Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

19 Ιουνίου, 2020

ΛΕΒΕΝΤΕΣ-ΛΕΒΕΝΤΙΣΣΕΣ ΓΙΑΤΡΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ "ΔΩΡΕΕΣ" ΤΟΥ "ΝΙΑΡΧΟΥ"


«Εχω ολοκληρώσει τα δύο έτη της εξειδίκευσης και παραμένω με ολιγόμηνη παράταση της σύμβασής μου... ανά πάσα στιγμή άνεργη δηλαδή.
 Στη μονάδα στην οποία εργάζομαι, από τα μέσα Μάρτη περίπου ως και σήμερα, σε ένα τμήμα της νοσηλεύονται αποκλειστικά ασθενείς με Covid-19, ενώ στα υπόλοιπα τμήματα εξακολουθούν να νοσηλεύονται ασθενείς με άλλα νοσήματα. Το προσωπικό της μονάδας σχεδόν στο σύνολό του εργάστηκε και στα δύο τμήματα, Covid και μη Covid, εκ περιτροπής (...) Επίσης, στη ΜΕΘ χρειάστηκε να μετακινηθεί προσωπικό από άλλα τμήματα προκειμένου να είναι δυνατή η λειτουργία της αυτό το διάστημα.
Η επιδημία ανέδειξε σε μεγάλο βαθμό την ανεπάρκεια του συστήματος: Ελλειψη προσωπικού, έλλειψη ιατροτεχνικού εξοπλισμού, έλλειψη ΜΑΠ, έλλειψη ενημέρωσης, έλλειψη οργάνωσης... και πολλές φορές έλλειψη ψυχραιμίας, σχεδόν απουσία κοινής λογικής.

Με δεδομένα τα παραπάνω, κι αφού προκαταβολικά δηλώσω ότι σέβομαι απόλυτα όλους όσοι αποδέχτηκαν τη δωρεά, δηλώνω:

1. Δεν αποδέχομαι "δώρα" από διάφορους "κοινωφελείς" οργανισμούς κι άλλους επιδέξιους καλοθελητές που ξαφνικά τους πήρε ο πόνος για τη δημόσια Υγεία. Η δημόσια Υγεία είναι δημόσιο αγαθό και δεν επιδέχεται κανενός είδους ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που σκοπεύει σχεδόν πάντα στην κερδοφορία σε βάρος των ασθενών και των λειτουργών Υγείας.

2. Απαιτώ και διεκδικώ για εμένα και όλους εμάς: Αξιοπρεπείς μισθούς ανάλογους του έργου και της κατάρτισής μας, μόνιμη εργασία, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και υποδομές που να μας επιτρέπουν να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες Υγείας στους ασθενείς μας. Να αξιοποιηθεί η γνώση και η εμπειρία που αποκτήθηκαν κατά το διάστημα αυτό, αντί να μας πετάνε ψίχουλα.

3. Δεν αποδέχομαι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στους εργαζόμενους και πολιτικές "διαίρει και βασίλευε". Γίνονται επί τούτου με σκοπό να μας διασπάσουν και να μας αποπροσανατολίσουν από τα πραγματικά προβλήματα. Δεν αποδέχομαι τη δωρεά του ιδρύματος "Σταύρος Νιάρχος"».
Γεωργία Κωνσταντοπούλου, 
πνευμονολόγος, 
εξειδικευόμενη εντατικολογίας στη ΜΕΘ 
του ΠΓΝ «Αττικόν».


Οχι στις απόπειρες διαχωρισμού και διαίρεσης των υγειονομικών

Νέες απαντήσεις από υγειονομικούς στη «δωρεά» της διάσπασης και της χειραγώγησης

Πληθαίνουν οι φωνές υγειονομικών που δίνουν απάντηση στην αντιλαϊκή πολιτική στην Υγεία και στις προσπάθειες διαχωρισμού και διαίρεσής τους, με αφορμή τη «δωρεά» του ιδρύματος «Στ. Νιάρχος» με τη μορφή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε εργαζόμενους σε συγκεκριμένες κλινικές που, σύμφωνα με το ίδρυμα, βρέθηκαν στην «πρώτη γραμμή» για την αντιμετώπιση της πανδημίας...

Μετά την τεκμηριωμένη απάντηση της νοσηλεύτριας Φωτεινής Μουζουράκη, που εργάζεται μέσω προγράμματος ΟΑΕΔ στο Νοσοκομείο «Αττικόν», τη σκυτάλη στο ίδιο νοσοκομείο πήρε η Γεωργία Κωνσταντοπούλου

«Δωρεά» που αξιοποιείται για να συγκαλυφθεί η τεράστια κρατική ευθύνη
Αντίστοιχα, το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου «Θριάσιο» συγχαίρει την Βαλεντίνα Αγγελοπούλου, ειδικευόμενη της Α' Παθολογικής Κλινικής, που κατέθεσε αίτηση μη αποδοχής της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης.
Οπως υπογραμμίζει το Σωματείο, «παρόμοια αξιέπαινη στάση κρατούν συνάδελφοι στο "ΑΤΤΙΚΟΝ", στον "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ", στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ και άλλες δημόσιες μονάδες Υγείας. Ξεκαθαρίζουμε ότι οι λιγοστοί που τελικά θα πάρουν την οικονομική ενίσχυση τη δικαιούνται και με το παραπάνω, όπως και πολλοί άλλοι που αποκλείστηκαν.
Δεν ξεχνάμε όμως ότι η "δωρεά" ήδη αξιοποιείται για να συγκαλυφθεί η κρατική ευθύνη για έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς των χιλιάδων εργαζομένων στις δημόσιες μονάδες Υγείας και Πρόνοιας, τόσο σε περιόδους επιδημίας όσο και σε "κανονικές συνθήκες". Δεν ξεχνάμε ότι αξίζουμε και δικαιούμαστε ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς, ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, επέκταση του ανθυγιεινού επιδόματος και των Βαρέων Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, μονιμοποίηση των χιλιάδων συμβασιούχων συναδέλφων.
Κυρίως, όμως, δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι τίποτα δεν μας χαρίζεται. Οι "δωρεές", προσφορές ή "φιλανθρωπίες" από εφοπλιστές και άλλους μεγαλοεπιχειρηματίες είναι ήδη "πληρωμένες από εμάς"(...).
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ρόλου που έχει αναλάβει το Ιδρυμα "Στ. Νιάρχος" για την προώθηση της λειτουργίας των δημόσιων νοσοκομείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Τον Μάρτιο, η ΝΔ ψήφισε την τροποποιημένη σύμβαση ανάμεσα στο Δημόσιο και το ίδρυμα "Στ. Νιάρχος", για τη δημιουργία του "νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής" ως Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ).
Δεν χρωστάμε τίποτα ούτε σε αυτούς που θησαυρίζουν σε βάρος μας ούτε στις κυβερνήσεις και κόμματα που τους υπηρετούν».

