Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

14 Ιανουαρίου, 2017

τα Έργα κ οι Μέρες των Κομμουνιστών Πελετίδη στο Δήμο της Πάτρας


 «Συζητάμε σήμερα τον Προϋπολογισμό του Δήμου για το 2017. 
Ήδη στο Δημοτικό Συμβούλιο έχουμε συζητήσει και αποφασίσει τα βασικά στοιχεία που τον απαρτίζουν, δηλαδή Ανταποδοτικά τέλη, τέλη κοινοχρήστων χώρων και Τεχνικό Πρόγραμμα. 

Προηγήθηκε των αποφάσεων αυτών, μια πλούσια συζήτηση, εν όψει του προϋπολογισμού, στα διαμερίσματα και τοπικά συμβούλια, που στο επίκεντρό της είχε τα ζητήματα αυτά. 
Συμμετείχαν φορείς των εργαζομένων, ΕΒΕ, συνταξιούχοι, σύλλογοι πολυτέκνων, τριτέκνων, συνδικαλιστικοί φορείς. 

Τα κύρια ζητήματα που ανέδειξε η συζήτηση αυτή, ήταν η ανάγκη του Πατραϊκού λαού για περισσότερα έργα στις γειτονιές, στην οδοποιία, στις πλατείες, στο πράσινο, στη καθαριότητα, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα την προσπάθεια που γίνεται από την Δημοτική Αρχή , η οποία αποτυπώνεται στο σύνολο του Δήμου με τις παρεμβάσεις, διεκδικήσεις και δράσεις. 

Όμως όπως γνωρίζετε η ανταποδοτικότητα (επιπλέον Δημοτικοί φόροι, τέλη) αγκαλιάζει τους περισσότερους τομείς του Δήμου. 
Στο Δήμο μας, μόνο το 38% της χρηματοδότησης προέρχεται από κρατική χρηματοδότηση ενώ το υπόλοιπο 62% αποτελείται από ‘’ίδια έσοδα’’ του Δήμου. (τέλη, εισφορές, πρόστιμα) δηλαδή από τον Πατραϊκό Λαό, που στενάζει από τις αντιλαϊκές πολιτικές.

 Ουσιαστικά δηλαδή τα έργα που διεκδικούν και ζητούν οι δημότες μας υπoχρηματοδοτούνται, ενώ οι ανάγκες σε αντιπλημμυρικά έργα, σε αντισεισμική θωράκιση, σε ύδρευση και αποχέτευση δεν χρηματοδοτούνται ούτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε από το ΕΣΠΑ. 
Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών της πόλης, αλλά και της χώρας, αποτυπώνεται σε ορισμένα στοιχειά από τις υπηρεσίες του Δήμου μας.
1560 οικογένειες μόνο στο Δήμο λαμβάνουν τρόφιμα από την Τράπεζα Τροφίμων. 
Στα λαϊκά φροντιστήρια αλληλεγγύης συμμετέχουν πάνω από 400 παιδιά. 
Το προνοιακό επίδομα το λαμβάνουν 4.200 άτομα. 
Στο μειωμένο τιμολόγιο της ΔΕΥΑΠ έχουν ενταχθεί 3.000 οικογένειες, ενώ 2060 οικογένειες έχουν ενταχθεί στις μειώσεις και απαλλαγές των δημοτικών τελών που κάναμε, καλύπτοντας κόστος 350.000€ το χρόνο. 
Τα παραπάνω στοιχεία αναδεικνύουν την κατάσταση που βιώνει η λαϊκή οικογένεια. 

Πρόσφατα ψηφίστηκε στην Βουλή ο κρατικός Προϋπολογισμός. Είναι ένας προϋπολογισμός εργαλείο αφαίμαξης του λαού προς όφελος του Κεφαλαίου.
 Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: 
4 δις € είναι τα δημοσιονομικά μέτρα που θα ληφθούν σε αύξηση φορολογίας, σε μειώσεις στην κοινωνική ασφάλιση, σε μειώσεις μισθών και συντάξεων, σε αυξήσεις ασφαλιστικών εισφορών. 
20, 3 % είναι η αύξηση της φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και εμμέσων φόρων, 
ενώ νέα μείωση 7% προβλέπεται για μεγαλοεπιχειρήσεις στο σύνολο των φορολογικών εσόδων . 
Τα φορολογικά έσοδα που προβλέπονται να προέλθουν από επιχειρηματικούς ομίλους είναι πιο κάτω από το 6% του συνόλου των φορολογικών εσόδων και το υπόλοιπο 95% θα το πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα. 
Είναι διαδοχικά τα αντιλαϊκά πακέτα από συγκυβέρνηση- Ευρωζώνη – ΔΝΤ στην μέγγενη του χρέους και των ματωμένων πλεονασμάτων. 

Μονιμοποιείται και επεκτείνεται η άθλια κατάσταση στην υγεία, με την μείωση της χρηματοδότησης στον ΕΟΠΠΥ και το ΠΕΔΥ, ενώ παγιώνονται οι χαμηλότατες δαπάνες στην Παιδεία συνεχίζοντας τις τεράστιες έλλειψης σε σχολεία, ΤΕΙ , ΑΕΙ. 

Το μάρμαρο καλείται να το πληρώσει ξανά ο λαός, οι εργαζόμενοι μας με την μείωση του μισθού τους, με την αύξηση των ασφαλιστικών τους εισφορών, με την αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολόγησης, με το νέο πακέτο επίσης ενάντια στα εργασιακά και συνδικαλιστικά τους δικαιώματα. 

Από την άλλη, η κρατική χρηματοδότηση της τοπικής διοίκησης κατέρχεται με άλματα. 

 Για το 2017 προϋπολογίζονται μόλις 3.018 εκ € για το σύνολο της τοπικής διοίκησης. Μειωμένος όχι μόνο κατά 207 εκ € όπως αποτυπώνεται για τους 325 Δήμους, αφού προστίθενται εδώ ακόμα -15 εκ € μιας και οι Δήμοι αναλαμβάνουν για το 2017-2018 και το κόστος των σχολικών καθαριστριών, που μέχρι τώρα ήταν στην ευθύνη χρηματοδότησης του Υπουργείου Παιδείας. 
Αν δε, αφαιρεθεί από το ποσό των 3.018 εκ € η μισθοδοσία εργαζομένων σε Δήμους και Περιφέρειες και τα προνοιακά επιδόματα που επιβαρύνουν τους ΚΑΠ ( 1840+734) απομένουν σκάρτα 444 εκ € για το σύνολο των λειτουργιών σε 325 Δήμους και 13 Περιφέρειες. 
Το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης για το Δήμο Πατρέων το 2017 ανέρχεται σε 22,5 εκατομμύρια, τα οποία είναι φανερό ότι δεν καλύπτουν βασικές ανάγκες του Δήμου, όπως αυτές αποτυπώνονται στον κύκλο εργασιών που ανήλθε τα προηγούμενα χρόνια σε 81 εκατομμύρια ευρώ . 
Το σύνολο των πόρων που δεν αποδόθηκαν στους Δήμους και Περιφέρειες την τελευταία τριετία (2015-2017) αγγίζουν τα 6 δισ. ευρώ. 
Για το Δήμο Πατρέων και την Περιφέρεια θα αναλογούσαν 177 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία κατευθύνθηκαν στις μεγάλες επιχειρήσεις και στους «δανειστές» και όχι προς όφελος των λαϊκών αναγκών. 
Επίσης, 1/1/2017 με τη σύσταση του «Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης» έρχεται να προστεθεί νέο χαράτσι στις ασφαλιστικές εισφορές για το Δήμο και τους εργαζόμενους. 
Για το Δήμο η επιβάρυνση αυτή είναι 1,5 εκ ευρώ. 
Αναφέρουμε επίσης ότι από συμβάσεις δανείων που είχαν πάρει προηγούμενες δημοτικές αρχές πληρώνουμε 2 εκ ευρώ δόσεις το χρόνο γιατί μέχρι σήμερα πληρώνονταν μόνο οι τόκοι. 
Ακόμα για ΕΝΦΙΑ, φορολογία εισοδήματος και ΦΠΑ την τελευταία τριετία ο Δήμος έχει πληρώσει 850.000€ . 

