Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

27 Φεβρουαρίου, 2021

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ και το ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΤΗΣ Ε. ΑΚΡΙΤΑ

 



Νίκος Μπογιόπουλος: Κρίμα, αγαπητή Έλενα…




Με αιχμηρό και έντονο ύφος απάντησε ο δημοσιογράφος Νίκος Μπογιόπουλος στην Έλενα Ακρίτα με αφορμή την παρακάτω ανάρτηση της στο Facebook που έγινε μετά την τοποθέτηση του Δ.Κουτσούμπα στη Βουλή.





Σημείωση 1η: Το πρόβλημα ξεκινάει από την επιλογή να θες να τους τσουβαλιάσεις όλους.
 Διότι όταν επιχειρείς να τσουβαλιάσεις πράγματα που δεν τσουβαλιάζονται, αναγκάζεσαι να εμφανίζεις ακόμα και τον Τσαουσέσκου σαν… “τέκνο” του Στάλιν ώστε μετά να ζητάς να… απολογηθεί (!) το ΚΚΕ (!!), για βιασμό της Κομανέτσι που η ίδια, όμως, τον…. διαψεύδει. Μύλος…
Αλλά, ας τα πάρουμε με τη σειρά: Να απολογηθεί το ΚΚΕ (και η ΕΣΣΔ) για τον Τσαουσέσκου για ποιο πράγμα;
Που ο Τσαουσέσκου ήταν το αγαπημένο παιδί της GATT στην οποία προσχώρησε το 1971; 
Που ήταν το αγαπημένο παιδί της Παγκόσμιας Τράπεζας και του ΔΝΤ , όπου και προσέφυγε το 1972; 
Που ήταν το αγαπημένο παιδί της Δύσης με τις κοινοπραξίες των πολυεθνικών στο έδαφος της Ρουμανίας ήδη από 1966 με την Ρενό και από το 1968 με την Pepsi Cola; Που ήταν τόσο αγαπημένο παιδί της Δύσης ώστε στον πόλεμο των 6 Ημερών το 1967 να είναι η μοναδική “σοσιαλιστική” χώρα που δεν διέκοψε διπλωματικές σχέσεις με το Ισραήλ και ένα χρόνο μετά ακολουθούσε το δόγμα της Δύσης όσον αφορά την καταδίκη της Σοβιετικής Ενωσης για τα γεγονότα στην Τσεχοσλοβακία; 
Που ήταν τόσο αγαπημένο παιδί της Δύσης που έσπευδε ο Νίξον το 1969 στη Ρουμανία με τον Τσαουσέσκου να τον υποδέχεται πρωτοπανηγυριώτης με παραδοσιακούς ρουμανικούς χορούς; 
Για ποιο πράγμα να απολογηθεί το ΚΚΕ; Για τις σχέσεις του λεγόμενου “ΚΚΕ εσωτερικού” με το Βουκουρέστι και τον Τσαουσέσκου;

Σημείωση 2η: Να απολογηθεί το ΚΚΕ για τα “ανείπωτα μαρτύρια που πέρασε επί χρόνια η μεγάλη Νάντια Κομανέτσι στα χέρια του γιού του Τσαουσέσκου” και για τον βιασμό της Κομανέτσι από τον γιό του Τσαουσέσκου; 
Σύμφωνοι, να… απολογηθεί. Αλλά ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι είναι βέβαιο ότι το ΚΚΕ… οφείλει να απολογηθεί για κάτι τέτοιο, πρέπει να απολογηθεί (το ΚΚΕ!) για έναν “βιασμό” που τον έχει αρνηθεί η ίδια η Κομανέτσι; 
Να απολογηθεί το… ΚΚΕ για έναν “βιασμό” που η ίδια η Κομανέτσι τον αρνείται, διαψεύδοντας (https://www.theguardian.com/sport/london-2012-olympics-blog/2011/dec/14/50-olympic-moments-nadia-comaneci) ακόμα και την μάνα της, επειδή αυτή η διάψευση καταγράφεται στα “ψιλά” των… δημοκρατών της ενημέρωσης; Η’ μήπως θα πρέπει να απολογηθεί το ΚΚΕ για και τα ανάποδα; 
Επειδή, δηλαδή, η Κομανέτσι, που μπορεί να είχε μαυρίσει η ζωή της στην Ρουμανία, όπως λέει, αλλά για τον βιαστή της (για τον οποίο, μάλιστα, οφείλει να απολογηθεί το… ΚΚΕ) ισχυρίζεται όταν μιλάει γι’ αυτόν ότι – η Καθημερινή τα γράφει – της “φαινόταν καλό παιδί” και ότι “εγώ είχα ακούσει ότι βοήθησε πολύ κόσμο”;… Γιατί απ’ όλα να… απολογηθεί το ΚΚΕ; Που την βίασε (;), που δεν την βίασε (;) ή που της φαινόταν καλό παιδί;…
Σημείωση 3η: Να απολογηθεί το… ΚΚΕ και για τα “σεξουαλικά σκάνδαλα που έγιναν επί Στάλιν στα μπαλέτα Μπολσόι” και όλα τα υπόλοιπα “φρικαλέα”. Σύμφωνοι, να… απολογηθεί (το… ΚΚΕ). 
Μόνο που όλα αυτά – όποιος θέλει μπορεί να δει και το σχετικό ντοκιμαντερ Bolshoi Babylon – αφορούν σε ζητήματα που συγκλόνισαν το Μπολσόι καμιά 60αριά χρόνια μετά τον θάνατο του Στάλιν. Και καμιά 30αριά χρόνια μετά από την πτώση της ΕΣΣΔ…