05 Ιουνίου, 2020

Η λίστα με τις “αγαθοεργίες” των ΗΠΑ

Ελενη Μαρκακη

Επειδή ρατσισμός και ιμπεριαλισμός πάνε παρέα αξίζει ίσως να θυμηθούμε μερικές από τις “αγαθοεργίες” του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού μετά το β΄παγκόσμιο πόλεμο! Μερικά από τα ανείπωτα εγκλήματα που διέπραξαν και εξακολουθούν να διαπράττουν οι ΗΠΑ, που στοίχισαν εκατομμύρια ζωές και σκόρπισαν την καταστροφή σε πολλά σημεία του πλανήτη:
-- Αύγουστος 1945, Χιροσίμα - Ναγκασάκι: Οι ατομικές βόμβες των Αμερικανών σκορπούν το θάνατο στην Ιαπωνία. Δεν καταστρέφουν στρατιωτικούς στόχους. Καίνε γυναικόπαιδα.
-- Παλαιστίνη 1948 έως σήμερα: Μια απίστευτη γενοκτονία που εξελίσσεται εδώ και δεκαετίες υπό τις οδηγίες και ευλογίες των ΗΠΑ.
-- 1950, Κορέα: Αμερικανική απόβαση στην Κορέα. 1.000 τανκς, 1.600 αεροπλάνα, 200 πλοία και 1.000.000 στρατιώτες, κύρια Αμερικανοί, αλλά και αγήματα από 15 χώρες «συμμάχους» μαζί και από την Ελλάδα (1950-1953).
-- 18.9.1953, Ιράν: Με την επίβλεψη της CIA εκδηλώνεται πραξικόπημα στο Ιράν. Η «ανεπιθύμητη» κυβέρνηση Μοσαντέκ ανατρέπεται. Ο Σάχης ξαναγύρισε και η εκπαιδευμένη από τη CIA μυστική υπηρεσία ΣΑΒΑΚ, του Σάχη, ανέλαβε την ...εθνική αποστολή της βιολογικής εξαφάνισης των κομμουνιστών.
-- 1954, Γουατεμάλα: Στρατιωτική επέμβαση των ΗΠΑ. Η νόμιμη δημοκρατική κυβέρνηση Αρμπένσα ανατρέπεται βίαια και εγκαθιδρύεται καθεστώς φασιστικής δικτατορίας.
-- 1958, Λίβανος: Αμερικανοί πεζοναύτες αποβιβάζονται στο Λίβανο. Καταλαμβάνουν τη Βηρυτό, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και τους κυριότερους συγκοινωνιακούς κόμβους της χώρας.
-- 1958, Ιράκ: Αμερικανικά και αγγλικά στρατεύματα από το Λίβανο και την Ιορδανία εισβάλλουν στο Ιράκ.
-- Αύγουστος 1960, Κογκό: Το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας των ΗΠΑ αποφασίζει την ανατροπή και τη δολοφονία του εθνικού λαϊκού ηγέτη του Κογκό Πατρίς Λουμούμπα. Η εντολή δόθηκε από τον ίδιο τον Πρόεδρο Αϊζενχάουερ.
-- Απρίλης 1961, Κούβα: Χιλιάδες Αμερικανοί μισθοφόροι με την υποστήριξη αεροπορίας εισβάλλουν στην Κούβα. Σε 72 ώρες οι Κουβανοί τους πετούν στα νερά του Κόλπου των Χοίρων. Πρόκειται για την πρώτη ήττα του αμερικανικού ιμπεριαλισμού στην αμερικανική ήπειρο.
-- Γενάρης 1966, Παναμάς: Αμερικανοί στρατιώτες ανοίγουν πυρ ενάντια σε ειρηνική λαϊκή εκδήλωση στον Παναμά. Οι διαδηλωτές απαιτούσαν την επιστροφή της διώρυγας στους κατόχους της.
-- 1964, Βιετνάμ: Ο αμερικανικός ιμπεριαλισμός προβαίνει σε γενοκτονία στο Βιετνάμ. Εστειλαν 1.600.000 στρατιώτες. Στη διάρκεια της εννιάχρονης επέμβασης ο πόλεμος εξαπλώνεται σ' όλες τις χώρες της Ινδοκίνας (Βιετνάμ, Λάος, Καμπότζη).
-- 1965, Αγιος Δομήνικος: Ο αμερικανικός στρατός καταλαμβάνει το μικροσκοπικό Αγιο Δομήνικο. Εγκαθιδρύεται δικτατορικό φιλοαμερικανικό καθεστώς.
-- 21 Απρίλη 1967, Ελλάδα: Αμερικανοκίνητη στρατιωτική χούντα αναλαμβάνει την εξουσία στην Ελλάδα με τη συμβολή της CIA.
-- 1967, Αραβικές Χώρες: Αμερικανοί και Αγγλοι μισθοφόροι και στρατιωτικοί σύμβουλοι συμμετέχουν στον πόλεμο των έξι ημερών του Ισραήλ κατά των αραβικών λαών.
-- Σεπτέμβρης 1973, Χιλή: Ο απόφοιτος της στρατιωτικής σχολής δικτατόρων των ΗΠΑ Αουγκούστο Πινοτσέτ σε συνεργασία με τη CIA δολοφονεί τον Πρόεδρο Αλιέντε και εγκαθιδρύει αμερικανόδουλο φασιστικό καθεστώς. Χιλιάδες οι νεκροί, οι ανάπηροι, οι αγνοούμενοι, οι φυλακισμένοι...
-- Οκτώβρης 1973, Αίγυπτος - Συρία: Οι Αμερικανοί με αερογέφυρα εφοδιάζουν τους Ισραηλινούς που επιτίθενται ξανά ενάντια στην Αίγυπτο και τη Συρία.
-- Ιούλης 1974, Κύπρος: Αμερικανόδουλο χουντικό πραξικόπημα στην Κύπρο και απόπειρα δολοφονίας του Προέδρου Μακαρίου. Οι Αμερικανοί τυφλώνουν τα ελληνικά ραντάρ. Τουρκικά στρατεύματα καταλαμβάνουν το 40% του κυπριακού εδάφους. Αμερικανοί αξιωματούχοι από την πρεσβεία τους στη Λευκωσία συντονίζουν τις επιχειρήσεις.
-- 1978, Λίβανος: Στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ και άλλων χωρών του ΝΑΤΟ συμμετέχουν στην εισβολή του Ισραήλ στο Λίβανο.
-- Αύγουστος 1981, Λιβύη: Αμερικανικά αεροπλάνα βομβαρδίζουν τη Λιβύη με στόχο τη δολοφονία του Καντάφι. Τα επόμενα χρόνια οι βομβαρδισμοί και οι προκλήσεις ενάντια στη Λιβύη επαναλαμβάνονται.
-- Αύγουστος 1982, Λίβανος: Νέα στρατιωτική επέμβαση των ΗΠΑ στο Λίβανο. Τα κανόνια του πολεμικού πλοίου «Νιου Τζέρσεϊ» σκορπούν στη Βηρυτό τη φωτιά και το θάνατο.
-- Οκτώβρης 1983, Γρενάδα: Οι Αμερικανοί εισβάλλουν στην ανεξάρτητη Γρενάδα και πνίγουν στο αίμα τη λαϊκή αντίσταση...
-- Δεκέμβρης 1989, Παναμάς: Οι Αμερικανοί επεμβαίνουν για να ανατρέψουν το καθεστώς του Παναμά, με πρόσχημα τον πόλεμο κατά των ναρκωτικών. Ουσιαστικά απαιτούν να κρατήσουν υπό την κατοχή τους τη Διώρυγα.
-- Γενάρης 1991, Ιράκ: Οι Αμερικανοί ιμπεριαλιστές και οι ΝΑΤΟικοί σύμμαχοί τους των «ειρηνευτικών δυνάμεων» εγκαινιάζουν την αρχή της τελευταίας δεκαετίας του προηγούμενου αιώνα με στρατιωτική επίθεση κατά του Ιράκ, την περίφημη «Καταιγίδα της Ερήμου», με πρόσχημα την «απελευθέρωση» του Κουβέιτ, δηλαδή της περιοχής δικών τους πετρελαϊκών συμφερόντων.
-- Απρίλης 1991, Ιράκ: ΗΠΑ, Βρετανία και Γαλλία, εκμεταλλευόμενες το πολυσυζητημένο κουρδικό ζήτημα, κηρύσσουν «ασφαλή παράδεισο» για τους Κούρδους περιοχή 50.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων πάνω από τον 36ο παράλληλο, στο Βόρειο Ιράκ, την οποία επιβάλλουν ως «ζώνη απαγόρευσης πτήσεων». Αεροσκάφη των τριών χωρών άρχισαν καθημερινές περιπολίες πάνω από την επίμαχη περιοχή, τις οποίες συνεχίζουν μέχρι σήμερα, με εξαίρεση τη Γαλλία, η οποία απέσυρε τις δυνάμεις της από την επιχείρηση το Δεκέμβρη του 1996.
-- Οκτώβρης 1992, Σομαλία: Οι ΗΠΑ και ΝΑΤΟικοί της σύμμαχοι επεμβαίνουν στη Σομαλία για «ανθρωπιστική» βοήθεια λόγω εμφυλίου πολέμου και για διευθέτηση, υποτίθεται, της κρίσης. Η επέμβαση κρατά έως το 1994.
-- Γενάρης 1993, Ιράκ: Τα «συμμαχικά» αεροσκάφη και πολεμικά πλοία χτυπούν «στρατιωτικές εγκαταστάσεις», όπως ισχυρίζονται, λόγω άρνησης του Ιρακινού Προέδρου να απομακρύνει πυραυλικά συστήματα.
-- Ιούνης 1993, Ιράκ: Αμερικανικά πολεμικά πλοία εξαπολύουν επίθεση με 24 πυραύλους σε «μυστικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις» ως αντίποινα για το «σχεδιασμό δολοφονικής απόπειρας κατά του τότε Προέδρου Τζορτζ Μπους».
-- Απρίλης 1994, Βοσνία: Το ΝΑΤΟ εξαπολύει βομβαρδισμούς ενάντια στους Σερβοβόσνιους, τους οποίους κατηγορεί ως μοναδικούς υπεύθυνους της κρίσης και της πολεμικής σύρραξης. Πρώτη επιχείρηση εφαρμογής του «νέου δόγματος».
-- Οκτώβρης 1994, Ιράκ: Οι ΗΠΑ αποστέλλουν μεγάλες στρατιωτικές ενισχύσεις στον Κόλπο, μαχητικά αεροσκάφη, αεροπλανοφόρα και, περίπου, 54.000 άνδρες.
-- Νοέμβρης 1996, Ιράκ: Αμερικανικά «F 16» πλήττουν ιρακινά ραντάρ, κοντά στον 32ο παράλληλο, στα σύνορα της «ζώνης απαγόρευσης πτήσεων» στο Νότιο Ιράκ.
-- Δεκέμβρης 1996, Ιράκ: Αρχίζει η επιχείρηση των ΗΠΑ «Αλεπού της Ερήμου», που σημάδεψε το Ιράκ με περισσότερους από 400 πυραύλους «Τόμαχοκ».
-- Δεκέμβρης 1998, Ιράκ: Νέα αναίτια επίθεση από ΗΠΑ και Μ. Βρετανία. Οι βομβαρδισμοί συνεχίζονται.
-- Μάρτης 1999, Κοσσυφοπέδιο: Μαζική δολοφονική αεροπορική επίθεση με πυραύλους, για «ανθρωπιστική βοήθεια» στους Κοσσοβάρους, που εξοπλίζονται από τους Γερμανούς ενάντια στους Σέρβους. Κοινή ιμπεριαλιστική επέμβαση ΗΠΑ - ΕΕ.
-- Οκτώβρης 2001, Αφγανιστάν: Αρχίζουν, σε λιγότερο από ένα μήνα μετά τα χτυπήματα της 11ης Σεπτέμβρη, οι αμερικανοβρετανικοί βομβαρδισμοί κατά του Αφγανιστάν με πρόσχημα τη σύλληψη του Μπιν Λάντεν. Είναι ο πρώτος «αντιτρομοκρατικός» πόλεμος των ΗΠΑ και των συμμάχων τους. Η χώρα διαλύεται και από τότε τελεί υπό ΝΑΤΟική κατοχή. Χιλιάδες οι νεκροί άμαχοι και αμέτρητοι οι πρόσφυγες.
-- Μάρτης 2003, Ιράκ: Ξεκινάει η εισβολή των Αμερικανών και των «προθύμων» συμμάχων τους στο Ιράκ με πρόσχημα την ανατροπή του καθεστώτος του Σαντάμ Χουσεΐν και την καταστροφή των όπλων μαζικής καταστροφής που υποτίθεται πως διέθετε και τα οποία ποτέ δε βρέθηκαν. Ο ιρακινός λαός θρηνεί από τότε εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς.
--Οι επεμβάσεις και η στρατιωτική κατοχή συνεχίζονται μέχρι σήμερα σε Χώρες όπως το Αφγανιστάν, το Μαλί και άλλες Αραβικές Χώρες, βάσει του Ιμπεριαλιστικού σχεδίου "Αραβική Άνοιξη":
-- Λιβύη 2011: Βομβαρδισμοί δολοφονία Καντάφι
--Συρία 2011 έως σήμερα: Αποσταθεροποίηση, δημιουργία-εξοπλισμός συριακής αντιπολίτευσης, πρόκληση εμφυλίου, βομβαρδισμοί. Εκατομμύρια νεκροί και πρόσφυγες.
Η παραπάνω λίστα αναφέρει τα εγκλήματα που έχει διαπράξει σε βάρος των λαών της Γης ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός από τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο και μετά. Δεν είναι πλήρης αφού αναφέρει μόνο τις επεμβάσεις που επισήμως αναγνωρίζονται είτε από διεθνείς οργανισμούς, είτε από τις ίδιες τις ΗΠΑ. Και άρα δεν είναι οι μόνες!