Είδαμε την συνεχιζόμενη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης ανά έτος από το 2013. Ας δούμε τώρα την ραγδαία αύξηση των λεγόμενων ιδίων εσόδων ( που αφορούν τέλη , φόρους, ανταπόδοση κλπ) 
Από τα στοιχεία του ενοποιημένου προϋπολογισμού της τοπικής διοίκησης προκύπτει ότι για το 2017 τα έσοδα από ιδίους πόρους υπολογίζονται να φτάσουν στα 2.317 εκ € ενώ για το 2016 προβλέπονταν 2.041 εκ € και ξεπέρασαν τα 2.274 εκ€ από τη φοροληστεία του λαού για την τοπική διοίκηση. Αυτήν την πραγματικότητα υπηρέτησαν και υπηρετούν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. 

Μέσα σ’ αυτό το εχθρικό πολιτικοοικονομικό τοπίο για την τοπική διοίκηση , συντάσσεται ο προϋπολογισμός του Δήμου μας για το 2017. 
Ο πραγματικός φιλολαϊκός προϋπολογισμός προϋποθέτει έναν άλλον δρόμο ανάπτυξης για τον οποίο αγωνιζόμαστε και που τις ανάγκες μας δεν τις μετατρέπει σε εμπόρευμα. 
Στον αντίποδα αυτών των πολιτικών που εφαρμόζονται, δουλεύουμε με γνώμονα την εξυπηρέτηση των οξυμένων λαϊκών αναγκών, εξαντλούμε όποια περιθώρια υπάρχουν και ανοίγουμε δρόμους για να πάρει ανάσα η λαϊκή οικογένεια. Κάνουμε πράξη την προεκλογική μας δέσμευση να είμαστε λαϊκή αντιπολίτευση ενάντια στην ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική του κεφαλαίου-ΕΕ και των αστικών κομμάτων που την υπηρετούν. 

Η Δημοτική Αρχή βρέθηκε σταθερά στο πλευρό των εργαζόμενων του Δήμου μας, στήριξε την πάλη για τα δίκαια αιτήματα τους.
Στηρίξαμε τις κινητοποιήσεις των σχολικών καθαριστριών για μόνιμη και σταθερή εργασία, 
τον αγώνα των εργαζομένων στα λεγόμενα «κοινωφελή προγράμματα» και στις ΜΚΟ που υλοποιούν προγράμματα αντιμετώπισης της φτώχειας, για μόνιμη σταθερή δουλειά και πλήρη εργασιακά δικαιώματα. 
Πήραμε μέτρα προστασίας της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων. Στηρίξαμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους ενάντια στην κατάργηση των βαρέων και ανθυγιεινών. 
Καλύψαμε, χωρίς κρατική χρηματοδότηση από «ίδια έσοδα» το 10% της μείωσης των αποδοχών που επέφερε η κυβερνητική μείωση στις σχολικές καθαρίστριες αμειβόμενες ανά αίθουσα με συνολικό κόστος 72.000€ ετησίως. Αυξήσαμε το μειωμένο ωράριο των σχολικών καθαριστριών ΙΔΑΧ σε πλήρες ωράριο, με ποσό διαφοράς +186.843,72€ το χρόνο από πόρους του Δήμου, διότι η κυβέρνηση δεν χρηματοδοτεί τη διαφορά της μισθοδοσίας για το πλήρες ωράριο εργασίας τους. 

Πραγματοποιήσαμε την μεγάλη πορεία Πάτρα-Αθήνα κατά της ανεργίας που μαστίζει το Δήμο και την χώρα μας με κεντρικό σύνθημα « ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ - ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ». 
Αυτή η πορεία «στοίχισε» μόλις 8.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του Δήμου, γιατί στηρίχτηκε πολύπλευρα από εκατοντάδες φορείς σε όλη την Ελλάδα. Οργανώσαμε την πρόσφατη κινητοποίηση με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που δεν ψηφίστηκε από της παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας, 
στην οποία συμμετείχαν δεκάδες φορείς της πόλης μας και αφορούσε το σύνολο της αντιλαϊκής επιδρομής όπως υλοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και με την ουσιαστική στήριξη και των υπόλοιπων αστικών κομμάτων και που αποτυπώνεται στον ήδη ψηφισθέντα κρατικό προϋπολογισμό.

 Στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. υπογράψαμε σύμβαση με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών εφαρμόζοντας την συλλογική σύμβαση εργασίας των, το κόστος της οποίας ανέρχεται στις 65.000€ επιπλέον ετησίως, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή. Είναι η πρώτη απόφαση αμοιβής με Σ.Σ.Ε. (Συλλογική Σύμβαση Εργασίας) μεταξύ όλων των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της χώρας.
 Προχωρήσαμε σε παράταση των οκτάμηνων συμβάσεων ΙΔΟΧ στις ανταποδοτικές υπηρεσίες μέχρι 31/12/2016 καθώς και μέχρι 31/12/2017 σε σύνολο εξήντα τεσσάρων (64) εργαζόμενων. 
Διεκδικούμε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και την βελτίωση των παροχών στους δημότες μας. Διεκδικούμε μονιμοποίηση όλων των εργαζόμενων 
με συμβάσεις ΙΔΟΧ μέσω προγραμμάτων , ανταποδοτικών υπηρεσιών, με ελαστικές σχέσεις εργασίας όπως είναι οι σχολικές καθαρίστριες, οι εργαζόμενοι στο Βοήθεια Στο Σπίτι και στην κοινωνική φροντίδα, με χρηματοδότηση όλων των υπηρεσιών και λειτουργιών του Δήμου από τον κρατικό Προϋπολογισμό. 
Τα παιδιά μας και οι ανάγκες τους δεν είναι κόστος 
Δημιουργήσαμε νέα βρεφικά και νηπιακά τμήματα (ΚΟΔΗΠ- ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ) αυξάνοντας κατά 300 περίπου τις θέσεις εγγραφής παιδιών στους ΔΠΣ και ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ, απαλλάσσοντας ταυτόχρονα από τροφεία το 80% των λαϊκών οικογενειών σε αυτά. 
Δημιουργήσαμε νέες δράσεις που περιλαμβάνουν και σίτιση, όπως: Παιδικές κατασκηνώσεις στην Πλαζ της Αγυιάς που φιλοξενήσαμε και φέτος περίπου 800 παιδιά. 
Δημιουργήσαμε νέα δράση – χορήγηση τροφίμων για «δεκατιανό» σε μαθητές που φτάσαμε στον αριθμό των 1500. 

Αθλητισμός και Πολιτισμός 
Αποδώσαμε το Παμπελοποννησιακό Στάδιο στο λαό, στην νεολαία , συλλόγους και αθλητές του ερασιτεχνικού αθλητισμού, βάζοντας τέλος στην εκμετάλλευση του από τους επιχειρηματίες, διευκολύνοντας την πρόσβαση του Πατραϊκού λαού σε υποδομές αθλητισμού ενάντια στην λογική της εμπορευματοποίησης, χωρίς το αρμόδιο Υπουργείο Αθλητισμού να μας έχει επιχορηγήσει ούτε με ένα ευρώ. 
Ελαχιστοποιήσαμε τις συνδρομές των αθλητών στα σωματεία που χρησιμοποιούν δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις. Οι πρωτοβουλίες μας στον Πολιτισμό και στους 3 οργανισμούς ( Πολιτιστικό, Καρναβαλικό , ΔΗΠΕΘΕ) έχουν στο επίκεντρό τους την ανάγκη των πλατιών λαϊκών στρωμάτων για ποιοτικές πολιτιστικές και προσιτές οικονομικά δράσεις. 
Η παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ «Η ζωή του Γαλιλαίου» παρακολουθήθηκε από 8.500 θεατές με πολιτιστική προσφορά σε συμπολίτες μας που βιώνουν βάναυσα τις συνέπειες της σημερινής πολιτικής, με χαμηλό εισιτήριο και ελεύθερη είσοδο σε απόρους και ανέργους. Θεσμοθετήσαμε το « Άρμα Θέσπιδος» που ανέβασε παραστάσεις σε πολλές γειτονιές του Δήμου και της Περιφέρειας, ενώ παρακολουθήθηκε από 12.000 θεατές με συμβολικό εισιτήριο. 
Κάναμε προσπάθεια να απλωθούν οι εκδηλώσεις σε όλες τις γειτονιές με νέες δράσεις όπως ο κινητός κινηματογράφος. Συνεχίζουμε και φέτος με ποιοτική δουλειά στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ με το νέο έργο οι « ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΙ» καθώς και στο «Άρμα Θέσπιδος» με στόχο να περιοδεύσει σε κάθε γειτονιά. 
Διευκολύνουμε τη δράση πολιτιστικών συλλόγων και φορέων με παραχώρηση χώρων, σημάτων, υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού. 
Πραγματοποιήθηκαν δεκάδες εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο, ενώ υπήρχε έκπτωση για ανέργους – νέους σε όλες τις εκδηλώσεις ΔΗΠΕΘΕ και Πολιτιστικού Οργανισμού. 

Στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων
 Εκπονήσαμε συνολικό σχέδιο διαχείρισης των απορριμμάτων , με κριτήριο να μην επιβαρυνθούν ακόμα περισσότερο τα λαϊκά στρώματα. 
Ακυρώσαμε οριστικά τον προηγούμενο σχεδιασμό για την κατασκευή του εργοστασίου επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων με ΣΔΙΤ, που θα επιβάρυνε το λαό με εκατοντάδες εκατομμύρια τα επόμενα 20 χρόνια Αποκαταστήσαμε την λειτουργία της Ξερόλακκας με όλους τους όρους προστασίας της υγείας των κατοίκων και την πλήρη κάλυψη όλων των απορριμμάτων. 
Απαιτούμε από την Κυβέρνηση τη χρηματοδότηση όλων των αναγκαίων έργων για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων και της περιοχής. Παίρνουμε όλα τα αναγκαία μέτρα για να αποτρέψουμε να γίνει η πόλη μας σκουπιδότοπος. 
Στο Τεχνικό επίσης Πρόγραμμα Προσπαθούμε μαζί με τους εργαζόμενους των υπηρεσιών του Δήμου μας, να αποδώσουμε έργα προς όφελος των λαϊκών αναγκών όπως η κατασκευή του Νοτίου Πάρκου , η Πλαζ, τα δέκα χιλιόμετρα ορεινής οδοποιίας από Ζάστοβα μέχρι το καταφύγιο στο Παναχαϊκό. Χαιρόμαστε για τις σαράντα σύγχρονες, νέες και πιο ασφαλείς παιδικές χαρές που κατασκευάσαμε, για τις ασφαλτοστρώσεις μεγάλης κλίμακας που συμβασιοποιήσαμε με έργα 2 εκ € , ενώ υπολείπονται έργα προς ολοκλήρωση δημοπρασίας 900.000€ , καθώς επίσης υπάρχουν έργα ασφαλτοστρώσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στα διαμερίσματα. 
Επίσης εντάξαμε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων Σχολικά Συγκροτήματα και προωθούμε την κατασκευή του δρόμου Ξερόλακκα – Μυκηναϊκός Οικισμός, την σήμανση Κορίνθου, Κανακάρη- Ναυαρίνου, το τοιχίο αντιστήριξης στην Ξερόλακκα. 
Αναλυτικά συζητήσαμε το Τεχνικό Πρόγραμμα στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο και τις κατευθύνσεις που θέτουμε, το οποίο ανέρχεται σε 30,17 εκ €, έργα τα οποία θέλουμε να τα στρέψουμε προς την ικανοποίηση λαϊκών αναγκών και όχι της κερδοφορίας του κεφαλαίου και της επιχειρηματικότητας που προβάλει το ΕΣΠΑ, γι’ αυτό και οι συγκεκριμένες προτάσεις μας που καταθέσαμε στα πλαίσια της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης. 

Η Παραλιακή Ζώνη ανήκει στο λαό είναι η ανάσα του Η Λιμενική Ζώνη, όπως και το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο, αποτελεί ζωτικής σημασίας χώρο για την απρόσκοπτη επαφή με το υγρό στοιχείο του λαού και της νεολαίας. 
Θεωρούμε ξεχωριστή επιτυχία του λαού μας το αποτέλεσμα των διεκδικήσεων και κινητοποιήσεων του, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, για οριστική παραχώρηση στο Δήμο των χερσαίων χώρων της Λιμενικής Ζώνης (πλην τμημάτων που μέσω της de facto δημιουργίας του Νοτίου Πάρκου έχει δρομολογηθεί), ενώ συνεχίζουμε την συνολική διεκδίκηση για απόδοση ολόκληρης της λιμενικής Ζώνης από τον Μείλιχο ως το Διακονιάρη με ταυτόχρονη κρατική χρηματοδότηση για την ανάπλασή του. 

Στον τομέα της Ύδρευσης Πορευόμαστε με την λογική πως, το νερό είναι κοινωνικό αγαθό , πρέπει να παρέχεται άφθονο, φθηνό και καθαρό γιατί αποτελεί ζωτική ανάγκη για τον άνθρωπο. 
Κανένα λαϊκό σπίτι δεν πρέπει να μένει χωρίς νερό! Καταργήσαμε στην πράξη τις διακοπές νερού , ως μέτρο πίεσης και εκβιασμού προχωρώντας σε διακανονισμούς οφειλών. 
Παράλληλα διευρύναμε την κοινωνική βάση της τιμολόγησης του νερού με κατηγορίες που εντάσσονται σε μειωμένο τιμολόγιο όπως μακροχρόνιοι άνεργοι, ΑΜΕΑ εγγεγραμμένοι στην Τράπεζα Τροφίμων, τρίτεκνοι- πολύτεκνοι, καλύπτοντας κόστος πάνω από 1,5ΕΚ € σε 3000 οικογένειες. 
Βάλαμε εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση του φράγματος ΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ , που θα επιβάρυνε τα λαϊκά στρώματα και διεκδικούμε μαζί με τους Δήμους Δυτικής Αχαΐας και Ερυμάνθου την άμεση υλοποίηση των αναγκαίων τεχνικών έργων εξασφάλισης φθηνού , καθαρού νερού, χωρίς ΣΔΙΤ από αρμόδιο κρατικό φορέα 
Διεκδικούμε, μαζί με το λαό τις ήδη ψηφισμένες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου:
Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον Προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των Δημοτικών Υπηρεσιών σε απορρίμματα, πράσινο , αθλητικές υποδομές, πολιτισμό. 
Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους για την ανάπτυξη- λειτουργία στην Τοπική Διοίκηση, γιατί αυτό σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού. 
Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία.  Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά Δημόσιο Δωρεάν Συστήματος στους βασικούς Κοινωνικούς Τομείς της υγείας- Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος. 
Προσλήψεις με μόνιμη σταθερή δουλειά και πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους. Μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και των εργαζομένων στα προγράμματα. 
Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες- πυρκαγιές-σεισμούς- άλλες καταστροφές- από καιρικά φαινόμενα- ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα. 
Παλεύουμε για να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά τους Δήμους και τις Περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και φοροεισπρακτικού μηχανισμού. 
Για την αξιοποίηση του φράγματος Πείρου-Παραπείρου για τις ανάγκες της πόλης, ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ξέρουμε πως τις διεκδικήσεις αυτές, μπορούμε να τις κάνουμε πράξη μαζί με το λαό μας. Γιατί είναι ο λαϊκός παράγοντας, η δύναμη που πρέπει να παρέμβει αποφασιστικά για να αποτρέψει το σύνολο των αντιλαϊκών πολιτικών που μετατρέπουν σε συντρίμμια τα λαϊκά δικαιώματα, τις ανάγκες του λαού και της νεολαίας του σε εμπόρευμα , τον μόχθο και την ζωή τους σε λάφυρο της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων».

