Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

30 Ιανουαρίου, 2017

1 εκατομμύριο Άνθρωποι: ένα απ' τα ολοκαυτώματα του ιμπεριαλισμού.

Η σφαγή των κομμουνιστών της Ινδονησίας, ένα ξεχασμένο ολοκαύτωμα

Προχθές, 27 Γενάρη, ήταν η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος από το ναζιστικό καθεστώς του Χίτλερ. Στις 27 Γενάρη 1945, ο Κόκκινος Στρατός απελευθέρωνε τους εναπομείναντες φυλακισμένους του κολαστηρίου του Άουσβιτς, δίνοντας τέλος στη μεγαλύτερη θηριωδία που γνώρισε η ανθρωπότητα τον 20ο αιώνα.

Αναμφίβολα, το εβραϊκό Ολοκαύτωμα και η γενοκτονία των Αρμενίων το 1915 αποτελούν τις δύο μεγαλύτερες μαζικές σφαγές του περασμένου αιώνα. Πρόκειται για εγκλήματα που δεν πρέπει να σβηστούν ποτέ από την συλλογική μνήμη των λαών, όσες δεκαετίες κι’ αν περάσουν. 
Υπάρχουν ωστόσο και οι «λησμονημένες» πλευρές της Ιστορίας, τα «ξεχασμένα» ολοκαυτώματα στα οποία ο δυτικός Τύπος και ευρύτερα η αστική ιστοριογραφία έχουν φροντίσει να αποδώσουν ελάχιστη σημασία, είτε προσπερνώντας τα ως ασήμαντες λεπτομέρειες της παγκόσμιας Ιστορίας, είτε διαστρεβλώνοντας τις πραγματικές τους διαστάσεις. 
Ένα κορυφαίο παράδειγμα τέτοιου, «ξεχασμένου» ολοκαυτώματος, είναι η μεγάλη σφαγή των κομμουνιστών της Ινδονησίας, την περίοδο 1965-1966.

Σαν χθες λοιπόν, πριν 9 χρόνια, στις 27 Γενάρη 2008, πέθανε ο αλήστου μνήμης ινδονήσιος δικτάτορας Σουχάρτο, που κυβέρνησε την ασιατική χώρα από το 1967 μέχρι το 1998. 
Ο στρατηγός Σουχάρτο υπήρξε ο άνθρωπος που, με την ανοχή των κυβερνήσεων των ΗΠΑ και της Βρετανίας, ευθύνεται για ένα από τα χειρότερα λουτρά αίματος του 20ου αιώνα: τη μαζική σφαγή πάνω από 1.000.000 ανθρώπων, στην πλειοψηφία τους κομμουνιστές, μέλη και υποστηρικτές του ΚΚ Ινδονησίας (1).

Προκειμένου να έχει κάποιος ολοκληρωμένη εικόνα του πλέγματος των κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών που οδήγησαν στο μακελειό του 1965-66, θα πρέπει να ανατρέξει στην ιστορική εξέλιξη της Ινδονησίας από το τέλος του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και έπειτα. 
Πρόκειται για μια εξέλιξη 
που περιλαμβάνει το ρόλο των Βρετανών και Ολλανδών αποικιοκρατών, τις συνθήκες ανεξαρτητοποίησης της Δημοκρατίας της Ινδονησίας, την διαμόρφωση της ταξικής πάλης στη χώρα και ασφαλώς, τη θέση της Ινδονησίας στους μεταπολεμικούς ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς που οδήγησαν στην ενεργό ανάμειξη των ΗΠΑ και των μυστικών τους υπηρεσιών στις πολιτικές εξελίξεις.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60, η όξυνση των ενδοαστικών αντιπαραθέσεων (με την ασίγαστη παρεμβατικότητα αμερικανοβρετανικών δυνάμεων) οδήγησε σε μια σειρά στρατιωτικών πραξικοπημάτων και αντιπραξικοπημάτων, που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του εκλεγμένου προέδρου Σουκάρνο.

Αντιγράφουμε από το «Ριζοσπάστη»: «Το πρωί της 2 Οκτώβρη 1965 οι δρόμοι της Τζακάρτα, της
πρωτεύουσας της Ινδονησίας, κατακλύζονται από στρατιωτικά αποσπάσματα που εκτελούν περιπολίες, για να συλλάβουν και να οδηγήσουν στις φυλακές στασιαστές, ύστερα από την αποτυχημένη, αιματηρή απόπειρα πραξικοπήματος της προηγούμενης νύχτας. 
Η απόπειρα είχε οργανωθεί από το διοικητή της Προεδρικής Φρουράς αντισυνταγματάρχη Αντάνγκ.
 Σε ένα μήνυμά του, από το ραδιόφωνο των στασιαστών, ο Αντάνγκ ισχυρίζεται ότι το υπό την ηγεσία του κίνημα αναγκάστηκε να καταλάβει την εξουσία, γιατί βρισκόταν σε εξέλιξη συνωμοσία της CIA και στρατηγών, με στόχο την ανατροπή του νόμιμου Προέδρου Σουκάρνο.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στη συντριβή των κινηματιών παίζει ο στρατηγός Σουχάρτο, ο οποίος προβάλλει πλέον ως ο ισχυρός άνδρας της Ινδονησίας, παραμερίζοντας τον Σουκάρνο.
 Οι υποψίες για την οργάνωση του πραξικοπήματος πέφτουν στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ινδονησίας, το οποίο, χάρη στον πρωταγωνιστικό του ρόλο στον αντιαποικιακό αγώνα, την εκλογική του δύναμη και την ισχυρή του οργάνωση, παίζει σημαντικό ρόλο στη δημόσια ζωή και ασκεί επιρροή στην πολιτική του Σουκάρνο» (29 Δεκ. 2000).