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Έχει καταρρεύσει ο μύθος που καλλιεργούν τα άλλα κόμματα, ότι ΝΑΤΟ και ΕΕ «μας προστατεύουν» 

Υποκρισία και ανοιχτή κοροϊδία απέναντι στον ελληνικό λαό και όλους τους λαούς, χαρακτήρισε ο Θανάσης Παφίλης, μέλος της ΚΕ και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΚΟ του ΚΚΕ, μιλώντας στην ΕΡΤ1 σήμερα το πρωί, τη δήλωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, καθώς την ίδια στιγμή που οι ΗΠΑ λένε ότι το τουρκολιβυκό σύμφωνο είναι παράνομο, στηρίζουν την κυβέρνηση Σάρατζ που το υπέγραψε.

Ο Θ. Παφίλης τόνισε ότι ο μύθος που καλλιεργούν τα άλλα κόμματα, ότι το ΝΑΤΟ και η ΕΕ μας προστατεύουν, έχει καταρρεύσει. Η Τουρκία κλιμακώνει την επιθετικότητά της με σχέδιο γενικότερο για την αναβάθμιση της θέσης της αστικής της τάξης, προχωράει σε πράξεις και οι ΗΠΑ ενδιαφέρονται να κρατήσουν στο «δυτικό στρατόπεδο» και στο ΝΑΤΟ την Τουρκία γιατί είναι σημαντική δύναμη και δεν μπορούν να υλοποιηθούν τα σχέδιά τους αν η Τουρκία είναι εκτός.

Ο Θ. Παφίλης κάλεσε τον λαό να είναι σε επιφυλακή, καθώς η κατάσταση είναι επικίνδυνη και υπογράμμισε ότι η λύση για τον λαό βρίσκεται στην απεμπλοκή από αυτά τα σχέδια, καμία συμμετοχή της Ελλάδας στα ιμπεριαλιστικά σχέδια στην περιοχή, καμία αλλαγή συνόρων και πλέον τίθεται αντικειμενικά το ζήτημα ΝΑΤΟ, ΕΕ κατά των λαών και επομένως η λύση είναι έξω από αυτούς και όχι μέσα σε αυτούς.

Ακόμα, τόνισε ότι αν όντως υπήρχε στήριξη της Ελλάδας και καταδίκη της Τουρκίας από την ΕΕ, θα υπήρχαν και κάποια μέτρα. Για παράδειγμα, για το μεγάλο πρόβλημα των προσφύγων, γιατί δεν αποφασίζει η ΕΕ να κάνει διαλογή μέσα στην Τουρκία και να σταλούν οι πρόσφυγες σε χώρες της ΕΕ; Γιατί ισχύει ακόμα το Δουβλίνο που εγκλωβίζει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους στη χώρα μας; Γιατί δεν καταργείται η Συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας; Ακριβώς γιατί η ΕΕ και όλες οι κυβερνήσεις εκπροσωπούν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, υπογράμμισε, τονίζοντας ότι οι λαοί δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα, αυτοί που ανταγωνίζονται σήμερα είναι αυτοί που έχουν τον πλούτο.

31 Μαΐου, 2020

"Για Όσους Πούλησαν τη Συνείδησή τους"


Κατά τη διάρκεια της βρετανικής κατοχής της Ινδίας συνέβη ένα συμβάν. Ένας Βρετανός αξιωματικός χτυπά έναν Ινδό πολίτη στο πρόσωπο, και η αντίδραση του Ινδού πολίτη ήταν να χτυπήσει τον αξιωματικό με όλη του τη δύναμη και να τον ρίχνει στο έδαφος.
Συγκλονισμένος από σοκ, ο αξιωματικός έφυγε, και αναρωτιόταν πώς ένας Ινδός πολίτης τολμά να χτυπήσει έναν αξιωματικό σε έναν στρατό αυτοκρατορίας και πάει στο κέντρο διοίκησής του για να μιλήσει για το τι συνέβη και να ζητήσει βοήθεια για να τιμωρηθεί αυτός ο πολίτης που έκανε ένα ασυγχώρητο έγκλημα.
Αλλά ο Διοικητής του του είπε να ηρεμήσει, τον πήγε στο γραφείο του, άνοιξε ένα χρηματοκιβώτιο γεμάτο λεφτά και είπε στον αξιωματικό, " πάρε από το θησαυροφυλάκιο χιλιάδες χρήματα και πήγαινε στον Ινδό και να του ζητήσεις συγγνώμη για το έντονο επεισόδιο, και δώσε του αυτά τα χρήματα".
Ο αξιωματικός αντέδρασε είπε ότι αυτό που τον διατάζει να κάνει είναι απαράδεκτο: Εγώ είμαι αυτός που έχει το δικαίωμα να τον χτυπάω και να τον βρίζω, με χαστούκισε και δεν είχε το δικαίωμα, αυτό είναι προσβολή για μένα, σε εσάς, και στον στρατό μας , αλλά για την ίδια την Αυτού Μεγαλειότης.
Ο ανώτερος αξιωματικός είπε στον αξιωματικό: Αυτό είναι μια στρατιωτική εντολή για εφαρμογή χωρίς συζήτηση,

