Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

18 Αυγούστου, 2025

Ο ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ.. ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ:



ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
14 λ. 
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ ΚΩΣΤΑ ΠΕΛΕΤΙΔΗ ΣΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΜΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ, ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΝΕΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ
Στην σύσκεψη που είναι σε εξέλιξη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, παρουσία του υπουργού Εσωτερικών και του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, καταθέτει υπόμνημα, που απευθύνεται στα Υπουργεία Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Το υπόμνημα του Δήμου Πατρέων έχει ως εξής:
«Οι πυρκαγιές που ξέσπασαν στις 12 Αυγούστου στο νομό μας, αλλά και οι πολλαπλές εστίες στο Δήμο Πατρέων, που έκαιγαν για πάνω από δύο 24ωρα, φτάνοντας ακόμα και μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, απέδειξαν για μια ακόμη φορά ότι το κράτος και οι σχεδιασμοί διαχρονικά των κυβερνήσεων, ούτε θέλουν, ούτε μπορούν να διασφαλίσουν ολοκληρωμένη πολιτική πυροπροστασίας και γενικότερα πολιτική προστασίας του λαού μας, της περιουσίας του αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος, η οποία δυστυχώς αντιμετωπίζεται ως κόστος. 
Η πολιτική που ακολουθείτε και η οποία αποτελεί πολιτική και της Ευρωπαϊκής Ένωσης εμπλέκει την Πολιτική Προστασία ακόμα και στους πολεμικούς σχεδιασμούς, θέτοντας την στην υπηρεσία του πολέμου που αποτελεί ειδικά σήμερα πρώτη προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις όλων των χωρών και την ΕΕ, και καθορίζει το περιεχόμενο της.

Βασικές πλευρές που αποδεικνύουν την αντιπεριβαλλοντική και μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του λαού μας, αντιμετώπιση του κράτους στον τομέα της πυροπροστασίας αποτελούν:
 η αντιεπιστημονική διάσπαση της ενιαίας διαχείρισης των δασών, ο διαχωρισμός του αντιπυρικού σχεδιασμού, των υπηρεσιών πρόληψης και κατάσβεσης, η μετατροπή του σε επιχειρησιακό ζήτημα, ενώ είναι ζήτημα συστηματικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης και προστασίας, καθώς και η ανάθεσή της στην Πυροσβεστική που εκπαιδεύεται και διαθέτει υποδομή κυρίως για αστικό περιβάλλον.
Η πολιτική αντιμετώπιση αυτή αναδεικνύεται καθοριστικά και από τις τραγικές ελλείψεις σε βασικές υποδομές πρόληψης που θα έπρεπε να υπήρχαν στο πλαίσιο της αντιπυρικής προστασίας και να προέβλεπε η μελέτη αντιπυρικού σχεδιασμού όπως πχ τις τυχόν αναγκαίες αντιπυρικές ζώνες, την ύπαρξη πλήρους δικτύου δασικών δρόμων για την εξασφάλιση της πρώτης προσβολής στα πρώτα 15 λεπτά από τις απαραίτητες επίγειες δυνάμεις, τους αναγκαίους δασοκομικούς χειρισμούς για την καθυστέρηση της εξέλιξης μιας πυρκαγιάς, την εξασφάλιση επαρκούς δικτυού υδατοδεξαμενών και πυροσβεστικών κρουνών κλπ.

Οι προτεραιότητες του υφιστάμενου σχεδιασμού αποκαλύπτονται χαρακτηριστικά και από το ότι σχεδόν όλα τα προμηθευόμενα μέσα, μέσω του προγράμματος "ΑΙΓΙΣ" ανήκουν στην κατηγορία εξοπλισμού που θα εξυπηρετεί όχι μόνο την Πολιτική Προστασία, αλλά και την Πολιτική Άμυνα (στρατιωτικές επιχειρήσεις ή καταστάσεις πολέμου). Το πρόγραμμα είναι ενταγμένο στην στρατηγική «Εσωτερικής και εξωτερικής ασφάλειας» της ΕΕ και του ΝΑΤΟ και περιλαμβάνει δαπάνες που κρίνονται επιλέξιμες εξυπηρετώντας αυτή τη «διπλή χρήση».
Τα έργα που υλοποιούνται μέσω του προγράμματος "AntiNero" είναι αποσπασματικά, αφορούν περίπου το 2-3% των δασών που χρειάζονται διαχείριση και προστασία και δεν καλύπτουν την ανάγκη ολοκληρωμένης διαχείρισης και προστασίας των δασών από τις πυρκαγιές και κάθε άλλο κίνδυνο.
 Πρόκειται για έργα που κοστίζουν εκατοντάδες χιλιάδες μέχρι και εκατομμύρια ευρώ, τα οποία υλοποιούν μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες και με κόστος τετραπλάσιο απ' ό,τι αν τα ίδια έργα εκτελούνταν με αυτεπιστασία από μια διαφορετικά οργανωμένη και στελεχωμένη Δασική Υπηρεσία.

Την ίδια στιγμή τα χρήματα που διατίθενται για την πυροπροστασία στους δήμους της χώρας συνολικά επιβεβαιώνουν τα παραπάνω, με τα τμήματα Πολιτικής Προστασίας να αποτελούν ουσιαστικά μια ακόμα αναφορά στους οργανισμούς εσωτερικής υπηρεσίας Περιφερειών και Δήμων, χωρίς προσωπικό και εξοπλισμό, με σχέδια επί χάρτου.

