Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

04 Δεκεμβρίου, 2017

Για νέους:Τι έγινε το Δεκέμβρη '44



,,Όσα έγιναν τον Δεκέμβρη είχαν προσχεδιαστεί από εκείνους που εμφανίζονταν σαν «απελευθερωτές». 
Ήδη από τις 22/9/1944, ο Γεώργιος Παπανδρέου, τηλεγραφούσε στον Τσόρτσιλ τα εξής: «Δεν γνωρίζω τους λόγους διά την απουσία της Βρετανίας. Μόνον η άμεσος παρουσία εντυπωσιακών βρετανικών δυνάμεων εις την Ελλάδα και ως τας τουρκικάς ακτάς θα ήτο δυνατό να μεταβάλει την κατάστασιν». 
Η κατάσταση που ήθελαν να «μεταβληθεί» ήταν να κλείσει ο δρόμος που είχε ανοίξει με το μεγαλειώδες ΕΑΜικό κίνημα προς μια Ελλάδα της λαικής αναδημιουργίας.
 Πώς θα γινόταν αυτό: «Την 21ην Αυγούστου 1944 συνηντήθην εις την Ρώμην με τον Βρετανόν Πρωθυπουργόν. Και όταν μου έθεσε το ερώ­τημα, ποια είναι η πολιτική μου, απήντησα: «Εξοπλισμός του Κράτους. Αφοπλισμός του ΕΑΜ» (από την επιστολή του Γεωργίου Παπανδρέου που δημοσιεύτηκε στην εφημε­ρίδα «Η Καθημερινή» στις 2 Μάρτη 1948).,,


Ηταν και τότε μέρα Κυριακή. Σαν σήμερα πριν από 73 ακριβώς χρόνια η «Ματωμένη Κυριακή» της 3ης του Δεκέμβρη 1944. Δεν είχαν περάσει ούτε δυο μήνες από την απελευθέρωση της πρωτεύουσας από τους Γερμανούς και ο λαός της Αθήνας αιματοκυλίστηκε από το νέο κατακτητή. Δυο μέρες νωρίτερα είχε προηγηθεί το ιταμό τελεσίγραφο του στρατηγού Σκόμπι και της κυβέρνησης Γεωργίου Παπανδρέου για το μονομερή αφοπλισμό του ΕΛΑΣ.

Όσα έγιναν τον Δεκέμβρη είχαν προσχεδιαστεί από εκείνους που εμφανίζονταν σαν «απελευθερωτές».
Ήδη από τις 22/9/1944, ο Γεώργιος Παπανδρέου, τηλεγραφούσε στον Τσόρτσιλ τα εξής: «Δεν γνωρίζω τους λόγους διά την απουσία της Βρετανίας. Μόνον η άμεσος παρουσία εντυπωσιακών βρετανικών δυνάμεων εις την Ελλάδα και ως τας τουρκικάς ακτάς θα ήτο δυνατό να μεταβάλει την κατάστασιν». 
Η κατάσταση που ήθελαν να «μεταβληθεί» ήταν να κλείσει ο δρόμος που είχε ανοίξει με το μεγαλειώδες ΕΑΜικό κίνημα προς μια Ελλάδα της λαικής αναδημιουργίας. Πώς θα γινόταν αυτό: «Την 21ην Αυγούστου 1944 συνηντήθην εις την Ρώμην με τον Βρετανόν Πρωθυπουργόν. Και όταν μου έθεσε το ερώ­τημα, ποια είναι η πολιτική μου, απήντησα: «Εξοπλισμός του Κράτους. Αφοπλισμός του ΕΑΜ» (από την επιστολή του Γεωργίου Παπανδρέου που δημοσιεύτηκε στην εφημε­ρίδα «Η Καθημερινή» στις 2 Μάρτη 1948).
Όσο μεγαλειώδης ήταν η ΕΑΜική αντίσταση, τόσο μεγάλο έπρεπε να είναι και το έγκλημα που διαπράχτηκε εναντίον της. Αποφάσισαν να χτυπήσουν απροκάλυπτα. 
Η ειρηνική διαδήλωση της Αθήνας, αφού πρώτα απαγορεύτηκε, το συλλαλητήριο που τα αιτήματά του δεν ήταν παρά η ομαλότητα, η κατοχύρωση των λαϊκών ελευθεριών μέσω άμεσης διεξαγωγής δημοψηφίσματος και η προετοιμασία διενέργειας ελεύθερων εκλογών, πνίγηκε στο αίμα: 24 νεκροί, 160 τραυματίες.

Οι Εγγλέζοι με 60.000 στρατό και σε συνεργασία με τους δοσίλογους της Κατοχής, ο Τσόρτσιλ μαζί με τους χωροφυλάκους και με το ανδρείκελό του, τον Γεώργιο Παπανδρέου, έστρεψαν τα τανκς εναντίον των εκατοντάδων χιλιάδων αμάχων που διαδήλωναν στο Σύνταγμα.

Την επόμενη μέρα, στις 4 Δεκέμβρη, στο ίδιο σημείο που την προηγούμενη είχαν διαπραχθεί οι δολοφονίες, χιλιάδες λαού συγκεντρώθηκαν ψάλλοντας το «Πένθιμο Εμβατήριο» και συνοδεύοντας τους νεκρούς τους. 
Το πανό που ξεδιπλώθηκε υπενθύμιζε τη δοκιμασμένη από την ζωντανή περίοδο της Κατοχής αλήθεια: «Οταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα — ΕΑΜ».

Τα εγγλέζικα βόλια, σε συνεργασία με τους χτεσινούς συνεργάτες των Γερμανών, ξαναχτυπούν. 
Νέοι νεκροί… 
Μέχρι εκείνες τις μέρες οι δολοφόνοι εμφανίζονταν σαν «δημοκράτες», σαν «απελευθερωτές». Στις 3 και 4 Δεκέμβρη του ’44 οι μάσκες έπεσαν. Οι δολοφόνοι, οι Εγγλέζοι «σύμμαχοι» και οι εγχώριοι πραιτοριανοί τους, δήλωσαν με τον πιο εγκληματικό τρόπο την απόφασή τους να περάσουν νέες αλυσίδες στον λαό, να συντρίψουν το ΕΑΜικό κίνημα, να ναρκοθετήσουν την παλλαϊκή απαίτηση για δημοκρατική αναδημιουργία της Ελλάδας.

Έτσι ξεκίνησε το νέο μεγαλειώδες κεφάλαιο του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα, με το λαό να διαλέγει τα όπλα κόντρα στις αλυσίδες, σε μια πάλη άνιση και ηρωική, που κράτησε 33 μέρες απέναντι σε μια «πολιτισμένη» αυτοκρατορία που βομβάρδιζε από εδάφους και αέρος πυκνοκατοικημένες περιοχές, ανεξάρτητα από υλικές ζημιές ή θανάτους αμάχων.