ο αξιωματικός συμμορφώνεται με τις εντολές του διοικητή του, πήρε τα χρήματα και πήγε στον Ινδό πολίτη και του είπε:
- Παρακαλώ δεχτείτε τη συγγνώμη μου, για το συμβάν και τη χειροδικία εις βάρος σας  και αυτά είναι χρήματα δώρο με τη συγγνώμη μου για σένα.
Ο Ινδός πολίτης αποδέχτηκε τη συγγνώμη και το δώρο (χρήματα) και ξέχασε ότι τον χαστούκισε στο έδαφος της χώρας του από έναν αποικιοκράτη που καταλαμβάνει τη γη του.
Εκείνη την περίοδο, οι χιλιάδες ro ήταν τεράστιος πλούτος, ο Ινδός πολίτης ένα μέρος του ποσού, αγόρασε "Rksẖẗ", (είναι ένα μέσο μεταφοράς ενός τρίκυκλου που χρησιμοποιούσαν οι Ινδοί στην μεταφορά τους) , επένδυσε μέρος χρημάτων στο εμπόριο, στις μετακινήσεις, και έγινε διαχρονικά επιχειρηματίας, ξεχνώντας το χαστούκι, αλλά οι Άγγλοι δεν ξέχασαν το χαστούκι του Ινδού.
Μετά από ένα χρονικό διάστημα ο Άγγλος διοικητής κάλεσε τον αξιωματικό που χαστούκισε ο Ινδός και του είπε:
- Θυμάσαι τον Ινδό πολίτη που σε χαστούκισε??
Ο αξιωματικός είπε: Πώς να ξεχάσεις??
Ο 
διοικητής  είπε: Ήρθε η ώρα να πας και να τον βρεις και να τον χαστουκίσεις μπροστά στο πλήθος.
Ο αξιωματικός είπε: σήμερα έχει γίνει επιχειρηματίας και έχει υποστηρικτές και φρουρούς, θα με σκοτώσει.
Ο ανώτερος αξιωματικός είπε: Δεν θα σε σκοτώσει, πήγαινε να το κάνεις χωρίς συζήτηση.
Ο αξιωματικός συμμορφώνεται με τις εντολές του διοικητή του και πήγε εκεί που ο Ινδός ήταν περιτριγυρισμένος από πλήθος υποστηρικτές του, την υπηρεσία του, και την φρουρά του, σε μια συγκέντρωση ανθρώπων, σήκωσε το χέρι του και με όλη τη δύναμη που είχε τον χτυπά τον Ινδό πολίτη στο πρόσωπο μέχρι που τον έριξε στο έδαφος.
Ο Ινδός δεν έκανε καμία αντίδραση, ούτε καν τόλμησε να δει τον Άγγλο αξιωματικό.
Ο αξιωματικός ήταν έκπληκτος και επέστρεψε γρήγορα στον αρχηγό του.
Ο διοικητής είπε στον αξιωματικό: Βλέπω στο πρόσωπό σου τα σημάδια του αιφνιδιασμού και απορώ??
Είπε, " ναι, την πρώτη φορά που τον χαστούκισα μου το ανταπέδωσε και ας ήταν φτωχός, και σήμερα που έχει δύναμη και πλούτο, δεν τόλμησε να πει λέξη, πώς γίνετε αυτό;
Είπε ο Άγγλος διοικητής: Την πρώτη φορά είχε μόνο την αξιοπρέπειά του και την έβλεπε ως το πιο πολύτιμο πράγμα που έχει στη ζωή του.
Τη δεύτερη φορά, έχοντας πουλήσει την αξιοπρέπειά του για τα χρήματα δεν θα μπορούσε να την υπερασπιστεί, τώρα για εκείνον το πιο σημαντικό είναι τα χρήματα...


"Για όσους πούλησαν τη συνείδησή τους"

26 Μαΐου, 2020

To «θαύμα» του Αδόλφου Χίτλερ στην Δουνκέρκη το 1940

ΔΟΥΝΚΕΡΚΗ 26 ΜΑΙΟΥ 1940 : ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΙ ΕΝΑ «ΘΑΥΜΑ» !!! «ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ» ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ !!!

Σαν σήμερα 26 Μαΐου 1940, στη Δουνκέρκη αρχίζει η επιχείρηση διαφυγής 340.000 Βρετανών, Γάλλων και Βέλγων στρατιωτών. 
Στις 10 Μάη άρχισε η επίθεση των Γερμανών εναντίον της Γαλλίας, Ολλανδίας, Λουξεμβούργου και Βελγίου. Μέχρι τις 26 Μάη, τα πράγματα πήγαν κατ’ ευχήν για τους Γερμανούς και ... κατά διαόλου για τους συμμάχους. 
Η βασική επίθεση των Γερμανών έγινε από κει που δεν τους περίμεναν (Αρδέννες). Η γραμμή «Μαζινό» αποδείχτηκε άχρηστη. Το «Blitzkrieg» («κεραυνοβόλα επίθεση»), είχε σαν αποτέλεσμα οι Γερμανοί να διασπάσουν την άμυνα των Αγγλογάλλων σε όλα τα σημεία και να τους περικυκλώσει στην Δουνκέρκη.

ΠΡΩΤΟ «ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΟ» ΕΡΩΤΗΜΑ :

Όπως αποκαλύφθηκε, οι σύμμαχοι, από τις 10 Γενάρη του 1940 είχαν τα γερμανικά στρατιωτικά σχέδια για την επίθεση στη Δύση. 
Ένας Γερμανός αξιωματικός που τα μετέφερε αεροπορικώς έκανε αναγκαστική προσγείωση σε βελγικό έδαφος. «Ο φάκελος του αεροπόρου περιείχε τα αυθεντικά σχέδια της επίθεσης των ναζί στο Βέλγιο, την Ολλανδία και στη Γαλλία μέσω των Αρδέννων, όπως τον είχε αποφασίσει ο Χίτλερ ... Οι σύμμαχοι και οι απειλούμενες χώρες δεν πήραν καμιά πρωτοβουλία» (Τσώρτσιλ). 
Η συγκέντρωση ναζιστικών στρατιωτικών δυνάμεων άλλωστε στα δυτικά σύνορα της Γερμανίας, γινόταν αντιληπτή ακόμα και διά γυμνού οφθαλμού. 
Όμως ... πέρασε απαρατήρητη. 
Αναξιοποίητες αφέθηκαν και οι πληροφορίες που αποκάλυψε ο γαμπρός του Μουσολίνι κόμης Τσιάνο στους Βέλγους, ότι ο Χίτλερ σκόπευε να επιτεθεί στο Βέλγιο και τους είχε αποκαλύψει και την ημερομηνία. 
Ίσως είχαν μεγαλύτερη πίστη οι επιτελείς των συμμάχων, στην «πολιτική του κατευνασμού» (ενθάρρυνση του Χίτλερ να επιτεθεί στην ΕΣΣΔ) που εφάρμοζαν και στο ότι ο Χίτλερ δε θα επιτεθεί στη δύση, παρά στα γεγονότα και τις πληροφορίες. Άλλωστε ήταν οι ίδιοι που είχαν κηρύξει τον «γελοίο πόλεμο» στους Γερμανούς (3/9/39) λόγω Πολωνίας και 9 μήνες αργότερα (10/5/1940), στα σύνορα Γαλλίας - Γερμανίας δεν είχε κουνηθεί ακόμα τίποτα. 
«Η Βρετανία και η Γαλλία δεν είχαν ρίξει ούτε έναν πυροβολισμό για την υπεράσπιση της Πολωνίας, ακριβώς όπως είχε διαβεβαιώσει το επιτελείο του ο Χίτλερ» λέει ο Ρόμελ.

ΔΕΥΤΕΡΟ «ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΟ» ΕΡΩΤΗΜΑ :

Μέχρι τις 24 Μάη, τα γερμανικά στρατεύματα στρίμωξαν στις ακτές της Μάγχης 49 μεραρχίες των συμμάχων. 
Η ολοκληρωτική εξόντωσή τους ήταν ζήτημα χρόνου, αλλά με εντολή του Χίτλερ η γερμανική επίθεση ... σταμάτησε. 
Ο Γκουντέριαν που ήταν επικεφαλής των μεραρχιών αρμάτων του Χίτλερ, λέει γι’ αυτή την εντολή : «Μείναμε άφωνοι. Αλλά από τη στιγμή που δεν μας είχαν ενημερώσει για τους λόγους αυτής της απόφασης, ήταν δύσκολο να εναντιωθούμε». 
Μάλιστα το σήμα της αναστολής της επίθεσης που είχε σταλεί στις 24 Μαΐου, το είχαν υποκλέψει και οι Βρετανοί όπως μας λέει ο Τσώρτσιλ. Το σήμα ακύρωσης της επίθεσης στάλθηκε και δεύτερη φορά κι ο Χίτλερ έστειλε δικούς του αξιωματικούς να ελέγξουν ότι κανένας δεν θα πειράξει του Άγγλους. 
Τα τεθωρακισμένα των Γερμανών, μετά από μια καταιγιστική επέλαση, αφού διέσχισαν όλη την Ανατολική Γαλλία ... «πάρκαραν» λίγα χιλιόμετρα έξω από την Δουνκέρκη. 
Οι Γερμανοί διοικητές των τεθωρακισμένων παρακολουθούσαν άπραγοι να διαφεύγει ένας ολόκληρος στρατός μπροστά στα μάτια τους. Από τις θέσεις τους έβλεπαν την Δουνκέρκη και την παραλία της. «Η διαταγή αυτή της γερμανικής Ανώτατης Διοίκησης έσωσε τον Βρετανικό Στρατό τη στιγμή που τίποτα άλλο δεν θα μπορούσε να τον σώσει» (B. H. Liddell Hart, ένας από τους πιο γνωστούς Βρετανούς ιστορικούς).