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από το δημοτικό Συμβούλιο Πάτρας, 
Τα παραπάνω, καταψήφισαν όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις («Νέα Πόλη», «ΡΑΠ - Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη» και «Τώρα για την Πάτρα») 
με εξαίρεση το λευκό της παράταξης «Δημοτική Κίνηση ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΝ».

13 Ιανουαρίου, 2017

να Γιατί μιλάμε για κοινωνικοποιημένο κρατικό Ενιαίο φορέα Μεταφορών

Ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης, είναι από το μεσημέρι στη θαλάσσια περιοχή του Παγασητικού κόλπου, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μυρτιδιώτισσα» που είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Αγ. Κωνσταντίνου, για Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο.

Κάνε κλικ επάνω στο κείμενο Παρακάτω, 
να δεις όλη την θέση του ΚΚΕ: 
http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=8/2/2013&id=14426&pageNo=6

,,,μια φωνή απ’ το βάθος, ξηλωμένη στην ούγια,,,

Απολογία του ασκητή.
Καθένας "όπως ξέρει και μπορεί"...
ΣΙΕΣΤΑ
Σας λέω ψέματα εδώ και χρόνια. 

-Έχω δουλειά, δεν μπορώ. -Πρέπει να πάω κάπου, δεν θα είμαι στο σπίτι. -Η μάνα μου σήκωσε πίεση, δεν την αφήνω. - Έχω στραμπουλίξει το πόδι μου, δεν οδηγώ. -Παίρνω αντιβίωση, δεν πίνω. –Κάνω δίαιτα, δεν τρώω. -Μια φίλη χωρίζει, δεν…
Μια ετοιμόρροπη παράγκα μονταρισμένη με ψέματα για να στεγάσω τα «δεν» μου. Πρόσωπο δε βλέπεις, μια φωνή μόνο ακούς, απ’ το βάθος, ξηλωμένη στην ούγια, βραχνή απ’ την τόση κακοποίηση, να εκτοξεύει πυρ ομαδόν, σαχλές, κοινότοπες δικαιολογίες, πότε ο τόνος πένθιμος, πότε επενδεδυμένος ασφυχτικά το ζορισμένο γέλιο μου.
Δε θέλω να πηγαίνω πουθενά πια. Δε θέλω να βγαίνω έξω, μ’ ενοχλεί η πολυκοσμία και οι φωνές και τα σκουντήματα και τα γέλια, πόσα γέλια, πού βρέθηκε τόση χαρά και δεν πήρα μυρουδιά; 
Μ’ αρέσει να μένω στο σπίτι μου, αγκαλιά μ’ ένα φλύαρο, κατακόκκινο κουβάρι και δυο ακούραστα κριτικές, μαύρες βελόνες, να πλέκω σε αιχμηρά ζακάρ τις γωνίες που έγδαραν το πέρασμα μου και σε αφράτες, μαλακές πλεξούδες τα στρώματα που το σώμα κυλίστηκε, για να συναντήσει έρωτες και απώλειες και στα κρόσσια να σαλεύουν κάτι καινούργια ονειράκια , αφημένα στις τρέλες των ανέμων, που ας φυσάνε όπου να ‘ναι.
Ενδιάμεσα μ’ αρέσει να κοιμάμαι έναν ύπνο σα θάνατο κι άλλοτε να βολτάρω με άγρυπνα, ιαματικά βήματα το μακρύ διάδρομο της αρμονικής προσγείωσης μου. 

Μ’ αρέσει που περνούν μέρες, που ξεχνάω να φάω κι άλλες που με το ζόρι κουβαλάω το κανιβαλικά χορτασμένο στομάχι μου. Έτσι μ’ αρέσει.
Κι όταν κάποιες φορές αναγκάζομαι και σέρνομαι και ζω όλη τη διαδικασία -μπανιάρομαι, ντύνομαι, βάφομαι- ,ακόμα και την ώρα που οδηγώ, με κατατρώει το άγχος να κατασκευάσω το πιο πρωτότυπο και πιστευτό «δεν», που, έστω και την τελευταία στιγμή, θα με σώσει και θα με επιστρέψει το γρηγορότερο στο λαβύρινθό μου, σ’ αυτόν τον γρίφο μου, που εντατικά εντρυφώ κι ηδονικά καθυστερώ να λύσω.Με συνθλίβετε. Και το χειρότερο, με την επιμονή σας να με πείσετε κάθε φορά , να σας ακολουθήσω, μ’ εξωθείτε να ψεύδομαι, κάτι που βαθύτατα σιχαίνομαι.Λοιπόν, τέρμα τα ψέματα. Δε γουστάρω το έξω.

-Μα η ζωή είναι έξω!
-Το ξέρω, παιδί μου! Από εκεί έρχομαι!

.....................................

Πριν μερικά χρόνια ήρθε στα χέρια μου μια θαυμάσια μουσική του, που χρειαζόταν στίχο για κάποιον δίσκο.
Έγραψα με την καρδιά μου, προτιμήθηκε όμως, από την παραγωγή, η προσπάθεια άλλου συναδέλφου.
Ώσπου ξαναβρεθήκαμε τον περσινό χειμώνα.
Ξεκινήσαμε τραγούδι - τραγούδι, μας βγήκε ένας δίσκος.
Το πρώτο απ' αυτά θα το ακούσουμε σε λίγες μέρες.
Εδώ μια γεύση απ' το πρώτο σινγκλ, που έχει τίτλο "Θα πετάξω".
Κι ένα μότο που σκάει μέσα απ' αυτό και μας αφορά όλους, ιδού στο παρακάτω teaser:
"Δε θέλω να φοβάμαι..."


γιατί τους έπιασε -μετά από 42 χρόνια- ο "πόνος" για την Κύπρο;; δες:


για τα νέα μέτρα, το κυπριακό και την διαπίστωση του Γιακουμάτου: 

12 Ιανουαρίου, 2017

φωτοντοκουμέντα για την "νέα Αυριανή" της Πάτρας "Πελοπόννησος"

Η ΄΄Νέα Αυριανή΄΄ της Πάτρας (τη λένε και ΄΄Πελοπόννησος΄΄) αγωνιωδώς αναζητεί ευκαιρία τις τελευταίες ημέρες, να αποδώσει ευθύνες στη δημοτική Αρχή για ανύπαρκτα προβλήματα με αφορμή την κακοκαιρία.

Αφού δεν της δόθηκε η ευκαιρία να σπεκουλάρει με το ορεινό δίκτυο του Δήμου , το οποίο κρατήθηκε ανοικτό παρά τις έντονες χιονοπτώσεις, ΄΄ανακάλυψε΄΄ πως κάποια σχολεία έκλεισαν επειδή ο Δήμος δεν φρόντισε να προμηθευτούν με πετρέλαιο, με αποτέλεσμα να τουρτουρίζουν από το κρύο οι μαθητές.
Αυτή η ανυπόστατη ΄΄πληροφορία΄΄ διαψεύστηκε αμέσως από τη δημοτική Αρχή, αλλά σήμερα, οι λεβέντες της ΄΄Π΄΄ επανήλθαν δριμύτεροι.
 Δημοσιεύουν λίστα με σχολεία που τάχα έκλεισαν, λόγω έλλειψης θέρμανσης. Όμως, την απάντηση στον κιτρινισμό, δίνουν με έγγραφες δηλώσεις τους οι διευθυντές των σχολείων που αναφέρονται στη ψευτολίστα, αποδοκιμάζοντας τα δημοσιεύματα.

Μόνο που αυτές τις έγγραφες δηλώσεις διάψευσης, η ΄΄Π΄΄ τις έκανε γαργάρα...

«Novartis»:Νοικοκύρη μου Θες ακόμη ελεύθερη αγορά ;


Η συνταγή «Novartis»




από ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣ • 12/1/2017

Η υπόθεση «Novartis», στην Ελλάδα, φαίνεται πως είναι ακόμα στην αρχή. Μετά και τη νέα προκαταρκτική έρευνα, για διερεύνηση οικονομικών εγκλημάτων από στελέχη της φαρμακευτικής εταιρείας, έχει ανοίξει η δημόσια συζήτηση. 

