, «ώστε να κινηθούν γρήγορα και σε καθαρό τοπίο στη γη», μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται η δημιουργία ψηφιακών υπηρεσιών για την έκδοση αδειών στις πολεοδομίες, η επίσπευση κατάρτισης δασικών χαρτών και κτηματολογίου, η τράπεζα γης, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης δασών. 
Ολα αυτά ο ΣΕΒ δεν τα ζητά γιατί οι μεγαλοβιομήχανοι κόπτονται για τα δασικά οικοσυστήματα. Αλλά γιατί αυτά τα τόσο ...φιλοπεριβαλλοντικά εάν συνδυαστούν με το νομικό πλαίσιο που θέσπισε η κυβέρνηση και καταγράψαμε παραπάνω, θα επισπεύσουν την επέλαση του μεγάλου κεφαλαίου στα δάση και τις δασικές εκτάσεις...
Αλλωστε, το «καθαρό τοπίο» που ζητά ο ΣΕΒ, αφορά το χαρακτήρα μιας έκτασης (δάσος, μη δασική έκταση κ.λπ.), αλλά και την ιδιοκτησιακή της κατάσταση, ζητήματα που οριστικοποιούνται όταν υπάρξουν οι κυρωμένοι δασικοί χάρτες και οι χάρτες του κτηματολογίου. Βέβαια, ακόμα κι αν δεν έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο, αν από τον κυρωμένο - οριστικό δασικό χάρτη μιας περιοχής μια έκταση είναι δημόσια και ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου, ο ενδιαφερόμενος όμιλος μπορεί να υλοποιήσει την επένδυση στο κρατικό δάσος.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Τράπεζα της Ελλάδας σε κλαδική μελέτη με θέμα «Χρήσεις Γης και τουρισμός» το 2014, αναφέρει ανάμεσα σε άλλα ότι «ως βασικότερα ζητήματα που δυσχεραίνουν τις επενδύσεις γης στην Ελλάδα θεωρούνται: Η ασάφεια όσον αφορά το καθεστώς ιδιοκτησίας και η ασάφεια όσον αφορά τις χρήσεις γης για κάθε γεωτεμάχιο, καθώς και οι αλληλοκαλυπτόμενοι νόμοι χωροταξικού σχεδιασμού». Ως προτεραιότητες θεωρεί την ολοκλήρωση ενός αξιόπιστου και πλήρους κτηματολογίου και την αποσαφήνιση των χρήσεων γης.
Το πραγματικό πρόβλημα
Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι το αν θα υπάρχει ή όχι κάποιος νομοθετημένος χωροταξικός σχεδιασμός ή μια κάποια τάξη στο πού και πώς χτίζει κάποιος, όπως σκόπιμα θέλει να περάσει η κυβέρνηση. 
Αλλά το ποιος αποφασίζει, με ποια κριτήρια και σε όφελος ποιου, σχετικά με το χρόνο, το χώρο και τις προτεραιότητες χωροθέτησης σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Στο πλαίσιο ποιας εξουσίας και για ποιον σχεδιάζεται και υλοποιείται η χωρική πολιτική.
Η δασική γη αποτελεί αντικειμενικά πεδίο επέκτασης των οικονομικών δραστηριοτήτων στο φυσικό χώρο. Το «καθαρό τοπίο» στη γη, στην ιδιοκτησία, δηλαδή «σε ποια γη θα επενδύσουν και σε ποιον ανήκει αυτή» και στη χρήση της, ακόμη κι αν τηρηθούν οι «περιβαλλοντικοί όροι», είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανεμπόδιστη υλοποίηση των κερδοφόρων επιχειρηματικών σχεδίων των μονοπωλιακών ομίλων και στη δασική γη και τις παραλίες.

ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Με αιχμή τα αυθαίρετα κλιμακώνει την προσπάθεια συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών
Ανέγγιχτες παραμένουν οι πραγματικές αιτίες της καταστροφής, μετά και τις χτεσινές ανακοινώσεις στο Λαύριο
Από τη χτεσινή σύσκεψη στο Λαύριο
Από τη χτεσινή σύσκεψη στο Λαύριο
Στην ανεξέλεγκτη δόμηση και στα αυθαίρετα επικέντρωσε ξανά η κυβέρνηση κατά τη χτεσινή σύσκεψη αρμόδιων υπουργών και φορέων στο Λαύριο, συνεχίζοντας την προκλητική προσπάθεια να συγκαλύψει τις ευθύνες της για την πολύνεκρη καταστροφή στο Μάτι.
Αμέσως μετά τη σύσκεψη, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε δέσμη 20 μέτρων («20 άμεσες παρεμβάσεις, για την προστασία και τον έλεγχο του δομημένου περιβάλλοντος») που κατά βάση αφορούν διοικητικά ζητήματα για την καταγραφή και τον έλεγχο των αυθαιρέτων σε όλη τη χώρα, ενώ παρουσίασε ως «δυναμική κίνηση» εκ μέρους της κυβέρνησης τη σχεδιαζόμενη κατεδάφιση άμεσα 3.200 αυθαιρέτων στην Αττική, για τα οποία πάντως υπάρχουν τελεσίδικα πρωτόκολλα εδώ και χρόνια, που απλά δεν έχουν εφαρμοστεί.
Η κυβέρνηση διαφημίζει την «αποφασιστικότητά» της να συγκρουστεί τάχα με τα «μεγάλα συμφέροντα» και την ίδια ώρα συνεχίζει κι ενισχύει την εγκληματική πολιτική των προκατόχων της στην εμπορευματοποίηση της γης, υποχρηματοδοτεί την πυροπροστασία και την Πυροσβεστική, δεν ιεραρχεί έργα υποδομής για την προστασία της ανθρώπινης ζωής γιατί δεν έχουν κέρδος για το κεφάλαιο κ.λπ.
Σε ό,τι αφορά τα μέτρα, όπως είπε ο Αλ. Τσίπρας, το «αμέσως επόμενο διάστημα» προχωρούν στην κατεδάφιση των 3.200 αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών στην Αττική που έχουν ήδη τελεσίδικα πρωτόκολλα κατεδάφισης, με ευθύνη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Πρόκειται για κτίσματα που βρίσκονται στη ζώνη του αιγιαλού, σε αναδασωτέες δασικές εκτάσεις σε εθνικούς δρυμούς και σε ρέματα της Αττικής. Το ίδιο θα συμβεί, είπε, και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Θυμίζουμε βέβαια ότι με νόμο των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ χιλιάδες αυθαίρετα έχουν μπει σε καθεστώς τακτοποίησης με το νόμο του 2017 και ανάμεσά τους είναι και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που έχουν αυθαίρετα κτίσματα.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι «για κάθε αυθαίρετο κτίσμα που εντοπίζεται σε φάση κατασκευής, θα προχωρά άμεσα η κατεδάφισή του» και ότι «διατίθενται άμεσα μηχανικοί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, με στόχο την ενίσχυσή τους σε ανθρώπινο δυναμικό για το διάστημα που απαιτείται, ώστε να πραγματοποιηθούν οι κατεδαφίσεις που έχουν προτεραιοποιηθεί».
Ανακοίνωσε ακόμα ότι ξεκινά «άμεσα» η καταγραφή και χαρτογράφηση των περιφράξεων σε παραλίες, ότι «ενισχύονται και επιταχύνονται οι διαδικασίες ελέγχου και κατεδαφίσεων για περιφράξεις σε απόσταση 500 μέτρων από τη ζώνη του αιγιαλού σε περιοχές εκτός σχεδίου δόμησης» και ότι η κυβέρνηση θα νομοθετήσει «παράλληλη διαδικασία κατεδαφίσεων από αυτήν που αναλαμβάνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, κατεδαφίσεων εξπρές, μαντρότοιχων στις παραλίες με άμεση εκτελεστή Κοινή Υπουργική Απόφαση».
Αλλα μέτρα
Στη συνέχεια ανέφερε πως:
-- Προχωρά άμεσα η αποστολή των στοιχείων αυθαιρέτων κτισμάτων του Δημοσίου, των ΟΤΑ και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην αρμόδια δομή του ΥΠΕΝ.