Η συνολική κρατική χρηματοδότηση στην Τοπική Διοίκηση είναι μειωμένη πάνω από 60% σε σχέση με το 2009. Μάλιστα δίνονται σχεδόν το 1/3 από τους θεσμοθετημένους πόρους. 
Με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, το ποσό που διατέθηκε φέτος στους 332 δήμους της χώρας, είναι 40εκ ευρώ, που αντιστοιχούν σε είναι λιγότερα από 4 ευρώ ανά κάτοικο. 
Με το παραπάνω ποσό καλούνται οι δήμοι να καλύψουν σειρά δράσεων όπως: ο προληπτικός καθαρισμός της βλάστησης σε δημόσιους χώρους (πάρκα, άλση κλπ), στη ζώνη μίξης δασών – πόλεων και οικισμών σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες, απομάκρυνση των υπολειμμάτων καθαρισμού από όποια δραστηριότητα (ακόμα και ιδιώτη), να συμβάλλουν στη συντήρηση και βελτίωση του δασικού οδικού δικτύου, σε συνεργασία με τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες, να υλοποιηθούν προληπτικά μέτρα για τις αναφλέξεις σε χωματερές, να γίνει προμήθεια εξοπλισμού (βυτιοφόρα, γεννήτριες, ασύρματοι), να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα πυροπροστασίας (καύσιμα, υπερωρίες και έκτακτες προσλήψεις προσωπικού), μίσθωση οχημάτων ή μηχανημάτων προς ενίσχυση του έργου της καταστολής ή της αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και εθελοντικές δράσεις.
Ο Δήμος μας χρηματοδοτήθηκε με 178.000ευρώ (λιγότερο από 0,90€ ανά κάτοικο) για το 2025 για την αντιπυρική περίοδο, που αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό των μεγάλων αναγκών αν ληφθεί υπόψη πως απαιτούνται πολλαπλάσια δαπάνη μόνο για την αποψίλωση κοινόχρηστων χώρων, καθαρισμό δασών, αλσών, κοινοτικών και αγροτικών οδών.
 Συνολικά η δαπάνη του Δήμου για τις ανάγκες της πυροπροστασίας ανέρχεται στο 4πλασιο ποσό από αυτά που διαθέτει η κυβέρνηση και τα οποία ο Δήμος εξασφαλίζει από ιδίους πόρους και χωρίς επιβάρυνση των πολιτών. 
Οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν προχωρήσει, όλο το προηγούμενο διάστημα σε καθαρισμούς οικοπέδων και περισυλλογή κλαδιών και υπολειμμάτων κοπής (με τρακτέρ και καταστροφέα), αλλά και εργασίες αποκατάστασης βατότητας οδών λόγω φυσικών καταστροφών για την πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων προς πρόληψη αντιμετώπιση-πυρκαγιών. Από την άλλη πλευρά το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου μας στελεχώνεται από δύο εργαζόμενους.

Ενώ με την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων - ΚΥΑ 55904/19-5-2023 περί της πυροπροστασίας των ακινήτων (ΦΕΚ 3475/Β/2023), η ευθύνη για πιθανές νέες καταστροφές φορτώνεται στα λαϊκά νοικοκυριά, στο πλαίσιο της αντίληψης περί "ατομικής ευθύνης". 
Ταυτόχρονα φορτώνει τους υποστελεχωμένους δήμους με πρόσθετο διοικητικό βάρος, με την είσπραξης των προστίμων να προωθούνται ως «έσοδο» για τα δημοτικά ταμεία.

Την ίδια στιγμή διατηρούνται τεράστια κενά στη Δασική Υπηρεσία και το Πυροσβεστικό Σώμα, η κυβέρνηση προωθεί την υποκατάσταση σημαντικού μέρους των πυροσβεστικών υπηρεσιών, από τον εθελοντισμό και τις ΜΚΟ.
 Με την κατάσταση αυτή το σχέδιο "ΙΟΛΑΟΣ 2" για τις πυρκαγιές, όπως και τα αντίστοιχα σχέδια για τις πλημμύρες ("ΔΑΡΔΑΝΟΣ"), τις χιονοπτώσεις ("ΒΟΡΕΑΣ"), τους σεισμούς ("ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ") είναι γραφειοκρατικά έγγραφα με γενικές οδηγίες και περιγραφή αρμοδιοτήτων, που στην πράξη δεν μπορούν να υλοποιηθούν.

Η ενημέρωση και εκπαίδευση του πληθυσμού είναι στην ουσία ανύπαρκτη, και περιορίζεται στην ύπαρξη κάποιων οδηγιών αυτοπροστασίας στο διαδίκτυο, αλλά και στο γεγονός ότι θα υπάρξει το μήνυμα του 112 όταν χρειαστεί χωρίς όμως ολοκληρωμένο σχέδιο εκκένωσης και προστασίας όσων εγκαταλείπουν τα σπίτια τους, αλλά και της περιουσίας τους.

Ξεχωριστό παράδειγμα της πολιτικής και της αντίληψης του κράτους, που βάζει σε δεύτερη μοίρα την προστασία του λαού μας είναι ο χωροταξικός σχεδιασμός. Οι χρήσεις γης, οι αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ βιομηχανικών εγκαταστάσεων και κατοικημένων περιοχών, η δόμηση, η ύπαρξη ελεύθερων χώρων, η ύπαρξη έξοδος διαφυγής, η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων οφείλουν να καθορίζονται, με βασικό κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης ζωής, της λαϊκής περιουσίας και του φυσικού περιβάλλοντος.

Αναδεικνύεται σε κάθε πυρκαγιά κοντά στο βιομηχανικές περιοχές, όπως συνέβη και εδώ στη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας, με τον πιο τραγικό τρόπο η απουσία κρατικού ελέγχου που αφήνει ασύδοτες τις επιχειρήσεις να λειτουργούν χωρίς τα αναγκαία μέτρα, χωρίς σχέδιο εκκένωσης και περίπτωση κινδύνου, αλλά και χωρίς απαραίτητες υποδομές όπως για παράδειγμα η ύπαρξη Κέντρου Υγείας για την κάλυψη αναγκών των εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτή.

