Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

17 Φεβρουαρίου, 2021

Η αμοιβή των Επιλογών σας...


 Η αμοιβή

-Όταν ψηφίζατε κατά 94% τα κόμματα της «Ευρώπης» τι ακριβώς ελπίζατε;;
-Όταν κατά 94% ψηφίζατε τα κόμματα του 3ου μνημονίου, τι ακριβώς ελπίζατε;
-Όταν στις τελευταίες εκλογές ψηφίσατε κατά 94% τα κόμματα που πανηγύριζαν για τις «μεταρρυθμίσεις» τι ακριβώς ελπίζατε;
-Όταν δηλώσατε «αγανακτισμένοι» και βγήκατε σε δρόμους και σε πλατείες, "πάνω και έξω από κόμματα και συνδικαλισμούς" κατά των μνημονίων, της Μέρκελ και της "κακής" ΕΕ, τι ακριβώς ελπίζατε;
-Όταν ψηφίζατε κατά 61,31% ΟΧΙ που αποδεχθήκατε ότι είναι... ΝΑΙ και σε δυο μήνες ψηφίζατε «τους ΝΑΙ» κατά 94%, τι ακριβώς ελπίζατε;
-Όταν αντιστεκόσασταν στις ιδιωτικοποιήσεις και στον νεοφιλελευθερισμό και μετά χειροκροτήσατε όλοι μαζί κατά 94% την cosco, την ΤΡΕΝΟΣΕ και τις λοιπές «αδελφές» τι ακριβώς ελπίζατε;
-Όταν διαλύονταν και ιδιωτικοποιούνταν η ΔΕΗ, η ΔΕΔΔΗΕ ο ΟΤΕ κλπ και με μνησικακία ορισμένοι τρίβατε τα χέρια γιατί θα πεθάνει η κατσίκα του γείτονα εργαζόμενου και θα κοπούν οι «παχυλοί» μισθοί των ΔΕΚΟ τι ακριβώς ελπίζατε;
-Όταν ψηφίζατε κατά 94% κόμματα που παρέδωσαν τις εθνικές οδούς και τα διόδια στους εργολάβους που εισέπρατταν προκαταβολικά και μετά διπλά, τι ακριβώς ελπίζατε;
-Όταν και στις τελευταίες εκλογές ψηφίζατε κατά 94% κόμματα «ευρωπαϊκά» που ιδιωτικοποιούν, «μεταρρυθμίζουν» «ρυθμίζουν» με νεοφιλελεύθερα ή αντι νεοφιλελεύθερα συνθήματα πουλώντας αυταπάτες και διατηρώντας άθικτη τη μνημονιακή νομοθεσία τι ακριβώς ελπίζατε;
-Τέλος, από αυτούς που είπαν, κατά Σαμαράγκου, τη μάνα σας που@@@ και την ιδιωτικοποιούν με τις ψήφους σας, τι ακριβώς ελπίζετε;
Δεν ξέρατε τι αμοιβή θα λαμβάνατε από όλες αυτές τις παραχωρήσεις, εκχωρήσεις, «αναθέσεις» και παράδοσης δικαιωμάτων στα κόμματα της, κατά 94%, προτίμησή σας;
Δείτε την αμοιβή σας μόνο σε μια στιγμή, σε έναν μικρόκοσμο της πανδημίας και της «Μήδειας»: Θάνατοι, διάλυση, νοσοκομεία στην «εντατική», διακοπές ηλεκτροδότησης, διακοπές υδροδότησης, διακοπές συγκοινωνιών και μεταφορών, ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα, ανεργία, περικοπές, πείνα… είναι τα νομίσματα της πληρωμής σας.
…και με όσα χάνονται από εσάς να γίνονται πάλι νέος πλούτος της άρχουσας τάξης για να θρηνείτε παθητικά που οι πλούσιοι και πάλι γίνονται πλουσιότεροι!
Αυτή είναι η αμοιβή σας…
Μη ψάχνετε αλλού; Τα κόμματα του 94% είναι ο αντίπαλός σας, αυτό φταίει και όχι η φύση, το χιόνι, η βροχή, τα... δέντρα, οι ιοί, οι «άλλοι» εργαζόμενοι, ο γείτονας και τα δικαιώματα που είχατε και χάσατε.
Και αντί να περιμένετε τις εκλογές, δήθεν για να τους τιμωρήσετε, βγείτε από τώρα στον αγώνα για τα δικαιώματά σας. Διαφορετικά η αμοιβή σας θα είναι και πάλι ίδια.
Ιδού ο δρόμος.





12 Φεβρουαρίου, 2021

Αυτός ο «γύψος» κάτι μου θυμίζει





.
Σεμίνα Διγενή
Η Σεμίνα Διγενή γράφει για κάποιους επώδυνους συνειρμούς, που προκαλούν οι κυβερνητικές επιλογές και ψάχνει ερμηνεία της «κοινωνικής ειρήνης»

Σιωπή νεκροταφείου, σιγή ασυρμάτου, μούγκα στη στρούγκα, άχνα, τσιμουδιά, βούβα, τουμπεκί, φίμωμα, mute, τι βολεύει; Πώς σας εξυπηρετεί να σας αντιμετωπίζουμε; Τι δε θέλετε να ακούμε; Τι δε θέλετε να λέμε; Τι δε θέλετε να καταλαβαίνουμε;

Ο μαφιόζικος κώδικας της σιωπής λέγεται «ομερτά», πώς σας φαίνεται αυτό; Πείτε μας τι θεωρείτε πρέπον και τι δεν διαταράσσει την «κοινωνική ειρήνη» που οραματίζεστε;

Θέλετε για παράδειγμα να συνεχίσετε στο όνομά της, να προσλαμβάνετε αστυνομικούς για τα πανεπιστήμια, θέλετε να αναβάλλουμε πιθανές αρρώστιες μας, για να μην πιέζεται το σύστημα, (που ασχολείται μόνο με τον κορονοϊό), θέλετε να αγοράζετε όπλα, να ξεπουλάτε τη δημόσια γη, θέλετε με τη φορολογία μας να κάνετε δώρα σε κανάλια για να σας λιβανίζουν και μεγαλοεπιχειρηματίες για να σας στηρίζουν, θέλετε να πειστούμε ότι δεν κολλάει ο ιός στα σχολεία και στα ΜΜΜ, αλλά μόνο όπου διαμαρτύρεται ο κόσμος;

Προτιμάτε να μη μιλάμε, που ακόμη διαφεύγουν ναζί εγκληματίες, τη στιγμή που δεν ακούγεται κιχ για όσα βρωμερά καταγγέλλονται καθημερινά για συμπεριφορές φίλων σας; Θέλετε να γίνουμε, όπως έλεγαν στην αρχαιότητα, «αφωνότεροι ιχθύος»; Σας ενοχλούν όσα αποκαλύπτονται σε twitter, instagram, facebook; Θα προτιμούσατε να μην αποκαλύπτονται; Να συμμορφωθούμε με τις υποδείξεις; Να σιωπούμε, να μην διαμαρτύρεται και να μην αντιστέκεται κανείς, όταν εν μέσω πανδημίας, προχωράτε ταχύτατα μέτρα και πολιτικές που υποβαθμίζουν τις σπουδές και το μέλλον φοιτητών και μαθητών; Αυτή είναι η κοινωνική σας ειρήνη; Γιατί σε εμάς αυτό θυμίζει πόλεμο.