-- Από τις 15/10, σε συνεργασία με το ΤΕΕ, τίθεται σε πλήρη λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα των ηλεκτρονικών αδειών («e-Αδειες»), και όπως υποστήριξε, απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης, η υποβολή και η έκδοση οικοδομικών αδειών γίνεται πλέον ηλεκτρονικά.
-- Ανοίγει το Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης για την εγγραφή μηχανικών με τα αντίστοιχα δικαιώματα ελέγχου δόμησης, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των ελεγκτών δόμησης. Κάθε μηχανικός έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτημα, κάθε μηχανικός μπορεί να γίνει ελεγκτής δόμησης.
-- Εχει ολοκληρωθεί η ανάρτηση των δασικών χαρτών για το 47% της συνολικής επικράτειας της χώρας, που θυμίζουμε ότι αποτέλεσε εργαλείο νομιμοποίησης αυθαίρετων οικισμών που βαφτίστηκαν από την κυβέρνηση «οικιστικές πυκνώσεις», ενώ για το σύνολο της επικράτειας θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2019. Στην ίδια λογική, προχωρά η χάραξη της γραμμής αιγιαλού για όλη τη χώρα, έως το τέλος του έτους (σήμερα υπάρχει περίπου στο 15%). Μετά τις πιθανές ενστάσεις, θα προχωρήσει - είπε - η επικύρωση της γραμμής αιγιαλού για όλη τη χώρα έως το τέλος του 2019.
Υποσχέθηκε, τέλος, «νομοθετική πρωτοβουλία» και για την οριοθέτηση των ρεμάτων σε όλη τη χώρα, «ώστε να ολοκληρωθεί και το θεσμικό πλαίσιο για την αντιπλημμυρική προστασία».
Σε ένα τέτοιο περίγραμμα, και δραττόμενος της ευκαιρίας για συντήρηση της δικομματικής κοκορομαχίας πάνω στα αποκαΐδια της πολιτικής τους, ο Αλ. Τσίπρας δεν παρέλειψε να κατηγορήσει τις προηγούμενες κυβερνήσεις για «πολιτική δειλία», «σπέκουλα», «ρουσφετολογία», «ψηφοθηρικές συναλλαγές με την αυθαιρεσία», «συμβιβασμό με παθογένειες» και άλλα, ενώ πυρά εξαπέλυσε και κατά της σημερινής ηγεσίας της ΝΔ, που «αντί να δείξει έστω και μια μικρή δόση αυτοκριτικής, πόζαρε με χαιρέκακα χαμόγελα».
ΚΚΕ
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
Σε ανακοίνωση για τις εξαγγελίες Τσίπρα από το Λαύριο το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:
«Η επόμενη μέρα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στην Ανατολική Αττική, μοιάζει να είναι η προηγούμενη μιας νέας καταστροφής.
Ο κ. Τσίπρας, από το Λαύριο, όπου πριν από μερικούς μήνες διοργάνωνε το "αναπτυξιακό" συνέδριο της Ανατολικής Αττικής, πάλι δεν είπε κουβέντα για μέτρα αντιπυρικής, αντιπλημμυρικής προστασίας κι ενώ έχει προηγηθεί η καταστροφική πυρκαγιά, που άφησε πίσω της δεκάδες ανθρώπινες απώλειες, κατεστραμμένες περιουσίες και δασικές εκτάσεις.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεν μπορεί να εγγυηθεί την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος, γιατί μαζί με τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ είναι μέρος του προβλήματος. Γιατί συνειδητά συνέχισε την υποβάθμιση της δασοπροστασίας και πυρόσβεσης στο βωμό των πλεονασμάτων. Γιατί ενίσχυσε την εμπορευματοποίηση της γης στο βωμό των επενδύσεων του κεφαλαίου. Γιατί κι αυτή προχώρησε σε τακτοποίηση αυθαιρέτων, ενώ την ίδια στιγμή άφησε τον κόσμο απροστάτευτο.