Άμεσα από το Δήμο Πατρέων και τη ΔΕΥΑΠ θα κατατεθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών ο πλήρης τεκμηριωμένος και αναλυτικός φάκελος για την αποκατάσταση των ζημιών του Δήμου μας.
Καταθέτουμε τα παρακάτω αιτήματα που θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να υλοποιηθούν μετά και τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Δήμο μας, αλλά και στους όμορους σε εμάς Δήμους. Αφορούν την αποκατάσταση των ζημιών, τα άμεσα αναγκαία μέτρα για το λαό της περιοχής μας από τις συνέπειες των πυρκαγιών, αλλά και τα μέτρα που πρέπει να παρθούν για την πρόληψη νέων καταστροφών.
Πλήρης και ουσιαστική καταγραφή της καταστροφής των καμένων εκτάσεων, των λαϊκών περιουσιών (κατοικίες, καλλιέργειες, ζώα). Άμεση και ουσιαστική στήριξη και αποκατάσταση των πληγέντων από τις πυρκαγιές, με πλήρεις αποζημιώσεις στο 100% των απωλειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Να εξασφαλιστεί η διαμονή σε ξενοδοχεία με κρατικά έξοδα για όσους χρειάζεται και για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την αποκατάσταση των ζημιών, αλλά και κάλυψη του συνολικού ποσού του ενοικίου για όσους τα σπίτια τους καταστράφηκαν ολοσχερώς.
Άμεση και χωρίς καθυστερήσεις αποζημίωση κατοίκων, επαγγελματιών, αγροτών και κτηνοτρόφων στο 100% της συνολικής ζημιάς, με καταβολή όλου του ποσού από την πρώτη στιγμή και όχι σε δόσεις. Αποζημίωση όπου του ζωικού και φυτικού κεφαλαίου που καταστράφηκε. Κάλυψη των απωλειών του εισοδήματος τους μέχρι την ανάκτηση της παραγωγικής δραστηριότητας.
Κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών με ευθύνη του κράτους και απαλλαγή των φορολογικών υποχρεώσεων, πάγωμα της πληρωμής των δανείων για τους πληγέντες.
Κανείς εργαζόμενος να μην χάσει το μεροκάματό του λόγω παύσης εργασιών ή καταστροφών ή ακόμη και αδυναμίας προσέλευσης στη δουλειά εξαιτίας των άσχημων συνθηκών που επικρατούν, κυρίως στη ΒΙΠΕ Πατρών.
Να δοθεί επείγουσα χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό προς τους Δήμους της περιοχής που επλήγησαν, για τις ανάγκες αποκατάστασης των ζημιών σε βασικές υποδομές (δρόμους, δίκτυα, έργα αντιστήριξης κλπ), με άμεση στελέχωση με μόνιμο προσωπικό των τεχνικών υπηρεσιών των δήμων, αλλά και των υπηρεσιών που σχετίζονται με την αποκομιδή, την καθαριότητα, το πράσινο, την πολιτική προστασία.
Να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση για τις αναγκαίες εργασίες και τον εξοπλισμό που καταστράφηκε στο ΧΥΤΑ της Ξερόλακκας.
Να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση για τις ανάγκες της ΔΕΥΑΠ και του υδροδοτικού δικτύου της πόλης μας.
Να προχωρήσουν άμεσα και να χρηματοδοτηθούν από το κράτος όλα τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα στις περιοχές που εκδηλώθηκαν πυρκαγιές -για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, αλλά και σε περιοχές που είναι αναγκαία και αποτελούν διεκδικήσεις χρόνων. Άμεσα με ευθύνη της κυβέρνησης και της Ολυμπίας Οδού να ολοκληρωθούν τα αντιπλημμυρικά έργα εκατέρωθεν του νέου οδικού άξονα Πατρών – Πύργου, καθώς και τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά στην Ν.Ε.Ο. Πατρών -Κορίνθου από Ψαθόπυργο έως Ρίο.
Να πραγματοποιηθούν όλα τα απαραίτητα έργα αντιπυρικής προστασίας στη ΒΙΠΕ Πατρών και το ΒΙΟΠΑ, όπου συγκεντρώνονται μεγάλες επιχειρήσεις και εργοστάσια. Να ενισχυθεί ο πυροσβεστικός σταθμός στη ΒΙΠΕ Πατρών με προσωπικό και τεχνικά μέσα. Να δημιουργηθεί Κέντρο Υγείας μέσα στη Βιομηχανική Περιοχή, που συγκεντρώνονται καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενοι.
Να αποκατασταθεί με ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ το δίκτυο ηλεκτροδότησης στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές. Να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και ελέγχου στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.
Να προχωρήσει η δημιουργία δεύτερου Πυροσβεστικού Σταθμού στην Πάτρα, με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό και όλο τον απαραίτητο και σύγχρονο εξοπλισμό.
Να πραγματοποιηθεί με κρατική ευθύνη ολοκληρωμένος έλεγχος πυρασφάλειας σε όλες τις κρίσιμες υποδομές της περιοχής μας, όπως σχολεία, δημόσια κτήρια, νοσοκομεία, πανεπιστήμια, αρχαιολογικούς χώρους, ιερές μονές, άλση και περιαστικά δάση. Με δεδομένο ότι οι πυρκαγιές εντός του αστικού ιστού καθώς και σε δημόσιες δομές αυξάνονται.
Άμεση αποκατάσταση των εκτεταμένων ζημιών που προκλήθηκαν στο νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» από τη φωτιά που ξέσπασε πριν λίγες μέρες και έχει θέσει εκτός λειτουργίας ένα μεγάλο τμήμα του.
Κήρυξη όλων των καμένων δασών και δασικών εκτάσεων ως αναδασωτέων, ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς χωρίς καμία εξαίρεση. Καμία αλλαγή στον χαρακτήρα και τη χρήση γης. Να θεωρηθεί παράνομη η οικοπεδοποίηση των καμένων δασών και δασικών εκτάσεων. Μέτρα προστασίας από καταπατήσεις, εκχερσώσεις και άλλες προσπάθειες αλλαγής του χαρακτήρα των καμένων δασικών εκτάσεων.
Απαγόρευση της εγκατάστασης ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών σε καμένα δάση και δασικές εκτάσεις. Κατάργηση των αδειών εγκατάστασης ακόμη και όσων έχουν εγκριθεί σε καμένα δάση και δασικές εκτάσεις.
Να χρηματοδοτηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και να ενισχυθούν μαζικά με μόνιμο προσωπικό η Πυροσβεστική, η Δασική Υπηρεσία και όλες οι κρατικές δομές πρόληψης, διαχείρισης και Πολιτικής Προστασίας, Υγείας και εκτίμησης και πρόγνωσης των φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών.
Μονιμοποίηση όλων των πενταετών, επταετών και εποχικών πυροσβεστών. Να καταργηθεί με νόμο η εποχικότητα, ώστε από εδώ και πέρα να γίνονται προσλήψεις μόνο σε μόνιμες θέσεις με πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίηση και πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Με ένα σύγχρονο μισθολόγιο, που θα λαμβάνει υπόψη και το σημερινό κόστος ζωής.
-
Να εξασφαλιστεί όλος ο αναγκαίος και σύγχρονος εξοπλισμός, πυροσβεστικά και άλλα οχήματα κλπ. στην κατεύθυνση ενιαίου αντιπυρικού σχεδιασμού με κύριο βάρος στην πρόληψη, την ειδική διαχείριση της δασικής βλάστησης και τη διαφορετική οργάνωση των επίγειων δυνάμενων.
Άμεση εκπαίδευση του πληθυσμού (σχετικά με μέτρα πρόληψης, διαδικασίες εκκένωσης χώρων εργασίας και κατοικίας κλπ.) και μέτρα προστασίας των εργαζομένων και του πληθυσμού χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση κατά τη διάρκεια πυρκαγιών και άλλων φυσικών ή τεχνολογικών καταστροφών (μεταφορά και διαμονή σε ασφαλείς χώρους, νοσοκομειακή περίθαλψη κ.ά.). Άμεση αποκατάσταση των προβλημάτων σε δίκτυα και υποδομές με ευθύνη του κράτους.
Κατάργηση του κανονισμού Πυροπροστασίας [(ΚΥΑ 55904/19-5-2023 περί της πυροπροστασίας των ακινήτων (ΦΕΚ 3475/Β/2023)], που εδράζεται στην ατομική ευθύνη των κατοίκων και φορτώνει τις λαϊκές οικογένειες με τεράστια βάρη για τους καθαρισμούς, τις οικοδομικές μετατροπές σε περιφράξεις και σπίτια.
Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα διαβίωσης, αλλά και πυροπροστασίας, σε όλους τους καταυλισμούς Ρομά, αλλά και εργατών γης της περιοχής μας και στους οποίους έχουμε συχνά περιστατικά πυρκαγιών, αλλά και απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης».
https://e-patras.gr/.../ypomnima-toy-dimarhoy-patreon...



