Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Κυριακή, 21 Αυγούστου 2016

Το αρχαιότερο «tablet», δυστυχώς Δεν κλαίει όπως οι ...εικόνες,,,

Οι επιστήμονες ρίχνουν φως στα μυστικά του Μηχανισμού (φωτό ΑP)Οι επιστήμονες ρίχνουν φως στα μυστικά του Μηχανισμού (φωτό ΑP)
Τη μέχρι τώρα συνολική ανάλυση των επιγραφών που βρίσκονται στο εσωτερικό του Μηχανισμού των Αντικυθήρων παρουσίασε χθες, Πέμπτη, η ομάδα μελέτης αυτού του αινιγματικού για την επιστημονική κοινότητα αντικειμένου. Τα ευρήματα της μελέτης είναι το αποτέλεσμα διεθνούς ερευνητικής προσπάθειας κατά τα τελευταία περίπου 10 χρόνια.
Όπως συμφώνησαν όλοι οι ομιλητές της εκδήλωσης, πρόκειται για τον αρχαιότερο υπολογιστή, ο οποίος παρείχε στον κάτοχό του τη δυνατότητα να βλέπει με ακρίβεια τις εκλείψεις της σελήνης και του ήλιου καθώς και την κίνηση των ουράνιων σωμάτων.
Στη μία πλευρά της συσκευής υπήρχε μία λαβή που  κινούσε το σύστημα (φωτό ΑΡ)Στη μία πλευρά της συσκευής υπήρχε μία λαβή που κινούσε το σύστημα (φωτό ΑΡ)

Υπολογιστής αστρονομικών φαινομένων

Την «εξιστόρηση» των γεγονότων ξεκίνησε με την ομιλία του ο Γιάννης Μπιτσάκης, φυσικός και ιστορικός των Επιστημών και της Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κι ένα από τα βασικά μέλη της ερευνητικής ομάδας, εξηγώντας πώς ακριβώς δούλευε ο Μηχανισμός.
Συγκεκριμένα, στη μία πλευρά της συσκευής υπήρχε μία λαβή η οποία κινούσε όλο το σύστημα. Γυρίζοντας τη λαβή άρχιζαν να περιστρέφονται οι δείκτες που υπήρχαν στο εμπρόσθιο και στο οπίσθιο μέρος του Μηχανισμού. Επιλέγοντας μία ημερομηνία αποκαλύπτονται τα αστρονομικά φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω από τη Γη. Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, αν μπει κανείς στην ιστοσελίδα της NASA, όπου αναφέρονται όλες τις εκλείψεις του παρελθόντος και αυτές που είναι να γίνουν στο μέλλον, αναγράφεται ότι «αυτό που κάνουμε εμείς εδώ με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές είναι και αυτό που έκανε ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων πριν από περίπου 2.000 χρόνια».
Ο Γιάννης Μπιτσάκης, φυσικός και ιστορικός των Επιστημών και της Τεχνολογίας του ΕΚΠΑΟ Γιάννης Μπιτσάκης, φυσικός και ιστορικός των Επιστημών και της Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ
Όπως ανέφερε ο Γ. Μπιτσάκης, ο Μηχανισμός αναγνωρίστηκε ως αστρονομικό μηχανικό όργανο από την πρώτη στιγμή που ανακαλύφθηκε το 1902 από τον Σπυρίδωνα Στάη, ο οποίος την εποχή εκείνη εκτελούσε καθήκοντα υπουργού Παιδείας. Ο Στάης πρόσεξε ότι σε ένα από τα ευρήματα υπήρχε ένα οδοντωτός τροχός και ήταν διακριτές οι λέξεις «ΑΦΡΟΔΙΤΗ» και «ΗΛΙΟΥ».
Έως το 1972 είχαν αναγνωστεί με επιτυχία περίπου 923 γράμματα και αριθμοί, ενώ πρόσφατα ο αριθμός αυτός ανήλθε στους 3.400 χαρακτήρες που υπήρχαν πάνω στα συνολικά 82 θραύσματα του Μηχανισμού. Η ερευνητική ομάδα έχει καταφέρει να αναγνωρίσει ολόκληρες προτάσεις οι οποίες βοηθούν στην κατανόηση των λειτουργικών του αντικειμένου και αποτελούν κάτι σαν «εγχειρίδιο» χρήσης του Μηχανισμού.