Αποτελούν πρόκληση οι εξαγγελίες Τσίπρα όχι μόνο γιατί δεν ανέλαβε καμία δέσμευση αποκατάστασης της λαϊκής στέγης στις πυρόπληκτες περιοχές, αποζημίωσης των κατοίκων στο 100% των καταστροφών, αλλά και γιατί δεν δίνουν απάντηση στη γύμνια του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση ίδιων φαινομένων, αλλά και προβλημάτων από πλημμύρες, πιθανές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων, στήριξη των δομών Υγείας της περιοχής.
Στήνει επικοινωνιακά κόλπα με τις μάντρες αυθαιρέτων, τη στιγμή που προχωρά στην παραχώρηση των δασών, των ακτών, των αιγιαλών στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Μάλιστα, με το νέο νόμο για το δομημένο περιβάλλον προχωρά στην ιδιωτικοποίηση της αδειοδότησης και των ελέγχων των κτιρίων, εξαιρώντας, όμως, από αυτές τις διαδικασίες τα έργα που αφορούν τις στρατηγικές επενδύσεις.
Η αποστροφή του κ. Τσίπρα ότι τέτοιες καταστροφές είναι μπροστά μας, σε συνδυασμό με τις εξαγγελίες του, μόνο ανατριχίλα προκαλεί. Ο λαός μας δεν πρέπει να δείξει καμιά εμπιστοσύνη σε όλους αυτούς που τον ματώνουν καθημερινά. Να οργανώσει την πάλη του όχι μόνο για μέτρα ουσιαστικής αποκατάστασης των πληγέντων, αλλά και για μέτρα προστασίας της ζωής του».

ΟΙ ΕΜΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ BLOG

07 Αυγούστου, 2018

Ντοκουμέντο του «Ρ» Επιβεβαιώνει τις Εγκληματικές Ευθύνες Κυβέρνησης - ΕΕ

  • Τις πραγματικές αιτίες των πολύνεκρων καταστροφών από πλημμύρες και πυρκαγιές, όπως αυτές στη Μάνδρα και στην Ανατ. Αττική, αλλά και τις εγκληματικές ευθύνες της ΕΕ και των κυβερνήσεων στα κράτη - μέλη επιβεβαιώνει το έγγραφο οργανισμού που χρηματοδοτεί η Γενική Διεύθυνση Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Πολιτικής Προστασίας της ΕΕ.
  • Στο έγγραφο αναφέρεται κυνικά ότι το κριτήριο του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο είναι το μοναδικό στο σχεδιασμό έργων υποδομής για την αντιπλημμυρική προστασία και κατ' επέκταση για όλες τις υποδομές που αφορούν τις ανάγκες του λαού.


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΥΝΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ
Με κριτήρια «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο η αντιπλημμυρική προστασία του λαού
Ντοκουμέντο που επιβεβαιώνει τις εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης - ΕΕ φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα ο «Ριζοσπάστης». Αφορά τις μελέτες κόστους - οφέλους για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων
Ενα ντοκουμέντο που συμβάλλει στην αποκάλυψη των πραγματικών αιτιών για τις απώλειες περιουσιών και ανθρώπινων ζωών μετά από κάθε πυρκαγιά, βροχή ή σεισμό, αλλά και του μεγέθους των εγκληματικών ευθυνών των αστικών κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για αυτές τις καταστροφές, δημοσιεύει σήμερα ο «Ριζοσπάστης».