Βρετανοί στρατιώτες, ακροβολισμένοι στην Ακρόπολη
Για δεκαετίες η απάντηση στην ερώτηση «τι έγινε το Δεκέμβρη;» υπήρξε ασφαλής τρόπος για να χωρίζει η ήρα από το στάρι. Ανάλογα με τη «διήγηση» μπορούσες να διακρίνεις πότε μιλούσε η δουλοφροσύνη και πότε η αξιοπρέπεια. Ανάλογα με την απάντηση ερχόταν στην επιφάνεια το νήμα που συνέδεε τους μαυραγορίτες του χτες με τους μετέπειτα «κατσαπλιάδες», τους γερμανοτσολιάδες του τότε με τους κατοπινούς «αμερικανοτσολιάδες».

Ο Δεκέμβρης σηματοδότησε την αρχή μιας ιστορικής περιόδου που περιλαμβάνει τα πάντα:
Σελίδες τιμής, σελίδες χρέους, σελίδες τραγωδίας. Αποτελεί σημείο ορόσημο από το οποίο είναι αναγκασμένος να περάσει κανείς για να φτάσει στον Εμφύλιο, στον Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδας και στις αμερικανικές βόμβες ναπάλμ του Βαν Φλιτ, στο ανθρώπινο μεγαλείο στα Μακρονήσια και στο «όχι» στις δηλώσεις μετανοίας, στον εξευτελισμό των στρατοδικών μέσα στα ίδια τους τα στρατοδικεία έως το «ΕΑΜ – ΕΛΑΣ – Πολυτεχνείο» των μεταπολιτευτικών χρόνων.


Βρετανικό τανκ έχει εισβάλει στα γραφεία του ΕΑΜ στην οδό Πανεπιστημίου
Οι μάχες του Δεκέμβρη έληξαν με νικητές και ηττημένους.
 Το έπαθλο των πρώτων η εξουσία. 
Το έπαθλο των δεύτερων οι φυλακές, οι εξορίες, οι εκτελέσεις, τα βασανιστήρια. 
Οι δεύτεροι, αυτοί που ηττήθηκαν στρατιωτικά, ισχυρίζονται ότι κατόρθωσαν κάτι περισσότερο από τους νικητές: Ότι υπέστησαν μια από τις «νικηφόρες» εκείνες ήττες που στην Ιστορία μόνο ένας ηττημένος που έχει το δίκιο με το μέρος του μπορεί να κατακτήσει. Νίκη όπως εκείνη των ηττημένων δημοκρατικών ταξιαρχιών της Ισπανίας, νίκη όπως εκείνη των ηττημένων της παρισινής κομμούνας: Νίκη ηθική, νίκη ιδεολογική έναντι των νικητών αντιπάλων τους! Συμφωνούμε…

Ένα ερώτημα που συνήθιζε να επανέρχεται για δεκαετίες μετά τον Δεκέμβρη ήταν τούτο: Ναι αλλά «αν» τότε νικούσαν οι ηττημένοι και «αν» έχαναν οι νικητές, τι θα γινόταν; 
Που θα βρισκόταν σήμερα η Ελλάδα;
Η απάντηση από τα ανιστόρητα θρασίμια του συστήματος, με πρώτους και καλύτερους τους «πρώην» αριστερούς και νυν γενίτσαρους, είναι γνωστή: «Αλβανία θα είχαμε γίνει», «θα πεινάγαμε», «δεν θα είχαμε ελευθερία», «θα είχαμε καταρρεύσει όπως οι άλλοι και οι γυναίκες μας θα είχαν γίνει πουτάνες»…

Φυσικά η Ιστορία δεν γράφεται με «αν».
Γι’ αυτό για εμάς δεν έχει σημασία να μπούμε στο φανταστικό σενάριο τι θα είχε γίνει «αν». Για εμάς έχει μεγάλη σημασία να σταθούμε στο πραγματικό σενάριο που γράφτηκε με βάση τα όσα πραγματικά έγιναν.

Η απάντηση στο ερώτηση αν τότε νικούσαμε εμείς, όχι μόνο ηθικά αλλά και πολιτικά, αν νικούσαμε όχι μόνο ιδεολογικά αλλά και στρατιωτικά, είναι αυτή:
Επειδή τότε νίκησαν αυτοί που νίκησαν και επειδή ακριβώς χάσαμε εμείς, επειδή ο λαός έχασε, γι’ αυτό η Ελλάδα, που μέσα στην Κατοχή «το ΕΑΜ την έσωσε από την πείνα», έφτασε να πεινάει μετά τον Εμφύλιο και να στέλνει τα παιδιά της μετανάστες για ένα κομμάτι ψωμί.
Επειδή χάσαμε εμείς, επειδή έχασε ο λαός, και επειδή νίκησαν αυτοί, γι’ αυτό η Ελλάδα, από την πρωτόγνωρη λευτεριά και δημοκρατία του Βουνού, πέρασε στη βία, στη νοθεία, στα πραξικοπήματα και στις χούντες.
Επειδή νίκησαν αυτοί και επειδή χάσαμε εμείς, επειδή έχασε ο λαός, γι’ αυτό η Ελλάδα από έμβλημα της αντάρτισσας χειραφετημένης γυναίκας έγινε για δεκαετίες η «Τρούμπα» του αμερικάνικου στόλου.

Αυτή είναι η αλήθεια που την έγραψε με το αίμα του ο ανθός του ελληνικού λαού: Ναι, αν είχαμε νικήσει εμείς, η Ελλάδα θα είχε κερδίσει.
Ο λαός της θα είχε κερδίσει.

02 Δεκεμβρίου, 2017

ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ στη ΚΕΔΕ: Να τιμήσουμε τη λέξη ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

,,Όσοι βγήκαμε από τα σπλάχνα του αγωνιζόμενου για επιβίωση λαού,
 όσων η καρδιά δεν θέλει το άδικο, 
έχουμε χρέος να αλλάξουμε, να πετάξουμε από τα κεφάλια μας την κυρίαρχη ιδεολογία που μας έβαλαν με απίστευτη τέχνη απ’ την ημέρα που γεννηθήκαμε και να οργανώσουμε την αντεπίθεσή μας.,,

ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ

«Όμορφη πόλη είναι αυτή χωρίς ανέργους, φτώχεια, παιδιά στην εξάρτηση» (VIDEO)

Στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ μίλησε ο δήμαρχος Πατρέων
«Το συνέδριό μας έπρεπε να έχει στο κέντρο της προσοχής του τη ζωή του δημιουργού, του πρωταγωνιστή της κοινωνικής ζωής, του εργαζόμενου, του αγρότη που ξεκληρίζεται, του επαγγελματία που καταστρέφεται», σημείωσε μεταξύ άλλων από το βήμα του ετήσιου Συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος.
Παράλληλα, επισήμανε ότι «ενώ το κεφάλαιο, η ολιγαρχία με τους πολιτικούς εκπροσώπους τους, υλοποιούν την πολιτική που διαιωνίζει την κυριαρχία τους, στο συνέδριό μας, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΚΕΔΕ προβάλλει δευτερεύουσες, υπαρκτές και ανύπαρκτες αντιθέσεις ως κυρίαρχες, όπως "αυτοδιοικητικοί" κόντρα στους "βουλευτές και κυβερνητικούς", "υπεύθυνη αυτοδιοίκηση" απέναντι στο "ανεύθυνο και συγκεντρωτικό κράτος", "δίκαιη ανάπτυξη", να αναλάβουν οι δήμοι το ρόλο του φοροεισπράκτορα κλπ.».
«Η αλήθεια φωνάζει, μας λέει να ανοίξουμε τα μάτια μας να δούμε ποιος κερδίζει με την πολιτική που εφαρμοζόταν και εφαρμόζεται και ποιος χάνει. Είναι ώρα να διαλέξουμε μετερίζι με ποιους θα είμαστε με αυτούς που κερδίζουν ή με αυτούς που χάνουν. Με το κεφάλαιο ή με τα λαϊκά στρώματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η ομιλία του Κ. Πελετίδη 

«Το συνέδριό μας γίνεται σε μια περίοδο που ο λαός μας συνεχίζει να τραβά την ανηφόρα του μαρτυρίου του, η ανεργία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, τρώει την ψυχή της νεολαίας, των εργαζομένων. Οι αριθμοί κατά την κυβέρνηση δείχνουν μείωση, ξεχνώντας όμως να μετρήσουν τις χιλιάδες που έχουν πλημμυρίσει τα ξένα. Η φτώχεια αυξάνεται. Με τους μισθούς που παίρνουν οι εργαζόμενοι, με τα 4ωρα, με την περιοδική εργασία δεν μπορούν να ικανοποιήσουν στοιχειώδεις ανάγκες.
Το συνέδριό μας έπρεπε να έχει στο κέντρο της προσοχής του τη ζωή του δημιουργού, του πρωταγωνιστή της κοινωνικής ζωής, του εργαζόμενου, του αγρότη που ξεκληρίζεται, του επαγγελματία που καταστρέφεται.
Η ανάπτυξη, που οι αστικές πολιτικές δυνάμεις, το κεφάλαιο, η ΕΕ αναζητούν δεν αφορά το λαό και ο πιο αδαής βλέπει τη συγκέντρωση πλούτου σε ολοένα και λιγότερα χέρια. Την απόλυτη κυριαρχία των πολυεθνικών και των μονοπωλίων. Αυτή η πορεία οδηγεί τους λαούς στα Τάρταρα.
Ενώ το κεφάλαιο, η ολιγαρχία με τους πολιτικούς εκπροσώπους τους υλοποιούν την πολιτική που διαιωνίζει την κυριαρχία τους, στο συνέδριό μας η πλειοψηφία του ΔΣ της ΚΕΔΕ προβάλλει δευτερεύουσες, υπαρκτές και ανύπαρκτες αντιθέσεις ως κυρίαρχες, όπως "αυτοδιοικητικοί" κόντρα στους "βουλευτές και κυβερνητικούς"’, "υπεύθυνη αυτοδιοίκηση" απέναντι στο "ανεύθυνο και συγκεντρωτικό κράτος", "δίκαιη ανάπτυξη", να αναλάβουν οι δήμοι το ρόλο του φοροεισπράκτορα κλπ.
Η αλήθεια φωνάζει, μας λέει να ανοίξουμε τα μάτια μας να δούμε ποιος κερδίζει με την πολιτική που εφαρμοζόταν και εφαρμόζεται και ποιος χάνει. Είναι ώρα να διαλέξουμε μετερίζι με ποιους θα είμαστε, με αυτούς που κερδίζουν ή με αυτούς που χάνουν. Με το κεφάλαιο ή με τα λαϊκά στρώματα.
Εάν μελετήσουμε τον προϋπολογισμό που πάει για ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση, θα βγάλουμε αβίαστα το συμπέρασμα ότι ο ιδρώτας του λαού μας πηγαίνει στα χέρια των λίγων, αυτά που επιστρέφουν είναι ψίχουλα, μπροστά στις τεράστιες ανάγκες που έχουμε στους δήμους μας. Για να καλύψουμε τις ανάγκες μας καλούμαστε να επιβάλουμε επιπλέον τέλη, φόρους, ανταποδοτικότητα. Για να προσλάβουμε προσωπικό, επιτρέπεται μόνο στις υπηρεσίες ανταπόδοσης (καθαριότητα) γιατί τη μισθοδοσία τους την πληρώνει ο δημότης, με επιπλέον φορολογία.
Για το 2018 τα "ίδια έσοδα", μαζί με τα παρελθόντων οικονομικών ετών για τους δήμους, θα ανέλθουν σε 3.115 δισ. ευρώ, την ώρα που οι ΚΑΠ (αφαιρώντας τα 739 εκατ. ευρώ που αφορούν στα προνοιακά επιδόματα) περιορίζονται σε μόλις 1.702 δισ.!!! Απουσιάζουν προκλητικά σχεδιασμένες και εκτεταμένες παρεμβάσεις σε ζητήματα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής - αντιπυρικής προστασίας.
Την ίδια στιγμή που μας δίνονται ελάχιστα στους δήμους, μας φορολογούν για έσοδα από ενοικίαση ακινήτων 29%, όχι επί των εισπρακτέων, αλλά επί των προϋπολογισθέντων, έτσι αν κάποιοι ενοικιαστές φεσώσουν τους δήμους, το κράτος δεν χάνει, χάνει ο δήμος, προσθέστε προκαταβολή 29% συν ΕΝΦΙΑ και δεν έμεινε τίποτα για τους δήμους. Βάλτε το ΦΠΑ για το νερό, για το ρεύμα, άρα συγκεντρώνουν χρήματα από τους ίδιους τους δήμους.
Για τα 257 σχολικά συγκροτήματα της πόλης μας, δίνουν από τη ΣΑΤΑ σχολείων το ποσό των 455.000 ευρώ, γεγονός που μας υποχρεώνει να βάλουμε 800.000 από τα ταμεία του δήμου, που φυσικά θα λείψουν από αλλού, για να έχουν τα παιδιά μας ένα σχολείο αξιοπρεπές, αντίστοιχο της εποχής μας.
Είναι ανάγκη να απαιτήσουμε να δίνεται σε σταθερή βάση από τον κρατικό προϋπολογισμό το μέγιστο, αυτό που δικαιούνται οι δήμοι μας. Να μην υπάρχουν τέλη, ανταποδοτικά, ο λαός αιμορραγεί οικονομικά, στέρεψε.
Γι’ αυτό 4.000 οικογένειες στην πόλη μας δεν μπορούν να πληρώσουν το νερό και τους απαλλάσσουμε, γι’ αυτό φέτος αποφάσισε το Δημοτικό μας Συμβούλιο, πέρα από τις 3.500 που απαλλάσσονται από ανταποδοτικά τέλη, να προχωρήσουμε και στη μείωση κατά 50% των ανταποδοτικών τελών στους 10.000 δικαιούχους του Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης. Δίνουμε αυτή και πολλές άλλες παροχές για να σταθούν όρθιοι, για να μην μπουν στο περιθώριο, όπως θέλουν οι υπηρέτες του κεφαλαίου, αλλά να βγουν στο προσκήνιο και να ανατρέψουν την πολιτική που εφαρμόζεται διαχρονικά.
Δεν μπορεί το 2017 να μοιράζουμε τρόφιμα, συσσίτια, ρούχα. Είναι η απόλυτη ντροπή. Δεν μπορεί τη στιγμή που πλανήτης μας έχει τη δυνατότητα να θρέψει οκτώ φορές τον πληθυσμό του, να υπάρχουν άνθρωποι που πεθαίνουν από πείνα, να ζουν με συσσίτια, δεν είμαστε στην κατοχή. Είμαστε στην εποχή που η επιστήμη και η τεχνική βρίσκονται στο απόγειό τους, αλλά εξαιτίας της κατοχής του πλούτου από τους λίγους, οδηγούνται οι δημότες μας στην καταστροφή.
Όσοι βγήκαμε από τα σπλάχνα του αγωνιζόμενου για επιβίωση λαού, όσων η καρδιά δεν θέλει το άδικο, έχουμε χρέος να αλλάξουμε, να πετάξουμε από τα κεφάλια μας την κυρίαρχη ιδεολογία που μας έβαλαν με απίστευτη τέχνη απ’ την ημέρα που γεννηθήκαμε και να οργανώσουμε την αντεπίθεσή μας. Να τιμήσουμε τη λέξη ΑΝΘΡΩΠΟΣ, την εμπιστοσύνη που μας έδειξε ο λαός εκλέγοντάς μας. Να πούμε την αλήθεια, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να έχουν όλοι εργασία, αξιοπρεπείς μισθούς. Να μη βγουν στο σφυρί τα σπίτια των τσακισμένων νοικοκυριών, παρά τον καταναγκασμό του κράτους. Να μην εμπλακούν οι δήμοι σε διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης από τους μικρούς οφειλέτες, να μην οδηγηθούν λαϊκές οικογένειες στη "σέντρα" της εφορίας για 500 ευρώ.
Όμορφη πόλη είναι αυτή που δεν έχει ανέργους, φτώχεια, παιδιά στην εξάρτηση.
Το κεφαλαιοκρατικό σύστημα βρίσκεται σε σήψη και παρακμή, δεν θεραπεύεται. Χρειάζεται οι πρωταγωνιστές της ζωής, αυτοί που κτίζουν και λειτουργούν το δήμο μας, να αναλάβουν το κουμάντο της κοινωνίας, καμιά καθυστέρηση, υπάρχει η εμπειρία και η γνώση, χρειάζεται το αποφασιστικό βήμα και μπορούμε να το κάνουμε».