Η περιγραφή μοιάζει γνωστή: Μίζες, επίσημα και ανεπίσημα «κυκλώματα» που εξυπηρετούνται, και πιθανή εμπλοκή πολιτικών προσώπων.

Η απαραίτητη έρευνα, με τους τρόπους που προβλέπεται, θα οδηγήσει σε πραγματικά δεδομένα. 
Με βάση αυτά να αποδοθούν οι ευθύνες που αναλογούν χωρίς εκπτώσεις και συγκαλύψεις , να έρθουν στο φως της δημοσιότητας τα στοιχεία, να «μπούνε στη φυλακή τα λαμόγια». 
Ναι, σε όλα αυτά. 

Ένα, λοιπόν, το (απαραίτητο) κρατούμενο.

Από εκεί και πέρα υπάρχει η γνωστή πραγματικότητα, για την οποία δεν χρειάζεται προκαταρκτική έρευνα για να αποδειχθεί. 
Τα στοιχεία μιλούν μόνα τους:
«Με δεδομένο ότι η συνταγογράφηση φαρμάκων θα φτάσει παγκοσμίως το 1,5 τρισ. δολάρια στην επόμενη πενταετία, αντιλαμβάνεται κανείς ότι όλες οι εταιρείες του χώρου θέλουν ένα μεγάλο κομμάτι από αυτήν την πίτα (…)
ο όμιλος Novartis διαθέτει εταιρείες σε πολλά σημεία του κόσμου, στις οποίες εργάζονται συνολικά 118.700 εργαζόμενοι (στοιχεία 2015)(…)
Αν δει κανείς αναλυτικά την πορεία της Novartis από τη στιγμή της ίδρυσης της έως σήμερα, θα διαπιστώσει ότι βασίστηκε σε μια ιδιαίτερα επιθετική πολιτική εξαγορών άλλων εταιρειών και μέσα σε 20 χρόνια κατάφερε να φτάσει στην κορυφή της φαρμακευτικής αγοράς». («Τα γενόσημα σκάνδαλα της Novartis ανά την υφήλιο» – Εφημερίδα των Συντακτών 6/1/2017 – Δημήτρης Τερζής).

Τα στοιχεία δείχνουν πως η πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία, με βάσεις στη Βασιλεία της Ελβετίας και τη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ αποτελεί ένα ολόκληρο «κράτος» στην παγκόσμια αγορά και ιδιαίτερα στην αγορά του φαρμάκου.

Ας σταθούμε λίγο σε αυτό: Η «αγορά του φαρμάκου».

Τα φάρμακα, ένα ακόμα εμπόρευμα στον καπιταλισμό, είναι πεδίο ανταγωνισμού με τεράστια ποσά και συμφέροντα, που συγκρούονται, σε όλο τον κόσμο.

Το φάρμακο, το μέσο με το οποίο μπορούν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να προληφθούν ασθένειες, είναι ένα πανάκριβο αντικείμενο για χοντρές μπίζνες. 

Κάπως έτσι φαίνεται «φυσιολογικό» (;) να ακούει κανείς καταγγελίες για προώθηση των προϊόντων φαρμακευτικών εταιρειών, από δίκτυο γιατρών και στελέχη του χώρου της Υγείας, ακόμα και πολιτικών προσώπων που μπορεί να καλύπτουν και να ενισχύουν το εκάστοτε «κύκλωμα».

Ας το πάμε λίγο ανάποδα. Γιατί στους περισσότερους τα «μεγάλα σκάνδαλα» φαίνονται «φυσιολογικά»; Ίσως γιατί εκτιμάται πως όταν διακινούνται εκατομμύρια κι εκατομμύρια, τότε θεωρείται «επόμενο» κάποιοι να «τρώνε». 
Είναι «επόμενο» με βάση το …αόρατο χέρι της «αγοράς» που έχει ως υπέρτατο «νόμο» το κέρδος. 

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μέσα στο χώρο της Υγείας, για να παρατηρήσει το «μεγάλο φαγοπότι» των φαρμακευτικών εταιρειών. Το επίσημο, το «νόμιμο» «μεγάλο φαγοπότι», όχι το εκείνο που εξετάζεται κάθε φορά, όταν «σκάει» ένα σκάνδαλο. 

Ας αποδοθούν ευθύνες λοιπόν, ας φτάσει «το μαχαίρι στο κόκκαλο…». 
Θα είμαστε από τους πρώτους που θα πούμε συγχαρητήρια, εάν και όταν αυτό γίνει. 
Τα παραδείγματα του παρελθόντος, σε ανάλογες περιπτώσεις, δεν έχουν δείξει κάτι τέτοιο, αλλά ας πούμε ότι αυτή τη φορά θα είναι αλλιώς. 

 Να λάβουμε βέβαια υπόψη πως συνήθως δεν φτάνει «το μαχαίρι κόκκαλο» όχι από κάποια γενική κακή διάθεση ή ανικανότητα. 

Δεν φτάνει, συνήθως, διότι υπάρχει -διεθνώς – η σύνδεση των πολυεθνικών με το πολιτικό κατεστημένο. 

Υπάρχει, όμως, κι εκείνο δεν θίγεται, διότι αποτελεί συστατικό μέρος του συστήματος που ζούμε, δηλαδή το «νόμιμο» πάρτι στο χώρος της Υγείας. 
Αυτό που εγκρίνεται ως κανονικό και (κάθε φορά) επιδιώκεται να «ρυθμιστεί».

Έλα, όμως, που δεν «ρυθμίζεται», αλλά γιγαντώνονται οι «Νοvartis». 
Συνήθως, μάλιστα, όταν υπάρχει κάποιο δυσάρεστο αποτέλεσμα για τις «Νovartis» 
αυτό δεν το φέρει η απόδοση ευθυνών, αλλά ο «ανταγωνισμός», 
δηλαδή το «ξεκαθάρισμα λογαριασμών» μεταξύ των «Novartis». 

Έτσι, τα φάρμακα, το μέσο με το οποίο μπορούν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να προληφθούν ασθένειες, μένουν στα χέρια των «Novartis». 

Έτσι, χάνονται ανθρώπινες ζωές, 
διότι τα φάρμακα – ως ένα ακόμα εμπόρευμα της «ελεύθερης αγοράς» – 
έχουν τιμή και κέρδος.

Έτσι, η συνταγή «Novartis» μένει αλώβητη, μια συνταγή «νόμιμη» που δεν εκτελείται στα φαρμακεία από τους ασθενείς,
 αλλά στα «άσπρα» και «μαύρα» ταμεία των πολυεθνικών.
Με Λίγα Λόγια: 

τέκνον μου: είδες τον Παπά ;;



Θα μπορούσε να έχει γίνει… αστροναύτης... Παπάς σε χωριουδάκι, αποφάσισε και προτίμησε την επισκοπική μίτρα και την πατερίτσα (ποιμαντορική ράβδος) από την αστροναυτική κάσκα. 
Έγινε, λοιπόν, ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής. Για την περίπτωση που σας ενδιαφέρει είναι ο εκατοστός δέκατος έβδομος (117ος) από τον απόστολο Παύλο. Τώρα πως το μετράνε, είναι απορίας άξιο.

Ο μητροπολίτης, κύριος Νικόλαος Χατζηνικολάου, είναι σπουδαγμένος άνθρωπος, με εντυπωσιακό βιογραφικό. 
Σπούδασε Φυσική στο ΑΠΘ, Αστροφυσική στο Harvard και Μηχανολογία στο MIT. Απόκτησε μεταπτυχιακά και διδακτορικά σε Ιατρική, Μαθηματικά και Αστρονομία. Διετέλεσε μέχρι και επιστημονικός συνεργάτης της NASA.

Θα μπορούσε να έχει γίνει… αστροναύτης. Ένας φυσικός, ένας γιατρός, ένας μηχανικός έστω.

Παραδόξως, η αιτιοκρατία της Φυσικής και των άλλων επιστημών, οι γνώσεις βιολογίας που απόκτησε, η Θεωρία της Εξέλιξης – που δεν μπορεί, κάτι θα πήρε το αυτί του, δεν στάθηκαν ικανές να καλύψουν τις επιστημονικές και φιλοσοφικές ανησυχίες του.