Το έχουμε ξαναζήσει το φίμωμα. Αυτό θέλετε; Έ... αυτό δεν γίνεται! Όπως δεν γινόταν και παλιότερα. Τότε που ο γύψος δεν ήταν μόνο οικοδομικό υλικό.
Όλο και συχνότερα, οι επιλογές σας μας οδηγούν σε αντίστοιχους συνειρμούς. Αλήθεια, σας έχει μιλήσει κάποιος για την «αιδήμονα σιγή;». Είναι αυτή, η οποία πρέπει να τηρείται από τους ενόχους, από όλους εκείνους δηλαδή με τις λερωμένες φωλιές.

Για δείτε το. Προτεινόμενη για σας.
Τρομονόμος και στον πολιτισμό

Οσο για τις αντιδραστικές διατάξεις του εκπορευόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση νόμου για τα ΜΜΕ, με τις οποίες συγκεκριμενοποιείται και εμπλουτίζεται η εφαρμογή του «τρομονόμου» στον πολιτισμό, να τις αποσύρετε άμεσα.

Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που καταψήφισε ήδη στη Bουλή τις διατάξεις, καταγγέλλοντας ότι στο όνομα της υποκίνησης σε βία ή μίσος και πρόσκλησης σε τρομοκρατικό έγκλημα, έρχονται να απαγορεύσουν στο Διαδίκτυο κάθε έργο με προοδευτικό, ριζοσπαστικό περιεχόμενο, επισείοντας βαριές ποινές φυλάκισης για τους καλλιτέχνες δημιουργούς του, ακόμη και για τους χρήστες που το αναρτούν, όπως ήδη συμβαίνει σε άλλες χώρες.

Κάτω από την καίρια και μαζική αντίδραση των καλλιτεχνών η κυβέρνηση αναγκάστηκε να ελιχθεί με αναδιατύπωση των συγκεκριμένων άρθρων, που δεν αλλάζει, ωστόσο, την ουσία τους. Καλλιτέχνες, αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι, να καταδικάσουμε τη νέα αυτή αυταρχική και τρομοκρατική επίθεση της κυβέρνησης. Απαιτούμε την ολοσχερή απόσυρση των συγκεκριμένων άρθρων, προσυπογράφοντας μαζικά το ψήφισμα των σωματείων και δυναμώνοντας τον αγώνα για τα δικαιώματά μας.

31 Ιανουαρίου, 2021

Οι «προστάτες» των Γραμμάτων Ιεράρχες, Αυτοπαρουσιάζονται:

 

Οι «προστάτες» των γραμμάτων Ιεράρχες αυτοπαρουσιάζονται
Σύγχρονοι (δεύτερο μισό 4ου αιώνα), οι τρεις ιεράρχες, τρώγονταν σαν σκυλιά μεταξύ τους και αργότερα οι οπαδοί τους, σε βαθμό που ετίθετο ζήτημα ενότητας και της αυτοκρατορίας. 
Διετέλεσαν και οι τρεις πατριάρχες (ο Βασίλειος ανεπίσημα). Πέθαναν αλληλοκατασπαρασσόμενοι.
Επτακόσια χρόνια μετά τον θάνατό τους, ο επίσκοπος Ευχαϊτών Ιωάννης Μαυρόπους, με παρότρυνση του τότε αυτοκράτορα Αλέξιου Α΄ Κομνηνού στα τέλη του 11ου αιώνα (προσέξτε πότε) τους όρισε κοινή γιορτή για να κατευναστούν τα πνεύματα.
Η εκκλησία όμως, στην ιστοσελίδα της, υποστηρίζει ψευδώς και αλήτικα πως οι ίδιοι απευθύνθηκαν στον Μαυρόποδα (ενώ ήταν πεθαμένοι 700 χρόνια):
«Οι ίδιοι οι άγιοι έδωσαν τέλος στη διαμάχη εμφανιζόμενοι στο θεοσεβή, ενάρετο και προικισμένο με πλούσια χαρίσματα ιεράρχη Ιωάννη Μαυρόποδα, επίσκοπο Ευχαϊτών, λέγοντάς του ότι μεταξύ τους δεν υπήρχε αντιδικία και να ενεργήσει τα δέοντα για να σταματήσει η επικίνδυνη για την ενότητα της Εκκλησίας διαμάχη».
Θαυμάστε τους:

-Μέγας Βασίλειος
«Προσταγή! Μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων… τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».
(«Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 7.196.3) 
«Είναι εχθροί οι Έλληνες... διότι διασκεδάζουν καταβροχθίζoντας με ορθάνοιχτο στόμα τον “Ισραήλ”. Στόμα δε, λέγει εδώ ο προφήτης (βλ. Ησαΐας Θ΄: 11) την σοφιστική του λόγου δύναμη, η οποία τα πάντα χρησιμοποίησε για να παραπλανήσει αυτούς που πιστεύουν με απλότητα στον Θεό».
(«Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 9.230.8)

«Δεν πρέπει να παραδώσετε στους αρχαίους (Έλληνες) συγγραφείς το τιμόνι του νου σας, για να σας πάνε όπου αυτοί θέλουν... Οδηγός μας στην εδώ κάτω ζωὴ είναι η Αγία Γραφή, που η γλώσσα της έχει πολύ μυστήριο... Αν οι δυο διδασκαλίες έχουν κάποια συγγένεια, θα ήταν ωφέλιμη η γνώση και των δυο. Αλλά έχουν και μεγάλη διαφορά. Γι᾿ αυτό, αν τις βάλουμε τη μια πλάι στην άλλη και τις συγκρίνουμε, θα δούμε καθαρά ότι η μια υπερέχει της άλλης (εννοεί ότι υπερέχει η εβραϊκή έναντι της ελληνικής)... Όσοι στα συγγράμματα των αρχαίων Ελλήνων δεν αναζητούν μονάχα τη γλύκα και τη χάρη του λόγου, μπορούν ν᾿ αποκομίσουν και κάποια ωφέλεια για την ψυχή. Πρέπει, λοιπόν, αυτά τα συγγράμματα να τα σπουδάζουμε ακολουθώντας το παράδειγμα των μελισσών. Οι μέλισσες δεν πετάνε σε όλα τα λουλούδια με τον ίδιο τρόπο. Κι όπου καθίσουν, δεν κοιτάνε να τα πάρουν όλα. Παίρνουν μονάχα όσο χρειάζεται στη δουλειά τους και το υπόλοιπο το παρατούν και φεύγουν».
(«Παραινέσεις προς τους νέους όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων», παρ. 1-4) 