Μια Εικόνα,,όταν Ανακατευόμαστε,,


Μια εικόνα…
μπροστά μου μια παρέα νηπίων, τεσσάρων-πέντε χρονών.
Μια παρέα κοριτσιών που βολτάριζαν πιασμένες χέρι-χέρι λίγα μέτρα μπροστά από τις μητέρες τους.
Τρία δικά μας παιδιά, που το ένα είχε τα έντονα σκιστά μάτια των ασιατών, το άλλο το σοκολατένιο δέρμα των αφρικανών και το τρίτο τα όμορφα καστανά μαλλιά των ντόπιων. 

Περπατούσαν χοροπηδώντας και τιτιβίζοντας μέχρι που λύθηκε η αλογοουρά της μιας μικρής και η παρέα στάθηκε για να τη βοηθήσει να τη δέσει ξανά.
Τότε γυρίζει η μια και λέει στην άλλη:
«
Τι ωραία που είναι τα μαλλιά σου που είναι σαν τα μακαρόνια ίσια, τα δικά μου είναι σαν τις βίδες»
«
Όχι- όχι, εμένα μου αρέσουν τα μαλλιά σου που είναι έτσι σγουρά, εσένα τα μαλλιά σου είναι σαν παιχνίδια που στριφογυρίζουν»
Μια εικόνα, που αν δεν ντρεπόμουν τις μητέρες τους, θα την φωτογράφιζα για να σας δείξω πόσο όμορφοι είμαστε οι άνθρωποι όταν ανακατευόμαστε…
Ο μεγαλύτερος πλούτος, η πηγή κάθε μεγάλου, ωραίου και Ανθρώπινου είναι το ανακάτεμα, η μίξη των πολιτισμών, η μίξη των χρωμάτων, των φυλών, της κουλτούρας.

Έρχομαι από τα Χανιά, από την πόλη των Ενετών, των Οθωμανών, των Σαρακηνών κουρσάρων και των Αράβων. Από την πόλη που ο μιναρές στέκεται δίπλα στον σταυρό.
Ζω στην Κέρκυρα, στην πόλη που σφράγισαν οι Βρετανοί, οι Ενετοί, οι Γάλλοι.
Στην πόλη που σε μια απόσταση πενήντα μέτρων υπάρχει η αγγλικανική εκκλησία, ο καθολικός Ντόμος και η ορθόδοξη Αγία Παρασκευή.
Σε μια πόλη που την ίδια ώρα που γεύεσαι το ντόπιο σοφρίτο ακούς από το απέναντι παράθυρο όπερα και από τον κάτω όροφο τα τραγούδια του Μίκυ.
Όλα μαζί, συνθέτουν εμάς, εμάς που μπορούμε να διαλέγουμε τα πιο όμορφα κομμάτια της ανθρώπινης δημιουργίας και να φτιάχνουμε νέα, δικά μας πράγματα, ακούσματα, πολιτισμούς.


Σοφία Χουδαλάκη 
25 Νοεμβρίου '17

01 Δεκεμβρίου, 2017

Μετά από 130 χρόνια Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον Επιβεβαιώνει τον ΦΡ. ΕΝΓΚΕΛΣ !!

Διάβασε την ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ: https://www.scribd.com/document/365993488/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%A4%CE%B7%CF%82-%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%A4%CE%B7%CF%82-%CE%91%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%99%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%9A%CE%B1%CE%B9-%CE%A4%CE%BF%CF%85-%CE%9A%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82
Η ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΝΓΚΕΛΣ!
To Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον επιβεβαιώνει τον ΦΡ. ΕΝΓΚΕΛΣ για το έργο του "Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ"
Η γεωργία και η κτηνοτροφία έφεραν τον πλούτο και την ανισότητα. ενώ οι τροφοσυλλέκτες-κυνηγοί ζούσαν σε κατάσταση ισότητας.
Ο μεγαλύτερος βαθμός ανισότητας υπάρχει σήμερα στις ΗΠΑ, γεγονός που καθιστά τις κοινωνικές συγκρούσεις κάτι παραπάνω από βέβαιες.