Η ανάδειξη του στρατηγού Σουχάρτο στην εξουσία, με την υποστήριξη των ΗΠΑ, οδήγησε σε ένα άνευ προηγουμένου πογκρόμ ενάντια στους κομμουνιστές, με μαζικές δολοφονίες, εκτελέσεις, βασανιστήρια και ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί ανθρώπινος νους.
 Ήταν τέτοια η θηριωδία του καθεστώτος Σουχάρτο που ακόμη και μεταγενέστερη έκθεση της CIA αποκαλεί τα γεγονότα του 1965-66 ως «μια απ’ τις μεγαλύτερες μαζικές σφαγές του 20ου αιώνα» (2). Ασφαλώς, η ίδια η CIA και οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες είχαν ενεργό ρόλο στο έγκλημα.

Πολλά χρόνια αργότερα, άρχισαν να έρχονται στο φως της δημοσιότητας πληροφορίες για την ανάμειξη των ΗΠΑ, της Βρετανίας αλλά και της Αυστραλίας στο αντικομμουνιστικό ολοκαύτωμα της Ινδονησίας.
 Στις 17 Μάη 1990, σχετικό άρθρο του States News Service της Ουάσιγκτον, επικαλούμενο μαρτυρίες αξιωματούχων που στα μέσα της δεκαετίας του ’60 εργάζονταν στην αμερικανική πρεσβεία της Τζακάρτα, ανέφερε ότι άνθρωποι της πρεσβείας και της CIA παρέδωσαν στις δυνάμεις του Σουχάρτο λίστες με περισσότερα από 5.000 ονόματα κομμουνιστών και οπαδών του ΚΚ Ινδονησίας (3).

Το ρόλο των ιμπεριαλιστών στο μακελειό της Ινδονησίας επιβεβαιώνουν και ερευνητές-ακαδημαϊκοί, όπως ο Αμερικανός καθηγητής Ιστορίας και Διεθνών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Princeton, Μπραντ Σίμπσον, σύμφωνα με τον οποίο οι κυβερνήσεις ΗΠΑ και Βρετανίας «έκαναν ότι περνούσε απ’ το χέρι τους προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχία των μαζικών εκκαθαρίσεων του ινδονησιακού στρατού» (4).

Φυσικά, της μαζικής φυσικής και πολιτικής εξόντωσης των κομμουνιστών στην Ινδονησία ακολούθησε ένα οργανωμένο σχέδιο εισόδου ξένων μονοπωλιακών κεφαλαίων στη χώρα. 
Αυτό αποτυπώνεται στο ντοκυμαντέρ “The New Rulers of the World” (2001) του αυστραλού δημοσιογράφου και ερευνητή Τζον Πίλτζερ. 
Σύμφωνα με την έρευνα του Πίλτζερ, των σφαγών του 1965-66 ακολούθησαν πλούσιες μπιζνες του καθεστώτος Σουχάρτο με μονοπωλιακούς και τραπεζικούς ομίλους όπως, μεταξύ άλλων, οι General Motors, Daimler-Benz, Chase Manhattan Bank, Standard Oil, Siemens κλπ.

Αντί επιλόγου
Η σφαγή των κομμουνιστών της Ινδονησίας από το αυταρχικό καθεστώς του Σουχάρτο, με την στήριξη και ανοχή των αμερικανοβρετανών ιμπεριαλιστών, αποτελεί μια απ’ τις μελανότερες σελίδες της ιστορίας του 20ου αιώνα. 
Πρόκειται για ένα σκόπιμα «ξεχασμένο» ολοκαύτωμα που η αστική προπαγάνδα επιχειρεί να υποβιβάσει ως υποσημείωση- ή ακόμη χειρότερα ως «παράπλευρη απώλεια»- του Ψυχρού Πολέμου. 
Και, βέβαια, έχει κάθε λόγο να το επιχειρεί αυτό, μιάς και η σφαγή των κομμουνιστών της Ινδονησίας αποτελεί άλλο ένα κορυφαίο ιστορικό δείγμα της ιμπεριαλιστικής κτηνωδίας.

Ο ιμπεριαλισμός νοιάζεται να σβήσει το αιματοβαμμένο του παρελθόν προκειμένου να προφυλάξει το μέλλον του. 
Γι’ αυτό επιχειρεί να θολώσει τα νερά και να διαστρεβλώσει την Ιστορία. Φοβάται το ιστορικό παρελθόν, επειδή φοβάται και σήμερα τη δύναμη της εργατικής τάξης και των λαών. 
Γι΄αυτό η εργατική τάξη, οι λαοί, οφείλουν να γνωρίζουν την Ιστορία, να αντιπαλεύουν την διαστρέβλωση και τη λήθη, έτσι ώστε να έχουν ένα ισχυρό όπλο στην πάλη ενάντια στο μεγάλο εχθρό της ανθρωπότητας, το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα που γεννά τη βαρβαρότητα, την εξαθλίωση, τους πολέμους.



ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

(1) Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ινδονησίας, πρώτο που ιδρύθηκε στην Ασία (1920), είχε στα μέσα της δεκαετίας του ’60 πολύ ισχυρή κομματική δύναμη που έφτανε τα 3.000.000 μέλη, ιδιαίτερα στην περιοχή της Ιάβα.
Ωστόσο, μια σειρά τυχοδιωκτικών πολιτικών επιλογών της ηγεσίας του ΚΚΙ την περιόδο εκείνη (π.χ. συμπόρευση με την πολιτική του ΚΚ της Κίνας) είχε αποδυναμώσει τους δεσμούς του κόμματος με πλατιές λαϊκές μάζες. 
Παρά την οργανωτική του ισχύ και το μεγάλο αριθμό των μελών του, το Ινδονησιακό Κομμουνιστικό Κόμμα δεν κατάφερε να αποφύγει την παγίδα που του έστησαν τόσο οι εσωτερικοί του εχθροί όσο και οι ιμπεριαλιστές σύμμαχοι τους.
Blumenthal, T.L.H. McCormack (Ed.), The Legacy of Nuremberg: Civilising Infuence or Institutionalised Vengeance?. International Humanitarian Law Services, Martinus Nijhoff.
I.A. Tie Asserted in Indonesia Purge, The New York Times, July 12, 1990.
The 1965-1966 Indonesian Killings Revisited, Συνέδριο στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης, 17-19 Ιούνη
Από HERKO στο Ατέχνως 