Δεν κατάφερε να παρασυρθεί από την ανίερη στάση πλήθους άλλων επιστημόνων, υβριστών, που χρειάστηκε να παίξουν το κεφάλι τους – πολλοί το έχασαν (εντελώς… δικαιολογημένα), στην προσπάθειά τους να στηρίξουν την επιστήμη, ενάντια σε ιερά και όσια. Ίσως δεν έτυχε να σταθεί κάτω από κάποια μηλιά – ενδεχομένως λόγω της βιβλικής απέχθειας προς το συγκεκριμένο φρούτο, ώστε ο πίπτων επί της κεφαλής του καρπός (ανάλογο γεγονός εικάζεται για τον Νεύτωνα), να τον αφυπνίσει επιστημονικά και να τον παρασύρει θεολογικά. Άλλωστε, η σχέση του με τα μήλα έχει πληρωθεί με το δάγκωμα της Εύας, όπως αυτό απεικονίζεται στους υπολογιστές της Apple, που καλό είναι να τους αποφεύγουμε.

Αντιθέτως, οδηγήθηκε στη θεολογία και προϊόντος του χρόνου, αναρωτήθηκε «αν ήθελε να γίνει ένας πανεπιστήμων, ένας οικογενειάρχης με πολλά σπίτια…» (βλέπετε είναι απολύτως συνηθισμένο οι οικογενειάρχες να έχουν πολλά σπίτια, σ’ αυτή τη χώρα) ή «ένας παπάς σε χωριουδάκι».

Παπάς σε χωριουδάκι, αποφάσισε και προτίμησε την επισκοπική μίτρα και την πατερίτσα (ποιμαντορική ράβδος) από την αστροναυτική κάσκα. 
Έγινε, λοιπόν, ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής. Για την περίπτωση που σας ενδιαφέρει είναι ο εκατοστός δέκατος έβδομος (117ος) από τον απόστολο Παύλο. Τώρα πως το μετράνε, είναι απορίας άξιο.

Ως μητροπολίτης, έχει επιδείξει τον αυτονόητο ζήλο για τα εκκλησιαστικά και οξυμένα κοινωνικά ζητήματα και άλλα τινά φιλοσοφικά ερωτήματα, που απασχολούν το ταλαίπωρο ποίμνιο.

Με τη βοήθεια του αμόλυντου επιστημονικού του υποβάθρου και της σχέσης που ανέπτυξε με τον μοναχό και άγιο Παΐσιο και τον τάφο του αγίου Νεκταρίου – όπου συχνά περνά μια ολόκληρη μέρα, στηλίτευσε διάφορα φαινόμενα και δημοσιοποίησε τον προβληματισμό του, ειδικά σε φλέγοντα ζητήματα του θυματοποιημένου από την καπιταλιστική κρίση εκκλησιάσματος.

Από την αθανασία[1] και πώς να την αποκτήσουμε, την πολιτική κηδεία[2], την καύση των νεκρών[3], που δεν είναι ατομικό δικαίωμα των πεθαμένων, αφού πια, είναι τέτοιοι και δεν δύνανται να το στηρίξουν, τα υγιή νεκροταφεία[4] που στερούνται μικροβίων, αφού δεν τα… βλέπουμε, την «υλιστική» και «κατευθυνόμενη» παιδεία[5].

Σχετικά με τη δωρεά οργάνων[6], ανορθώνει το επιστημονικό ανάστημά του και με παρρησία υποστηρίζει πως πρόκειται για ζήτημα που πρέπει να εκφράζεται και όχι να εικάζεται. 
Θέτει έτσι προ των ευθυνών του, τον ευρισκόμενο σε κώμα ασθενή και απαιτεί να συνέλθει, να εκφράσει την θέλησή του για δωρεά των οργάνων του και στη συνέχεια, να ξαναπέσει σε κώμα, με την ησυχία του.

Για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή[7], διατυπώνει την εύλογη ανησυχία του για το μέλλον που θα έχουν τα παραμένοντα κατεψυγμένα έμβρυα, υπενθυμίζοντας βεβαίως, πως η σύλληψη του κάθε ανθρώπου (εννοεί την γονιμοποίηση του ωαρίου κι όχι την σύλληψη από την αστυνομία) είναι θέλημα θεού.
 Γι αυτό ακριβώς, και η συνουσία χωρίς αναπαραγωγή αλλά και η αναπαραγωγή χωρίς συνουσία είναι ανησυχητικές καταστάσεις. 
Ειδικά με την τελευταία παράγραφο είναι σαφής ο υπαινιγμός του, για τον ύποπτο ρόλο των εταιρειών ειδών και μεθόδων αντισύλληψης και την ολέθρια επίδρασή τους στην εργατική τάξη και στους εργαζόμενους της χώρας. 
Χώρια που η αναπαραγωγή χωρίς συνουσία είναι καθαρώς θεϊκή δεξιότητα.

Επίσης και εδώ ακριβώς είναι που αναδεικνύεται περίτρανα το επιστημονικό υπόβαθρο και ο μητροπολίτης – επιστήμων προβαίνει σε επιστημονικά άλματα, καθώς αναφέρεται εκτενώς στην περιγραφή για τη μορφή, τις ιδιότητες και τα «σημάδια της χάριτος, τις αποδείξεις του μαρτυρίου ή τις επιβεβαιώσεις αγάπης» που θα φέρουν και θα κοσμούν τα… αναστημένα σώματά μας, όταν με το καλό επανέλθουμε στον μάταιο τούτο κόσμο[8]
Κατά την γλαφυρή περιγραφή του, την οποία και παραθέτω ολόκληρη, συνεπικουρείται από τους Πατέρες, το βιβλίο της Αποκάλυψης, τον Μέγα Αθανάσιο, τον πρωτομάρτυρα Στέφανο, τον όσιο Σισώη, τον αββά Παμβώ, τις πράξεις Αποστόλων και άλλους ερευνητές και επιστημονικά συγγράμματα και αποτυπώνει με ενάργεια το αναστημένο σώμα. 
Προς επίρρωση δε των λόγων του, αναδεικνύει το κάλλος των λειψανοθηκών, των οστεοφυλακίων και των λειψάνων.

Αλλά ο σεβασμιότατος μητροπολίτης – επιστήμων, υπερέβη εαυτόν. 
Προσφάτως και επί τη ευκαιρία της αρχής του νέου εκκλησιαστικού έτους και εν πλήρη ανησυχία που η Εκκλησία «πορεύεται σὲ μία θάλασσα πρωτοφανοῦς ἀσεβείας, συντονισμένης ὕβρεως, ἰσχυρῶν ἀμφισβητήσεων, ἀθεϊστικῆς μανίας, συστηματικῆς προσπάθειας ἀπόρριψης κάθε ἔννοιας μυστηρίου καὶ ἱερότητος, ὕπουλου διωγμοῦ κατὰ τῆς χριστιανικῆς πίστεως ἀποκαλυπτικοῦ διαμετρήματος, μάλιστα ἀπὸ τὰ ἴδια τὰ χριστιανικὰ συστήματα» συνέταξε τον δεκάλογο, τρόπον τινά, των κινδύνων, που αντιμετωπίζει στις μέρες μας η χριστιανική πίστη[9].

Οι προσφυγικές ροές. Όπως πάμε σε λίγα χρόνια σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις, οι μουσουλμάνοι θα είναι περισσότεροι από τους χριστιανούς. 
Κι άντε όπως είναι καλυμμένες οι μουσουλμάνες να διακρίνουμε τις… αποτριχωμένες. 
Να σε ξυπνάει το μεγάφωνο του Ιμάμη στα μαύρα χαράματα; Δεν σου φτάνουν οι καμπάνες;
 Άσε που όπως πάμε οι χριστιανοί θα είναι ακόμη λιγότεροι ανάμεσα στους κατ’ όνομα χριστιανούς.