-Ιωάννης ο Χρυσόστομος:
Ο πολύς και γραμματιζούμενος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εξαφανίζει από προσώπου γης το ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο, ένα από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, και αναδιαμορφώνει τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της Συρίας σβήνοντας από το χάρτη καθετί το ελληνικό.
Το έτος 405 μ.τ.χ., ο Ιωάννης “Χρυσόστομος”, ο ανόητος αλλά δολοφόνος μισέλληνας που ευθέως αποκαλεί την ελληνική φιλοσοφία “ελληνική μωρία”, “έξωθεν άνοια” και “μητέρα των κακών” στην 1η Ομιλία του Προς Κορινθίους, παρ’ όλο που είναι πλέον εξόριστος στην Αρμενία, στέλνει τις ορδές των ροπαλοφόρων συμμοριτών μοναχών να σαρώσουν τα “είδωλα”, δηλαδή ό,τι έχει απομείνει από τους ναούς, τα αγάλματα και τους βωμούς της Παλαιστίνης και της Συρίας. 
Όπως γράφει ο Σουβέν:
«… ενθαρρύνει από τον τόπο της εξορίας του στην Αρμενία τις συμμορίες των μοναχών που λεηλατούσαν τα Εθνικά Ιερά στη Φοινίκη».
και
«…όταν οι χωρικοί της Φοινίκης σκοτώνουν ή βγάζουν εκτός μάχης τους φανατισμένους ζηλωτές, ο Ιωάννης παρακινεί όσους παραμένουν γεροί να συνεχίσουν όπως οι καπετάνιοι στην καταιγίδα… τους προσφέρει δε κάθε υλική βοήθεια… και πληρώνει τους επιστάτες και τους εργάτες των κατεδαφίσεων των Ιερών.
«Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις, τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλήκια… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους».
(«Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Ξ', 59.369-370)

«Πού είναι τώρα οι σοφοί των Ελλήνων με τα πυκνά τους γένια, με τους έξωμους χιτώνες τους και με τα παραφουσκωμένα λόγια; Όλη την βάρβαρη Ελλάδα ο σκηνοποιός (ο Παύλος) επέστρεψε (εκχριστιάνισε). Ας είναι ανάμεσά τους κι αυτός ο περιβόητος Πλάτων, που τρεις φορές πήγε στη Σικελία, γεμάτος επίδειξη και κομπορρημοσύνη, μα κανείς δεν του έδωσε προσοχή. Όμως εκείνος ο σκηνοποιός όχι μόνο στη Σικελία, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σ’ όλη την οικουμένη πέταξε και δεν σκανδάλισε, και είναι φυσικό, γιατί οι διδάσκαλοι δεν καταφρονούνται από την εργασία τους αλλά από τα ψέματά τους».
(«Ερμηνεία εις την “Προς Ρωμαίους επιστολήν”», 60.407)

«Πόσο κόπιασε ο Πλάτων με τους μαθητές του με το να μας συζητεί περί γραμμής και γωνίας και σημείου και περί αριθμών αρτίων και περιττών και ίσων μεταξύ τους και ανίσων και για τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα ως ο ιστός της αράχνης -διότι αυτά στη ζωή είναι περισσότερο άχρηστα από εκείνα τα υφάσματα- και χωρίς να ωφελήσει πολύ ή λίγο με τις συζητήσεις αυτές εγκατέλειψε έτσι τη ζωή;»
(«Ερμηνεία εις την “Α΄ Κορινθίους επιστολήν”», Ομιλία Δ', 61.34)

«Οι Έλληνες φιλόσοφοι και ρήτορες, είναι καταγέλαστοι και δεν διαφέρουν από τα παιδιά που λένε ανοησίες. Γιατί δεν μπόρεσαν να πάρουν με το μέρος τους ούτε έναν σοφό η άσοφο, ούτε άνδρα ή γυναίκα, ούτε ένα μικρό παιδί από τόσα έθνη κι από τόσους λαούς, αλλά προκαλούσαν τόσα γέλια τα βιβλία που είχαν γράψει, ώστε, μόλις τα παρουσίαζαν, να εξαφανίζονται, γι' αυτό και χάθηκαν τα περισσότερα... Ποτέ δεν έκαμαν το σωστό, αλλά ήσαν δειλοί, φιλόδοξοι, αλαζόνες και είχαν ασυλλόγιστα πάθη... Ο Ελληνισμός μπορεί ν' απλώθηκε σ' όλη τη γη και να κατέκτησε τις καρδιές των ανθρώπων, καταλύθηκε όμως με την δύναμη του Χριστού και το κήρυγμά μας φυτεύτηκε στις ψυχές των ανθρώπων... Και όσοι ήταν άπιστοι εντυπωσιάστηκαν από την διδασκαλία του Ιησού και περιφρόνησαν την δουλοπρέπεια, την ανελευθερία και την ποταπότητα των Ελλήνων. Όλοι διέκριναν την ευγένεια των μέσων που χρησιμοποιούν οι χριστιανοί, σε αντίθεση με την αισχρότητα των Ελλήνων».
(«Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 11-12, 15, 40)
[σ.σ.: Ολόκληρο αυτό κείμενο, είναι ένας λίβελλος εναντίον των Ελλήνων και του Ελληνισμού.]

«Όλα αυτά τα λόγια της ελληνικής μωρίας, είναι παραληρήματα που προκαλούν το γέλιο. Διότι όπως ακριβώς εάν κάποιος αποτολμά να σημαδεύει τον ουρανό με το τόξο του προσπαθώντας να τον κάνει κομμάτια με τα βέλη του ή να αποστερέψει τον ωκεανό με το να τον αδειάζει με τα χέρια του, δεν θα υπάρχει κανένας εύθυμος που δεν θα γελάσει μαζί του, αλλά οι σοβαρότεροι θα χύσουν πολλά δάκρυα (για τα χάλια του). Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όταν οι Έλληνες μας αντιμιλούν, είναι καλό να γελάς εις βάρος τους και να κλαις για λογαριασμό τους. Διότι αυτοί επιχειρούν πολύ πιο κενόδοξα πράγματα απ’ αυτόν που ελπίζει ότι μπορεί να τραυματίσει τον ουρανό ή να αδειάσει τη θάλασσα».
(«Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 21)

«Όπου η μνήμη των μαρτύρων, εκεί και η ντροπή των Ελλήνων».
(«Εις τον άγιον ιερομάρτυραν Βαβύλαν», παρ. β')

«Όσο πιο βάρβαρο ένα έθνος φαίνεται και της ελληνικής απέχει παιδείας, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα…».
(«Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Α', 59.31)

«Tα παιδιά να υπακούτε στους γονείς σας σύμφωνα με το θέλημα του Kυρίου… Εκτός κι αν ο γονέας είναι Έλληνας...».
(«Προς Eφεσίους επιστολήν», Oμιλία KA', παρ. α')

«Τι όμως, άγιος είναι ο ναός του Σεράπιδος διά τα βιβλία; (αναφέρεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης που υπήρχαν στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας) Μη γένοιτο! Αλλ’ εκείνα μεν (τα ιουδαϊκά αυτά βιβλία) έχουν την δική τους αγιότητα, στον τόπο όμως (στο Σεράπειο δηλαδή) δεν την μεταδίδουν...αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον... μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων... και παρ’ αυτών (των Ελλήνων) στέκει εκεί βωμός απάτης αόρατος, εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι... Κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί».
(«Λόγοι κατά Ιουδαίων», Λόγος Α', παρ. στ')

«Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των (Ελλήνων) προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων (δηλ. εβραϊκά, της Παλαιάς Διαθήκης), των μαρτύρων, των επισκόπων και των αποστόλων».
(«Περί κενοδοξίας και όπως δει τους γονέας ανατρέφειν τα τέκνα»)

«Που είναι τώρα τα έργα του Πλάτωνα, του Πυθαγόρα και των Αθηναίων (φιλοσόφων); Οι ψαράδες (Απόστολοι) και ο σκηνοποιός (Παύλος) διέδωσαν το έργο τους όχι μόνο στην Ιουδαία, αλλά και στη γλώσσα των βάρβαρων, κάτι που οι Έλληνες μόνο στον ύπνο τους θα φαντάζονταν».
(«Ομιλία Η', λεχθείσα εν τη εκκλησίᾳ τη επὶ Παύλου, Γότθων αναγνόντων, και πρεσβυτέρου Γότθου προομιλήσαντος», παρ. α')

«Αφανίσαμε από προσώπου γης κάθε ίχνος παιδείας, τέχνης και φιλοσοφίας του αρχαίου κόσμου».
(«Ο ανθελληνισμός στα πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα» [Γεώργιος Σιέττος])

-Γρηγόριος Ναζιανζηνός ο Θεολόγος:
«Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου ελληνικά χέρια και ούτε ελληνικά τραγούδια να μολύνουν τα αφτιά και την γλώσσα μου».
(«Επιτάφιος εις τον πατέρα, παρόντος Βασιλείου», παρ. ι')

«Οι αμόρφωτοι (Έλληνες) φιλόσοφοι, ενώ μυθολογούσαν για τα άστρα και δημιούργησαν την αστρολογία, δεν κατάφεραν να εξηγήσουν πως μας διοικεί ο Θεός».
(«Λόγος προς αστρονόμους»)

«(Η βάπτιση του Ιησού), δεν είναι μυστήριο απατηλό, ούτε ελληνική απάτη και μέθη. Είναι μυστήριο θείο και λαμπρό».
(«Εις τα Άγια Φώτα», παρ. α')

«Η σοφία των Ελλήνων είναι τύφος... Οι Έλληνες είναι αλαζόνες... δεισιδαίμονες... αυθάδεις...».
(«Εις Ηρώνα τον φιλόσοφον»)

«Ποίος Ευκλείδης εμιμήσατο ταύτα, γραμμαίς εμφιλοσοφών ταις ουκ ούσαις, και κάμνων εν ταις αποδείξεσι; Τίνος Παλαμήδους τακτικά κινήματά τε και σχήματα γεράνων, ως φασι, και ταυτά παιδεύματα κινουμένων εν τάξει, και μετά ποικίλης της πτήσεως; Ποίοι Φειδίαι και Ζεύξιδες και Πολύγνωτοι, Παρράσιοι τε τινες και Αγλαοφώντες, κάλλη μεθ᾿ υπερβολής γράφειν και πλάττειν ειδότες;».
(«Λόγος θεολογικὸς Β', περὶ Θεολογίας», παρ. 25)

Και ένα τελευταίο που δηλώνει το ήθος του:
«Τίποτα δεν μπορεί να επιβληθεί καλύτερα στον κόσμο από τη μωρολογία• όσο λιγότερο καταλαβαίνουν κάτι, τόσο περισσότερο το θαυμάζουν»! («Ἐπειδὴ τὸ μὲν ῥᾳδίως ληπτὸν, ἅπαν εὐκαταφρόνητον· τὸ δὲ ὑπὲρ ἡμᾶς, ὅσῳ δυσεφικτότερον, τοσούτῳ θαυμασιώτερον· καὶ γυμνάζει τὸν πόθον ἅπαν τὸ διαφεῦγον τὴν ἔφεσιν»)
(«Περί φιλοπτωχίας», παρ. λγ').

 

Η φωτογραφία από το γνωστό ντοκιμαντέρ του Κώστα Γαβρά, με τους μοναχούς να γκρεμίζουν το αέτωμα του Παρθενώνα.



22 Ιανουαρίου, 2021

NATO: Ευχαριστούμε Τουρκία !!!



ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΣΑΒΟΥΣΟΓΛΟΥ - ΣΤΟΛΤΕΝΜΠΕΡΓΚ

Επιβεβαιώθηκε ο «κρίσιμος» ρόλος της Τουρκίας στα δολοφονικά σχέδια του ΝΑΤΟ εναντίον των λαών

Πηγή: Associated Press

Την πλήρη στήριξη του ΝΑΤΟ, γεγονός που ενισχύει την επιθετική και προκλητική της συμπεριφορά στην ευρύτερη περιοχή, απολαμβάνει η Τουρκία, όπως προέκυψε από τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, με τον γγ της λυκοσυμμαχίας, Γενς Στόλτενμπεργκ, σήμερα το πρωί στις Βρυξέλλες.

Με το «βλέμμα» στους «ανταγωνιστές» της λυκοσυμμαχίας, από τις συζητήσεις επαναβεβαιώθηκε ο «κρίσιμος» και «ηγετικός» ρόλος της Τουρκίας στην υλοποίηση των σχεδίων του ΝΑΤΟ, τα οποία είναι δολοφονικά για τους λαούς.

Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση στο λογαριασμό του στο Twitter, ο Τσαβούσογλου ανέφερε πως συμφωνήθηκε ότι «πρέπει να ενισχυθεί η ενότητα και η αλληλεγγύη εντός της συμμαχίας», ενώ προανήγγειλε ότι η Τουρκία «αναλαμβάνει κρίσιμους και ηγετικούς ρόλους για την εξασφάλιση της αποτροπής και της άμυνας της συμμαχίας» και ότι «θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις ΝΑΤΟικές αποστολές στο Αφγανιστάν και το Ιράκ».

Ικανοποίηση του ΝΑΤΟ για τα ελληνοτουρκικά παζάρια

Η ανακοίνωση του ΝΑΤΟ αναφέρει ότι οι δύο άνδρες συζήτησαν μια σειρά θεμάτων, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ο Στόλτενμπεργκ χαιρέτισε «τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας σχετικά με έναν στρατιωτικό μηχανισμό αποτροπής στην Ανατολική Μεσόγειο», σημειώνοντας ότι «ο μηχανισμός αποτροπής βοήθησε στη μείωση των εντάσεων και στη δημιουργία χώρου για πολιτικές συζητήσεις για την επίλυση των υποκείμενων ζητημάτων».

Σημειώνεται πως πρόκειται για τον ΝΑΤΟικό μηχανισμό που στόχο έχει την προώθηση των παζαριών ανάμεσα στις δύο πλευρές για τη συνδιαχείριση στο Αιγαίο και την ευρύτερη περιοχή, με στόχο να μη διαρραγεί η «συνοχή» της δολοφονικής ιμπεριαλιστικής συμμαχίας.

«Χαιρετίζω επίσης τις διερευνητικές συνομιλίες που πραγματοποιούνται στην Κωνσταντινούπολη την επόμενη εβδομάδα», ανέφερε ο Γενς Στόλτενμπεργκ.