29 Ιανουαρίου, 2017

Τότε "που Άφηναν Γειά" τα «βαριά σίδερα» της ελληνικής αστικής δημοκρατίας:

,,Αχρηστέψανε τα κάγκελα, τις σκοπιές, τα κάστρα, τα μπουντρούμια, και πέταξαν μακριά,,
ο ΜΠΕΖΕΝΤΑΚΟΣ, που «μας άφησε γεια» κλπ. Σας λέει κάτι αυτό το όνομα? 
Έχει μείνει παροιμιώδης η απόδρασή του από τις φυλακές Συγγρού που έγινε και τραγούδι από τον Ζωρζέτο, έναν Σοβιετικό πολίτη και ηθοποιό από τη Γεωργία, που ήρθε στην Ελλάδα γύρω στο 1924 και έκανε φυλακή, την ίδια περίοδο που έγινε και η απόδραση του Μπεζεντάκου. 
Ο Ζωρζέτος, λοιπόν, προσάρμοσε το τραγούδι στη μελωδία ενός κομματιού του συνθέτη Λέων Ουτάσοφ με τον τίτλο Бублички (Μπουμπλίτσκι) που σημαίνει «μικρά στρογγυλά ψωμάκια» (στα σχόλια θα βρείτε πολλές εκδοχές, πέρα από το Ελληνικό αντάρτικο με τον Πάνο Τζαβέλλα).
ΜΙΧΆΛΗΣ ΜΠΕΖΕΝΤΆΚΟΣ. ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΡΑΣΗ.

Συγκέντρωση 1η Αυγούστου 1931 σε ένα καφενείο της Δραπετσώνας.
 Η αστυνομία του Πειραιά εμπόδιζε την προσέγγιση. 
Εκεί συνελήφθη ως ύποπτος για «ταραχές» το μέλος του ΚΚΕ Κώστας Σαρίκας. 
Ο αστυνομικός Γεώργιος Γυφτοδημόπουλος ανέλαβε να τον οδηγήσει στο αστυνομικό τμήμα Ταμπουρίων. Σε ένα σκοτεινό σημείο τρεις σύντροφοί του περίμεναν για να τον απελευθερώσουν. 
Από τη συμπλοκή τραυματίσθηκε θανατηφόρα ο αστυνομικός. 
Η αστυνομία οργανώνει πογκρόμ συλλήψεων σε όλη την περιοχή εναντίον των κομμουνιστών. 
Συλλαμβάνει ανάμεσα σε άλλους και τον Μιχάλη Μπεζεντάκο.
Όλα τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων δημοσιεύουν λεπτομέρειες του φόνου και φωτογραφίες του Γυφτοδημόπουλου. 
Στις πλαϊνές στήλες δημοσιεύονται ειδήσεις για τις διαδηλώσεις της 1ης Αυγούστου στην Ευρώπη (είχε οριστεί ως επέτειος της έναρξης του Α' Π. Πολέμου, 1914). 
Σε αυτές περιγράφονται οι διαδηλώσεις και οι βίαιες συγκρούσεις κομμουνιστών με αστυνομικές δυνάμεις ή φασιστικές ομάδες, αναφέρονται φόνοι και τραυματισμοί αστυνομικών και εθνικοσοσιαλιστών.
 επίσης, αναπαράγονται οι δημοσιεύσεις του ευρωπαϊκού τύπου για τον φόνο του Γυφτοδημόπουλου.Η εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» καλεί όλα τα κόμματα να συνασπισθούν «δια ν’ αντιμετωπίσουν αποτελεσματικώς τον πράκτορα των ξένων, τον αιμοδιψή εχθρόν, που δολοφονεί ανάνδρως εις τους σκοτεινούς δρόμους»,
η δε «ΠΑΤΡΙΣ» γράφει ότι «οι κομμουνιστές δεν είναι οι ιδεολόγοι που οι διανοούμενοι παρουσιάζουν, αλλά ιδεολόγοι της βόμβας και του περιστρόφου και καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει κάθε ανοχή και να κηρύξει τους κομμουνιστές εκτός νόμου»,
η δε «ΕΛΛΗΝΙΚΗ» προτείνει λιντσάρισμα και «την άμεση σύσταση εθνικού δικαστηρίου που θα τουφεκίζει επί τόπου τους συλλαμβανόμενους κομμουνιστές».
Έτσι, μέσα σε αυτό το πολιτικό κλίμα που προλείανε το έδαφος για τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου, 
ο Μπεζεντάκος βρέθηκε στη φυλακή «για τυφεκισμόν προς παραδειγματισμόν». Από κει και πέρα, διοργανώνεται η απόδραση του που έγινε με περίτεχνο τρόπο.
«Τον είχανε κλεισμένο, διπλομανταλωμένο να τον δικάσουνε σε θάνατο.Μ’ αυτός τρυπάει τον τοίχο χωρίς κανέναν ήχο και βρίσκουν κούτσουροστο θάλαμο».
Ο Μπεζαντάκος μετά την απόδρασή του έφυγε για τη Μόσχα και εργάστηκε σε εργοστάσιο αυτοκινήτων. Αργότερα κατατάχθηκε στη διεθνή ταξιαρχία που πολεμούσε στην Ισπανία στο πλευρό των Δημοκρατικών δυνάμεων, όπου και έπεσε ηρωικά!