Σημείωση 4η: Κρίμα κυρία Ακρίτα, κρίμα αγαπητή Ελενα…

----------------------------------------------

    24 Φεβρουαρίου, 2021

    «Δεν θα δεχτούμε την Αστυνομία στα Πανεπιστήμια» Καθηγητές ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ

     

     

    Στο πλευρό των φοιτητών τάσσονται οι καθηγητές του ΑΠΘ κι του ΠΑΜΑΚ, στέλνοντας μήνυμα από τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά από την πρυτανεία ότι «Δεν δεχόμαστε την αστυνομία στα Πανεπιστήμια».

    Καθηγητές από το τμήμα ιστορίας και αρχαιολογίας, το τμήμα αρχιτεκτονικής, φιλολογικής, νομικής, πολιτικών επιστημών και άλλες σχολές από το ΠΑΜΑΚ και το ΑΠΘ, κρατώντας πανό στέλνουν το μήνυμα ότι οι «οι φοιτητές θυσιάζονται με δύσκολες συνθήκες για να σπουδάσουν, δεν θα ξυλοκοπούνται κιόλας στο δημόσιο πανεπιστήμιο. 

    Δεν θα το δεχτούμε. Θα είμαστε κοντά τους. Η αστυνομία δεν καμιά δουλειά στο πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο χαίρει ασύλου σε όλο τον κόσμο από τον 17ο αιώνα και νωρίτερα. Μόνο οι δικτάτορες έβαλαν Αστυνομία στα πανεπιστήμια. Ξυλοκόπησαν τους φοιτητές για μια νόμιμη διαμαρτυρία, ήταν αίσχος αυτό που έγινε προχθές».

    Αμέσως μετά τις δηλώσεις των καθηγητών οι φοιτητές ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και φώναξαν συνθήματα κατά της κυβέρνησης και της αστυνομίας.

    Πηγή: ThessToday.gr

    Από:  

    18 Φεβρουαρίου, 2021

    Ο Σπύρος Μελετζής συζητά με τον Γιάννη Ζέβγο στη Βίνιανη της Ευρυτανίας...



    Η Τέχνη στον Αντιστασιακό Αγώνα! - Ο Σπύρος Μελετζής συζητά με τον Γιάννη Ζέβγο στη Βίνιανη της Ευρυτανίας...

    Η ιστορική φωτογραφία του Σπύρου Μελετζή : ο Γιάννης Ζέβγος μιλάει στο Εθνικό Συμβούλιο στις Κορυσχάδες της Ευρυτανίας

    Ο αλησμόνητος Σπύρος Μελετζής ο θρυλικός φωτογράφος της Αντιστασιακής εποποιίας, σε μία μοναδική εξομολόγηση από μία συζήτησή του - "κατάθεση ψυχής" με τον εμβληματικό Γιάννη Ζέβγο, ανώτατο στέλεχος του ΚΚΕ και του ΕΑΜ, με αντικείμενο την Τέχνη στον Αγώνα και τα καθήκοντα που επωμίζονταν οι αντιστασιακοί!