Προχωρούν τα δολοφονικά σχέδια

Αναφορικά με το Αφγανιστάν, ο Στόλτενμπεργκ επανέλαβε ότι στην επόμενη συνάντηση των υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ τον Φλεβάρη, το ΝΑΤΟ θα πρέπει να αντιμετωπίσει το μέλλον της στρατιωτικής αποστολής.

Στην ημερήσια διάταξη ήταν επίσης η προγραμματισμένη επέκταση της Εκπαιδευτικής Αποστολής του ΝΑΤΟ στο Ιράκ, ενώ αναφορικά με τη Λιβύη, όπου η Τουρκία διατηρεί και εντείνει τη στρατιωτική εμπλοκή της, ο γγ εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση και επανέλαβε τη μακροχρόνια θέση ότι η συμμαχία παραμένει προσηλωμένη στην παροχή συμβουλών στον τομέα της ανάπτυξης θεσμών άμυνας και ασφάλειας.

Ο γενικός γραμματέας ευχαρίστησε επίσης την Τουρκία για τη σημαντική συμβολή της στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και για την ηγεσία των δυνάμεων υψηλής ετοιμότητας του ΝΑΤΟ το 2021. Παρασκευή 22/01/2021 - 14:49https://www.902.gr/

Για να ξαναΘυμηθούμε τη Διακήρυξη της Μπολόνια:

 