απ' τα σχόλια:
Δραπέτευση από τις φυλακές Αίγινας: 
Τον Μάη του 1934, οκτώ κατάδικοι κομμουνιστές δραπετεύουν από τις Φυλακές Αίγινας.
 Κατορθώνουν και ανοίγουν υπόνομο μήκους 25 μέτρων, και από το κελί τους βρίσκονται λεύτεροι στο δρόμο, και μάλιστα μακριά από τη σκοπιά. 
Ειδικοί που εξέτασαν, μετά τη δραπέτευση, τον υπόνομο υπολόγισαν ότι για την κατασκευή της χρειάζονταν τουλάχιστο τρεις μήνες εντατικής εργασίας. 
Να πώς δίνει την είδηση της δραπέτευσης ο "Ρίζος" (σ.σ.: έτσι αποκαλούνταν ο "Ριζοσπάστης") της 10.5.1934: 
"Η είδηση έσκασε σα μπόμπα... Οκτώ σύντροφοί μας αφήσανε "υγεία" στα βαριά σίδερα της ελληνικής αστικής Δημοκρατίας. Αχρηστέψανε τα κάγκελα, τις σκοπιές, τα κάστρα, τα μπουντρούμια, και πέταξαν μακριά... 
...Οι Αρχές της Αθήνας και του Πειραιά τέθηκαν σε κινητοποίηση. Ψάχνουν στην Αίγινα, στον Πειραιά, ψάχνουν στη Σαλαμίνα, στον Πόρο, έφτασαν μέχρι τα Μέθανα. Ο Σαρωνικός γέμισε από ατμάκατες που ερευνούν τα καράβια. Ψάχνουν, ψάχνουν παντού, μα πάει, τα πουλάκια πετάξανε". 
Για να δικαιολογηθούν οι Αρμόδιοι που δεν κατάφεραν να βρούνε τίποτα, φτιάξανε το μυθιστόρημα του Νοβοροσίσκ. Τους πήρε, λένε, το ρούσικο καράβι καταμεσής στο πέλαγο. 
Οι εργάτες ακούνε και γελάνε. Μεγάλο κύμα ενθουσιασμού απλώθηκε στους εργαζόμενους, στα εργοστάσια, στις επιχειρήσεις, στα Εργατικά Κέντρα.
 Ρωτάνε και ειρωνεύονται οι εργάτες: που βρήκανε τα σκαπανικά εργαλεία; Τους τα έστειλε η Ρωσία; 
Οι αστυνομικοί, οι χαφιέδες, οι αντιδραστικές εφημερίδες λυσσάνε από το κακό τους: 
"να παρθούν αυστηρά μέτρα απομόνωσης των κρατουμένων -να σταλούν όλοι οι κομμουνιστές στο Στρατόπεδο της Ακροναυπλίας- να τιμωρηθούν οι άλλοι κρατούμενοι που ασφαλώς τους βοήθησαν -υπάρχει συλλογική ευθύνη- να διαλυθούν οι οργανώσεις του ΚΚΕ, αυτό τους βοήθησε, αυτό τους κρύβει...
Ποιοι είναι οι δραπέτες:
Οι οκτώ αγωνιστές που έσπασαν τα δεσμά είναι: 
Κλειδωνάρης Απόστολος, πρώην βουλευτής του Ενιαίου Μετώπου,

 Βαβούδης Ν., γραμματέας του Ενωτικού Εργατικού Κέντρου Πειραιά, 
Σακαρέλος Δημήτρης, συνδικαλιστής, 
Θωμάζος Ε., ναυτεργάτης, 
Φλαράκος Κ., τσαγκάρης,
 Δουλγέρης Μόσχος, καταδικασμένος σε 19 χρόνια φυλακή, 
Δερβίσογλου Αβραάμ, καταδικασμένος σε 14 χρόνια φυλακή , 
Σαρίκας Κώστας, καταδικασμένος σε 12 χρόνια φυλακή. 
Οι τρεις τελευταίοι ήσαν συγκατηγορούμενοι του Μπεζεντάκου που είχε κι αυτός δραπετεύσει από τις Φυλακές Συγγρού πριν από δύο χρόνια. 
Το κτίριο των Φυλακών της Αίγινας χτίστηκε την εποχή του Καποδίστρια. Στην αρχή χρησιμοποιήθηκε ως Στρατιωτική Σχολή, αργότερα ως Ορφανοτροφείο.
http://www.discoveraegina.gr/greek/past-aegina/kapodistriaka-aegina/1164/
 Οι συνθήκες της ζωής των κρατουμένων ήσαν άθλιες. Κρεβάτια δεν τους έδιναν και κοιμόντουσαν στις πλάκες. Νερό δεν υπήρχε. Το λίγο νερό που τους έδιναν ήταν υφάλμυρο, γεμάτο άμμο. 
Το συσσίτιο πείνας υπόσκαπτε την υγεία. 
Οι πιέσεις, οι προκλήσεις ήσαν καθημερινό φαινόμενο. Εφημερίδες, βιβλία δεν επιτρέπονταν. 
Η ψυχαγωγία ανύπαρκτη. 
Αυτά το 1934.

28 Ιανουαρίου, 2017

ο μικρούλης Αμπ απ’ τη Συρία:


Τι είναι ο άνθρωπος!