Η επιστήμη και η τεχνολογία. Το ποίμνιο έχει παραδοθεί συλλήβδην στον υλιστικό τρόπο ζωής και απευθύνονται στην επιστήμη διά πάσαν νόσον. 
Που είναι τα ευχέλαια, τα τρισάγια, οι ολονυκτίες, τα διαβάσματα, οι λιτανείες, οι εξορκισμοί της παλιάς εποχής; 
Χώρια που μ’ ένα αυτοκίνητο όλοι, κορνάρουν ακόμη και κατά την διάρκεια των κυριακάτικων λειτουργιών διακόπτοντας βαναύσως τις εύηχες και μελωδικές καμπανοκρουσίες.

Ο φιλοσοφικός ορθολογισμός και οι ιστορικές και ανθρωπολογικές επιστήμες.

Επιστρατεύονται για να γκρεμίσουν την πίστη στο Θεό. Τι θα πει ο Χριστιανισμός είναι προϊόν του δουλοκτητισμού; 
Σας πείραξε η λίγη τσίκνα από την ιερή εξέταση ή σας έλειψαν τα εκατομμύρια των αφανισμένων Ινδιάνων και των Εβραίων; 
Άσε που χωρίς δούλους και μαύρους δεν θα είχαμε την Καλύβα του Μπάρμπα Θωμά. 
Ή σας ενόχλησαν τα ΕΣ-ΕΣ; Που ήταν και χριστιανικά!

Η αστροφυσική και οι θεωρίες της περί τυχαιότητας. Επιδιώκουν να εξαφανίσουν κάθε ιδέα δημιουργικής επέμβασης στην αρχή του Σύμπαντος και να μηδενίσουν τη θεϊκή παρουσία. 
Τυχαιότητα και αηδίες! 
Στο τέλος θα μας πείτε πως η Γη μπήκε μόνη της στη θέση της και γυρίζει γύρω απ’ τον Ήλιο. 
Ας όψεται ο Κέπλερ που δεν προλάβαμε να τον κάψουμε. Κι η ζωή, φύτρωσε σα ραπανάκι. Που είναι το φτύσιμο του θεού και η λάσπη;

Τελικά, μια χαρά ήταν τα πράγματα με την μεγάλη έκρηξη του Λε Μετρ.

Η θεωρία της εξέλιξης.

Έχουμε τόσα κοινά γονίδια με τις… κατσαρίδες, τόσα με το γουρούνι και τόσα με τον χιμπατζή. 
Έχουμε κεραίες εμείς ή έχετε δει κατσαρίδα γριπιασμένη; 
Και το γουρούνι άντε να ‘χει σχέση με το… τιρμπουσόν που μοιάζει με το πουλί του. 
Όσο για τον χιμπατζή, τις μπανάνες τις τρώει με τις φλούδες. 
Κι αυτό το 3 δις χρόνια ζωή που το είδατε; Πριν 6.000 μας έκανε ο ύψιστος και μάλιστα παρά λίγο οι Ασσύριοι να πλαστούν με την κόλλα, που προσφάτως είχαν ανακαλύψει και τον κώδικα Χαμουραμπί. 
Κι οι Έλληνες με την Ιλιάδα και την Οδύσσεια ανά χείρας. 
Πάντως αν αυτός ο Δαρβίνος είχε γίνει παπάς και δεν είχε μπαρκάρει μ’ εκείνο το σαπιοκάραβο, θα ήμασταν καλύτερα σήμερα.

Η θεωρία των πάντων στη Φυσική.

Δεν μας έκανε που οι πατέρες της εκκλησίας θεωρούσαν τη Γη τετράγωνη κι έκαναν τα τέσσερα ευαγγέλια για να κρατάνε τα… πόδια της,
 βάλαμε τον Ήλιο στη θέση της, βρήκαμε κι άλλους ήλιους κι άλλους γαλαξίες, τώρα μας λέτε πως υπάρχουν και δισεκατομμύρια τρισεκατομμυρίων σύμπαντα. 
Που θα πάει αυτό;

Η βιολογία, η ιατρική, οι μεταμοσχεύσεις.

Τα συνθετικά γονιδιώματα, η τεχνητή ζωή, οι παρεμβάσεις γενετικής και εγκεφαλικής ενδυνάμωσης, τα εγκεφαλικά εμφυτεύματα, όλα αυτά είναι του διαβόλου. 
Στο τέλος θα φτιάξετε ανθρώπους – κωλοφωτίκια! 
Κι αυτή η νευροβιολογική ερμηνεία των ψυχικών φαινομένων; 
Ρε, ο εξορκισμός, κάνει θαύματα!

Η αλλαγή φύλου. 
Που συντρίβει την ιερότητα της ψυχοσωματικής υποστάσεως του ανθρώπου, τον απομακρύνει βάναυσα από την κληρονομιά της «κατ’ εικόνα και ομοίωση Θεού» παρακαταθήκης του. 
Έχετε δει, ρε, κανέναν άγιο με φούστα κλαρωτή ή αγία που να έγινε… Μήτσος;

Τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο αντιρατσισμός και η ανεκτικότητα, η πολυπολιτισμικότητα και η πολυθρησκευτικότητα.

Ίσα κι όμοια είμαστε όλοι; 
Οι Εβραίοι και οι Μουσουλμάνοι κόβουν το πουλί τους. 
Εμείς το αφήνουμε και… μαραίνεται.
 Οι Κινέζοι έχουν σχιστά μάτια. Ν’ αποκτήσουμε κι εμείς; 
Και θα τρώμε όλοι αστακό; Έχει τόσους αστακούς η θάλασσα;

Ο εκφυλισμός της Εκκλησίας σε σύστημα κοινωνικής πρόνοιας. 
Να δείτε που δώσε από ‘δω, δώσε από ‘κει, στο τέλος θα μείνουμε άφραγκοι. Ξέρετε με τι πόνο και κόπο (δικόν σας) τα μαζέψαμε;

Οι μυθικιστές. 
Αυτοί οι τρισκατάρατοι τύποι που αμφισβητούν την ιστορικότητα του Χριστού και την αυθεντικότητα των ιερών κειμένων. 
Όπως λέει κι ο Σολζενίτσιν – καλά, λίγο φασίστας και τον αναφέρει ο μητροπολίτης: «Οι άνθρωποι λησμόνησαν τον Θεό, από εκεί έρχονται όλα τα κακά».

Δηλαδή ένας κόσμος χωρίς θεό; 
Μπορείτε να φανταστείτε μια κοινωνία άθεων; 
Καλά να μην υπάρχουν μουσουλμάνοι κι εβραίοι – αυτό έτσι κι αλλιώς το παλεύουμε, βουδιστές και ινδουιστές, αλλά να μην υπάρχουν χριστιανοί; 
Και χωρίς παπάδες τι θα κάνετε; 
Πώς θα έρχεται το άγιο φως, πώς θα σέρνεστε στην Τήνο; 
Ποιος θα ρίχνει το σταυρό στη θάλασσα; 
Λιτανείες, ποιος θα κάνει;
 Ποιος θα ευλογεί τον πλούτο και θα καθοδηγεί τους δούλους του θεού; 
Να μην υπάρχουν πλούσιοι και δουλικό ποίμνιο; 
Κι είναι νοσοκομεία αυτά που σας κατάντησαν για να μην κάνετε το σταυρό σας; 
Θα… πηγαίνετε αδιάβαστοι, κακομοίρηδες. Εκτός κι αν το πάτε για Σοσιαλισμό, οπότε το πράγμα σοβαρεύει.

1] «Ο άνθρωπος δεν τελειώνει με τον θάνατο. Έχει αιώνια προοπτική. Ο θάνατος δεν είναι επιστροφή στην άβυσσο και στον ωκεανό της ανυπαρξίας…»

[2] «Δεν είναι ζώο ο άνθρωπος. Πολιτική κηδεία, να θέλει να φύγει σαν το σκυλί στο χώμα…»

[3] «Αὐτό θά ὁριστικοποιήσει τήν ἀσέβεια. Ἡ καύση τῶν νεκρῶν δέν εἶναι ἀτομικό δικαίωμα τοῦ νεκροῦ πλέον ἀνθρώπου· ἡ διατήρηση τοῦ σώματός τους ἀποτελεῖ κοινωνική ὑποχρέωση σεβασμοῦ καί ἐπιβιώσεως τοῦ προσώπου του. Εἶναι ἀδύνατο τό θέλημα τοῦ ἑνός -κι ἄς ἀποκαλεῖται αὐτό δικαίωμα -νά προσκρούει στήν ἀνάγκη γιά σεβασμό τοῦ συνόλου- ἄν βέβαια ὑπάρχει κάτι τέτοιο. Δέν μπορεῖ νά εἶναι δικαίωμα κάποιου νά τόν κάψουμε ἐμεῖς!