απ'το: in.gr


Στην εποχή μας το 2% των κατοίκων της Γης κατέχουν πάνω από το 50% του πλούτου της. Αν φθάσαμε σήμερα σε αυτό το σημείο ανισότητας, αυτό οφείλεται στο ότι το πρόβλημα έχει βαθιές ρίζες στα προϊστορικά χρόνια, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη -η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα- δείχνει ότι η εξημέρωση των ζώων (κτηνοτροφία) και των φυτών (γεωργία), καθώς επίσης η ανάπτυξη πολύπλοκων και ολοένα πιο συγκεντρωτικών και ιεραρχικών πολιτικοκοινωνικών συστημάτων, υπήρξαν οι καθοριστικοί παράγοντες για τη σταδιακή διεύρυνση των ανισοτήτων στην κοινωνία.

Τρία είναι τα βασικά συμπεράσματα από τη νέα έρευνα: Πρώτον, ότι οι κινητικές κοινωνίες των κυνηγών-τροφοσυλλεκτών που προηγήθηκαν, ήσαν πολύ λιγότερο άνισες από τις κατοπινές στατικές και ιεραρχικές αγροτικές κοινωνίες. Δεύτερον, ότι από τις γεωργικές κοινωνίες, εκείνες στην Ευρασία ήσαν πιο άνισες από ό,τι οι αντίστοιχες στην προϊστορική Αμερική. Τρίτον, ότι ακόμη και οι πιο άνισες προϊστορικές κοινωνίες είχαν μικρότερη ανισότητα από ό,τι οι περισσότερες σημερινές ανεπτυγμένες χώρες, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση ανισότητας τις ΗΠΑ.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή εξελικτικής ανθρωπολογίας και αρχαιολογίας Τίμοθι Κόλερ του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο Nature, ανέλυσαν στοιχεία από 63 αρχαιολογικές τοποθεσίες ανά τον κόσμο, που καλύπτουν μια περίοδο περίπου 11.000 ετών.

Οι επιστήμονες βάσισαν τις εκτιμήσεις τους περί ανισότητας στη σύγκριση του μεγέθους χιλιάδων σπιτιών από διάφορες περιοχές και εποχές, υπολογίζοντας για κάθε μία ένα συντελεστή ανισότητας Gini. Ο δείκτης αυτός κυμαίνεται από το 0 (πλήρης ισότητα-όλοι έχουν τον ίδιο πλούτο) έως το 1 (πλήρης ανισότητα-συγκέντρωση πλούτου σε ένα μόνο άτομο).

Διαπιστώθηκε ότι μια τυπική προαγροτική κοινωνία κυνηγών-τροφοσυλλεκτών είχε μέσο δείκτη Gini 0,17, δηλαδή μικρή ανισότητα. Η κινητικότητά τους καθιστούσε δύσκολη τη συγκέντρωση του πλούτου και την κληροδότησή του στις επόμενες γενιές.

Οι πρώιμες αγροτικές κοινωνίες μικρής έντασης και κλίμακας είχαν μεγαλύτερο μέσο δείκτη ανισότητας 0,27. Με το πέρασμα του χρόνου, μετά από περίπου 2.500 χρόνια γεωργίας, οι μεγαλύτερης κλίμακας και μεγαλύτερης έντασης γεωργο-κτηνοτροφικές κοινωνίες είχαν αυξήσει το μέσο δείκτη ανισότητας Gini σε 0,35.

Προς έκπληξη των ερευνητών, στη συνέχεια η ανισότητα συνέχισε να αυξάνει στον Παλαιό Κόσμο (Αίγυπτο, Μέση Ανατολή, Μεσοποταμία, Ευρώπη, Κίνα και λοιπή Ασία), φθάνοντας σε συντελεστή ανισότητας σχεδόν 0,6. Από την άλλη, η ανισότητα έμεινε στάσιμη στο Νέο Κόσμο (Βόρεια, Κεντρική και Νότια Αμερική) στο 0,35.

Εν μέρει αυτό αποδίδεται στο ότι οι ευρασιατικές κοινωνίες - αντίθετα με τις αρχαίες αμερικανικές που βασίζονταν στην ανθρώπινη εργασία κατά κύριο λόγο- κατάφεραν να εξημερώσουν και να αξιοποιήσουν (στις γεωργικές καλλιέργειες, στις μεταφορές, στον πόλεμο κ.α.) τη δύναμη των μεγάλων ζώων όπως τα άλογα, οι χοίροι, οι αγελάδες και οι βούβαλοι. Το αποτέλεσμα ήταν οι αγρότες του Παλαιού Κόσμου να γίνουν πιο παραγωγικοί, πιο πλούσιοι και τελικά πιο κατακτητικοί - πράγμα που διεύρυνε περαιτέρω τα πλούτη και τις ανισότητές τους.
Η μελέτη επισημαίνει ότι στην πορεία των αιώνων η ανισότητα «δούλεψε» με διπλό τρόπο: αύξανε τον πλούτο των ήδη πλουσίων και ισχυρών και, από την άλλη, αφαιρούσε γη και πλούτη από τους μη προνομιούχους, που γίνονταν ακόμη φτωχότεροι. Η ανακάλυψη της μεταλλουργίας και η ανάπτυξη μιας ελίτ έφιππων πολεμιστών οδήγησε σε περαιτέρω αύξηση της ανισότητας στην Ευρασία.


Τόσο άνισες κάποτε όσο η σύγχρονη Ελλάδα

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο υψηλότερος δείκτης ανισότητας Gini στον αρχαίο κόσμο ήταν 0,59, δηλαδή -όπως επισημαίνουν- περίπου στα σημερινά επίπεδα της Ελλάδας (0,56) και της Ισπανίας (0,58), αλλά σαφώς χαμηλότερα από τη σημερινή ανισότητα σε άλλες μεγάλες χώρες όπως η Κίνα (0,73) και κυρίως οι ΗΠΑ (τουλάχιστον 0,80), όπου η ανισότητα είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη σε ανεπτυγμένη χώρα.

«Η ανισότητα έχει πολλές αδιόρατες και δυνητικά καταστροφικές επιπτώσεις στις κοινωνίες», προειδοποίησε ο Κόλερ και επεσήμανε ότι η νέα έρευνα έχει ένα «μήνυμα» για τις σημερινές κοινωνίες ανισότητας, οι οποίες απειλούνται με μεγάλες εντάσεις ή και κατάρρευση.