Αυτοί οι δύο τύποι είναι Αλγερινοί μετανάστες στη Χίο. Από αυτούς που ζούνε στις δομές φιλοξενίας και περιμένουν την αίτησή τους να εξεταστεί και να πάρουν πόδι για πίσω, το πιθανότερο. 
Τους τράβηξα φωτογραφία σήμερα το πρωί διότι λίγο πριν το κλικ, καθώς περπατούσαμε στην κεντρική οδό της χιώτικης αγοράς, την Απλωταριά, κάμποσα μέτρα πιο πέρα σκόνταψε ή γλύστρισε μια κυρία και έπεσε κάτω, της έφυγαν οι σακούλες από τα χέρια και η τσάντα της και άνοιξαν κατάδρομα.
Τρέξανε τότε 
στο άψε σβήσε οι δυο αυτοί τύποι, οι μόνοι που τρέξανε δηλαδή, και σηκώσανε πάνω την κυρία, της μαζέψανε και τα πράγματα, της δώσανε και την τσάντα της στο χέρι, την ρωτούσανε με νοήματα αν χτύπησε κι εκείνη όταν συνήλθε από την ταραχή της τους ευχαρίστησε και συνέχισε τον δρόμο της, συνέχισαν κι αυτοί τον δικό τους, εγώ όμως δεν συνέχισα, αλλά στάθηκα και τους έβγαλα φωτογραφία.
 Τι είναι ο άνθρωπος όμως ε;

Μετά πήγαμε στον ξενώνα της Μετάδρασης, όπου φιλοξενούνται οι φίλοι μας ο Σ, ο Ρ. ο Αμπ., ανήλικοι πρόσφυγες ασυνόδευτοι. 
Τους πήραμε λιχουδιές, αλλά βρήκαμε εκεί μονάχα τον μικρούλη τον Αμπ. διότι όλοι οι υπόλοιποι είχαν πάει στο γήπεδο για παιχνίδι και προπόνηση.
Ο Αμπ. χάρηκε πολύ και δεν ήθελε να φύγουμε, ήθελε να ρθει μαζί μας. 
Τι να κάνουμε, λάβαμε την άδεια της υπεύθυνης και συνοδεία μιας κοπελιάς της δομής, τον πήραμε βόλτα στην αγορά.

Πήγε μόνος του στο δωμάτιό του και φόρεσε το μπουφανάκι του και φύγαμε. 
Σε όλη τη διαδρομή περπατούσε πάνω στο πεζοδρόμιο δίχως να μας κρατάει και είχε τα χεράκια του μέσα στα μανίκια του μπουφάν λόγω του κρύου. 
Μόλις μπήκαμε στον πεζόδρομο της αγοράς, σταμάτησε μπροστά σε μια βιτρίνα καταστήματος με αθλητικά ρούχα και κόλλησε το μούτρο του στο τζάμι. Πλησίασα και μου έδειξε ένα ζευγάρι πορτοκαλί γαντάκια και μου είπε “αυτό”! 
Μιλάει καλά ελληνικά πια ο Αμπ. 3,5 ετών είναι μόνο και τα ρουφάει όλα σαν σφουγγάρι. 
Μπήκαμε στο κατάστημα και πήραμε τα γάντια.


Μετά πήγαμε και σε άλλα μαγαζιά. 
Τους κέρδισε όλους ο μικρούλης με τη γλύκα του. Είχανε πια να λένε οι μαγαζάτορες για τον τετραπέρατο μικρό απ’ τη Συρία. 
Άμα τον κάνω βόλτα καθημερινά επί μια βδομάδα στην πόλη, θα τον μάθουνε όλοι και δεν θα υπάρχει πια ούτε ένας να βρίζει τους πρόσφυγες. 
Αυτή νομίζω πως είναι μια πολύ καλή μέθοδος αντιρατσιστικών προσεγγίσεων της κοινωνίας.

Από ένα κατάστημα με παιχνίδια πήραμε ποδόσφαιρο, μπάσκετ και μια ομπρέλα με σφυρίχτρα. 
Ήθελε να πάρει και ένα όπλο ο Αμπ., έκανε μάλιστα φασαρία για να το αγοράσουμε, αλλά το χατίρι αυτό δεν του το κάναμε. 
Τι είναι ο άνθρωπος όμως ε; 


το ΚΚΕ στο πλευρό της αγωνιζόμενης μικρομεσαίας Αγροτιάς:


ΕΠΙΣΚΕΨΗ Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ
Στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο σε Άρτα και Γιάννενα, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, συναντήθηκε και συζήτησε το πρωί του Σαββάτου με τους μικρομεσαίους αγρότες της Άρτας, που έχουν στήσει μπλόκο στην Ιόνια Οδό, στον κόμβο του Αγίου Δημητρίου.

Οι μικρομεσαίοι αγρότες της περιοχής έχουν στήσει στο συγκεκριμένο σημείο το μπλόκο τους από τη Δευτέρα 23 Γενάρη, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Άρτας (ΟΑΣΝΑ) και κάνοντας πράξη τις αποφάσεις των Συλλόγων τους. Στο πλευρό τους έχουν το Εργατικό Κέντρο Άρτας, μια σειρά σωματεία και φορείς που εκφράζουν την υποστήριξη και την αλληλεγγύη τους. Στο μπλόκο υποδέχθηκαν τον Δ. Κουτσούμπα με ένα μικρό κέρασμα από ντόπια προϊόντα, τσίπουρο, τυριά και αλλαντικά.
Ο αγώνας των μικρομεσαίων αγροτών είναι δίκαιος και απαιτεί συμμαχία με τους εργαζόμενους και όλο το λαό