Το αρχαιότερο «tablet»

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο φιλόλογος - παλαιογράφος Αγαμέμνων Τσελίκας, ο οποίος είχε αναλάβει το έργο της ανάγνωσης των κειμένων. Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, το έργο του ήταν ιδιαίτερα δύσκολο καθώς τα γράμματα στην πραγματική τους διάσταση είχαν μέγεθος μικρότερο των 2 χιλιοστών, ενώ υπήρχαν και ανωμαλίες στην επιφάνεια του χαλκού, με αποτέλεσμα ο αξονικός τομογράφος, το ειδικό μηχάνημα που χρησιμοποιήθηκε για τη φωτογράφηση των θραυσμάτων, να μην είναι σε θέση να «δει» μονομιάς ολόκληρη την επιφάνεια.
Ο Ξενοφών Μουσσάς, καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, υποστήριξε ότι στην ουσία πρόκειται για το αρχαιότερο «tablet».
Εξήγησε ότι «οι σημερινοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα έχουν τις ρίζες τους στα γρανάζια του Μηχανισμού», όπως αποδεικνύεται με τις επιγραφές που υπάρχουν πάνω στις πτυχές του αντικειμένου. «Το πιο σημαντικό είναι ότι βλέπουμε να υπάρχουν οι νόμοι της φυσικής ήδη μέσα στο Μηχανισμό, τόσο στις επιγραφές όσο και στους αριθμούς 76, 19, 223 και αποδεικνύουν, όχι μόνο αυτοί αλλά και όλη η δομή του Μηχανισμού, ότι εντέλει είναι και η υπογραφή αυτού που τον έφτιαξε. Μας λέει καθαρά είμαι ένας πυθαγόρειος», είπε ο Ξ.  Μουσσάς χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της ομιλίας του.
Ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του ΕΚΠΑ, Ξενοφών Μουσσάς (φωτό ΑΡ)Ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του ΕΚΠΑ, Ξενοφών Μουσσάς (φωτό ΑΡ)

Το σημαντικότερο ναυάγιο «όλων των εποχών»

Στο Μηχανισμό επίσης εμπεριέχεται και ένα αστρολογικό ημερολόγιο, οι δείκτες του οποίου φαίνεται πως περιστρέφονται γύρω από το ζωδιακό κύκλο, αποκαλύπτοντας τις κινήσεις τόσο της Σελήνης όσο και των πλανητών. Όπως αποκαλύπτεται επίσης, οι κινήσεις των πλανητών είναι άμεσα συνδεδεμένες με συγκεκριμένους τόπους παρατήρησης, κάτι που δείχνει ότι ο δημιουργός του Μηχανισμού των Αντικυθήρων είχε προβλέψει το μηχάνημα αυτό να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες από μία τοποθεσίες, αφού πάνω του έχουν ανακαλυφθεί χαραγμένες οι λέξεις Δωδώνη και Αλεξάνδρεια. Επίσης συνδέονται με αθλητικά γεγονότα που πραγματοποιούνταν ανά τετραετία, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες και τα Ίσθμια.
Όλοι οι ομιλητές, που παρέθεσαν τις απόψεις τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, συμφώνησαν ότι το ναυάγιο όπου ανακαλύφθηκε ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων αποτελεί το σημαντικότερο ναυάγιο όλων των εποχών. Επιθυμία όλων είναι να γίνουν περαιτέρω ανασκαφές, με την ελπίδα να ανακαλυφθούν περισσότερα θραύσματα αυτού του αινιγματικού, αλλά ταυτόχρονα συναρπαστικού μηχανισμού ώστε η επιστημονική κοινότητα να καταφέρει εντέλει να λύσει όλους τους γρίφους που κρύβονται στα γρανάζια του Μηχανισμού των Αντικυθήρων.
Αντιγραφή από: 
902 Με τίτλο:

Αποκαλύπτονται τα «μυστικά» του Μηχανισμού των Αντικυθήρων

1 / 2

Τῷ καιρῷ ἐκείνω: που έκλαιγαν οι εικόνες,,,

ΠΛΟΥΤΟΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΙ & ΕΚΚΛΗΣΙΑ 

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ

Τα μπάνια τού λαού φεύγουν. Η φοροεπιδρομή κι οι κατασχέσεις έρχονται!
Κι επειδή τίποτα δεν είναι αποκλειστικότητα τής δικής μας εποχής, ακούστε τί έκανε γι’ αυτά και γι’ άλλα πολλά ο Αυτοκράτορας Λέων Γ’ ο Ίσαυρος, που διοίκησε το Βυζάντιο απ’ το 717μ.Χ. έως το 741μ.Χ.!
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία τότε, το 717 μ.Χ., βρισκόταν σε μεγάλη παρακμή!
Και σα να μην έφτανε η παρακμή, είχαμε τούς Άραβες να πολιορκούν απ’ τα νότια και τούς Βούλγαρους απ’ τα βόρεια!
Κρίση δεινή επικρατούσε! Δηλαδή, φτώχεια καταραμένη για τούς πολλούς, κακή ώρα όπως και σήμερα.
Όμως τότε, ο κόσμος είχε στήριγμα μεγάλο και τρανό! Στήριγμα πού τό ‘χουμε και σήμερα, αλλά που τα χρόνια εκείνα ήταν πιό τρανό από ποτέ!
Τῷ καιρῷ ἐκείνω – που λέτε – είχε ο κόσμος, όλες τις εικόνες να συμπάσχουν μαζί του! Και δάκρυζαν η μιά μετά την άλλη! Μιλάμε για θείο πόνο ψυχής, όχι αστεία!…