10 Αυγούστου, 2025

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ "ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ" και "ΕΘΝΑΡΧΕΣ" ΜΑΣ #Τι_λένε_τα_βρετανικά_αρχεία

1 ημ. 
Κοινοποιήθηκε στους εξής: Δημόσια

Τι λένε τα βρετανικά αρχεία για τη χειραγώγηση Ελλήνων πολιτικών
ΛΑΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ: Αρθρογραφεί στο SLpress.gr

Τον Μάρτιο του 2005, η βρετανική κυβέρνηση αποχαρακτήρισε και δημοσιοποίησε άκρως απόρρητα αρχεία του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών, της περιόδου 1873-1939, τα οποία αποκαλύπτουν τη χειραγώγηση του νεοελληνικού πολιτικού συστήματος από ξένες Δυνάμεις.
Το πλήρες σχετικό υλικό αναρτήθηκε από το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών στο διαδίκτυο με τίτλο “Foreign and Commonwealth Office, The Records of the Permanent Under-Secretary’s Department: Liaison between the Foreign Office and British Secret Intelligence 1873–1939” και έλαβε ευρεία δημοσιότητα στον βρετανικό Τύπο.
Στο ανωτέρω δημοσιευμένο αρχειακό υλικό, περιλαμβάνονται οι ακόλουθες πληροφορίες:
Στις παραμονές και στις αρχές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, στην Ελλάδα, δρούσαν χιλιάδες πράκτορες των γερμανικών, των γαλλικών και των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών.
Από την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, το 1914, η Βρετανία, προκειμένου να αντισταθμίσει τη μεγάλη διείσδυση Γερμανών πρακτόρων στην Ελλάδα και να εξασφαλίσει τη συμμαχία της Ελλάδας με την Αντάντ (συμμαχία Βρετανίας-Γαλλίας), χρησιμοποίησε τον σερ Βασίλειο Ζαχάροφ (Sir Basil Zaharoff), ο οποίος ήταν ελληνικής καταγωγής υψηλόβαθμος πράκτορας των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών και μεγαλέμπορος όπλων.
Ο Ζαχάροφ έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην ανάδειξη και καθιέρωση του Ελευθέριου Βενιζέλου στο πολιτικό σύστημα της Ελλάδας, με σκοπό να λειτουργήσει ως αντίβαρο στο φιλογερμανικό τμήμα του νεοελληνικού κοινωνικού κατεστημένου.
Στα προαναφερθέντα βρετανικά κρατικά αρχεία, περιλαμβάνεται μια επιστολή του Ζαχάροφ, της 12ης Νοεμβρίου 1915, με την οποία εισηγήθηκε προς το γραφείο του Βρετανού πρωθυπουργού ότι χρειαζόταν ενάμισι εκατομμύριο στερλίνες για την εξαγορά σημαντικών προσώπων στην Ελλάδα και ότι προείχε η εξαγορά 45 Ελλήνων βουλευτών, των γερμανόφιλων ελληνικών εφημερίδων και ενός στρατιωτικού διοικητή των ελληνικών συνόρων, προκειμένου να επιταχυνθεί το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και, μάλιστα, με τον τρόπο που θα εξυπηρετούσε καλύτερα τη βρετανική εξωτερική πολιτική. Ο τότε Βρετανός πρωθυπουργός Χέρμπερτ Χένρι Άσκουιθ (Herbert Henry Asquith) αποδέχθηκε γραπτώς, στις 11 Δεκεμβρίου 1915, τις προτάσεις Ζαχάροφ.
Στη συνέχεια, η βρετανική κυβέρνηση έθεσε στη διάθεση του Ζαχάροφ κονδύλιο ύψους 1.407.000 στερλινών (καταθέτοντάς το στον τραπεζικό λογαριασμό του Ζαχάροφ στην τράπεζα Barclays), με το οποίο ο Ζαχάροφ, μεταξύ άλλων, στήριξε τον Ελευθέριο Βενιζέλο, πρόεδρο του Κόμματος Φιλελευθέρων, και, σε συνεννόηση με τον Βενιζέλο, ανέλαβε να εξαγοράσει δυσαρεστημένους Έλληνες πολιτικούς. Επίσης, ο Ζαχάροφ φρόντισε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα, το 1916, αγγλο-γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων με τη μορφή ραδιοφωνικού σταθμού.
Προκειμένου να ενισχύσουν περαιτέρω τον Ελευθέριο Βενιζέλο και το κόμμα του, οι Βρετανοί –όπως αναφέρεται στα προαναφερθέντα βρετανικά κρατικά αρχεία– διέθεσαν επιπλέον ένα εκατομμύριο γαλλικά φράγκα, τα οποία πληρώθηκαν μέσω της Εθνικής Τράπεζας της Αιγύπτου στον Γεώργιο Αβέρωφ, ο οποίος ήταν βασικός δίαυλος μεταξύ Λονδίνου και Ελλάδας, φίλος του Ελευθέριου Βενιζέλου και χορηγός του βενιζελικού κινήματος στη Θεσσαλονίκη το 1917.