Αυτή η παύση των επιθέσεων των Γερμανών έδωσε πολύτιμο χρόνο στους Άγγλους να οργανώσουν την «επιχείρηση Dynamo» για την εκκένωση της Δουνκέρκης από το στρατό, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα που μπορούσαν να πλεύσουν τη Μάγχη. Από πολεμικά πλοία, μέχρι ποταμόπλοια και βάρκες.
 Μια πραγματικά γιγάντια επιχείρηση μεταφορά 340.000 στρατιωτών, που εγκατέλειψαν χιλιάδες οχήματα, πυροβόλα, άλλο εξοπλισμό και πυρομαχικά στα χέρια των Χιτλερικών κι επιβιβάστηκαν σε χιλιάδες πλοιάρια κάθε είδους για να περάσουν στη Μεγάλη Βρετανία. Αυτό είναι που θεωρήθηκε ... σαν «θαύμα» κι ήταν πολύ χρήσιμο στον Τσώρτσιλ και το γόητρό του, που μόλις πριν λίγες μέρες (10/5) είχε αναλάβει πρωθυπουργός.
Ένα «θαύμα» που είχε με την υπογραφή του Αδόλφου Χίτλερ. 
Αργότερα ο Χίτλερ ομολογούσε απερίφραστα στους στρατηγούς του ότι σκοπός της ενέργειάς του αυτής «ήταν να συνάψει ειρήνη με τη Μεγάλη Βρετανία με τέτοιο τρόπο, που αύτη θα θεωρούσε ότι η τιμή της θα επέτρεπε να τη δεχθεί».
 Κι ο Γκαίμπελς διαβεβαίωνε : «Θα ήταν πρόθυμος (ο Φύρερ) σήμερα για μια συνθήκη ειρήνης, υπό τον όρο ότι η Βρετανία θα μείνει μακριά από την Ευρώπη και θα μας δώσει πίσω τις αποικίες μας. Δεν θέλει καθόλου να συντρίψει τη Βρετανία ή να γκρεμίσει την Αυτοκρατορία της» ... «Αυτοί (οι Βρετανοί) θα μπορούσαν να έχουν μια ειρήνη με τους πιο ευνοϊκούς όρους» του έλεγε ο Χίτλερ. 

Και συμπληρώνει ο Γιόντλ : «ο Φύρερ δεν έχει διόλου την πρόθεση μιας πλήρους καταστροφής της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, καθώς μια πτώση της Αγγλίας θα ήταν επιβλαβής για τη λευκή φυλή. Κατά συνέπεια, υπάρχει δυνατότητα ειρήνης με τη Βρετανία μετά την πτώση της Γαλλίας και σε βάρος αυτής της τελευταίας, με τον όρο της επιστροφής των αποικιών μας, ενώ η Βρετανία θα παραιτείτο από την επιρροή της στην Ευρώπη».

Ομολογούσαν όλοι ότι ο Χίτλερ δεν ήθελε να καταστρέψει το στρατό της Μεγάλης Βρετανίας, με την οποία υπολόγιζε ότι πρόκειται να συμμαχήσει γρήγορα για να επιτεθούν μαζί εναντίον της ΕΣΣΔ.
Και γι’ αυτά (μας διαβεβαιώνει ο Τσώρτσιλ) «έχουν έρθει στο φως αυθεντικά αποδεικτικά στοιχεία, υπό την μορφή εγγράφων, όπως το ημερολόγιο του αρχηγείου του Rudstedt».
Όπως κι ο Γκουντέριαν, ερμηνεύει την παράδοξη εντολή παγώματος της επίθεσης στην Δουνκέρκη, λέγοντας «ο Χίτλερ ποτέ δεν ξέχασε το σχέδιό που είχε πάντα στο μυαλό του, γι’ αυτό έστρεψε τη ματιά του, με αρπακτική διάθεση, προς την Σοβιετική Ένωση».
Μάνος Δούκας από katiousa.gr

Πηγές :

Ουίνστων Τσώρτσιλ : «Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος». David Irving. Ρόμελ.
David Irving. «O πόλεμος του Χίτλερ».
Keneth Macksey : «Guderian : Ο στρατηγός των πάντσερ».
B. H. Liddell Hart : «Οι Γερμανοί στρατηγοί μιλούν».

24 Μαΐου, 2020

Η ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΥΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΕΑΛΙΣΜΟ

ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟ ΥΛΙΣΜΟ.
(Για όσους θέλουν “να μάθουν”. Αρχίζει μια επιλεγμένη σειρά αναρτήσεων από : Ινστιτ. Φιλοσ. της ΕΣΣΔ – Μαρξ – Ένγκελς - Λένιν – Στάλιν.)

[Arkadi Victorovich Rusin (1926-). Ο Λένιν κατά την άφιξή του στην Πετρούπολη την Άνοιξη του 1917]