Το κείμενο που αποκαλύπτουμε έχει τίτλο «Οδηγός ανάλυσης Κόστους - Οφέλους» για τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Συγγραφέας του είναι το «Flood CBA», μία επίσημη «πλατφόρμα» που χρηματοδοτείται από την ΕΕ και μάλιστα από τη Γενική Διεύθυνση Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Πολιτικής Προστασίας της ΕΕ, προκειμένου να παράσχει στα κράτη «τεχνογνωσία» και εργαλεία στο σχεδιασμό της αντιπλημμυρικής προστασίας, ενσωματώνοντας και εξειδικεύοντας τις σχετικές Οδηγίες της ΕΕ.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2012 και μετά την ολοκλήρωση μιας πρώτης φάσης εργασιών και μελετών, τα συμπεράσματα των οποίων παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, ανανέωσε τη θητεία του, που διαρκεί μέχρι σήμερα. Αναπτύσσει μάλιστα δράση στα κράτη - μέλη, με συμμετοχή σε σεμινάρια που οργανώνουν Περιφέρειες σχετικά με την αντιπλημμυρική προστασία.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έγινε κατά παραγγελία της ΕΕ, η οποία αναφέρει μάλιστα πως έρχεται να καλύψει ένα κενό στις μελέτες κόστους - οφέλους για έργα που σχετίζονται με την πολιτική προστασία και τα έργα υποδομής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει «Δημιουργία Βάσης Δεδομένων για μελέτες κόστους - οφέλους στο σχεδιασμό έργων προστασίας από τις πλημμύρες» και υλοποιείται παράλληλα σε έξι κράτη - μέλη της ΕΕ.

Η λογική που αναπαράγει και προωθεί η ΕΕ μέσω και της συγκεκριμένης «πλατφόρμας» είναι αυτή του «κόστους - όφελους» για το κεφάλαιο, η οποία εντάσσεται στη «Στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης» και διατρέχει οριζόντια την πολιτική των κυβερνήσεων σε όλα τα κράτη - μέλη: Είτε μιλάμε για το σχεδιασμό του συστήματος Υγείας, είτε αναφερόμαστε στην πρόληψη των επαγγελματικών ασθενειών και των εργατικών «ατυχημάτων», είτε στον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό και γενικότερα σε υποδομές που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, όπως θα δούμε παρακάτω.
Οι βασικές κατευθύνσεις
Στο πρόγραμμα αναφέρεται επί λέξει (οι υπογραμμίσεις δικές μας):
«Οι Οδηγίες αυτές (σ.σ. εννοεί τις κατευθύνσεις του προγράμματος) προορίζονται να αποτελέσουν έναν ανεξάρτητο οδηγό για το πώς πρέπει να γίνεται η αξιολόγηση των οφελών στη διαχείριση κινδύνων πλημμυρών (FRM). Συνδυαζόμενα τα οφέλη με τα κόστη των διαφόρων σχεδίων διαχείρισης κινδύνων, ο χρήστης (σ.σ. το κράτος) μπορεί να συγκρίνει το κόστος με το όφελος, να αξιολογήσει μία επένδυση και να οδηγηθεί σε μία απόφαση.
Η σύγκριση αυτή θα επιτρέπει στους χρήστες να αναγνωρίσουν εκείνα τα προγράμματα και σχέδια διαχείρισης κινδύνων τα οποία μεγιστοποιούν το οικονομικό όφελος για τη χώρα τους και επομένως αντιπροσωπεύουν την "πλέον συμφέρουσα λύση" με το να είναι οικονομικά αποτελεσματικά.
ΜΑΝΔΡΑ 2017: 24 νεκροί
ΜΑΝΔΡΑ 2017: 24 νεκροί
(...) Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε το ότι η ανάλυση κόστους - οφέλους των μέτρων μείωσης κινδύνου πλημμυρών αφορά το μέλλον. Και είναι ευρέως γνωστό ότι η πρόβλεψη για το μέλλον είναι δύσκολη, ακόμη και με την εξελιγμένη επιστημονική ανάλυση.
Ο λόγος που ενδιαφερόμαστε για το μέλλον είναι ότι οποιαδήποτε ανάλυση κόστους - οφέλους επιδιώκει να εκτιμήσει την πιθανή μελλοντική κατεύθυνση των ζημιών πλημμυρών, και να χρησιμοποιηθεί αυτό ως βάση για να προβλέπει το κατά πόσο αξίζει να μειωθούν ή να αποτραπούν εκείνες οι ζημιές ή αυτές.