Το φιλογερμανικό δίκτυο
Στο πρώτο ήμισυ του εικοστού αιώνα, ένα κεντρικής σημασίας πρόσωπο του φιλογερμανικού δικτύου, που λειτουργούσε στην Ελλάδα, ήταν ο Ιωάννης Μεταξάς, ο οποίος ήταν απόφοιτος της Πολεμικής Ακαδημίας του Βερολίνου και ιδεολόγος του φασισμού. Ως αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού, επέδειξε σημαντικές στρατιωτικές ικανότητες στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο (1912-1913) και στον Β’ Βαλκανικό Πόλεμο (1913).
Όμως, το 1915, ο Μεταξάς μαζί με τον Γεώργιο Στρέιτ (διακεκριμένο Έλληνα διπλωμάτη, πολιτικό και ακαδημαϊκό), τον Σοφοκλή Δούσμανη (ναύαρχο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού) και τη Βασίλισσα Σοφία της Ελλάδας (κόρη του Αυτοκράτορα Φρειδερίκου Γ’ της Γερμανίας και αδελφή του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου Β’ της Γερμανίας) συγκρότησαν ένα ισχυρό φιλογερμανικό δίκτυο και λόμπι για να επηρεάσουν τον Βασιλέα Κωνσταντίνο Α’ της Ελλάδας και το ελληνικό πολιτικό σύστημα, εναρμονιζόμενοι με τη γερμανική εξωτερική πολιτική.
Γι’ αυτόν τον λόγο, τον Αύγουστο του 1916, ύστερα από αιτήματα της Βρετανίας και της Γαλλίας, ο Έλληνας Βασιλέας αναγκάστηκε να απομακρύνει τον Μεταξά από το Γενικό Επιτελείο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Μετά από την ήττα της Γερμανίας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Μεταξάς έκανε μια διπλωματική στροφή προς τη Βρετανία.
Στη δεκαετία του 1930, η Βρετανία αποφάσισε να συνεργαστεί με τον φιλογερμανό και οπαδό του φασισμού δικτάτορα, Ιωάννη Μεταξά, προκειμένου να διευκολύνει την κυριαρχία μιας ετεροκαθοριζόμενης αστικής τάξης στην Ελλάδα, να εμποδίσει τη διάδοση επαναστατικών και, ιδίως, κομμουνιστικών ιδεών και να οδηγήσει στη σύγκρουση της Ελλάδας με τη ναζιστική Γερμανία, στο πλαίσιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Άλλωστε, στην ίδια περίοδο, η Βρετανία έδρασε με παρόμοιο τρόπο απέναντι στους φασίστες της Ιταλίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Το “βαθύ κράτος” στη Δύση με ονόματα…
Οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες είχαν κατορθώσει να διεισδύσουν βαθιά στο φασιστικό καθεστώς, που επέβαλε ο Μπενίτο Μουσολίνι στην Ιταλία, κατά το χρονικό διάστημα 1922-1943.
Άλλωστε, ο Μουσολίνι ήταν παλαιός γνώριμος του βρετανικού βαθέος κράτους. Το 1917, ο Μουσολίνι, ο οποίος τότε εργαζόταν ως δημοσιογράφος, στρατολογήθηκε από τη βρετανική μυστική υπηρεσία MI5, όπως αποκάλυψε σχετική ιστορική έρευνα του Δρ. Πίτερ Μάρτλαντ (Peter Martland), καθηγητή Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.
Τα πορίσματα αυτής της ιστορικής έρευνας δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα “The Guardian” στις 13 Οκτωβρίου 2009. Ο τακτικός μισθός, που λάμβανε ο Μουσολίνι από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες, όταν ήταν νεαρός δημοσιογράφος και πολιτικός ακτιβιστής, τον βοήθησε να αναπτύξει τις πολιτικές του φιλοδοξίες, ασχέτως της πορείας που ακολούθησε στη συνέχεια.
Σε συνεργασία με τον φιλοβρετανό Βασιλέα, Γεώργιο Β’, ο Μεταξάς επέβαλε δικτατορικό καθεστώς στις 4 Αυγούστου 1936.
Η Βρετανία, χειραγωγώντας πτυχές της πολιτικής της Ιταλίας και της Ελλάδας, οδήγησε σε τετελεσμένα γεγονότα που κατέστησαν τον ελληνοϊταλικό πόλεμο αναπόφευκτο. Η Βρετανία, εφαρμόζοντας το τέχνασμα “διαίρει και βασίλευε”, πέτυχε να κάνει τον Μουσολίνι και τον Μεταξά να “φαγωθούν” μεταξύ τους, και έτσι άνοιξε ένα νέο πολεμικό μέτωπο στις δυνάμεις του Άξονα, με τελικό σκοπό την αποδυνάμωση της ναζιστικής Γερμανίας.