Από το χώρο του μπλόκου ο Δ. Κουτσούμπας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο αγώνας της μικρομεσαίας αγροτιάς είναι δίκαιος. Και εδώ από το μπλόκο της Άρτας στέλνουν μήνυμα σε όλα τα μπλόκα της Ελλάδας ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα για την επιβίωσή τους. 
Δεν ζητάνε προνομιακή μεταχείριση από την κυβέρνηση ή από αυτούς που έχουν την πραγματική εξουσία, από την ΕΕ και λοιπά, σε σχέση με άλλους εργαζόμενους, όπως ισχυρίζεται η κυβερνητική προπαγάνδα και διάφοροι άλλοι καλοθελητές, ακριβώς για να διαιρέσουν τους εργαζόμενους με τους αγρότες. Αυτό που ζητάνε είναι το αυτονόητο, το δικαίωμά τους στην επιβίωση, να παράγουν στη γη τους, οι κτηνοτρόφοι να μπορούν να έχουν τα ζώα τους και να παράγουν το γάλα, για να μπορούν να καλύπτουν διατροφικές ανάγκες του ελληνικού λαού.
Η μικρομεσαία αγροτιά στις επάλξεις του αγώνα δίνει αυτήν τη στιγμή τη μάχη για όλο τον ελληνικό λαό. Είναι κοινός ο αγώνας, χρειάζεται κοινή συμμαχία. Τα αιτήματά τους είναι δίκαια και το ΚΚΕ τα υποστηρίζει όλα. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα δουλέψουμε το επόμενο διάστημα. 
Απαιτείται ενότητα εργατών, αγροτών, υπαλλήλων, επαγγελματιών, των λαϊκών οικογενειών, όλου του ελληνικού λαού, έτσι ώστε να μπορέσουν να δικαιωθούν τα αιτήματα της αγροτιάς.
Ξέρουμε ότι η κυβέρνηση πέρσι υποσχέθηκε κάποια πράγματα ή έδωσε κάποια ζητήματα -έστω επιμέρους- στους Έλληνες αγρότες, μετά από συνεχείς κινητοποιήσεις, όμως τα περισσότερα από αυτά ευνοούν τους μεγάλους αγρότες καπιταλιστές, τη μεγάλη αγροτική εκμετάλλευση και βεβαίως δεν είναι αιτήματά που μπορούν να ικανοποιήσουν τη μικρομεσαία αγροτιά.
 Ακόμα και αυτά που έδωσε, όπως εκείνο το αφορολόγητο πέρσι, για το πώς θα ρυθμιστούν οι δόσεις και λοιπά, φέτος το παίρνει πίσω, ενώ στα παλιά προβλήματα έχουν προστεθεί και νέα. 
Τα νέα αφορούν τον παγετό, αφορούν καταστροφές, αφορούν μία σειρά ζητήματα λόγω της κακοκαιρίας και βεβαίως ακόμα τρέχουν και δεν έχουν δοθεί οι αποζημιώσεις από τις περσινές και προπέρσινες πλημμύρες και άλλες καταστροφές που είχε η αγροτική παραγωγή και εδώ στην Άρτα και σε άλλες περιοχές της πατρίδας μας.
Το ΚΚΕ και στη Βουλή και στην Ευρωβουλή και μέσα στους καθημερινούς αγώνες θα συμβάλλει έτσι ώστε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα της μικρομεσαίας αγροτιάς».

Συζητώντας με τον Δ. Κουτσούμπα, ο πρόεδρος της ΟΑΣΝΑ, Βαγγέλης Μπέτσας, παρουσίασε συνοπτικά τα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι φτωχοί αγρότες και τους λόγους για τους οποίους βρίσκονται στο δρόμο.
Η δυσβάσταχτη φορολογία, οι αυξημένες εισφορές στον ΟΓΑ που έχουν αφήσει εκατοντάδες αγρότες της περιοχής ανασφάλιστους, ο παρατεταμένος παγετός και οι καταστροφές που προκαλεί είναι μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
«Οι συνθήκες είναι δύσκολες, αλλά η δύναμή μας είναι μεγάλη», σημείωσε μεταξύ άλλων. Τόνισε ιδιαίτερα τη συμμετοχή νέων σε ηλικία αγροτών στις κινητοποιήσεις.
«Δεν έχουμε άλλο δρόμο από τον αγώνα», υπογράμμισαν οι αγρότες, ενώ κάποιος σημείωσε χαρακτηριστικά πως δεν τους κάμπτουν «ούτε το κρύο ούτε το χιόνι».

Ο πρόεδρος της ΟΑΣΝΑ ζήτησε από το Δ. Κουτσούμπα να μεταφέρει το ΚΚΕ στη Βουλή αλλά και στο λαό τα δίκαια αιτήματα των αγροτών, 
ενώ στη συζήτηση του ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος με τους μικρομεσαίους αγρότες του μπλόκου αναδείχθηκε η ανάγκη για άλλο δρόμο ανάπτυξης και στην αγροτική παραγωγή, με κριτήριο όχι τα κέρδη των καπιταλιστών αλλά τις διατροφικές ανάγκες του λαού και την αξιοπρεπή διαβίωση των αγροτών.

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ μετέφερε και στη συζήτηση την υποστήριξη του Κόμματος στα δίκαια αιτήματα της μικρομεσαίας αγροτιάς. 
Σχολίασε πως τη θέση των παλιών τσιφλικιών σήμερα έχουν πάρει οι καπιταλιστικές αγροτικές εκμεταλλεύσεις, οι ιδιοκτήτες των οποίων στηρίζονται από την πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ.
«Μας παίρνουν τα προϊόντα με τιμές εξευτελιστικές, δεν πληρώνουν», πρόσθεσαν οι αγρότες. 
Στάθηκαν ακόμα στο ρόλο που αναλαμβάνουν μεγαλοαγρότες και μεγαλέμποροι ενάντια στις κινητοποιήσεις τους, αναφέροντας το παράδειγμα ενός από αυτούς που μέσα από τον αστικό τύπο διαμαρτυρήθηκε τις προηγούμενες μέρες για το γεγονός ότι του «κλείνουν το δρόμο» δυσκολεύοντας τις εξαγωγές του...
Το υπόλοιπο πρόγραμμα της επίσκεψης σε Άρτα και Γιάννενα
Σήμερα Σάββατο, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας, στις 21.00, θα μιλήσει σε πολιτική εκδήλωση - συνεστίαση της ΤΟ Άρτας, στο κέντρο «ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ» στους Κωστακιούς.