    Η συζήτηση διεξήχθη το 1944 στη Βίνιανη της ανταρτομάνας Ευρυτανίας, όπου έδρευε η ΠΕΕΑ. Εκεί είχε και το φωτογραφικό του εργαστήριο ο Σπ. Μελετζής. Αφορμή για τη συζήτηση μεταξύ των δύο συναγωνιστών, του καλλιτέχνη και του πολιτικού, ήταν μια "ολοζώντανη" φωτογραφία που είχε τραβήξει ο Μελετζής στις Κορυσχάδες της Ευρυτανίας στο Εθνοσυμβούλιο της Αντίστασης και που απεικόνιζε τον Γιάννη Ζέβγο να μιλάει με την ένταση και την αγωνία, αποτυπωμένη στο πρόσωπό του και στην κίνηση των χεριών του!

    Παρενθεσιακά και για την Ιστορία να σημειώσουμε ότι ο σπουδαίος λαϊκός αγωνιστής Γιάννης Ζέβγος (πραγματικό όνομα Γιάννης Ταλαγάνης) δολοφονήθηκε λίγα χρόνια αργότερα, στις 20 Μαρτίου 1947, στη Θεσσαλονίκη μέρα μεσημέρι, μετά από μία καταγγελία που είχε συντάξει και που θα απευθύνονταν στη Διεθνή Ερευνητική Επιτροπή του ΟΗΕ σχετικά με τις διώξεις και την τρομοκρατία που είχε εξαπολύσει το μοναρχοφασιστικό καθεστώς εναντίον των αντιστασιακών και δημοκρατικών πολιτών.

    Το σημερινό μας θέμα το ιχνηλατήσαμε από το βιβλίο/φωτογραφικό λεύκωμα του ίδιου του Μελετζή που κοσμεί και την προσωπική μας βιβλιοθήκη και φέρει τον τίτλο : "Αντάρτες στα βουνά"! Σας το παρουσιάζουμε μέσα από τις ηλεκτρονικές σελίδες του blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης"

    Κατά τη μεταφορά διατηρήθηκε η ορθογραφία του πρωτοτύπου.

    Ιδού:

    ------------------------------------------------------

    Φωτογράφισα την τελετή του αγιασμού, την ορκωμοσία, τους ομιλητές έναν έναν, καθώς και ομαδικά και γενικά όλη την εργασία του Εθνικού Συμβουλίου. Έτσι γνωρίστηκα με όλους σχεδόν τους ανθρώπους απ' όλη την Ελλάδα που εκείνη την εποχή έπαιζαν πρωτεύοντα ρόλο στην κινητοποίηση του Ελληνικού λαού για το ξεσκλάβωμά του.

    Όταν γύρισα στη Βίνιανη και εμφάνισα τα φιλμς και είδα πως είχα γενικά επιτυχίες, η χαρά μου ήταν τόσο μεγάλη που συγχώρεσα και τον Βρετάκο και γίναμε φίλοι γιατί κατάλαβε το λάθος του.

    Μια μέρα ήρθε ο Γιάννης Ζεύγος, μέλος της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε, στο εργαστήρι μου για να δη τι έβγαλα απ' το Εθνοσυμβούλιο. Έμεινε αρκετή ώρα και μιλήσαμε για ποίηση, για τέχνη και λίγο για πολιτική.

    Τότε μου είπε ο Ζεύγος:

    -"Μελετζή, άσε την ποίηση και την πολιτική. Εσύ είσαι καλλιτέχνης, κοίταξε να αξιοποιήσης το ταλέντο σου μόνο στην τέχνη. Η αντίσταση έχει ανάγκη από τους καλλιτέχνες. Αυτοί με την τέχνη τους αύριο, όχι μόνο θ' αποθανατίσουν τον αγώνα που κάνει σήμερα ο λαός μας για το ξεσκλάβωμά του, αλλά και σήμερα με την τέχνη τους ενθουσιάζουν και συμβάλλουν στο καθημερινό ανέβασμα της πάλης. Η τέχνη, συναγωνιστή Μελετζή, έχει υψηλή αποστολή. Εσύ σαν συνειδητός καλλιτέχνης προσπάθησε να την υπηρετήσης πιστά. Η αντίσταση περιμένει πολλά από σένα, προσπάθησε να φανείς αντάξιος".