Η ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΥΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΕΑΛΙΣΜΟ
(Από το βιβλίο ''Διαλεκτικός Υλισμός'' της Ακαδημίας Επιστημών της ΕΣΣΔ, σελ. 23-32)
Η κοσμοθεωρία του μαρξιστικού- λενινιστικού κόμματος ονομάζεται διαλεκτικός υλισμός, επειδή η ερμηνεία που δίνει στα φαινόμενα της φύσης, η αντίληψή του για τα φαινόμενα της φύσης, η θεωρία του είναι υλιστική. 
Τι είναι όμως υλισμός;
Στη διάρκεια των χιλιετών εξέλιξης της φιλοσοφίας στην ταξική κοινωνία υπήρχαν και υπάρχουν ως τα σήμερα οι πιο διαφορετικές φιλοσοφικές διδασκαλίες. Όσο όμως κι αν διαφέρουν οι διδασκαλίες αυτές μεταξύ τους, όλες τους, έτσι είτ’ αλλιώς, απαντούν στο ερώτημα- ποια είναι η σχέση συνείδησης και είναι, νόησης και ύλης, ψυχικού και φυσικού. 
Αυτό είναι και το κύριο, το βασικό ζήτημα της φιλοσοφίας, που αποτελεί τη θεωρητική αφετηρία για τη λύση όλων των άλλων φιλοσοφικών ζητημάτων.
Ποιο προηγείται από το άλλο: η συνείδηση από το είναι, το πνευματικό από το υλικό, ή αντίστροφα, το είναι προηγείται από τη συνείδηση, το υλικό από το πνευματικό; Αυτή είναι η πρώτη πλευρά του βασικού φιλοσοφικού ζητήματος, που αφορά τη σχέση συνείδησης και είναι.
Είναι ικανός ο άνθρωπος να γνωρίσει τον υλικό κόσμο ή μήπως η γύρω από τον άνθρωπο πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνει γνωστή; 
Αυτή είναι η δεύτερη πλευρά του βασικού ζητήματος της φιλοσοφίας.
Στη λύση του βασικού ζητήματος της φιλοσοφίας όλοι οι φιλόσοφοι χωρίστηκαν σε δύο αντίθετα στρατόπεδα. Οι εκπρόσωποι του ενός απ’ αυτά – οι ιδεαλιστές – ισχυρίζονται ότι η συνείδηση, το πνευματικό είναι το πρωτεύον, ενώ η ύλη, η φύση είναι το παράγωγο, το δευτερεύον: αντίθετα, οι άλλοι- οι υλιστές- ξεκινούν από την άποψη ότι η ύλη είναι το πρωτεύον και η συνείδηση το δευτερεύον.
Οι υλιστές δέχονται ότι η ύλη είναι το πρωτεύον και η συνείδηση το δευτερεύον και, ξεκινώντας απ’ αυτή την άποψη, υποστηρίζουν ότι η ύλη είναι αιώνια και άπειρη, ότι ο κόσμος δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος τόσο στο χρόνο, όσο και στο χώρο. 
Αντίθετα, οι ιδεαλιστές, θεωρώντας την ύλη δευτερεύον, παράγωγο, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο κόσμος έχει αρχή μέσα στο χρόνο και όρια μέσα στο χώρο, ότι γι΄αυτό ήταν, όπως ισχυρίζονται, ένας καιρός που η ύλη, η φύση δεν υπήρχε, ότι γεννήθηκε ή δημιουργήθηκε. Μ’ αυτό τον τρόπο οι ιδεαλιστές υπερασπίζουν τη θρησκευτική άποψη της δημιουργίας του κόσμου.
Υπάρχουν δύο βασικές παραλλαγές της ιδεαλιστικής φιλοσοφίας: ο αντικειμενικός ιδεαλισμός και ο υποκειμενικός ιδεαλισμός. 
Ο αντικειμενικός ιδεαλισμός ξεκινάει από την άποψη ότι υπάρχει κάποια υπερφυσική, υπερανθρώπινη πνευματική δύναμη, που δημιουργεί τάχα όλα όσα υπάρχουν στη φύση και στην κοινωνία. Η συνηθισμένη θρησκευτική ιδέα για την ύπαρξη ενός θεϊκού, εξωφυσικού όντος βρίσκεται στη βάση αυτής της ιδεαλιστικής αντίληψης, που λέγεται αντικειμενικός ιδεαλισμός, μόνο επειδή παραδέχεται την ανεξάρτητη από την ανθρώπινη συνείδηση ύπαρξη κάποιας «κοσμικής ψυχής», κάποιου «κοσμικού πνεύματος». Οι μεγαλύτεροι εκπρόσωποι του αντικειμενικού ιδεαλισμού ήταν στην αρχαιότητα ο Πλάτωνας (γύρω στα 427- 347 π.Χ.) και στους νεότερους χρόνος ο Χέγκελ (1770-1831).
Ο Πλάτωνας δημιούργησε ένα μυστικιστικό σύστημα αντικειμενικού ιδεαλισμού όπου διατυπώνονται οι αντιλήψεις για τον αιώνιο και αμετάβλητο κόσμο των ιδεών, που ωχρή και φθαρτή αντανάκλασή του είναι δήθεν ο κόσμος των αισθητών πραγμάτων.
 Ο Χέγκελ παρουσίασε ένα ιδεαλιστικό, μυστικιστικό σύστημα, όπου η συνείδηση, υψωμένη στη σειρά του «κοσμικού λόγου», της «απόλυτης ιδέας», ανακηρυσσόταν πρωτεύον, ενώ όλος ο υπόλοιπος κόσμος, όλα τα φαινόμενα της άπειρης φύσης εξετάζονταν απλώς σαν κάτι το πρόσκαιρο και το παράγωγο, που γεννιέται κι εκμηδενίζεται από την «απόλυτη ιδέα». Ο Χέγκελ θεωρούσε ότι η φιλοσοφική, ιδεαλιστική αντίληψη του κόσμου ξεκινάει από το θρησκευτικό, που το «καθαρίζει» προσδίνοντάς του την «επιστημονική», εκφρασμένη σε έννοιες μορφή.
Ο Χέγκελ, αφού θεοποίησε τη νόηση δίνοντάς της την ονομασία «απόλυτη ιδέα», θεωρούσε τη φύση «αλλιώτικο είναι» της ιδέας, ενώ την κοινωνία και τις μορφές συνείδησης τις θεωρούσε επόμενες βαθμίδες της αυτοσυνείδησης της «απόλυτης ιδέας».
 Τις νομοτέλειες της φύσης και της κοινωνίας ο Χέγκελ τις ανήγαγε στους λογικούς νόμους της νόησης, και σε σύνδεση μ’ αυτό η έννοια ανακηρύχθηκε ουσία των πραγμάτων. Στις προσπάθειές του να παρουσιάσει το κάθετί που υπάρχει στον κόσμο σαν έλλογο και λογικό στη βάση του, ο Χέγκελ δεν καλούσε σε αγώνα κατά των αντιδραστικών κοινωνικών θεσμών που υπήρχαν τότε στη Γερμανία, αλλά στην αναγνώριση σε τελευταία ανάλυση αυτών των θεσμών σαν λογικών και μεταβαλλόμενων προς το καλύτερο, ανεξάρτητα από τις υποκειμενικές επιδιώξεις του ανθρώπου. 
Ο Χέγκελ ανακήρυχνε αιώνια τη μοναρχία στη συνταγματική της μορφή, και μαζί της και τη διαίρεση της κοινωνίας σε κλειστές τάξεις, ιδιαίτερα την κυριαρχία της τάξης των ευγενών.
Στην εποχή του ιμπεριαλισμού ο νεοχεγκελιανισμός σαν μια από τις πιο διαδεδομένες κατευθύνσεις του αντικειμενικού ιδεαλισμού έγινε η ιδεολογία της ιμπεριαλιστικής αστικής τάξης. Σε διάκριση από το Χέγκελ οι νεοχεγκελιανοί ισχυρίζονται ότι το πνεύμα, που είναι τάχα η πρώτη βάση του υπάρχοντος, δεν είναι λογικό και συνειδητό, αλλά πνεύμα που δρα στοιχειακά,και συνέπεια αυτού του γεγονότος είναι τάχα οι «άλυτες» και «τραγικές» αντιφάσεις της κοινωνικής ζωής. Η νεοχεγκελιανή αυτή φιλοσοφία, φιλοσοφία της απαισιοδοξίας, αντανακλά τη γενική κρίση του κεφαλαιοκρατικού συστήματος. Ακολουθώντας τον Χέγκελ, οι νεοχεγκελιανοί διακηρύχνουν ότι το κράτος αποτελεί ενσάρκωση του απόλυτου πνεύματος ή του θεού, και μ’ αυτή την αιτιολογία απαιτούν την τυφλή, αγόγγυστη υποταγή στο ιμπεριαλιστικό κράτος, απορρίπτοντας τη δημοκρατία, που τη θεωρούν άνομη ανάμιξη των μαζών στα θεϊκά προνόμια της αστικής κρατικής μηχανής.
Χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι του αντικειμενικού ιδεαλισμού στις ΗΠΑ είναι οι λεγόμενοι «περσοναλιστές», που ισχυρίζονται ότι πρώτη αρχή, πηγή του κάθε υπάρχοντος είναι μια «ανώτατη προσωπικότητα»- ο θεός, που έπλασε τον κόσμο κατ’ εικόνα και ομοίωσή του, γι’ αυτό το λόγο όλα τα πράγματα στον κόσμο είναι πνευματικές ατομικότητες: κάθε αντικείμενο έχει, κατά τα λεγόμενά τους, μια απόλυτα ατομική πνευματική ουσία, αποτελεί μια ιδιόμορφη «προσωπικότητα». Ξεκινώντας απ’ αυτές τις θέσεις, οι περσοναλιστές αρνούνται την αλληλουχία, την αλληλεξάρτηση των φαινομένων και υποκαθιστούν τους νόμους της φύσης με το θεϊκό προκαθορισμό. Ο περσοναλισμός απολυτοποιεί το ατομικό και έτσι αντιτάσσεται στην επιστημονική γνώση του κόσμου, εξαίροντας τη μυστικιστική αποκάλυψη, τη θρησκευτική έκσταση κτλ.
Το σύστημα του περσοναλισμού έχει για σκοπό του την «κοσμική» θεμελίωση του αστικού ατομικισμού: όλα στο σύμπαν, όπως ισχυρίζονται οι περσοναλιστές, έχουν ατομικιστικό χαρακτήρα, πηγάζουν από την «προσωπική» «εξατομικεύουσα» αρχή.