Αύριο Κυριακή, θα μιλήσει σε πολιτική εκδήλωση - συνεστίαση της ΤΟ Ιωαννίνων - Θεσπρωτίας, στις 13.00, στη Λέσχη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
1 / 4

o Χρήστος Ζουλιάτης στη Ραχούλα Καρδίτσας με τον Χαρίλαο !!

Ο Χρήστος Ζουλιάτης πρόσθεσε 21 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ στη Ραχούλα-Ανέκδοτες φωτογραφίες — στην τοποθεσία Ραχούλα Καρδίτσας.
27 / 1 / 2017
Οι ανέκδοτες αυτές φωτογραφίες είναι απ΄την πρώτη επίσκεψη του Χαρίλαου Φλωράκη στο πατρικό του σπίτι, στη Ραχούλα Καρδίτσας, 
ύστερα από 40 χρόνια, όταν σ΄εκείνη την περιοχή, ενταγμένος στο ΔΣΑ, έπαιρνε μέρος σαν πρωτοκαπετάνιος στη "Μάχη της Καρδίτσας". 
Στην επίσκεψη αυτή συνοδευόταν από τον Μίκη Θεοδωράκη και είναι στα μέσα της δεκαετίας του '80.
«Ανάμικτα αισθήματα νοιώθω, αισθήματα συγκίνησης, αισθήματα χαράς, αισθήματα νοσταλγίας, που βρίσκομαι σήμερα σ΄αυτά τα χώματα, σ΄αυτό τον τόπο που γαλουχήθηκα με τα νάματα της αγάπης στον άνθρωπο, με την αγάπη στην πατρίδα, με την αγάπη για μια κοινωνία δημοκρατική και δίκαια...»
Χαρίλαος Φλωράκης
Δήλωση του Χαρίλαου σε δεύτερη επίσκεψη στο χωριό του, όπου παραβρέθηκε σε γιορτή προς τιμή του και για να δει το σπίτι του που έχει ανακαινισθεί και έχει γίνει Μουσείο.
 ΔΕΙΤΕ το βίντεο: https://youtu.be/pQUNYjMZxOE
Πηγαίνετε στην τελευταία φωτογραφία να διαβάσετε για το "Μουσείο Χαρίλαος Φλωράκης"
Χρήστος Ζουλιάτης: Η Ραχούλα είναι ένα γραφικό χωριό χτισμένο στα ριζά του Ίταμου ανάμεσα σε δύο ομαλά αντερείσματα που κατεβαίνουν το ένα από το χωριό Καστανιά και το άλλο από την κατεύθυνση του χωριού Μαστρογιάννη. Στην ανατολική παρυφή του χωριού, λίγο πιο κάτω στη θέση Κρεμαστόμυλος, ξανοίγεται ένας μικρός καμπάκος, που φτάνει ως το χωριό Σέκλιζα, περιτριγυρισμένος από μικρούς λόφους. Η τοποθεσία αυτή μοιάζει με λεκάνη.
Στην τοποθεσία Ραχούλα Καρδίτσας.Φωτογραφία του Χρήστος Ζουλιάτης.
 Φωτογραφία του Χρήστος Ζουλιάτης.


 








 

 
 

Χρήστος Ζουλιάτης: Σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στους δύο ορόφους του σπιτιού-μουσείου έχουν τοποθετηθεί πολλά υλικά από τη ζωή και τη δράση του Χ. Φλωράκη, αλλά και γενικότερα από την υπερενενηντάχρονη πορεία του κομμουνιστικού κινήματος στη χώρα μας. Το «Μουσείο Φλωράκη» βρίσκεται στο Παλιοζογλώπι Ραχούλας.

Το πατρικό σπίτι του, μαζί με το οικόπεδο 500 τ.μ., ο Χ. Φλωράκης το έκανε δωρεά στην Ένωση Αγραφιώτικων Χωριών, το 1988, ως αναγνώριση του έργου για την ανάδειξη των Αγράφων και του λαϊκού χαρακτήρα αυτού του φορέα στις δεκαετίες του 1980 και 1990.

Το 2002, η Ένωση δώρισε το οικόπεδο στον Δήμο Ιτάμου, με όρους την ανακατασκευή του πατρικού σπιτιού όπου γεννήθηκε ο Χ. Φλωράκης και τη λειτουργία εκθεσιακού χώρου και βιβλιοθήκης του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό φυλλάδιο που μοιράζεται στους επισκέπτες, «το μουσείο αναδεικνύει, με σεβασμό, την ιστορική προσωπικότητα του Χαρίλαου Φλωράκη και μπορεί να αποτελέσει παρακαταθήκη στη νέα γενιά, των αξιών, των ιδανικών και των οραμάτων του. Να συμβάλει στη συνέχιση του αγώνα του, αποκαλύπτοντας την πραγματική ιστορία του λαϊκού κινήματος που μέσα του πήρε και έδωσε ο Χαρίλαος Φλωράκης.

Να αναδείξει την προσφορά του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ, που στις γραμμές του ο καπετάν Γιώτης ανέδειξε απίστευτες οργανωτικές και στρατιωτικές ικανότητες, τα χαρακτηριστικά της συνέπειας, της αφοσίωσης, της αυταπάρνησης, της μαχητικότητας που χαρακτήριζαν τον Χαρίλαο Φλωράκη, απόρροια της αταλάντευτης αφοσίωσής του στην υπόθεση του σοσιαλισμού. Το Μουσείο θα αποτελέσει μάθημα για τη νεότερη ιστορία, όχι μόνο της περιοχής, αλλά ολόκληρης της χώρας».