Τόκιο, Χιροσίμα, Ναγκασάκι ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΑΝΑΚΗ



ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ
3 ημ. ·

Τόκιο, Χιροσίμα, Ναγκασάκι
Οι ΗΠΑ με ναπάλμ και πυρηνικά δολοφονούν 500.000 άμαχους
Αρχές καλοκαιριού του 1945 η Ιαπωνία ευρισκόμενη ήδη σε δεινή θέση είναι στα πρόθυρα οικονομικής και στρατιωτικής κατάρρευσης.
Το ιαπωνικό ναυτικό είχε καταστραφεί σχεδόν ολοκληρωτικά ειδικά και μετά τη μάχη του Κόλπου Leyte. Τα αμερικανικά βομβαρδιστικά B-29 είχαν ήδη ισοπεδώσει 64 μεγάλες πόλεις. Μόνο στο Τόκιο, στις 9-10 Μαρτίου κατέκαυσαν με βόμβες ναπάλμ 100.000 πολίτες σε μία νύχτα αφήνοντας και ένα εκατομμύριο άστεγους.
Η Ιαπωνία έχει χάσει κάθε κατάκτησή της στην ηπειρωτική Ασία εκτός της Μαντζουρίας όπου έχουν αποκοπεί περίπου 80.000 χιλιάδες στρατιώτες της. Ο ναυτικός αποκλεισμός που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ έχει μηδενίσει τις εισαγωγές των Ιαπώνων συμπεριλαμβανομένων καυσίμων και τροφίμων. Ο λιμός καραδοκεί.
Σε πολεμικό συμβούλιο ο αυτοκράτορας Χιροχίτο είχε δηλώσει;
«Πρέπει να βρούμε τρόπο να τερματίσουμε τον πόλεμο μέχρι το τέλος του έτους.» (1)
Ίδια θέση διατηρούσαν και οι “Ειρηνοποιοί” στην κυβέρνηση της Ιαπωνίας.
Ήδη οι κυρίαρχες ελίτ της Ιαπωνίας στην απελπισία τους αναζητούσαν τρόπους παράδοσης ακόμη και μέσω της Σοβιετικής Ένωσης. Οι προσπάθειες αυτές απέβησαν άκαρπες. Ο Ιάπωνας πρέσβης στη Μόσχα, Naotake Satō, ενημέρωσε την κυβέρνησή του ότι η ΕΣΣΔ δεν θα μεσίτευε για ειρήνη και ότι η κατάσταση ήταν απελπιστική. (2)
Αντιθέτως η ΕΣΣΔ συγκέντρωνε τεράστιες δυνάμεις στην Ανατολή προετοιμαζόμενη για την κήρυξη πολέμου εναντίον της Ιαπωνίας βάσει της συμφωνίας στη Διάσκεψη της Γιάλτας.
Οι ΗΠΑ δεν είχαν παρά να επιμείνουν στον ναυτικό αποκλεισμό και να περιμένουν. Η Ιαπωνία σύντομα θα αναγκαζόταν σε συνθηκολόγηση.
Παράλληλα οι Σοβιετικοί προετοιμάζονταν. Η ΕΣΣΔ δεν είχε κηρύξει ακόμη τον πόλεμο στην Ιαπωνία. Είχε όμως συμφωνήσει στη συνάντηση της Γιάλτας. Απέναντι στην Ιαπωνία συγκεντρωνόταν μια τεράστια πάνοπλη δύναμη 1,5 εκατομμυρίων ανδρών. Αυτό το γνώριζαν οι Αμερικανοί οι οποίοι ήθελαν με κάθε τρόπο να αποφύγουν το ανάλογο της σοβιετικής κυριαρχίας σε μεγάλο μέρος της Γερμανίας.
Επίσης έχουν ένα νέο όπλο που πρέπει άμεσα να επιδείξουν προς γνώση και συμμόρφωση των Σοβιετικών. Στις 6 Αυγούστου πέφτει η πρώτη βόμβα 15 kt TNT. Δεν γνωρίζουμε πόσο “εντυπωσιάστηκαν” οι Σοβιετικοί αλλά άλλες 80.000 άμαχοι έγιναν σκιές στιγμιαία. Μακροπρόθεσμα θα ξεπέρναγαν τις 150.000 ίσως και τις 200.000. Στην ίδια την Ιαπωνία δεν προκλήθηκε καμία επίσημη αντίδραση. Η ιαπωνική κυβέρνηση συνεδρίασε κανονικά.
Φαίνεται πως οι Αμερικανοί απογοητεύτηκαν από την απουσία αντιδράσεων. Εν τω μεταξύ από τα μεσάνυχτα της 8ης Αυγούστου η ΕΣΣΔ κήρυξε τον πόλεμο στην Ιαπωνία. Σε απάντηση οι Αμερικανοί ρίχνουν, λίγες ώρες αργότερα από τη σοβιετική κήρυξη πολέμου, την επόμενη βόμβα στο Ναγκασάκι, αυτή τη φορά ισχυρότερη (21 kt TNT). Η βόμβα – παρόλο ισχυρότερη φαίνεται αστόχησε κατά τι κι αυτή τη φορά έγιναν σκιές άλλες 40.000-75.000 άμαχοι στιγμιαία και 75.000, τουλάχιστον, καταδικάστηκαν σε αργό και βασανιστικό θάνατο.
Η Σοβιετική εισβολή στη Μαντζουρία (9 Αυγούστου), όσο κι αν αποκρύπτεται ήταν ένα σοκ για την Ιαπωνία γιατί αφενός κατέρριψε την τελευταία ελπίδα για διαπραγμάτευση με τους Συμμάχους και αφετέρου γιατί προοιώνιζε κατοχή του Χοκκάιντο που οι Σοβιετικοί στόχευαν.
Ο ιστορικός Tsuyoshi Hasegawa επιβεβαιώνει:
«Η Σοβιετική εισβολή, όχι η Χιροσίμα, ήταν η κύρια αιτία της παράδοσης.» (3)
Η Ιαπωνία παραδόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου του 1945. Την ίδια μέρα ο ΕΣΣΔ βρισκόταν σε απόσταση 20 χμ από το Χοκκάιντο…
Εξήντα τέσσερεις πόλεις της Ιαπωνίας εξαφανίστηκαν από τον χάρτη, εκατοντάδες χιλιάδες γυναικών, ανδρών, παιδιών δολοφονήθηκαν, κάηκαν ή απόμειναν εφιαλτικές σκιές σε δρόμους πεζοδρόμια σκαλοπάτια ή τοίχους.
Ενέργειες-εγκλήματα κατά των άμαχων Ιαπώνων που δεν είχαν την παραμικρή στρατιωτική αξία. Εκείνες τις μέρες του 1945 συντελέστηκαν πράξεις προμελετημένων μαζικών δολοφονιών, μερικά από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Η παράδοση της Ιαπωνίας – ακόμη και χωρίς τα πυρηνικά θα είχε συμβεί έστω κι αν οι Αμερικανοί απλώς περίμεναν άπραγοι. Ο αποκλεισμός της Ιαπωνίας θα είχε επιφέρει λιμό και κατάρρευση του μιλιταριστικού καθεστώτος. Το μύθευμα-παραχάραξη πως "τα πυρηνικά τερμάτισαν τον πόλεμο" γέννημα της αμερικάνικης προπαγάνδας δεν ήταν παρά προσπάθεια να δικαιολογηθεί η ηθική των βομβών, να δοκιμαστούν νέα τρομερά όπλα, να μελετηθούν τα αποτελέσματά τους. Να δοθεί έμφαση στην πυρηνική υπεροχή των ΗΠΑ έναντι της ΕΣΣΔ και να προλάβουν οι Αμερικανοί να μην επαναληφθεί το “κακό” που τους βρήκε με τους Σοβιετικούς στο Βερολίνο, να μεγιστοποιήσει το ρόλο των ΗΠΑ και να μειώσει τη συμβολή της ΕΣΣΔ στην παράδοση της Ιαπωνίας. Τη δεκαετία του ’70 από τα ιαπωνικά αρχεία επιβεβαιώθηκε πέραν πάσης αμφιβολίας πόσο κοντά ήταν η παράδοση χωρίς τα πυρηνικά. Άλλωστε αυτή τη θέση υποστηρίζουν και οι σοβαρότεροι ιστορικοί σήμερα .(4)
Την επομένη της εξάλειψης της Χιροσίμα, ο πρόεδρος Τρούμαν, του οποίου το άγαλμα μολύνει και ρυπαίνει ακόμη τη χώρα μας, αποκαλυπτόταν ωμά εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την «συντριπτική επιτυχία του πειράματος».


(1). (Από το ημερολόγιο του βουλευτή Kōichi Kido).
(2). (κωδικοποιημένα μηνύματα "Magic")
(3). "Racing the Enemy"
(4). Richard B. Frank, Herbert Bix ("Hirohito and the Making of Modern Japan"), ο Tsuyoshi Hasegawa και άλλοι.