 Από την άποψη του αστικού ατομικισμού, που επιδιώκει προσωπικούς ιδιοτελείς σκοπούς και δε διστάζει να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε μέσο, οι περσοναλιστές προσπαθούν να θεμελιώσουν την αντιδραστική ιδεολογία του κοσμοπολιτισμού, χαρακτηρίζοντας την εθνότητα και τα κυριαρχικά δικαιώματα του κράτους σαν κάτι το «επουσιώδικο».
Ο υποκειμενικός ιδεαλισμός σε διάκριση από τον αντικειμενικό ιδεαλισμό υποστηρίζει ότι η πνευματική πρώτη αρχή, που συμπίπτει με τη συνείδηση του υποκειμένου, με την ατομική συνείδηση, δηλ. με το ανθρώπινο Εγώ, γεννάει τάχα και καθορίζει καθετί το υπάρχον. Ένας από τους ιδρυτές του υποκειμενικού ιδεαλισμού, ο άγγλος επίσκοπος Μπέρκλι, προσπαθούσε στον καιρό του ν’ αποδείξει ότι τα πράγματα που αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας ( και δεν έχουμε, λέει, λόγους να μιλάμε για ύπαρξηπραγμάτων που δεν είναι αντιληπτά από κανέναν) υπάρχουν μόνο στις αισθησιακές μας αντιλήψεις. Υπάρχω σημαίνει είμαι αντιληπτός, έλεγε ο Μπέρκλι. Όλες τις ιδιότητες που ενυπάρχουν στα πράγματα- χρώμα, οσμή, ήχος, βάρος, σκληρότητα, κατάσταση θερμοκρασίας κτλ- ο Μπέρκλι τις θεωρούσε υποκειμενικές, δηλ. ιδιότητες που γεννιούνται από την ίδια την πράξη της αντίληψης.
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς σε πόσο παράλογα συμπεράσματα οδηγεί ο υποκειμενικός ιδεαλισμός. Αν όλα τα φαινόμενα υπάρχουν μόνο χάρη στο υποκείμενο που τα αντιλαμβάνεται, αν αποτελούν μόνο συνδυασμούς αισθημάτων, παραστάσεων, ιδεών αυτού του υποκειμένου, τότε το ανθρώπινο Εγώ αποδείχνεται η μοναδική πραγματικότητα, και μάλιστα πρέπει να θεωρηθεί ότι οι άλλοι άνθρωποι υπάρχουν μόνο στην αντίληψη του δοσμένου υποκειμένου. Το συμπέρασμα αυτό, που απορρέει αναπόφευκτα από τον υποκειμενικό ιδεαλισμό, λέγεται σολιψισμός.
 Το γεγονός ότι πολλοί υποκειμενικοί ιδεαλιστές προσπαθούν με κάθε τρόπο να ξεφύγουν από την κατηγορία για τα άκρα και τα παράλογα αυτά τα συμπεράσματα δείχνει παραστατικά το εντελώς ασύστατο του υποκειμενικού ιδεαλισμού.
Στην εποχή του ιμπεριαλισμού ο υποκειμενικός ιδεαλισμός, η πιο αντιδραστική μορφή του ιδεαλισμού, που απορρίπτει κατηγορηματικά την αντικειμενικότητα των νόμων της φύσης και της κοινωνίας, είναι η πιο διαδεδομένη φιλοσοφική άποψη της αστικής τάξης. Στις σύγχρονες συνθήκες ο υποκειμενικός ιδεαλισμός παρουσιάζεται συνήθως σαν εμπειρισμός, δηλ. σαν άποψη βασισμένη στην εμπειρία: 
οι υποκειμενικοί ιδεαλιστές παραπέμπουν στις μαρτυρίες των αισθητηρίων οργάνων, διακηρύχνουν την εμπιστοσύνη τους στια αισθήσεις, επικαλούνται την «εμπειρία» , που την εννοούν σαν βιώματα του υποκειμένου. Στην πραγματικότητα όμως οι υποκειμενικοί ιδεαλιστές είναι οι πιο άσπονδοι εχθροί της εμπειρικής γνώσης, αρνούνται το αντικειμενικό περιεχόμενο, την αντικειμενική σημασία της εμπειρίας.
Στο μεγαλοφυές του έργο «Υλισμός και εμπειριοκριτικισμός» ο Λένιν ξεσκέπασε μια από τις πιο διαδεδομένες κατευθύνσεις του υποκειμενικού ιδεαλισμού- το μαχισμό ή εμπειριοκριτικισμό. 
Ένας από τους κυριότερους εκπρόσωπους αυτής της κατεύθυνσης, ο Μαχ, ισχυριζόταν ότι τα σώματα της φύσης αποτελούν «συμπλέγματα στοιχείων». Στοιχεία ο Μαχ ονόμαζε κάθετι το αισθησιακά αντιληπτό, λόγου χάρη το θερμό, το κόκκινο, το μαλακό, το σκληρό, κτλ. Επίσης ο Μαχ ισχυριζόταν ότι όλες αυτές οι αισθησιακά αντιληπτές ιδιότητες μόνο από μια άποψη είναι φυσικά στοιχεία: από μια άλλη άποψη δεν είναι τίποτε άλλο από αισθήματα. Έτσι το «σύμπλεγμα στοιχείων» αναγόταν σε «συμπλέγματα αισθημάτων», το φυσικό θεωρούνταν μια από τις εκδηλώσεις του ψυχικού: τα αισθήματα και οι παραστάσεις ανακηρύχνονταν η μοναδική πραγματικότητα, που επιπλέον απεκαλείτο εμπειρικά δοσμένη. 
Ένας άλλος εκπρόσωπος της ίδιας μπερκλικής κατεύθυνσης, ο Αβενάριος, ισχυριζόταν ότι η ύπαρξη του αντικειμένου έχει σαν προϋπόθεσή της την ύπαρξη του υποκειμένου: και το αντικείμενο και το υποκείμενο βρίσκονται, λέει, σε σχέση μιας «κατ’ αρχήν συναρμογής», δηλ. μιλώντας απλά, είναι αναπόσπαστα το ένα από το άλλο. 
Ο Β.Ι. Λένιν, ξεσκεπάζοντας αυτή την παράλλαγή του υποκειμενικού ιδεαλισμού, που κρύβεται πίσω από τη μάσκα της επιστημονικότητας, τονίζει πως το να θεωρούνται τα φαινόμενα παράγωγα της αισθησιακής αντίληψης είναι παπαδοσύνη, απαράλλακτα όπως και κάθε άλλη θέση του αντικειμενικού ιδεαλισμού, γιατί το κύριο και στη μια και στην άλλη περίπτωση είναι ο ισχυρισμός ότι η φύση είναι το δευτερεύον, το παράγωγο.
Η κριτική του μαχισμού από τον Λένιν έχει τεράστια σημασία για το ξεσκέπασμα της σύγχρονης υποκειμενικο-ιδεαλιστικής φιλοσοφίας της ιμπεριαλιστικής κεφαλαιοκρατίας. 
Η κριτική αυτή στρέφεται κατ΄ ευθείαν εναντίον απόψεων σαν και κείνες, λόγου χάρη, που αναπτύσσει ο γνωστός Άγγλος φιλόσοφος Μπ. Ράσσελ, που θεωρεί αφετηρία της γνώσης όχι τον αντικειμενικό κόσμο, αλλά την ίδια τη συνείδηση. «Τα δεδομένα μας- λέει- είναι προπαντός γεγονότα της αισθησιακής γνώσης, δηλ. δικά μας αισθησιακά δεδομένα και νόμοι της λογικής». Δεν είναι δύσκολο να δούμε εδώ ότι ο Ράσσελ επαναλαβαίνει τα επιχειρήματα των μαχιστών, που από καιρό τα έχει ξεσκεπάσει ο Λένιν.
Ο διαλεκτικός υλισμός, ξεσκεπάζοντας ολοκληρωτικά και τον αντικειμενικό και τον υποκειμενικό ιδεαλισμό, δείχνει ότι και η μια και η άλλη παραλλαγή της ιδεαλιστικής φιλοσοφίας στην ουσία είναι ένα και το ίδιο πράγμα, συμπίπτουν στο βασικό, στο κύριο, στο αποφασιστικό- στην υπεράσπιση της παπαδοσύνης.
Στις σύγχρονες συνθήκες οι ιδεαλιστές- φιλόσοφοι προσπαθούν συνήθως να σκεπάσουν τον ιδεαλισμό τους. Για το σκοπό αυτό φλυαρούν ότι «πάλιωσε» η αντίθεση ανάμεσα στον υλισμό και τον ιδεαλισμό και η πάλη ανάμεσά τους. 
Πολλοί σύγχρονοι αστοί φιλόσοφοι διατείνονται ότι ξεπέρασαν τάχα τη «μονομέρεια» του υλισμού και του ιδεαλισμού και δημιούργησαν μια φιλοσοφία, που δεν είναι ούτε υλιστική ούτε ιδεαλιστική. Στην πραγματικότητα δεν είναι δυνατό ούτε να συμφιλιώσει κανείς τον υλισμό με τον ιδεαλισμό, που είναι αλληλοαποκλειόμενες φιλοσοφικές διδασκαλίες, εχθρικά φιλοσοφικά κόμματα, ούτε να υψωθεί «υπεράνω» της αντίθεσης υλισμού και ιδεαλισμού. 
Οι αξιώσεις αυτού του είδους μοιάζουν πάρα πολύ με τις άλλες υποκριτικές δηλώσεις αυτών των φιλόσοφων, που διακηρύχνουν ότι οι διδασκαλίες τους υψώνονται πάνω από την αλήθεια και την πλάνη.
Ξεσκεπάζοντας την ηλίθια αξίωση των αστών φιλοσόφων να υψωθούν από τον υλισμό και τον ιδεαλισμό, τις προσπάθειές τους να παρουσιάσουν σαν παλιωμένη την πάλη ανάμεσα στον υλισμό και τον ιδεαλισμό, ο Β. Ι. Λένιν έδειξε ότι στα δυο χιλιάδες χρόνια εξέλιξης της φιλοσοφίας δεν πάλιωσε και ούτε μπορεί να παλιώσει η πάλη ανάμεσα στον υλισμό και στον ιδεαλισμό, δεν πάλιωσε και ούτε μπορούσε να παλιώσει η πάλη ανάμεσα στη θρησκεία και την επιστήμη, η πάλη των οπαδών της υπεραισθησιακής γνώσης εναντίον των αντιπάλων της.
Στο χωρισμό των φιλοσοφικών ρευμάτων σε υλιστικά και ιδεαλιστικά ρεύματα εκφράζεται ξεκάθαρα η κομματικότητα της φιλοσοφίας, η αδιάρηκτη σύνδεσή της με ορισμένες- προοδευτικές ή αντιδραστικές- κοινωνικές τάξεις και ομάδες.