Το πατρικό σπίτι του Χαρίλαου Φλωράκη στο Παλιοζογλώπι- που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τον τάφο του, στο αγνάντι του Αη Λια, και έχει μετατραπεί σε Ιστορικό Μουσείο «Χαρίλαου Φλωράκη», εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2008, από την τότε γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, η οποία έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αγάπη του Χ. Φλωράκη για τη Ραχούλα και το Παλιοζογλώπι, επισημαίνοντας ότι αυτός ο άνθρωπος, που είχε κάνει εκατομμύρια χιλιόμετρα πραγματικής και συμβολικής διαδρομής, στα βουνά, τις φυλακές, τις εξορίες, εντός και εκτός Ελλάδας, κατάφερε να διατηρήσει τη μεγάλη αγάπη του γι' αυτόν εδώ τον τόπο.
(ΠΗΓΗ: Real.gr)

27 Ιανουαρίου, 2017

Όχι λαθρομεταναστάκια - Όχι λαθροπρόσφυγες, Παιδιά.


Η παρέμβαση του 15μελούς του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα για τα γεγονότα στο 1ο Δημοτικό Περάματος:
Με αφορμή όσα έγιναν πριν λίγες μέρες, ως μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα αποφασίσαμε ότι είναι απαραίτητο να πάρουμε θέση. 
Σε αυτό το πλαίσιο συγκεντρώνουμε σχολικά είδη και τρόφιμα, θέλουμε όμως να εκφράσουμε και ορισμένες σκέψεις μας. 
Πριν μία βδομάδα περίπου συνέβη κάτι απαράδεκτο. Το κόμμα της Χρυσής Αυγής είναι σε όλους μας γνωστό. 
Εξάλλου εκπροσωπείται και στο Κοινοβούλιο. 
Πριν λίγες μέρες λοιπόν μπήκαν μέσα σε ένα δημοτικό σχολείο του Περάματος ορισμένα γνωστά πρόσωπα του κόμματος μαζί με κάποια οργανωμένα μέλη της Χρυσής Αυγής Περάματος για να διατυμπανίσουν την "ανώτατη ελληνική κληρονομιά" και το πόσο τα προσφυγόπουλα στα σχολεία μας θα τη διαφθείρουν. Αυτά είναι τα γεγονότα. 
Εμείς καταδικάζουμε απερίφραστα αυτή την πράξη και θεωρούμε αυτό το μέρος της κοινωνίας μας το λιγότερο ντροπιαστικό. Ακόμα πιο ντροπιαστική όμως είναι η ανοχή. Γι' αυτό και μιλάμε.
Το να είσαι πρόσφυγας σημαίνει πολλά πράγματα. Σημαίνει να έχεις πολύ νωρίς απορίες που δεν μπορεί να λύσει ούτε η μαμά σου. 
Κάποιες φορές να μην ξέρεις πού είναι η μαμά σου και άλλες να ξέρεις, αλλά να φοβάσαι μόνο στη σκέψη να το ξεστομίσεις. 
Σημαίνει σκοτάδι και το φως να μην είναι πάντα καλό. Σημαίνει ότι τα πεφταστέρια στη χώρα σου αντικαταστάθηκαν από βόμβες.
Σου είπαν ότι θα πας σχολείο. Είχες ήδη μάθει το ελληνικό αλφάβητο. 
Την πρώτη μέρα θα έβαζες το δαχτυλίδι που σου χάρισε μια κοπέλα από εδώ. Ήθελες να μάθεις για τη χώρα που οι άνθρωποί της σου έδιναν δαχτυλίδια και σου μάθαιναν το αλφάβητο. Για το μέρος που είχε πεφταστέρια. 
Εμείς τα παρακολουθούμε όλα αυτά από τα σπίτια μας. Ένα μικρό ψήγμα της πραγματικότητας των προσφύγων αντικατοπτρίζεται στην αρχική μας σελίδα. Έχουμε λοιπόν κάποιες παρατηρήσεις να κάνουμε σύμφωνα με τους κανόνες της κοινής λογικής.
Η κοινή λογική λέει ότι αν θέλεις το καλό του έθνους σου, θέλεις όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να επιθυμούν να γίνουν μέρος του.
Η κοινή λογική λέει ότι όταν έπεσε και χτύπησε το παιδί από τη Συρία και όταν μαχαίρωσαν τον Φύσσα, το ίδιο αίμα λέρωσε τα ρούχα τους.
Τονίζουμε επίσης ότι θεωρούμε τις πράξεις των τραμπούκων της Χ.Α. το λιγότερο απάνθρωπες και επικίνδυνες για το σύνολο της κοινωνίας αλλά ταυτόχρονα πιστεύουμε στα αντανακλαστικά αυτής της κοινωνίας. 
Πιστεύουμε ότι οι γονείς μας και οι παππούδες μας και οι δάσκαλοί μας και αν όχι όλοι αυτοί τότε σίγουρα εμείς θα αντισταθούν στην επιβολή των υπανθρώπων που θέλουν να λερώσουν την καθαρότητα και την ενάργεια των παιδιών. 
Γιατί αυτό είναι. Όχι λαθρομεταναστάκια.
 Όχι λαθροπρόσφυγες. Παιδιά.
Πρόσφυγας σημαίνει πολλά πράγματα. 
Πρόσφυγας σημαίνει φοβισμένος. 
Πρόσφυγας σημαίνει να έχεις ως μόνο στήριγμα τον συνωστισμό. 
Πρόσφυγας σημαίνει αποκλεισμένος. 
Εμάς λοιπόν είναι καθήκον μας αλλά και επιθυμία μας να ταχθούμε στο πλευρό των αποκλεισμένων από αυτή τη ζωή και να το δηλώνουμε απροκάλυπτα. 
Δίνουμε το χέρι σε όσους πέφτουν 
και στεκόμαστε δίπλα σε όσους τολμούν να αντιστέκονται σε πείσμα όλων.

διαδώστε Το !!