Παρασκευή 22 Γενάρη 2021

Διακήρυξη και διαδικασία της Μπολόνια
Η Διακήρυξη της Μπολόνια υπογράφτηκε το 1999 και αποτέλεσε τον «μπούσουλα» για τις αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, που σε επίπεδο νομοθεσίας έχουν ήδη περάσει και στη χώρα μας. Σε επίπεδο πλήρους εφαρμογής όμως αποτελούν ακόμα ζητούμενο συνολικά σε επίπεδο ΕΕ και στη χώρα μας.
 Η διαδικασία της Μπολόνια τυπικά θα ολοκληρωθεί φέτος, όμως στο πλαίσιο διαρκούς ελέγχου της διαδικασίας οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν έχουν αποφασίσει να δώσουν μια παράταση δεκαετίας προκειμένου να εντείνουν τις... προσπάθειές τους για την ισοπέδωση της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως συναποφάσισαν από την αρχή της διαδικασίας και όπως υποδεικνύει η στρατηγική της Λισαβόνας.
Παρακάτω παρουσιάζουμε επιγραμματικά τα βασικά σημεία της διαδικασίας της Μπολόνια έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί μετά και τη Σύνοδο του Βερολίνου. 
Τα τρία πρώτα σημεία είναι κομβικής σημασίας και τα υπόλοιπα παίζουν υποστηρικτικό ρόλο. Κάποια από αυτά ήδη έχουν αρχίσει και προωθούνται στη χώρα μας. 
Ο «Ρ» θα παρουσιάσει αναλυτικά αυτά τα σημεία, στα επόμενα μέρη του αφιερώματός του στη διαδικασία της Μπολόνια, με προτάσεις που έχουν κατά καιρούς κατατεθεί, παλιότερες νομοθετικές προσπάθειες και κυρίως αποκαλύπτοντας την ουσία αυτών των μέτρων και τις συνέπειες που θα έχουν για το λαό και τη νεολαία. 1 Διασφάλιση της ποιότητας, βλέπε αξιολόγηση όλων των λειτουργιών των ιδρυμάτων ανώτατης...
Χρειάζεται αρχικά να σημειώσουμε ότι όταν τα στελέχη της κυβέρνησης μιλούν για την Μπολόνια, την αναφέρουν άλλοτε σαν μια καταναγκαστική διαδικασία κι άλλοτε σαν πολιτική επιλογή, με την οποία η κυβέρνηση συμφωνεί απόλυτα. Ισχύουν και τα δύο. Η εφαρμογή των αποφάσεων της Μπολόνια επιβάλλεται από την ΕΕ (όχι μόνο στις χώρες - μέλη της, αλλά και σε πολλές ακόμα χώρες της Ευρώπης), αλλά ταυτόχρονα πρόκειται για μια δέσμη μέτρων απόλυτα σύμφωνη με την κυβερνητική πολιτική. Και το επισημαίνουμε αυτό γιατί παλιότερα (και ιδίως προεκλογικά) η ΝΔ δεν έλεγε κουβέντα για την Μπολόνια, θόλωνε τα νερά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μπορεί να έχει ακόμα και αντιρρήσεις για τη Διαδικασία της Μπολόνια...
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές διακηρύξεις, το θέμα της αξιολόγησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να εξεταστεί πριν απ' όλα τ' άλλα στον περίφημο «εθνικό διάλογο για την Παιδεία», καθώς η Ελλάδα δε διαθέτει εθνικό σύστημα αξιολόγησης και υποχρεούται από τις διεθνείς συνθήκες που έχει υπογράψει (Μπολόνια, Πράγα, Βερολίνο) να το δημιουργήσει άμεσα. Ο «Ρ» συνεχίζει σήμερα το αφιέρωμα που ξεκίνησε την προηγούμενη Κυριακή για τη διαδικασία της Μπολόνια και εξετάζει αναλυτικά το θέμα της αξιολόγησης, τη σημασία και τις συνέπειές της, μέσα από την εμπειρία από αξιολογήσεις που έχουν ήδη γίνει ή που προτείνονται. Σήμερα, η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που συναντά την αποδοχή της πλειονότητας της...
Απολύτως ενδεικτικό για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η αξιολόγηση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι το νομοσχέδιο για τη διά βίου μάθηση, που ήδη βρίσκεται στη Βουλή. Με το νομοσχέδιο αυτό, όπως είναι γνωστό, ιδρύονται εντός των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης (ΙΔΒΕ), για τα οποία προβλέπονται οι φορείς, οι διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης. Από τη φιλοσοφία που διέπει την αξιολόγηση των ΙΔΒΕ μπορούμε να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα για το τι εξυπηρετεί η αξιολόγηση, εφόσον τα ΙΔΒΕ θα είναι δομές ενταγμένες πλήρως στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και θα λειτουργούν ακόμα και με το ίδιο προσωπικό. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, τα ΙΔΒΕ θα υπόκεινται σε εσωτερική και εξωτερική...
Στην ευρωπαϊκή ορολογία, που έχουν υιοθετήσει η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ, η αξιολόγηση πάει πακέτο με την «ποιότητα». Μιλούν για αξιολόγηση της ποιότητας, λες και η ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι κάτι ορισμένο και ουδέτερο ή κοινώς αποδεκτό. 
Για παράδειγμα, ο εργαζόμενος θεωρεί «ποιότητα» στην Ανώτατη Εκπαίδευση τη δωρεάν παροχή της, την εξασφάλιση δωρεάν στέγασης και σίτισης των φοιτητών, την πλήρη και επαρκή υλικοτεχνική υποδομή κ.ά. 
Τα κείμενα της ΕΕ μιλώντας για «ποιότητα» εννοούν την αύξηση του αριθμού των φοιτητών στα πανεπιστήμια, την ικανοποίηση των απαιτήσεων που έχουν οι επιχειρήσεις από τα πανεπιστήμια κ.ο.κ. Γίνεται κατανοητό ότι η ποιότητα είναι ταξικά διαφοροποιημένη...
Το European Credits Transfer System (ECTS) είναι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης ακαδημαϊκών μονάδων, που υποτίθεται ότι καθιστά μετρήσιμο κάθε πτυχίο, κάθε πρόγραμμα σπουδών ή ακόμα κι ένα μόνο τμήμα του προγράμματος σπουδών και τα αποτιμά σε πιστωτικές μονάδες (credits). 
Στόχος της διαδικασίας της Μπολόνια είναι να εφαρμοστεί ευρέως σε όλα τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης του ευρωπαϊκού χώρου, ωστόσο φέτος το εφαρμόζουν μόλις 11 ευρωπαϊκά ιδρύματα. Το ECTS δημιουργήθηκε το 1998 στο πλαίσιο του προγράμματος «Erasmus», που αφορά κυρίως «ανταλλαγές φοιτητών» ανάμεσα σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια για μια συγκεκριμένη περίοδο σπουδών (ένα εξάμηνο ή ένα έτος). Οταν ένας φοιτητής...
Το Παράρτημα ή Συμπλήρωμα Διπλώματος (Diploma Supplement - DS) είναι ένα έγγραφο που θα δίνεται μαζί με το πτυχίο ή γενικότερα τον τίτλο σπουδών σε έναν απόφοιτο, από το ίδρυμα που απονέμει τον τίτλο σπουδών. Σύμφωνα με τους εμπνευστές του, σκοπός του DS είναι «να παρέχει διαφάνεια προσόντων και δεξιοτήτων και να διευκολύνει την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». Επί της ουσίας είναι ένα έγγραφο στο οποίο περιγράφονται λεπτομερώς, οι σπουδές του κάθε απόφοιτου, τα μαθήματα που παρακολούθησε, οι βαθμοί και οι πιστωτικές μονάδες που πήρε, οι εργασίες που έκανε, το ίδρυμα ή τα ιδρύματα όπου φοίτησε, ο τρόπος εισαγωγής του στο ίδρυμα, το...
Το Συμπλήρωμα Διπλώματος θα είναι ένα από τα συστατικά μέρη του Europass, δηλαδή του «Ευρωδιαβατηρίου». 
Το Europass έχει σκοπό να ενθαρρύνει την κινητικότητα εργατικού δυναμικού εντός της ΕΕ και κυρίως να διευκολύνει τους εργοδότες να αξιολογούν και να επιλέγουν τους υποψήφιους εργαζόμενους. 
Σε καμιά περίπτωση βέβαια δεν είναι μέσο καταπολέμησης της ανεργίας, όπως θέλουν να το παρουσιάζουν, αντίθετα είναι μέσο άγριας εκμετάλλευσης και φακελώματος εργαζομένων. 
Πέντε ξεχωριστά σημειώματα συγκεντρώνονται για να συγκροτήσουν το «Ευρωδιαβατήριο»: α) Βιογραφικό σημείωμα, β) «Ευρωδιαβατήριο Κινητικότητας», γ) Συμπλήρωμα Διπλώματος, δ) Συμπλήρωμα Πιστοποιητικών, ε) Γλωσσικό Χαρτοφυλάκιο. Το...
Βασική επιταγή της Διακήρυξης της Μπολόνια, ώστε να υπάρξει ένα κοινό και συγκρίσιμο σύστημα σπουδών στην Ανώτατη Εκπαίδευση σε όλη την Ευρώπη, είναι οι ανώτατες σπουδές να δομούνται σε δυο κύκλους. 
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη συνθήκη, στόχος είναι η «υιοθέτηση ενός συστήματος που θα στηρίζεται βασικά σε δυο κύριους κύκλους σπουδών, ένα προπτυχιακό κι ένα μεταπτυχιακό. Η πρόσβαση στο δεύτερο κύκλο θα προϋποθέτει την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών του πρώτου κύκλου, οι οποίες θα διαρκούν τουλάχιστον τρία χρόνια... Ο δεύτερος κύκλος θα πρέπει να οδηγεί στο μεταπτυχιακό δίπλωμα (master) ή και στο διδακτορικό δίπλωμα, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες». Ετσι πρωτοεμφανίζεται...
Ακριβώς επειδή η μεγάλη μάζα των αποφοίτων του πρώτου κύκλου σπουδών θα είναι μισομορφωμένο κι ανειδίκευτο στην ουσία εργατικό δυναμικό, οι ινστρούχτορες της διαδικασίας της Μπολόνια προέβλεψαν ότι η Ανώτατη Εκπαίδευση πρέπει να συνδεθεί με τη «διά βίου μάθηση». 
Ετσι, μετά και την ευρωπαϊκή απόφαση της Λισαβόνας το 2000 για την κατάρτιση και την εργασία, στη Σύνοδο της Πράγας οι Ευρωπαίοι υπουργοί Παιδείας αποφάσισαν ότι συστατικό στοιχείο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να είναι και η διά βίου κατάρτιση. 
Στο Βερολίνο, εξειδίκευσαν ακόμα περισσότερο αυτήν την απόφαση, ορίζοντας ότι τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, δηλαδή τα πανεπιστήμια, θα παρέχουν κατάρτιση, μια...
Συνάντηση για την αποτίμηση της εφαρμογής της Διαδικασίας της Μπολόνια έχουν σήμερα και αύριο στο Βέλγιο οι υπουργοί Παιδείας των 46 χωρών που συμμετέχουν στη Διαδικασία (ανάμεσά τους και η Ελλάδα). 
Η υπουργική συνάντηση διοργανώνεται 10 χρόνια μετά την έναρξη της Διαδικασίας της Μπολόνια για τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) και ένα χρόνο πριν από το 2010 που έχει καθοριστεί ως καταληκτικό έτος για την πλήρη εφαρμογή των αποφάσεων της Μπολόνια. 
Πέρα από την αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας τους, στόχος των υπουργών στην παρούσα συνάντηση είναι «να καθορίσουν μια νέα ατζέντα και να συμφωνήσουν ως προς τις προτεραιότητες στον ευρωπαϊκό χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης...

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ-ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΓΟΝΙΩΝ-ΕΡΓΑΤΩΝ 

17 Ιανουαρίου, 2021

ΔΕΙΞΕ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ-ΦΙΛΟΥΣ ΣΟΥ

 Τι δουλειά έχουν να εκπαιδεύονται οι Ελληνες πιλότοι μαζί με μια δολοφονική μονάδα κ στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ που έχουν αιματοκυλήσει λαούς κυριολεκτικά σε κάθε γωνιά της Γης; 



Τι γυρεύουν τα γεράκια του αμερικανικού ιμπεριαλισμού στον Βόλο;

Ο Μάνος Χατζηδάκις συνήθιζε να λέει... «Οταν συνηθίζεις το τέρας, αρχίζεις να του μοιάζεις», κάτι το οποίο ταιριάζει ανησυχητικά στη συνεκπαίδευση των φονιάδων της αμερικανικής 101ηςCombat Aviation Brigade (Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού), με τους Ελληνες πιλότους της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (ΤΑΞΑΣ).