(...) Το μόνο κριτήριο είναι η οικονομική αποδοτικότητα. Πρέπει επίσης να έχουμε υπόψη ότι η ανάλυση κόστους - οφέλους χρησιμοποιεί την οικονομική αποδοτικότητα ως το μόνο κριτήριο για την καθοδήγηση της λήψης αποφάσεων. Η οικονομική αποδοτικότητα μετράται ως το ισοζύγιο εκροών - εισροών, και μόνο όταν αυτή είναι στο μέγιστο απαντάται οικονομική απόδοση».
Ο κυνισμός της ΕΕ και των κυβερνήσεων του κεφαλαίου ξεπερνάει κάθε όριο, καθώς ομολογούν χωρίς περιστροφές ότι οι λαϊκές ανάγκες, όπως αυτή της προστασίας από τις πλημμύρες, μπαίνουν στο ζύγι του κόστους - οφέλους για το κεφάλαιο. Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει ότι, με συγκεκριμένα κριτήρια, το κράτος εξετάζει κάθε φορά αν το συμφέρει οικονομικά να σώσει περιουσίες και ζωές (και ποιες) από το να διαχειριστεί το κόστος των συνεπειών από μια πιθανή καταστροφή.
ΜΑΤΙ 2018: 91 (έως τώρα) νεκροί
ΜΑΤΙ 2018: 91 (έως τώρα) νεκροί
Αυτό πλήρωσαν οι νεκροί και οι πλημμυροπαθείς της Μάνδρας, και επειδή αυτή η λογική διαπερνά κάθε «κύτταρο» της αντιλαϊκής τους πολιτικής, αυτό πλήρωσαν και οι νεκροί από την πυρκαγιά στην Ανατ. Αττική.
Διαπιστώσεις που προκαλούν ρίγος
Ορισμένα μάλιστα αποσπάσματα του κειμένου προκαλούν ρίγος με την ωμότητα και τον κυνισμό τους. Αντιγράφουμε από την εισαγωγή:
1. «Είναι οικονομικά αποδοτικότερο να προστατευθούν από την πλημμύρα εκείνοι με τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεία (δηλ. εύπορες οικογένειες ή πολύτιμα εργοστάσια) από το να προστατευθούν εκείνοι που είναι φτωχοί και με πενιχρά περιουσιακά στοιχεία».
Οταν λένε «είναι οικονομικά αποδοτικότερο», εννοούν ότι στοιχίζει πιο φτηνά στο αστικό κράτος και στις διάφορες ασφαλιστικές εταιρείες να αποζημιώσουν τα φτωχόσπιτα από τις βίλες και τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Αρα, προτιμούν να κάνουν έργα για να προστατεύουν τις «εύπορες» οικιστικές περιοχές ή μεγάλες επιχειρήσεις, και να αφήσουν στο έλεος των καιρικών φαινόμενων και των καταστροφών τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές, όπου κατοικούν κατά κανόνα εργαζόμενοι και φτωχά λαϊκά στρώματα. Κι αυτό γιατί, όπως έγραφε ο «Ριζοσπάστης» από την πρώτη μέρα, μετά την ανακοίνωση των μέτρων δήθεν «ανακούφισης» των πληγέντων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση: «Το κόστος για τις αποζημιώσεις είναι κατά πολύ μικρότερο από το κόστος για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε αυτές τις περιοχές».
2. «Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αποφάσεις που δεν φαίνονται "δίκαιες", αλλά η δικαιοσύνη δεν είναι μέρος της ανάλυσης κόστους - οφέλους».
Είναι σαφές ότι, πέρα από το τι εννοούν ως «δικαιοσύνη» η ΕΕ και τα αστικά κράτη, το ζήτημα είναι ότι ομολογούν ξεκάθαρα πως η λογική του κόστους - οφέλους δεν χωρά το ζήτημα της προστασίας της ζωής και της περιουσίας των φτωχών εργατικών - λαϊκών οικογενειών.