Τί; Λίγο τό ‘χετε να βάζει π.χ. η Παναγιά την εικόνα της να κλαίει;!
Εδώ βάζει τις off shore της και κλαίνε για τα παιδιά με καρκίνο και για τα προσφυγόπουλα, η Μαριάννα η Βαρδινογιαννούσα, μαζί με τον Όσιο Σάκη τον Χοροπηδηχτό και όλο το αρχιερεταριό! η Παναγιά η αυθεντική δεν θα κλαίει που στο κάτω-κάτω δεν καταδίκασε τη ζωή κανενός παιδιού στον βωμό κανενός είδους κέρδους ή πλούτου;!
Και δώσ’ του φιλιά μετά κάμψεων πού τα ‘λέγαν προσκυνήματα… και σήμερα έτσι τα λένε!…
Και δώσ’ του και τα τάματα!… και σήμερα δίνονται απ’ τούς πιστούς κι ακόμη τα δέχονται οι ναοί κι οι μονές!…
Βέβαια, παρεμβάλλεται πλέον καταλυτικά κι η επιστήμη ως κραταιότερη από τότε, η οποία χαλάει ολίγον τί τον δρόμο προς την θρησκευτική σκοτοδίνη.
Φυσικά, η εν καπιταλισμώ τελούσα επιστήμη, έχει κι αυτή με τη σειρά της “διαλέξει” τον δρόμο τής εξυπηρέτησης των ολίγων, οι οποίοι δεν διστάζουν να μάς σκοταδίζουν επιστημονικότατα όταν συμφέρει τα υπερκέρδη τους…
Αυτό θα πει να άγονται οι κοινωνίες απ’ τη Σκύλα και να φέρονται απ’ τη Χάρυβδη, επειδή τα πληθυσμοί που τις αποτελούν δεν ωριμάζουν να γίνουν λαός, αλλά αυτό είναι θέμα για άλλη κουβέντα.
BACK TO ΙΣΑΥΡΟΣ
Για να αντιμετωπίσει λοιπόν ο Λέων Γ’ ο Ίσαυρος τη σύψη και την αποδιοργάνωση όλης τής κρατικής μηχανής, τού στρατού και των ακριτικών περιοχών τού Βυζαντίου:
  • Χώρισε την Αυτοκρατορία σε διοικητικές περιφέρειες (“Θέματα” τα ‘λέγαν) και για Διοικητές τους, όρισε έμπιστούς του Στρατηγούς.
  • Μοίρασε τη γη στούς Ακρίτες, ώστε να την καλλιεργούν και να την προστατεύουν.
Για να αντιμετωπίσει δε τις κοινωνικές ανισότητες και τις αδικίες των νόμων:
  • Δημοσίευσε την “Εκλογή”, που ήταν γραμμένη σε απλή για εκείνη την εποχή γλώσσα και που γι’ αυτό, οι νόμοι και οι διατάξεις της ήταν πλέον κατανοητά απ’ όλους!
Βάσει τής “Εκλογής”:
  1. Όλοι οι πολίτες ήταν ίσοι απέναντι στο νόμο και δεν διακρίνονταν πλέον απ’ αυτόν σε πλούσιους και φτωχούς.
    Μ’ άλλα λόγια αποδυναμωνόταν η φεουδαρχία!
  2. Η τήρηση των νόμων, ανετέθη στούς “Δικαστές”, τούς οποίους ο νόμος έχριζε ως “Υπηρέτες τής Δικαιοσύνης”! Και μάλιστα, ο νόμος ανακήρυττε το έργο τους ως το “σημαντικότερο επί τής γης”.
    Πήγαινε δηλαδή περίπατο κι η πρωτοκαθεδρία των παπάδων σε… “σημαντικότητα”!
  • Βάση τού “Γεωργικού Νόμου”, ο οποίος αποτελούσε μέρος τής Εκλογής, οι μικροί αγρότες δεν μπορούσαν πλέον να χάνουν τα χωράφια τους απ’ τούς εύπορους μεγαλοκτηματίες.
    Δηλαδή τέρμα οι κατασχέσεις, πράγμα που σήμαινε περεταίρω αποδυνάμωση των φεουδαρχών!
  • Επεβλήθη κοινός φόρος σε όλους και μάλιστα φορολογούνταν πλέον εκτός απ’ τούς πλουσίους που – όπως και σήμερα – φοροδιέφευγαν ΚΑΙ η Εκκλησιαστική Περιουσία, δηλαδή τα κτήματα των Εκκλησιών και των Μοναστηριών.
    Κατά συνέπεια έτριξαν συθέμελα τα οικονομικά συμφέροντα Πατριαρχείου, Αρχιεπισκοπών και Μητροπόλεων!
  • Απαγορεύτηκε σε κληρικούς και μοναχούς να διδάσκουν στα σχολεία.
    Κατ’ ουσίαν, απαγόρευσε στη θρησκευτική εξουσία, τον επηρεασμό των θρησκευτικών συνειδήσεων των νέων μέσω τής παιδείας!