Γιά τήν Ἐκκλησία δέν εἶναι πτώματα τά νεκρά σώματα. Οὔτε εἶναι κόκκαλα τά ἀπομεινάρια τῶν λειωμένων πτωμάτων. Γιά τήν κοινωνία μπορεῖ νά εἶναι κάτι τετοιο ἤ νά εἶναι ὀστᾶ. Γιά μᾶς ὑπάρχει ἡ ἱερή λέξη λείψανα· αὐτή περιγράφει τήν οὐσία τους, διότι αὐτή ὑπογραμμίζει τήν ὕπαρξη τῆς ψυχῆς καί τήν ἐλπίδα τῆς ἀναστάσεώς της».

[4] «Εἶναι πράγματι ὑποκριτικό, ἐνῶ καταστρέψαμε περιβαλλοντικά ὅ,τι φαίνεται καί ζεῖ, τώρα νά νοιώθουμε πώς κινδυνεύουμε ἀπό τά μικρόβια τῶν νεκρῶν, πού οὔτε φαίνονται, οὔτε ἀπειλοῦν, οὔτε φυσικά ὑπάρχουν στά κοιμητήρια· ὑπάρχουν μόνο στά μυαλά τῶν συγχρόνων μηδενιστῶν».

[5] «Φτιάχνεται μια παιδεία χωρίς Χριστό»

[6] «Η δωρεά οργάνων (ή σώματος) δεν εικάζεται, αλλά εκφράζεται»

[7] Το ζευγάρι μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια αλλά παρ’ ολ’ αυτά πρέπει να αφεθεί στα χέρια του Θεού. Αντιπρόταση της Εκκλησίας όσον αφορά τη στειρότητα είναι η υιοθεσία και συστήνει της απλοποίηση της διαδικασίας καθώς πιστεύει ότι είναι λιγότερο επώδυνη διαδικασία από μια αποτυχημένη εγκυμοσύνη.

[8] Όπως λέγουν οι Πατέρες και υπαινίσσεται το βιβλίο της Αποκαλύψεως, μόνον τα σημάδια της χάριτος, οι αποδείξεις του μαρτυρίου ή οι επιβεβαιώσεις της αγάπης θα κοσμούν τα αναστημένα σώματά μας.

Η τοποθέτηση αυτή αποτελεί και απάντηση σε όσους σχολαστικά εκφράζουν ενδοιασμούς για το τι θα συμβεί με τα αναστημένα σώματά μας σε περίπτωση δωρεάς οργάνων και μεταμοσχεύσεως. Αν η πράξη αυτή αποτελεί έκφραση αγάπης, ανιδιοτελούς προσφοράς στον αδελφό και αυταπάρνησης, τότε όχι μόνον δεν θα προκαλέσει σύγχυση ανίερης παρέμβασης, αλλά θα είναι αποτυπωμένη αιωνίως στα πνευματικά μας σώματα ως απόδειξη επιστροφής στην κατάσταση του πρώτου Αδάμ. Καθώς βεβαιώνει ο Μέγας Αθανάσιος, «ο αποθανών λελωβημένος, υγιής ανίσταται» στην βασιλεία του Θεού.

Το αναστημένο σώμα θα έχει επίσης οικειότητα με την αιωνιότητα, με την αφθαρσία και με την αθανασία. Ο καθένας που πέρασε από αυτόν τον κόσμο στην βασιλεία του Θεού θα ζει με πολλή φυσικότητα την κατάργηση του χρόνου και την αιωνιότητα, την κατάργηση της φθοράς και την κατάσταση της αφθαρσίας, την κατάργηση του θανάτου και την κατάσταση της αθανασίας, την ελευθερία από την αμαρτία.

Πρόγευση, απόδειξη και μαρτυρία αυτής της καταστάσεως διακρίνει κανείς στα σώματα των αγίων, όταν απεργάζονται υπερφυσικά θαύματα και σημεία, όταν αναδίδουν μια υπερβατική ευωδία, χωρίς καν να λούζονται, όταν παρουσιάζουν ευρωστία ή και μακροζωία παρά την αυστηρή άσκηση, νηστεία και συχνά κακουχία και ασιτία. Το ίδιο και τα άγια λείψανα- αναδίδουν ζωή όντας νεκρά.

Δείγμα επίσης της καταστάσεως της δόξης των σωμάτων μπορούμε να λάβουμε από περιστατικά αγίων, το σώμα των οποίων παρουσίασε αλλοιώσεις λίγο προ του θανάτου τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πρωτομάρτυρος και αρχιδιακόνου Στεφάνου, όπως αυτό παρουσιάζεται στην περιγραφή του μαρτυρίου του, στο βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων: «και ατενίσαντες εις αυτόν πάντες οι καθεζόμενοι εν τω συνε¬δρίω, είδον το πρόσωπον αυτού ωσεί πρόσωπον αγγέλου». Παρόμοιο περιστατικό αναφέρεται στο συναξάριο του οσίου Σισώη, όπως και στην ζωή του Αββά Παμβώ. Εκτενής αναφορά γίνεται για την λαμπρότητα, ωραιότητα και ιερότητα του σκηνώματος της Υπεραγίας Θεοτόκου από τους λόγους των Πατέρων στην Κοίμηση της Θεοτόκου και τα σχετικά υμνολογικά κείμενα.

Επίσης, κατ’ αναλογίαν προς το σώμα του Κυρίου, του «οποίου η σάρξ διαφΘοράν ουκ είδε» και αναλήφθηκε στους ουρανούς, στην εκκλησιαστική παράδοση και αγιογραφική ιστορία αναφέρονται περιπτώσεις δικαίων και αγίων τα σώματα των οποίων μετέστησαν, δεν γεύθηκαν την φθορά (π.χ. ο Ενώχ, ο Ηλίας, η Θεοτόκος, ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος). Σε ορισμένες δε περιπτώσεις και εν ζωή, κατά το πρότυπο του Κυρίου, υπερβαίνουν τους φυσικούς νόμους και λειτουργούν στους νόμους της χάριτος (ο Πέτρος βαδίζει επί των κυμάτων, οι απόστολοι διενεργούν θαύματα, τα σώματα αγίων ευωδιάζουν εν όσω ακόμη ζουν κ.λπ.).

Η Εκκλησία τιμά τα σώματα και εν ζωή και μετά τον θάνατο. Ο πνευματικός πλούτος και θησαυρός της διαφυλάσσεται στα ιερά θυσιαστήρια, τις λειψανοθήκες και τα οστεοφυλάκια. Στα πρώτα επιτελείται το μυστήριο -μας προκύπτει ο Θεός-, από τα δεύτερα προχέεται η χάρις των αγίων -αναδύεται η Εκκλησία- και τα τρίτα αποτελούν το πανεπιστήμιο της εν Χριστώ φιλοσοφίας, το εργαστήριο της μνήμης του θανάτου -αφυπνίζεται το πρόσωπό μας. Και τα τρία περιέχουν λείψανα. Και τα τρία υφίστανται στην πνευματική παράδοση και ζωή της Εκκλησίας μας για να υπενθυμίζουν την ύπαρξη, την ζωντάνια, την ετερότητα των αναστημένων σωμάτων και την ιδιάζουσα σχέση τους με την ψυχή, αφού τα μεν οστά των κεκοιμημένων αναμένουν την κατά το όραμα του προφήτου Ιεζεκιήλ ανάστασή τους, τα δε των αγίων αποδεικνύουν την ζωή τους με την χάρι που προχέουν.

[9] Χαιρετισμός του μητροπολίτη στην επίσημη ιστοσελίδα της μητρόπολης.