Κοινωνίες με μεγάλη ανισότητα έχουν μικρή κοινωνική κινητικότητα προς τα πάνω. Είναι ανησυχητικό, όπως είπε ο Κόλερ, ότι στις ΗΠΑ η ανοδική κοινωνική κινητικότητα έχει μειωθεί από 90% για τη γενιά που γεννήθηκε το 1940, σε 50% για τα παιδια που γεννήθηκαν στη δεκαετία του 1980, κάτι που εξασθενεί την αίγλη του περίφημου «αμερικανικού ονείρου» για τη «γη των ευκαιριών».

Άλλες μελέτες έχουν βρει ότι οι πολύ άνισες κοινωνίες τείνουν να έχουν χειρότερη υγεία και μικρότερο προσδόκιμο ζωής, καθώς επίσης μικρότερο βαθμό κοινωνικής εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης. «Δεν βοηθάμε τους εαυτούς μας με το να είμαστε τόσο άνισοι» τόνισε ο Κόλερ.

30 Νοεμβρίου, 2017

Οι κομμουνιστές «θα Σας πάρουν τα σπίτια και τα χωράφια» Έτσι δεν Έλεγαν;

,,Στον αντί­πο­δα όσων ισχυ­ρί­ζο­νταν η αστι­κή προ­πα­γάν­δα, οι έλ­λη­νες ερ­γα­ζό­με­νοι, οι λαϊ­κές οι­κο­γέ­νειες κιν­δυ­νεύ­ουν να χά­σουν τα σπί­τια τους από τις τρά­πε­ζες. 
Με την έναρ­ξη των ηλε­κτρο­νι­κών πλει­στη­ρια­σμών οι κα­τοι­κί­ες χι­λιά­δων λαϊ­κών οι­κο­γε­νειών ανα­μέ­νε­ται να «βγουν στο σφυρί», να γί­νουν «βορά» για τις τρά­πε­ζες και τα κέρδη των επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομί­λων. 
Έτσι λει­τουρ­γεί ο κα­πια­λι­σμός.,,

Από τα πλέον χι­λιοει­πω­μέ­να τε­ρα­τώ­δη ψέ­μα­τα που έσπερ­νε επί δε­κα­ε­τί­ες στο λαό η αντι­κομ­μου­νι­στι­κή προ­πα­γάν­δα ήταν πως σε πε­ρί­πτω­ση που επι­κρα­τού­σε ο κομ­μου­νι­σμός θα έχα­ναν τις κα­τοι­κί­ες τους. 
Γε­νιές ολό­κλη­ρες με­γά­λω­σαν με τον φόβο που διέ­δι­δαν τα φε­ρέ­φω­να της εκά­στο­τε αστι­κής εξου­σί­ας, πως αν έρ­θουν οι κομ­μου­νι­στές στην εξου­σία 
«θα μας πά­ρουν τα σπί­τια και τα χω­ρά­φια». Έτσι δεν έλε­γαν;
Έκτο­τε πέ­ρα­σαν πολλά χρό­νια για να έρθει η στιγ­μή, στην Ελ­λά­δα της κα­πι­τα­λι­στι­κής οι­κο­νο­μί­ας, 
στην Ελ­λά­δα των αστών, να γκρε­μι­στεί ένας αντι­κομ­μου­νι­στι­κός μύθος δε­κα­ε­τιών. 
Στον αντί­πο­δα όσων ισχυ­ρί­ζο­νταν η αστι­κή προ­πα­γάν­δα, οι έλ­λη­νες ερ­γα­ζό­με­νοι, οι λαϊ­κές οι­κο­γέ­νειες κιν­δυ­νεύ­ουν να χά­σουν τα σπί­τια τους από τις τρά­πε­ζες. 
Με την έναρ­ξη των ηλε­κτρο­νι­κών πλει­στη­ρια­σμών οι κα­τοι­κί­ες χι­λιά­δων λαϊ­κών οι­κο­γε­νειών ανα­μέ­νε­ται να «βγουν στο σφυρί», να γί­νουν «βορά» για τις τρά­πε­ζες και τα κέρδη των επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομί­λων. Έτσι λει­τουρ­γεί ο κα­πια­λι­σμός.
Μιας όμως και φέτος συ­μπλη­ρώ­νο­νται 100 χρό­νια από το κο­σμοϊ­στο­ρι­κό γε­γο­νός της Με­γά­λης Οκτω­βρια­νής Επα­νά­στα­σης, αξί­ζει να θυ­μη­θού­με πως αντι­με­τω­πί­ζο­νταν το ζή­τη­μα της κα­τοι­κί­ας στην ΕΣΣΔ, τη χώρα των κομ­μου­νι­στών που θα μας… «έπαιρ­ναν τα σπί­τια». Σε πλήρη αντί­θε­ση με το αδη­φά­γο κα­πι­τα­λι­στι­κό σύ­στη­μα, στο σο­σια­λι­σμό το ζή­τη­μα της στέ­γης δεν εξαρ­τιό­ταν από το οι­κο­νο­μι­κό επί­πε­δο των αν­θρώ­πων. 
Το ίδιο Σύ­νταγ­μα της ΕΣΣΔ εξα­σφά­λι­ζε το δι­καί­ω­μα της κα­τοι­κί­ας με χα­μη­λό ενοί­κιο και χα­μη­λή πλη­ρω­μή (κατα μέσο όρο το 3% του οι­κο­γε­νεια­κού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού) για τις υπη­ρε­σί­ες κοι­νω­νι­κής ωφέ­λειας.

Η ΕΣΣΔ κι­νη­το­ποιού­σε όλους τους ανα­γκαί­ους πό­ρους προ­κει­μέ­νου για να αντι­με­τω­πί­σει το στε­γα­στι­κό πρό­βλη­μα. Έτσι, κάθε χρόνο με­γά­λω­ναν οι πι­στώ­σεις για την κα­τα­σκευή κα­τοι­κιών.
 Είχε εγκαι­νιά­σει βιο­μη­χα­νι­κές με­θό­δους, που εξα­σφά­λι­ζαν, χωρίς προη­γού­με­νο, ρυθ­μούς πα­ρά­δο­σης άνε­των δια­με­ρι­σμά­των: 2.200.000 το χρόνο. Ο αριθ­μός αυτός ήταν ανώ­τε­ρος από αυτόν που έδι­ναν όλες οι χώρες της ΕΟΚ μαζί, καθώς και οι ΗΠΑ (“Ρ”, 26/1/2006).