  • Έπειτα από διαπιστωμένες κατ’ εξακολούθηση αγυρτίες κληρικών και μοναχών απ’ άκρη σ’ άκρη στη Βυζαντινή επικράτεια, όπου τίθονταν εικόνες να… κλαίν’ και να θαυματουργούν για να αποκομίζει οικονομικώς το τότε κραταιό παπαδαριό τ’ άντερά του, αποθαρρύνθηκε η λατρεία των εικόνων, ανεβάζοντάς τες ψηλότερα μέσ’ τους ναούς ώστε να μην τις φτάνουν οι πιστοί!!!
    Εδώ ήταν που ο Ίσαυρος πήρε και τα σώβρακα των παπάδων!… όσοι φοράγανε…
Έτσι βέβαια ξεκίνησε η εικονομαχία που κράτησε 120 ολόκληρα χρόνια και στην οποία τελικά, νίκησε το παπαδαριό, το οποίο νικά παντού και πάντα ως πιό κραταιό, αφού εκ τού ρόλου και τής θέσης του απευθύνεται στις μεταφυσικές, υπερφυσικές και γενικότερα στις ανησυχίες εκείνες του ανθρώπου, πού ‘ναι φύσει αδύνατον να αποδειχτούν ή να καταρριφθούν είτε επιστημονικά, είτε με την απλή κοινή και μεθοδική λογική…
Εμ, πήγες κι εσύ ρε Ίσαυρε να τα βάλεις ΚΑΙ με τούς πλουτοκράτες ΚΑΙ με τούς παπάδες μαζί γιατί το ‘βλεπες ότι αυτοί, είναι κώλος με βρακί!
Ο δε γυιός τού Λέοντα Γ’, ο Κωνσταντίνος Ε’, που διαδέχθηκε τον πατέρα του στην εξουσία απ’ το 741μ.Χ. έως το 775μ.Χ., τά ‘βαλε ακόμη πιό χοντρά με τους πάμπλουτους και το παπαδαριό!
Αυτός, εκτός απ’ την φορολόγηση των πλουσίων που μέχρι τότε δεν φορολογούταν (Ω ΝΑΙ!…), θέλησε ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΕΥΣΕΙ την Εκκλησιαστική με την Μοναστηριακή περιουσία μαζί, καθώς επιχείρησε ΚΑΙ να απαγορεύσει εντελώς τη λατρεία των εικόνων(!) το οποίο και τού ‘βγαλε το παρατσούκλι «ο Κοπρώνυμος»…
Γιατί;
Διότι, μέσ’ την κακία τους οι παπάδες που θά ‘χαν την πλουτοκρατία κάτω απ’ τα πόδια τους, διέδωσαν απ’ άκρη σ’ άκρη στην Αυτοκρατορία ότι ο Κωνσταντίνος ο Ε’ τά ‘κανε, τάχα μου, μέσ’ την κολυμβήθρα την ώρα που τον βαφτίζανε…
Ταυτόχρονα με την παπαδοβεντέτα πού ‘χε ήδη ανοίξει ο προχώ Ισαυροπατέρας του, ο Κωνσταντίνος Ε’, τα πήρε ακόμη πιο χοντρά στο κρανίο και θέσπισε κι άλλη σειρά νόμων βάσει των οποίων:
Απελευθερώθηκε η γυναικεία περιβολή(!) διότι μέχρι τότε είχε κάτι από… εσάνς μπούρκας…
  • Κατέστησε ισότιμες τις γυναίκες με τούς άντρες απέναντι στο νόμο(!) – ούτε φεμινιστής τού 20ου αιώνα νά ‘τανε,
  • Έδωσε κληρονομικά δικαιώματα ΚΑΙ στις γυναίκες που μέχρι τότε δεν είχαν(!) – κάτι που αποτελούσε άμεση απόρροια τής ισοτιμίας των γυναικών απέναντι στον νόμο,
  • Κατέστησε Αυτοκρατορική (κρατική) χορηγία στις άπορες χήρες (κάτι σαν σύνταξη χηρείας) και δικαίωμα παραχώρησης σε αυτές οικείας, εφ’ όσον δεν είχαν δική τους(!) – επρόκειτω κατ’ ουσίαν για την πρώτη παγκοσμίως πράξη θέσπισης κοινωνικής μέριμνας από κρατική μηχανή!!! και τέλος
  • Οι γυναίκες, ως ισότιμες πλέον που ήταν με τούς άντρες, μπορούσαν να θέσουν ΚΑΙ οι ίδιες θέματα, προβληματισμούς, ερωτήματα και αξιώσεις στον Αυτοκράτορα, μιάς και μέχρι τότε, μονάχα οι άντρες είχαν αυτό το δικαίωμα!!!
Κι όλ’ αυτά τον 8ομ.Χ. αιώνα!!!
 Σήμερα, 1.250 χρόνια μετά, εξακολουθούν οι ιερείς να έχουν δικαίωμα να διδάσκουν στα κρατικά σχολεία, εξακολουθούμε να μιλάμε για την ανάγκη φορολόγησης της Εκκλησιαστικής περιουσίας, για τον διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους και φυσικά, εξακολουθούν να γεμίζουν με τάματα και προσκυνητάδες οι ναοί με τα μοναστήρια…
Πού ‘στε μωρέ Ίσαυροι να δείτε εμάς, τούς απογόνους σας!…


Cogito ergo sum: !!!

Cogito ergo sum: Σαββατιάτικα (120) - των αυγουστιάτικων γιορτών: Σαββατιάτικα (120)