Η πάλη των βασικών φιλοσοφικών κατευθύνσεων- του υλισμού και του ιδεαλισμού- από τον καιρό της γένεσής τους ως τις μέρες μας είναι πάλη φιλοσοφικών κομμάτων, που εκπροσωπούν τα συμφέροντα εχθρικών μεταξύ τους τάξεων και κοινωνικών ομάδων. Η μια ή η άλλη λύση του βασικού ζητήματος της φιλοσοφίας, του ζητήματος της σχέσης της συνείδησης προς το είναι, εκφράζει σε τελευταία ανάλυση τη στάση της μιας ή της άλλης τάξης απέναντι στη γύρω πραγματικότητα.
Έτσι, λόγου χάρη, η πάλη της υλιστικής «γραμμής του Δημόκριτου» κατά της ιδεαλιστικής «γραμμής του Πλάτωνα» στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία ήταν η αντανάκλαση της πάλης ανάμεσα στην προοδευτική δουλοχτητική δημοκρατία και την αντιδραστική αριστοκρατία. 
Η πάλη του Μπελίνσκι, του Χέρτσεν, του Τσερνισέφσκι, του Πισάρεφ κατά του ιδεαλισμού του Γιούρκεβιτς και των σλαβόφιλων ήταν η αντανάκλαση της διαμαρτυρίας της ρωσικής αγροτιάς κατά της κυριαρχίας των τσιφλικάδων.
Συνεπώς, όσο υπάρχουν στην κοινωνία αντίθετες τάξεις, η πάλη του υλισμού κατά του ιδεαλισμού αποτελεί νομοτέλεια της εξέλιξης της φιλοσοφίας.
Στην ιστορία της ανθρωπότητας ο υλισμός είναι, κατά κανόνα, η κοσμοθεωρία των προοδευτικών τάξεων και κοινωνικών ομάδων, ενώ ο ιδεαλισμός εκφράζει τα συμφέροντα των αντιδραστικών τάξεων και ομάδων καθώς και την κάθε λογής συνδιαλλαγή με την αντίδραση.
Ο υλισμός είναι το θεωρητικό βάθρο και η ιδεολογική κινητήρια δύναμη της εξέλιξης της επιστημονικής γνώσης. 
Αντίθετα, ο ιδεαλισμός αποτελεί τροχοπέδη στην εξέλιξη της επιστήμης, τραβάει την επιστήμη προς τα πίσω, τρέφεται παρασιτικά από τις δυσκολίες ανάπτυξη της φυσικοεπιστημονικής σκέψης. 
Η φυσιογνωσία δεν μπορεί να υπάρξει, να νοηθεί έξω από τον υλισμό, χωρίς σύνδεση με την υλιστική φιλοσοφία. Η υλιστική φιλοσοφία βάζει μπροστά στην επιστήμη ζητήματα που απαιτούν λύση, χαράζει σε γενικές γραμμές αυτές τις λύσεις, δείχνει τους τρόπους και τις μέθοδες της επιστημονικής έρευνας. Είναι γνωστό ότι οι θεμελιακές θέσεις της φυσιογνωσίας- όπως είναι η ιδέα της αφθαρσίας της ύλης και της κίνησης, η ιδέα της εξέλιξης, το ζήτημα της σχέσης του ψυχικού με το φυσικό, η θέση της ατομικής δομής της ύλης- προβλήθηκαν προπαντός από τους υλιστές φιλοσόφους και ότι όλη η άμεση δημιουργική δράση των ίδιων των φυσιοδιφών στηρίζεται στις ιδέες του υλισμού.
Η υλιστική ιδέα της σύνδεσης της ύλης με την κίνηση οδήγησε το μεγάλο επιστήμονα Μ.Β. Λομονόσοφ στην επιστημονική αντίληψη ότι η θερμότητα δεν είναι κάποιο άυλο άβαρο «ρευστό», αλλά κίνηση μορίων. Η ιδέα αυτή αποδείχτηκε από την επιστήμη και στάθηκε μια από τις λαμπρότερες κατακτήσεις της.
Η υλιστική θέση ότι η αλληλεπίδραση των σωμάτων, που βρίσκονται σε απόσταση το ένα από το άλλο, είναι αδύνατη χωρίς έναν υλικό φορέα αυτής της αλληλεπίδρασης, οδήγησε στη γένεση της προοδευτικής για την εποχή υπόθεσης για τον «κοσμικό αιθέρα», που γεμίζει όλο τον χώρο. 
Αποτέλεσμα της εξέλιξης αυτής της υπόθεσης είναι η σύγχρονη θεωρία για το «φυσικό πεδίο» σαν ιδιαίτερη ειδική μορφή της ύλης. Χωρίς τη θεωρία του υλικού πεδίου δεν μπορεί να νοηθεί η σύγχρονη φυσική, που η θεωρία αυτή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της.
Η υλιστική αντίληψη για την πραγματικότητα των ατόμων οδήγησε τον Α. Μ. Μπουτλερόφ στη δημιουργία της θεωρίας της χημικής δομής, που υπήρξε ένα από τα σπουδαιότερα ορόσημα στην εξέλιξη της επιστήμης.
Οι υλιστικές αντιλήψεις για τη σύνδεση του ζωντανού οργανισμού με το υλικό περιβάλλον του βοήθησαν ν’ ανακαλυφθεί η πηγή της εξέλιξης του ζωικού κόσμου και προώθησαν πολύ τη βιολογία.
Από τα γεγονότα αυτά βλέπουμε ότι υπάρχει εσωτερική σύνδεση ανάμεσα στην εξέλιξη της επιστήμης και την εξέλιξη του υλισμού.
Οι αστοί φιλόσοφοι επιδιώκουν με κάθε τρόπο να μειώσουν το ρόλο του υλισμού στην ιστορία της γνώσης. Μα οι προσπάθειές τους αυτές είναι μάταιες: η ιστορία της φιλοσοφίας είναι ιστορία της γένεσης και της εξέλιξης της επιστημονικής υλιστικής κοσμοθεωρίας και των νόμων της στην πάλη κατά του εχθρικού προς την επιστήμη ιδεαλισμού. 
Στις προσπάθειές τους να δυσφημίσουν τον υλισμό, οι αστοί φιλόσοφοι αποδίδουν στους υλιστές το κήρυγμα του εγωισμού, της κοιλιοδουλείας και τις άλλες ανήθικες ιδιότητες που χαρακτηρίζουν τους ίδιους τους κεφαλαιοκράτες. Η συκοφάντηση αυτή της υλιστικής φιλοσοφίας αποκαλύπτει την ιδεολογική φτώχια της σύγχρονης αστικής τάξης, που δε διστάζει να χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να ανασκευάσει τον υλισμό.
Η μεγάλη υπηρεσία του υλισμού στην ιστορία της ανθρωπότητας είναι ότι θεμελίωσε τον αθεϊσμό, που πηγάζει άμεσα από την υλιστική λύση του βασικού ζητήματος της φιλοσοφίας. Η θρησκεία, που στη διάρκεια χιλιετιών της ανθρώπινης ιστορίας καθαγίαζε την υποδούλωση του ανθρώπου από άνθρωπο και εξυμνούσε την αμάθεια σαν «μακαριότητα», βρίσκει στο πρόσωπο της υλιστικής φιλοσοφίας έναν αδιάλλακτο αντίπαλο. Με το ξεσκέπασμα των θρησκευτικών προλήψεων ο υλισμός εμπνέει στον άνθρωπο πίστη στις δυνάμεις του, στη δυνατότητα να κατακτήσει την ευτυχία εδώ, στη γη, κι όχι σε κάποιο φανταστικό μεταθανάτιο κόσμο.
Αντίθετα, ο ιδεαλισμός δέχεται την ύπαρξη υπερφυσικών άυλων, μυστικών δυνάμεων. Όπως κι αν ονομάζουν οι ιδεαλιστές την υπερυλική αυτή δύναμη, σ΄όλες τις περιπτώσεις οι ονομασίες αυτές είναι απλώς συνώνυμα του θεού. 
Γι’ αυτό ο ιδεαλισμός αποτελεί μια εκλεπτυσμένη, εξωραϊσμένη παπαδοσύνη, που εκθέτει με επιστημονικοφάνεια τα θρησκευτικά δόγματα. «Όλοι οι ιδεαλιστές, τόσο της φιλοσοφίας, όσο και της θρησκείας, τόσο οι παλιοί, όσο και οι καινούργιοι- τονίζουν οι Μαρξ και Ένγκελς- πιστεύουν στη θεία έμπνευση, στην αποκάλυψη, στους σωτήρες, στους θαυματουργούς, και μόνο από τη βαθμίδα της μόρφωσής τους εξαρτιέται το αν η πίστη αυτή παίρνει χοντροκομμένη, θρησκευτική μορφή ή διαφωτιστική, φιλοσοφική μορφή..»( Κ. Μαρξ και Φ. Ένγκελς, Άπαντα τομ. 4ος, 1937, σελ. 532).
Ο ιδεαλισμός έτσι είτ’ αλλιώς ανάγεται πάντα στην υπεράσπιση ή στην υποστήριξη της θρησκείας και από τη φύση του είναι βαθιά εχθρικός προς την επιστήμη.
Εξαιρετικά εχθρικός προς την επιστήμη είναι ο σύγχρονος ιδεαλισμός, που αποτελεί την κοσμοθεωρία της ιμπεριαλιστικής κεφαλαιοκρατίας, της τάξης που έχει κηρύξει εκστρατεία κατά της επιστημονικής γνώσης και της αλήθειας γενικά.
Ένας από τους εκπρόσωπους της αντιδραστικής αμερικανικής φιλοσοφίας του «περσοναλισμού», ο Χόκκινγκ, εκφράζει τη λύπη του, γιατί η εκκλησία προσπαθούσε ως τώρα να καταπραΰνει την επιστήμη και υποχωρούσε στην πίεσή της, αναζητώντας άσυλο σε ανεξερεύνητες ακόμα περιοχές. Ο Χόκκινγκ καταδικάζει αυτή την «τακτική άμυνας» και απαιτεί «επίθεση κατά της επιστήμης. 
Ένας άλλος αντιδραστικός φιλόσοφος, ο Φλιούελινγκ, δηλώνει κατηγορηματικά: «Το καλύτερο που έχει να κάνει η φιλοσοφία, είναι να δείξει λογικότητα με την παραδοχή του θεού». Έτσι, αναβιώνοντας το μεσαιωνικό σκοταδισμό, η σύγχρονη ιδεαλιστική φιλοσοφία δείχνει παραστατικά την έχθρα της προς την επιστήμη.
Μόνο ο διαλεκτικός υλισμός είναι πραγματικά επιστημονική κοσμοθεωρία.