Οι κομ­μου­νι­στές λοι­πόν- αυτοί που θα μας «έπαιρ­ναν τα σπί­τια»– είναι αυτοί που έδω­σαν σπί­τια στο λαό, που κα­το­χύ­ρω­σαν συ­νταγ­μα­τι­κά το δι­καί­ω­μα του ερ­γα­ζό­με­νου να έχει στέγη, να μη ζει με το φόβο ότι θα βρε­θεί στο δρόμο. Απε­να­ντί­ας, οι κα­πι­τα­λι­στές 
ζη­τούν απ’ τον κο­σμά­κη να δώσει ότι έχει και δεν έχει, προ­κει­μέ­νου να βγουν αλώ­βη­τοι από την κρίση που οι ίδιοι δη­μιούρ­γη­σαν. 
Έτσι, αφού πέ­τα­ξαν στον κά­λα­θο της ανερ­γί­ας 1,5 και πλέον εκα­τομ­μύ­ριο αν­θρώ­πους, αφού πε­τσό­κο­ψαν μι­σθούς και συ­ντά­ξεις, αφού φο­ρο­α­φαί­μα­ξαν τους ερ­γα­ζό­με­νους μέχρι τε­λευ­ταί­ας στα­γό­νας, ζη­τούν να πά­ρουν τώρα και τα σπί­τια των αν­θρώ­πων!
Αυτός είναι ο κα­πι­τα­λι­σμός – βάρ­βα­ρος, αδί­στα­κτος και αδη­φά­γος. 
Και θα συ­νε­χί­σει να γί­νε­ται ολο­έ­να και χει­ρό­τε­ρος, ολο­έ­να και πιο επι­θε­τι­κός. 
Μέχρι να απο­φα­σί­σει ο ερ­γα­ζό­με­νος λαός να πάρει στα χέρια του τον πλού­το που πα­ρά­γει και να γίνει πραγ­μα­τι­κός νοι­κο­κύ­ρης στον τόπο του.
_______________________________­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­__
Νίκος Μότ­τας Γεν­νή­θη­κε το 1984 στη Θεσ­σα­λο­νί­κη. Είναι υπο­ψή­φιος δι­δά­κτο­ρας (Phd) Πο­λι­τι­κής Επι­στή­μης, Διε­θνών Σχέ­σε­ων και Ιστο­ρί­ας. Σπού­δα­σε Πο­λι­τι­κές Επι­στή­μες από το Πα­νε­πι­στή­μιο Westminster του Λον­δί­νου και είναι κά­το­χος δύο με­τα­πτυ­χια­κών τί­τλων (Master of Arts) στις δι­πλω­μα­τι­κές σπου­δές (Πα­ρί­σι) και στις διε­θνείς δι­πλω­μα­τι­κές σχέ­σεις (Πα­νε­πι­στή­μιο Τελ Αβίβ). Άρθρα του έχουν δη­μο­σιευ­θεί σε ελ­λη­νό­φω­να και ξε­νό­γλωσ­σα μέσα.

o Σοσιαλισμός έδωσε k φτερά στη Γυναίκα, ο καπιταλισμός kύριε ??


Έφυγε από τη ζωή η θρυλική Ρωσίδα πιλότος γνωστή ως «μαντάμ MIG»

Η θρυλική Ρωσίδα πιλότος Μαρίνα Ποπόβιτς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών, όπως ανακοίνωσε το τηλεοπτικό κανάλι του ρωσικού στρατού Zvezda. 
Σε όλη την καριέρα της η Ποπόβιτς εγκαινίασε ως πιλότος περισσότερους από 40 τύπους αεροσκαφών και ελικοπτέρων. 
Υπήρξε η πρώτη γυναίκα πιλότος που έσπασε το φράγμα του ήχου πετώντας με ένα MIG-21. 
Στο ενεργητικό της είχε 102 παγκόσμια ρεκόρ στον τομέα της αεροπορίας 
10 εκ των οποίων με το γιγαντιαίο μεταγωγικό αεροσκάφος ΑΝ-22 («Αντέι»), ενώ είχε τιμηθεί με πολλές διακρίσεις. 
902.gr
Ναι !! αλλά είχαν ελευθερία ;; 
θα ρωτήσεις... 
H Απάντηση:
 «Η Βαλεντίνα Τερεσκόβα , η πρώτη γυναίκα αστροναύτης σε ολόκληρο τον κόσμο που ταξίδεψε στο διάστημα το 1963,
 
ήταν μια νεαρή εργάτρια υφαντουργίας. 
Για χόμπι είχε να κάνει ρίψεις με αλεξίπτωτο από το 1959 στην τοπική αερολέσχη σε μια πόλη της κεντρικής Ρωσίας. 
Επιλέχτηκε και εκπαιδεύτηκε για αστροναύτης, κάνοντας αίτηση στο διαστημικό πρόγραμμα. 
...Μπορούν να έχουν κάποια σχέση αυτά, δηλαδή ότι μια νεαρή εργάτρια, να έχει το '59 για χόμπι τη ρίψη με αλεξίπτωτα, 
να μπορεί να το κάνει και να μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να κάνει αίτηση για να μπει σε διαστημικό πρόγραμμα, 
με ένα ανελεύθερο καθεστώς, που πνίγει την προσωπικότητα;
Η πρώτη Ελληνίδα βουλευτής στην Ιστορία δεν ήταν γόνος της αστικής τάξης ή της παλιάς αριστοκρατίας και φυσικά δεν ήταν στην Ελλάδα μιας και το 1937 οι γυναίκες στην Ελλάδα δεν είχαν καν δικαίωμα ψήφου. Ηταν μια εργάτρια γης, Πόντια στην καταγωγή, η Πάσα Αγγελίνα, βουλευτής του Ανώτατου Σοβιέτ της ΕΣΣΔ.
την ομιλία του Θοδωρή Χιώνη στο Βόλο 

29 Νοεμβρίου, 2017

Με ξύλο “στο ψαχνό” συνέλαβαν 12 άτομα, ανάμεσά τους τον πρόεδρο του Ε.Κ.Ι Έξαρχο, ένα μέλος του Δ.Σ.του ΕΚΙ, Πρόεδρους Σωματείων κ.ά.

Η Κυβέρνηση Πιστή στο Δρόμο που χάραξε η σοσιαλδημοκρατία: http://leninreloaded.blogspot.gr/2015/03/rr-dutt.html#more
στη φωτο: δεξιά ο Παν. Κάλπης
Πρόεδρος των Συνταξιούχων Ιωαννίνων και μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων Ελλάδας ΙΚΑ @ ΕΤΜ  

«Μετά τις συλλήψεις του Προέδρου του ΕΚΙ και 2 ακόμα συνδικαλιστικών στελεχών στις 26 Οκτώβρη 2017, μετά τις συλλήψεις των 2 εργαζόμενων την Κυριακή 26 Νοέμβρη 2017 το πρωί μέσα από τα σπίτια τους, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει την καταστολή και την τρομοκρατία απέναντι στο εργατικό λαϊκό κίνημα.

Σήμερα το πρωί, μέρα που το Εργατικό Κέντρο έχει προκηρύξει 24ωρη απεργία στο "Market In" για την ανάκληση της σωρείας προσχηματικών μηνύσεων που έχει υποβάλλει η εργοδοσία εναντίον εργαζομένων που ζητούν το αυτονόητο δικαίωμά τους να συνεχίσουν να εργάζονται, δεκάδες εργαζόμενοι με τα σωματεία τους βρέθηκαν από το πρωί μπροστά στο κατάστημα για την περιφρούρηση της απεργίας ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Εργατικού Κέντρου.