3. «Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτήν την πιθανή επίδραση "αδικίας"με δύο τρόπους: Χρησιμοποιώντας σταθμίσεις μέσα στην Ανάλυση Κόστους - Οφέλους για να αυξηθούν τα φαινομενικά οφέλη για την προστασία των οικονομικά ασθενέστερων. Κατά συνέπεια η Ανάλυση Κόστους - Οφέλους αλλοιώνεται υπέρ ορισμένων εκβάσεων, όπως καθορίζονται πολιτικά. Επίσης, δεδομένου ότι οι περισσότερες αμυντικές δαπάνες πλημμυρών ανεβάζουν τη γενική φορολογία, θα μπορούσε να υποστηριχτεί ότι η κοινή γνώμη πρέπει να αποφασίζει πώς ξοδεύονται τα δημόσια χρήματα».
Τι ομολογούν εδώ; Οτι πρέπει να βρουν τρόπους και άθλια επιχειρήματα να πείσουν τους λαούς ότι αυτή η «αδικία», δηλαδή το ότι τους αφήνουν απροστάτευτους από τη φωτιά, τη βροχή και το σεισμό, μπορεί να είναι και για το ...καλό τους. Και ισχυρίζονται πως πρέπει οι αστικές κυβερνήσεις να λένε στο λαό ότι εάν γίνουν τέτοια έργα θα αυξηθεί η φορολογία τους! Τέτοια αθλιότητα, τέτοια απανθρωπιά. Κι ας αφήσουν τώρα όλοι οι υπερασπιστές των αξιών της ΕΕ τα κροκοδείλια δάκρυα πάνω από τα πτώματα και τα συντρίμμια. Γιατί είναι οι ίδιοι - και αυτοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ - που υπηρετούν αυτές τις «αρχές».
Οι πραγματικές ευθύνες
Ολα τα παραπάνω έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η πραγματική αιτία των καταστροφών, ακόμα και των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές, δεν είναι ούτε τα «ακραία καιρικά φαινόμενα», ούτε η «κλιματική αλλαγή», ούτε η «ανικανότητα» όσων κλήθηκαν να διαχειριστούν την κατάσταση, ακόμα κι αν υπάρχουν τέτοιες πλευρές.
Η πηγή του κακού και οι εγκληματικές ευθύνες βρίσκονται στις ιεραρχήσεις του αστικού κράτους με κριτήριο τη λογική «κόστος - όφελος» για το κεφάλαιο, η οποία οδηγεί στην ανυπαρξία έργων αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής και αντισεισμικής προστασίας σε περιοχές όπου δεν συμφέρει οικονομικά να γίνουν, όπως προκύπτει και από τα κείμενα της ΕΕ.
Οι εκατοντάδες χιλιάδες των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων που ζουν στο Λεκανοπέδιο και στις παρυφές του, καθώς και σε πολλές περιοχές σε όλη τη χώρα, είναι εκτεθειμένοι σε τεράστιους κινδύνους. Εκεί άλλωστε εντοπίζονται και οι διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, όπως και της σημερινής ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που προσπαθούν πάντα μπροστά στα αποτελέσματα του εγκλήματος να ξεγλιστρήσουν.
Η άκρη του κουβαριού που μπερδεύουν οι αστικές κυβερνήσεις, όμως, υπάρχει: Είναι το γεγονός ότι τα μέτρα προστασίας δεν υπάρχουν, πόροι δεν διατίθενται για την επάνδρωση μηχανισμών και για τη δημιουργία υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς οι προτεραιότητες του αστικού κράτους είναι άλλες και όχι οι πραγματικές ανάγκες του λαού.
Θυμίζουμε ότι με αφορμή τις μεγάλες καταστροφές στη Μάνδρα το 2017, ο «Ριζοσπάστης» είχε αποκαλύψει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες, ελάχιστους μήνες πριν, δεν εντόπιζαν κανέναν κίνδυνο πλημμύρας και άρα δεν ιεραρχούνταν ως πρώτη προτεραιότητα η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων! Και μάλιστα αυτό το κατέγραφαν σε πολυσέλιδα κείμενα που εξηγούσαν αναλυτικά το γιατί. Η εξήγηση είναι απλή εάν διαβάσει κανείς όσα παραθέσαμε παραπάνω...