08 Αυγούστου, 2025

Γιατί Δεν σταματάει η γενοκτονία στη Γάζα; By Fragkiska Megaloudi


Fragkiska Megaloudi:
8 ώρ. ·


Τα παρακάτω τα εγραψα με δημοσια διαθεσιμα στοιχεια από διεθνείς οργανισμούς, ερευνητικά ινστιτούτα και αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης.
Γιατί, παρόλο που οι κοινωνίες διαδηλώνουν, δεν σταματαει η γενοκτονια στη Γάζα;
Και γιατί οι κυβερνήσεις περιορίζονται σε γενικές δηλώσεις, ενώ στην πράξη δεν λαμβάνουν μέτρα;
Σύμφωνα με δημόσια διαθέσιμα στοιχεία, η υποστήριξη προς το Ισραήλ δεν προέρχεται μόνο από τις ΗΠΑ, αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και σημαντικό μέρος της ισραηλινής κοινής γνώμης.
Δομική στήριξη από την ΕΕ
* Κονδύλια έρευνας της ΕΕ κατευθύνονται σε ισραηλινές αμυντικές εταιρείες μέσω πανεπιστημιακών συνεργασιών, ώστε να μην καταγράφονται ως εξαγωγές όπλων.
* Το πρόγραμμα Horizon Europe χρηματοδοτεί έργα που σχετίζονται με τον ισραηλινό στρατό, περιλαμβανομένων προσομοιώσεων και ασκήσεων.
* Η ΕΕ χρηματοδοτεί απευθείας την παραγωγή αμυντικού υλικού μέσω του προγράμματος ASAP (500 εκατ. ευρώ) και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας (8 δισ. ευρώ).
* Ευρωπαϊκές εταιρείες που προμηθεύουν το Ισραήλ με οπλισμό λαμβάνουν επίσης επιδοτήσεις από την ΕΕ.
Στάσεις της κοινής γνώμης στο Ισραήλ
* 87% των Εβραίων Ισραηλινών υποστήριζαν την πολεμική επιχείρηση στη Γάζα
* 82% δήλωναν υπέρ της αναγκαστικής μετακίνησης των κατοίκων της Γάζας και 64% ότι «δεν υπάρχουν αθώοι» στη Γάζα.
* 79% ανέφεραν ότι δεν ανησυχούν ιδιαίτερα από τις αναφορές για λιμό και εκτεταμένα δεινά.
* 42% υποστήριζαν τον πλήρη έλεγχο της Γάζας μετά τον πόλεμο, με σχεδόν τους μισούς να τάσσονται υπέρ της επανασύστασης εποικισμών.

Ανθρωπιστική κατάσταση στη Γάζα
* Λειτουργεί μόλις το 40% των εγκαταστάσεων πόσιμου νερού, με το 90% των νοικοκυριών να μην έχει καθημερινή πρόσβαση σε ασφαλές νερό και επαρκή τροφή (OCHA).
* Τα δύο τρίτα των κατοίκων πίνουν νερό που θεωρείται ακατάλληλο για κατανάλωση, ενώ λιγότερο από το 5% των υπόγειων υδάτων είναι πόσιμο (UNICEF).
* Η ημερήσια κατανάλωση νερού έχει περιοριστεί στα 3–5 λίτρα ανά άτομο, κάτω από το ελάχιστο όριο του ΟΗΕ (Reuters).
* Η κατάρρευση του αποχετευτικού δικτύου έχει προκαλέσει αύξηση κρουσμάτων χολέρας, ηπατίτιδας και διάρροιας, λόγω ανάμειξης λυμάτων με το πόσιμο νερό.

Πολιτικές και στρατηγικές σχέσεις
Η ΕΕ και το Ισραήλ συνδέονται μέσω αμυντικών, τεχνολογικών και συστημάτων ασφάλειας. Η λήξη του πολέμου θα επηρέαζε κερδοφόρες συνεργασίες.
Τα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου, Γερμανίας, Γαλλίας και Ιταλίας, αντιμετωπίζουν το Ισραήλ ως κρίσιμο σύμμαχο, ακόμη και όταν εκφράζουν ανησυχία για την κατάσταση στη Γάζα.

Διεθνής ατιμωρησία
Παρά τις απαγορεύσεις του διεθνούς δικαίου για προσάρτηση, αναγκαστική μετακίνηση και χρήση λιμού ως όπλο, η εφαρμογή των κανόνων συχνά αναστέλλεται όταν εμπλέκονται ισχυρά κράτη. 
Οι διαδικασίες στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο και τον ΟΗΕ είναι αργές και τα τετελεσμένα παγιώνονται.
Τι θα συμβεί αν δεν αλλάξει τίποτα:
Μαζική εκτόπιση πληθυσμού από περιοχές που έχουν ήδη χαρτογραφηθεί για προσάρτηση.
Μόνιμη επέκταση εποικισμών σε βόρεια και νότια Γάζα.
Τεχνητός λιμός και έλλειψη καθαρού νερού που θα σκοτώσουν χιλιάδες.
Μετάβαση σε «ανασυγκρότηση», όπου οι ίδιες χώρες και εταιρείες που όπλισαν την καταστροφή θα κερδίσουν από τα συμβόλαια ανοικοδόμησης.

Πιθανά βήματα για τερματισμό του πολέμου (και τι θα απαιτούσε)
1. Λήξη πολιτικής και στρατιωτικής υποστήριξης από ΗΠΑ και ΕΕ
* Διακοπή παροχής όπλων, τεχνολογίας και διπλωματικής κάλυψης.
* Απαιτεί τεράστια, οργανωμένη και μακροχρόνια πίεση από τις κοινωνίες των χωρών αυτών, ώστε οι κυβερνήσεις να θεωρήσουν το πολιτικό κόστος μεγαλύτερο από το όφελος.
2. Οικονομική πίεση
* Στοχευμένα εμπάργκο όπλων, κυρώσεις και διακοπή χρηματοδοτήσεων.
* Απόσυρση επενδύσεων (divestment) από ασφαλιστικά ταμεία, πανεπιστήμια, δήμους και οργανισμούς.
* Συντονισμός μέτρων σε διεθνές επίπεδο για μέγιστη αποτελεσματικότητα.
3. Συνεχής και συντονισμένη κοινωνική κινητοποίηση
* Όχι μόνο πορείες, αλλά δράσεις που επηρεάζουν την καθημερινή λειτουργία: αποκλεισμοί δρόμων, λιμανιών, αεροδρομίων, κυβερνητικών κτιρίων.
* Συντονισμός κινητοποιήσεων σε πολλές χώρες-κλειδιά ταυτόχρονα.
4. Περιφερειακή πίεση από κράτη με επιρροή
* Κράτη του Κόλπου ή η Αίγυπτος να συνδέσουν την ενεργειακή, εμπορική και στρατιωτική τους συνεργασία με ΗΠΑ/ΕΕ με την παύση των εχθροπραξιών.
* Σαφή μηνύματα ότι η συνέχιση του πολέμου θα έχει συνέπειες στις διμερείς σχέσεις.
5. Ενίσχυση νομικών μηχανισμών
* Προσφυγές σε εθνικά και διεθνή δικαστήρια για παύση πώλησης όπλων ή ακύρωση σχετικών συμβολαίων.
* Εκτέλεση ενταλμάτων του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου από χώρες που δεν εξαρτώνται από μεγάλες δυνάμεις.
Ρεαλιστικά, με τις τρέχουσες ισορροπίες, η υλοποίηση αυτών των μέτρων είναι δύσκολη. 
Τα πολιτικά, οικονομικά και στρατιωτικά συμφέροντα που συντηρούν τη σύγκρουση είναι ισχυρά και δεν αλλάζουν μόνο με ηθική ή συμβολική πίεση· απαιτείται πίεση που θα έχει πραγματικό πολιτικό και οικονομικό κόστος για όσους στηρίζουν την παρούσα κατάσταση.