Για ακόμα μια φορά όμως, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο. 
Με πρωτοφανή βία, οι δυνάμεις καταστολής επιτέθηκαν στους εργαζόμενους. 
Με ξύλο “στο ψαχνό” κυριολεκτικά, 
συνέλαβαν 12 άτομα, ανάμεσά τους ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, Νίκος Έξαρχος και ακόμα ένα μέλος της Διοίκησης του ΕΚΙ, πρόεδροι σωματείων κ.ά.
Δες Περισσότερα Εδώ 

28 Νοεμβρίου, 2017

Παίρνουμε την Yπόθεση της οργάνωσης της πάλης και της επιτυχίας της Aπεργίας στα Xέρια μας


ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 
ΣΤΙΣ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΗ

ΠΑΜΕ: Να δοθεί μαχητική - αγωνιστική απάντηση στα νέα μέτρα πτώχευσης του εργαζόμενου λαού


Φωτό αρχείου
Να δώσουν μαχητική - αγωνιστική απάντηση στα νέα μέτρα πτώχευσης του εργαζόμενου λαού με τη συμμετοχή τους στην πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 14 Δεκέμβρη καλεί όλους τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες το ΠΑΜΕ. Παράλληλα, καλεί στις απεργιακές συγκεντρώσεις που διοργανώνει εκείνη τη μέρα σε όλες τις πόλεις.
Η οριστικοποίηση της ημερομηνίας προκήρυξης της 24ωρης απεργίας έγινε σήμερα σε σύσκεψη συνδικάτων, καθώς από τις προηγούμενες μέρες οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ σε ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ είχαν καταθέσει πρόταση για την προκήρυξη απεργίας την ίδια μέρα.
Το ΠΑΜΕ στην ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής:
«Το πανηγυρικό κλίμα που προσπαθεί να καλλιεργήσει όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με το παραμύθι της “δίκαιης ανάπτυξης” δεν εμπεριέχει τίποτα θετικό για τον εργαζόμενο λαό, αφού σχεδιάζεται νέο κύμα αντιλαϊκών μέτρων. Η "δίκαιη ανάπτυξη", που προωθεί και υπερασπίζεται η κυβέρνηση, σημαίνει παραπέρα επίθεση στη ζωή της εργατικής -λαϊκής οικογένειας με επιπλέον κατάργηση δικαιωμάτων και κατακτήσεων.
Τα μέτρα της 3ης "αξιολόγησης" που προετοιμάζονται να περάσουν μέσα στη σιωπή, ανάμεσα σε μπόχα και σκάνδαλα που ξεπηδούν και συζητούνται αυτές τις μέρες στα πάνελ και στη Βουλή προκειμένου να περάσει στα ψιλά η νέα επίθεση, έχουν ως επίκεντρο τα νέα χτυπήματα στα “εργασιακά” με νέες μειώσεις σε συντάξεις και κοινωνικές παροχές, την έναρξη των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για τα "κόκκινα" δάνεια στις τράπεζες.
Την ίδια στιγμή, τα στοιχεία που εμπεριέχονται στο σχέδιο του νέου προϋπολογισμού παρουσιάζουν ανάγλυφα τι σημαίνει για τους εργαζόμενους η προώθηση των μέτρων για την ανάκαμψη των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων. Η διόγκωση των ματωμένων πρωτογενών πλεονασμάτων σημαίνει παραπέρα ένταση της εκμετάλλευσης για τους εργαζόμενους. Το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού προβλέπει νέα προνόμια και ενισχύσεις των μονοπωλιακών ομίλων με "ζεστό" χρήμα αλλά επιπλέον χτύπημα του εργατικού - λαϊκού εισοδήματος, με κλιμάκωση της φοροληστείας και των περικοπών, με τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς, τις ιδιωτικοποιήσεις.
Παράλληλα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ετοιμάζεται να κάνει πραγματικότητα έναν πάγιο πόθο της μεγαλοεργοδοσίας και να δώσει ένα ακόμα σημαντικό πλήγμα στο εργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα, με το χτύπημα της οργάνωσης των εργατικών αγώνων και τις εργατικές διεκδικήσεις, το χτύπημα στην απεργία και τη συνδικαλιστική δράση.
Ως εδώ με τα ψέματα, τις απάτες, της ζωής με τα ψίχουλα!
Παίρνουμε την υπόθεση της οργάνωσης της πάλης και της επιτυχίας της απεργίας στα χέρια μας. Κάνουμε στην άκρη συμβιβασμένες και ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες που δεν θέλουν αλλά ούτε έχουν προσανατολισμό να οργανώσουν κίνημα κόντρα στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, την ανταγωνιστικότητα, τα μέτρα που στηρίζουν την κερδοφορία των μονοπωλίων.
Καλούμε τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής, να οργανώσουν συνελεύσεις, συσκέψεις, συζητήσεις στους χώρους δουλειάς, να παρθούν αποφάσεις στους κλάδους, στα εργοστάσια.
Καλούμε τους εργαζόμενους να δώσουν απάντηση στα αντιλαϊκά παζάρια, στα νέα σχέδια πτώχευσης των εργαζομένων. Να πάρουν μέρος με μαζική συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις που καλεί το ΠΑΜΕ σε όλες τις πόλεις, στις 14 Δεκέμβρη.
Διεκδικούμε:
  • Υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και επαναφορά με νόμο στα 751 ευρώ για όσους αμείβονται με το βασικό μισθό, ως ελάχιστη βάση για αυξήσεις στον κατώτερο μισθό. Κατώτερο μεροκάματο 33,57 ευρώ.
  • Να καταργηθεί με νόμο το αίσχος των μισθών πείνας, των 586 και 511 ευρώ και κανένας εργαζόμενος να μη βρίσκεται κάτω από τα 751 ευρώ.
  • Επαναφορά των κλαδικών συμβάσεων.
  • Να καταργηθούν άμεσα όλοι οι αντεργατικοί νόμοι που τσακίζουν τις Συλλογικές Συμβάσεις. Καθολική ισχύς και υποχρεωτικότητα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Εφαρμογή της μετενέργειας μέχρι την υπογραφή νέας ΣΣΕ χωρίς κανέναν χρονικό περιορισμό.
  • Όχι στις αντεργατικές αλλαγές που αλυσοδένουν τη λειτουργία των συνδικάτων, που εμποδίζουν την προκήρυξη απεργιών και την ανάπτυξη αγώνων των εργαζομένων, τις εργατικές διεκδικήσεις.
  • Αφορολόγητο ατομικό όριο 20.000 ευρώ, προσαυξανόμενο 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και όλων των χαρατσιών.
  • Απαγόρευση πλειστηριασμών για την εργατική - λαϊκή οικογένεια. Κανένα σπίτι σε χέρια τραπεζίτη!»

http://www.mathites.gr/?p=2016