Η συνεκπαίδευση αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς τη μεγαλύτερη οργανική σύνδεση του ελληνικού στρατού με τους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς, ένα βήμα μεγαλύτερης εμπέδωσης της Συμφωνίας για τις Βάσεις ΗΠΑ - Ελλάδας. Αυτό διαφαίνεται, όχι μόνο από το γεγονός ότι για τους επόμενους μήνες θα διεξάγεται αυτή η συνεκπαίδευση, αλλά συνολικά από όλη την πορεία της προετοιμασίας της. Ενα ζήτημα ήταν η εκτεταμένη χρήση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Ηδη από τις πρώτες μέρες της υπογραφής της Συμφωνίας για τις Βάσεις, είχε γίνει ξεκάθαρο ότι το λιμάνι θα χρησιμοποιούνταν ως βασικός κόμβος για τη μεταφορά προσωπικού και πολεμικού υλικού της αμερικανικής στρατιάς της Ευρώπης στα ενδότερα της ευρωπαϊκής ηπείρου.1

Tο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μαζί με εκείνο του La Rochelle της Γαλλίας, αποτέλεσαν τους βασικούς πυλώνες εισόδου της 101ηςCombat Aviation Brigade (CAB) στην Ευρώπη τον περασμένο Ιούλη. Συνολικά η 101η CAB αποβίβασε στην Ευρώπη περίπου 2.000 άτομα προσωπικό, ελικόπτερα: 50 UH-60 και ΗΗ-60 «BlackHawks», 4 CH-47 «Chinooks», 25 AH-64 «Apaches» και πάνω από 1.800 τροχοφόρα οχήματα, κοντέινερ και άλλα κομμάτια εξοπλισμού. Ενα μεγάλο μέρος της παραπάνω δύναμης ξεφορτώθηκε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στις 21/07.2 Το γεγονός αυτό άλλωστε σχολιάστηκε και από τον Αμερικανό πρέσβη Τζέφρι Πάιατ τις μέρες εκείνες, ο οποίος υπογράμμισε ότι ύστερα από τις αμερικανικές επενδύσεις εκατομμυρίων στις υποδομές του λιμανιού, αυτό έχει πλέον τις δυνατότητες να υποστηρίξει τις κινήσεις των αμερικανικών και συμμαχικών στρατιωτικών δυνάμεων3 (είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω της Αλεξανδρούπολης για πρώτη φορά διεκπεραιώθηκε μέρος του στρατιωτικού υλικού προς τη Βόρεια Ευρώπη, σιδηροδρομικά και όχι από το παλαιωμένο οδικό δίκτυο).

Ο ερχομός της 101ης CAB στην Ευρώπη, που ανακοινώθηκε τον Απρίλη του 2020, αφορά τη συμμετοχή των ΗΠΑ στην καθιερωμένη χρονιάτικη άσκηση Atlantic Resolve4 και τη συνεκπαίδευση με τους υπόλοιπους στρατούς που συμμετέχουν στην άσκηση (Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Εσθονία, Γεωργία, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Κάτω Χώρες, Νορβηγία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία).

 Σκοπός της CAB όπως διακηρύχτηκε από τα στελέχη της είναι να οικοδομήσουν την ετοιμότητα και τη διαλειτουργικότητα των ΝΑΤΟικών στρατευμάτων, να συμβάλουν στην άνοδο της ικανότητάς τους, να υπερασπίζονται τα ιμπεριαλιστικά ληστρικά συμφέροντα όπου Γης. Ολα αυτά παράλληλα με την ψυχρή παραδοχή του διοικητή της 101ηςCAB Travis Habhab, ότι μέσω και αυτής της άσκησης πορεύονται προς το να γίνουν μια «...ακόμα πιο φονική μονάδα...».5

Η 101η Combat Aviation Brigade έχει μια μακρά και αιματοβαμμένη ιστορία από τις αρχές του 1950 έως και σήμερα. Σε όλη αυτήν τη διαδρομή έχει υπηρετήσει σαν μια επιλεγμένη δύναμη τα συμφέροντα του αμερικανικού ιμπεριαλισμού σχεδόν σε κάθε μέτωπο και σε κάθε άκρη της Γης. Ιδρύθηκε τον Δεκέμβρη του 1950 σαν τομέας της 8ης Αμερικανικής Στρατιάς στην Κορέα και από τότε έχει υποστεί διάφορες αλλαγές στη μορφή και το όνομά της. Στα τέλη του 1960 συνέχισε το δολοφονικό έργο της στο πλαίσιο της ιμπεριαλιστικής επέμβασης στο Βιετνάμ. Τον Αύγουστο του 1990 αναπτύχθηκε στη Σαουδική Αραβία, αμέσως μετά την αμερικανική επέμβαση στο Ιράκ. Συμμετείχε ήδη από τις αρχές της στην ιμπεριαλιστική επέμβαση στο Αφγανιστάν το 2002. Στην επέμβαση στο Ιράκ από το 2003 έως το 2005, ενώ ξαναγύρισε στο Αφγανιστάν σε αρκετές περιπτώσεις μέχρι και σήμερα. Στον μακρύ κατάλογο των χωρών όπου έχει επέμβει με διάφορα προσχήματα η Ταξιαρχία αυτή, περιλαμβάνονται η Σομαλία, το Κουβέιτ, η Βοσνία, το Κόσοβο, η Ονδούρα.

Το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι προφανώς, τι δουλειά έχουν να εκπαιδεύονται οι Ελληνες πιλότοι μαζί με μια τέτοια δολοφονική μονάδα, δίπλα σε στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ που έχουν αιματοκυλήσει λαούς κυριολεκτικά σε κάθε γωνιά της Γης; Γιατί η ελληνική κυβέρνηση να παραχωρεί γη και ύδωρ σε τέτοιες μονάδες που έχουν κάνει εγκλήματα σε βάρους των λαών; Ποιον αμυντικό σκοπό εξυπηρετούν;

Ο λαός της χώρας μας, της Αλεξανδρούπολης και της Μαγνησίας, το έχει διατρανώσει πολλές φορές: Είναι ανεπιθύμητοι! Ούτε γη, ούτε νερό στους φονιάδες των λαών! Καμία προετοιμασία για συμμετοχή του στρατού μας σε ΝΑΤΟικές επεμβάσεις! 

Πιο επίκαιρο από ποτέ προβάλλει το αίτημα να δοθούν λεφτά για την Υγεία και την Παιδεία, αντί να δίνονται σε πολεμικούς εξοπλισμούς και να σπαταλώνται σε τέτοιου είδους συνεκπαιδεύσεις!

Παραπομπές:

1. https://www.rizospastis.gr/story.do?id=10691032

2. https://www.joint-forces.com/world-news/ 34443-atlantic-resolve-6-101st-cab-helos-arrive-in-greece

3. https://www.army.mil/article/237650/ us_ambassador_greece_ defense_minister_visit_ atlantic_resolve_ port_operation

4. https://www.army.mil/article/ 234813/army_announces_upcoming_101st_airborne

5. https://www.dvidshub.net/news /372813/101st-combat -aviation-brigade-arrives -germany-support-atlantic -resolve-quarantine -prevent-spread -covid-19


Γιώργος ΓΚΙΣΓΚΙΝΗΣ
Φαντάρος στην ΕΛΔΥΚ


Η ΖΩΗ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ
Η νέα ΕΣΣΟ του Γενάρη να αφήσει κι αυτή το στίγμα της με τις διεκδικήσεις της!

Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ο ερχομός της νέας χρονιάς συμπίπτει με την κατάταξη της νέας ΕΣΣΟ στον Στρατό Ξηράς και την Πολεμική Αεροπορία. Αυτές τις μέρες παρουσιάζονται στα Κέντρα Εκπαιδεύσεως και στα Σημεία Υποδοχής Οπλιτών όλης της χώρας χιλιάδες νεοσύλλεκτοι. Σε όλους αυτούς τους νέους ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή θητεία!

Οι νέες προκλήσεις που θα συναντήσετε σε αυτήν την καινούργια περιπέτεια της ζωής σας θα είναι πολλές. Εχετε όμως τη δύναμη να βγείτε νικητές! Τι σημαίνει όμως «να βγείτε νικητές» από τη θητεία σας; Σημαίνει, καταρχάς, ότι μένετε ακέραιοι ως άνθρωποι, ως προσωπικότητες με γνώμη, με φιλότιμο, με υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης για τον διπλανό. Εχετε συναντήσει πολλές φορές στη ζωή σας λογικές όπως «κάτσε ήσυχα», «να τα 'χεις καλά με τους ισχυρούς», «κοίτα να βολευτείς εσύ και άσε τους άλλους». Εχετε πείρα να κρίνετε πού οδηγούν τέτοιες αντιλήψεις. Δεν θα αλλάξει αυτή η πείρα στο στρατό. Αντίθετα, ανάμεσα στους στρατιώτες και στη βάση του κοινόβιου που θα ζήσετε, θα αναπτυχθούν πηγαία τα υγιή αισθήματα της αλληλεγγύης, της αλληλοβοήθειας. Αλλωστε, το «φίδι» και ο «ρουφιάνος» δεν θεωρούνται τυχαία οι δύο πιο προσβλητικοί χαρακτηρισμοί στην αργκό των φαντάρων.

Ακόμα, «να βγείτε νικητές» σημαίνει να μην αφήσετε, φορώντας τα χακί, τα δικαιώματα, τις ανάγκες σας. Ανάγκες που επιβάλλονται από τις δυνατότητες της εποχής που ζούμε, από την ηλικία σας. Θα ακούσετε πολλές φορές την ατάκα «εδώ είναι στρατός, δεν μπορείς να κάνεις ό,τι στην έξω ζωή». Και η ατάκα αυτή θα είναι η απάντηση στο αίτημά σας για άθληση, για ψυχαγωγία, για ενημέρωση, για πολιτική συζήτηση. Ακόμα χειρότερα, μπορεί να είναι απάντηση στο αίτημα για ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης. Κι όμως, έχετε δύναμη να επιβάλετε αυτά που δικαιούστε. Να απαιτείτε συνεχώς το ΚΨΜ να είναι πραγματικά κέντρο ψυχαγωγίας με τη διοργάνωση δραστηριοτήτων στον ελεύθερο χρόνο σας, όπως προβολές ταινιών, εκδηλώσεις για ιστορικές επετείους. Με την ύπαρξη εφημερίδων για ουσιαστική ενημέρωση και συζήτηση μεταξύ των φαντάρων. Να απαιτείτε να διοργανώνονται συνολικά στη μονάδα δραστηριότητες για τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, δραστηριότητες που συμβάλλουν και στην ανάπτυξη δεσμών μεταξύ των στρατευμένων. Τέτοιες δραστηριότητες είναι, για παράδειγμα, αθλητικά τουρνουά μπάσκετ - ποδοσφαίρου, ιδιαίτερα όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες με την πανδημία.

Μια ακόμα «νίκη» σε αυτές τις συνθήκες είναι η προστασία της υγείας σας. Και αυτή θα επιτευχθεί μόνο με τη συνεχή διεκδίκηση. Από αυτήν τη στήλη έχουν αναδειχθεί όλους αυτούς τους μήνες τα τεράστια κενά στην αντιμετώπιση της πανδημίας που προκαλεί η κυβερνητική πολιτική και μέσα στο στράτευμα. Παρά τα εκατοντάδες κρούσματα σε νεοσύλλεκτους της προηγούμενης σειράς και τη μετατροπή των στρατοπέδων σε κέντρα διασποράς του ιού, το υπουργείο Αμυνας και το ΓΕΕΘΑ αρνούνται να πάρουν έστω και την τελευταία στιγμή τα απαραίτητα μέτρα, μην κάνοντας καν μοριακά τεστ σε όλους τους νεοσύλλεκτους. Εχει αναδειχθεί όμως και πως ό,τι μέτρα πάρθηκαν μέσα σε στρατόπεδα ήταν αποτέλεσμα της διεκδίκησης των φαντάρων.

Στα στρατόπεδα θα συναντήσετε δεκάδες νέους, τους ίδιους που χτες ήσασταν συμμαθητές, συμφοιτητές, συνάδελφοι. Τους ίδιους που σε λίγους μήνες, με το τέλος της θητείας σας, θα ξαναβρεθείτε στην ίδια πλευρά, στα προβλήματα στη δουλειά, στο σπίτι, στη δημιουργία οικογένειας. Από την απέναντι πλευρά θα είναι αυτοί που τόσα χρόνια θησαυρίζουν από τη δική μας προσπάθεια, αυτοί που δεν τους «πιάνει» ούτε κορονοϊός γιατί έχουν να πληρώσουν, γιατί εμπορεύονται το Φάρμακο. Οι ίδιοι στήνουν και το στράτευμα στις δικές τους αξίες και με τις δικές τους επιδιώξεις. Και μέσα στο στρατόπεδο λοιπόν, το δικό σας «στρατόπεδο» είναι μαζί με όλους τους φαντάρους, «παλιούς» και «νέους», στον συνεχή αγώνα για να διαμορφώσετε, όσο γίνεται, καλύτερες συνθήκες θητείας. Κόντρα στην πολιτική που την υποβαθμίζει, αλλά και γεννάει πολύ μεγάλους κινδύνους με την εμπλοκή των Ενόπλων Δυνάμεων στα ιμπεριαλιστικά σχέδια στο Μάλι, στη Σαουδική Αραβία, στο Κόσοβο και αλλού.

Εχετε ακούσει πολλές φορές αυτές τις τελευταίες μέρες της εξωστρατιωτικής σας ζωής ότι «από τον στρατό σού μένουν οι παρέες που έκανες». Η πρόταση αυτή είναι πέρα για πέρα αληθής. Κι όπως μας είπαν κάποιοι «παλιοί» φαντάροι, «κρατάμε τη σχέση που αναπτύξαμε γιατί δεν είναι μία μόνο στιγμή. Είναι στιγμές γέλιου, στεναχώριες και χαρές. Είναι το ότι βιώνεις την ίδια κατάσταση με άλλα άτομα. Οσο περισσότερο αγωνίζεσαι για την καλυτέρευση της ζωής σου και του διπλανού σου, τόσο περισσότερο δένεσαι μαζί του».


Νίκος ΑΞΥΠΟΛΙΤΙΔΗΣ - ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