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΝ ΤΗ ΣΦΑΓΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ-ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΤΟΥ

Οι Ισραηλινοί φονιάδες ενέκριναν σχεδιασμούς κατοχής της Γάζας και αξιοποίησης της πείνας ως μέσου εξόντωσης του ηρωικού λαού

Πηγή: Associated Press

Όπως επιβεβαίωσε το γραφείο του σφαγέα πρωθυπουργού του Ισραήλ, Μπ. Νετανιάχου, τα ξημερώματα της Παρασκευής το Υπουργικό Συμβούλιο Ασφαλείας ενέκρινε την πρόταση Νετανιάχου που αφορά σχεδιασμούς για την πλήρη κατοχή της Γάζας και αξιοποίησης της πείνας ως μέσου εξόντωσης του Παλαιστινιακού λαού

Στην ανάρτηση που έγινε στο «Χ» αναφέρεται αναλυτικά πως οι Ισραηλινοί φονιάδες «θα προετοιμαστούν για την ανάληψη του ελέγχου της Πόλης της Γάζας, ενώ παράλληλα θα διανέμουν ανθρωπιστική βοήθεια στον άμαχο πληθυσμό εκτός των ζωνών μάχης.

Το Υπουργικό Συμβούλιο Ασφαλείας -με πλειοψηφία- υιοθέτησε τις πέντε αρχές για τον τερματισμό του πολέμου: 1. Ο αφοπλισμός της Χαμάς. 2. Η επιστροφή όλων των ομήρων - ζωντανών και νεκρών. 3. Η αποστρατιωτικοποίηση της Λωρίδας της Γάζας. 4. Ισραηλινός έλεγχος ασφαλείας στη Λωρίδα της Γάζας. 5. Η ύπαρξη μιας εναλλακτικής πολιτικής κυβέρνησης που δεν θα είναι η Χαμάς ή η Παλαιστινιακή Αρχή.

Μια αποφασιστική πλειοψηφία των υπουργών του Υπουργικού Συμβουλίου Ασφαλείας πίστευε ότι το εναλλακτικό σχέδιο που είχε υποβληθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο Ασφαλείας δεν θα πετύχαινε ούτε την ήττα της Χαμάς ούτε την επιστροφή των ομήρων».

Όπως είναι λογικό, τα ανθρωπόμορφα κτήνη δεν δίνουν αναλυτικές πληροφορίες για τα αίσχη που ετοιμάζουν. Όμως από τις διαρροές που είχαν προηγηθεί, από τα ανοσιουργήματα που ήδη διαπράττει το κράτος-δολοφόνος και κατακτητής, αλλά και όσα δήλωσε εχθές σε συνέντευξή του ο Νετανιάχου είναι σαφές πως το Ισραήλ με τη στήριξη των συμμάχων του, ανεξάρτητα από την τελική μορφή που θα πάρουν τα αρρωστημένα σχέδια για ολοκληρωτική κατάληψη της Γάζας, οδηγεί σε κλιμάκωση του πολέμου και της γενοκτονίας του Παλαιστινιακού λαού. 

Αυτό που επιβεβαιώνεται πλήρως είναι ότι το Ισραήλ θέλει να ενταφιάσει την ύπαρξη ελεύθερης και βιώσιμης πατρίδας για τους Παλαιστινίους καθώς αυτό αποτελεί εμπόδιο για τους σχεδιασμούς των Ευρωατλαντικών μακελάρηδων. Τους σχεδιασμούς που αφορούν τη χάραξη δρόμων μεταφοράς και Ενέργειας, την εκμετάλλευση πλουτοπαραγωγικών πηγών -που στηρίζει και η ελληνική αστική τάξη- και η υλοποίηση τους περιλαμβάνει να αδειάσει η Γάζα από τον λαό της.

Όσοι γλιτώνουν από τις βόμβες, με όπλο την πείνα να εκτοπίζονται σε παγίδες θανάτου-κέντρα διανομής βοήθειας ώστε να κλείνονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. 

Όμως η Γάζα είναι μια Λωρίδα Γης ποτισμένη με το αίμα, τα όνειρα και τον αγώνα ενός ολόκληρου λαού να ζήσει ελεύθερος προσπερνώντας τα αίσχη που διαπράττονται εναντίον του για πάνω από 70 χρόνια. 

Αυτές τις κρίσιμες ώρες επιβεβαιώνεται πόσο επικίνδυνη είναι για τον λαό η περίφημη «στρατηγική σχέση» της Ελλάδας με το κράτος του Ισραήλ, που όλες οι κυβερνήσεις και τα κόμματα (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) έβαλαν πλάτη για την οικοδόμησή της, προωθώντας τον ευρωατλαντικό σχεδιασμό στην περιοχή, με τα περιφερειακά ΝΑΤΟικά σχήματα «3+1», από τα οποία η αστική τάξη προσδοκά οφέλη, ειδικά στον τομέα της Ενέργειας και της πολεμικής βιομηχανίας.

Ο ελληνικός λαός στέκεται στο πλευρό του γίγαντα λαού της Παλαιστίνης κόντρα στην επαίσχυντη στάση της ελληνικής κυβέρνησης που εχθές ουσιαστικά έσπευσε να στηρίξει τα αρρωστημένα σχέδια του «στρατηγικού συμμάχου». Ο ελληνικός λαός δεν θα γίνει συνένοχος στη σφαγή! Στέκεται στη σωστή πλευρά της Ιστορίας και από κει συνεχίζει ακόμα πιο αποφασιστικά να παλεύει ενάντια στα εγκλήματα των ιμπεριαλιστών και στην εμπλοκή της χώρας, για «Λευτεριά στην Παλαιστίνη»!