    Στα λόγια αυτά του συναγωνιστή Ζεύγου ενοιωθα πως το πάτωμα άρχισε να βουλιάζη κάτω από τα πόδια μου. Το μυαλό μου για μια στιγμή, σαν νάχε πάρει μέσα σ' ένα δευτερόλεπτο χίλιες στροφές, ζαλίστηκε και σταμάτησε. Ευθύνες, καθήκοντα, υποχρεώσεις πρόβαλαν μπροστά μου σαν θεόρατα βουνά και μου φώναζαν: "Αμ τι νόμισες λοιπόν, πως ο αγώνας είναι παιγνίδι; Χρειάζεται δουλειά, πολλή δουλειά και κόπος και θυσίες και στερήσεις". Ένοιωσα για μια στιγμή να λούζη κρύος ιδρώτας όλο μου το σώμα. Τα λόγια του Ζεύγου τάνοιωσα σαν πυρακτωμένη λάβα μέσα στην καρδιά και το νου μου, σαν δύναμη καταλύτρα που μέσα σ' ένα ανοιγόκλεισμα του ματιού μ' εξουθένωσαν και με παρέλυσαν τελείως. Μα την ίδια στιγμή με ξανάπλασαν και μ' έκαναν ένα καινούργιο άνθρωπο. Τότε κι εγώ, σαν την Σαμαρείτιδα όταν βρέθηκε μπροστά στο Χριστό και κατάλαβε πως έχει κοντά της ένα πολύ μεγάλο προφήτη, τού ζήτησε να της δώση να πιή από το δικό του νερό της ζωής, έτσι κι' εγώ ένοιωσα πως είχα κοντά μου ένα πνευματικό άνθρωπο βαθυστόχαστο και θέλησα να ωφεληθώ από την πείρα και τις γνώσεις που είχε.

    Αρχίσαμε λοιπόν μια συζήτηση πάνω στην τέχνη. Ο Ζεύγος τότε, με όλη εκείνη την Χριστιανική του καλωσύνη και πραότητα που τον διέκρινε και τον έκανε να ξεχωρίζη ανάμεσα σ' όλους τους ανθρώπους που γνώρισα στην Ελεύθερη Ελλάδα, μου είπε:

    -"Ο αγώνας, συναγωνιστή Σπύρο, για έναν τίμιο αγωνιστή, για έναν λαϊκό ηγέτη είναι μια ανάγκη, μια υποχρέωση, ένα καθήκον, ένας σκοπός που βάζει στη ζωή του. Είναι αυτό το ίδιο το νόημα της ζωής γι' αυτόν. Δεν μπορεί να λες πως είσαι ηγέτης, πως εκφράζεις και αντιπροσωπεύεις τις λαχτάρες και τους πόθους μιας μερίδας λαού και να μη μπαίνης μπροστά εσύ, ο ηγέτης και να παλεύης μαζί τους για τη λύση των προβλημάτων τους. Ένας λαϊκός αγωνιστής είναι πρωτοπόρος, αυτός μπαίνει μπροστά κι' ανοίγει τον δρόμο κι' αυτός ο δρόμος είναι παντού και πάντα δύσκολος. Πολλές φορές είναι αυτό που είπε ο μεγάλος της αγάπης Θεός, ο Χριστός, ότι "Ο καλός τσοπάνος θυσιάζει και τη ζωή του για να σώση τα πρόβατά του". Η δουλειά λοιπόν του ηγέτη, αγαπητέ Σπύρο, είναι γεμάτη ευθύνες γιατί δεν παλεύει για το άτομό του αλλά για τις μάζες που αντιπροσωπεύει. Κι' αλλοίμονο αν τις προδόση, αλλοίμονο αν τις ξεγελάση με κούφια λόγια και ψευτιές όπως κάνουν οι αστοί ηγέτες. Τότε καλλίτερα ν' ανοίξη η γης και να τον καταπιή παρά να παρασύρη τόσο κόσμο και να τον προδώση".

     


    Ο Άρης με αντάρτες στη Βίνιανη της Ευρυτανίας

    "Μα ας έρθουμε στο κύριο θέμα μας την τέχνη. Όπως λοιπόν ο λαϊκός αγωνιστής, ο πρωτοπόρος, αρχίζει και οργανώνει τον αγώνα με λίγα στην αρχή άτομα και σιγά σιγά μέσα στην πορεία της πάλης όλο και συγκεντρώνει πιο πολλά για να φθάση ως το παλλαϊκό ξεσήκωμα που είναι ο αντικειμενικός σκοπός του, το ίδιο πρέπει να κάνη και η τέχνη. Ο καλλιτέχνης αρχίζοντας από τα απλά και μεμονωμένα πορτραίτα των αγωνιστών, πρέπει να προσπαθήση να φθάση ως τη μαζική σύνθεση. Μέσα σ' αυτή τη σύνθεση πρέπει ν' αντιπροσωπεύεται και να εκφράζεται όλος ο αγώνας που κάνει σήμερα ο Ελληνικός λαός για το ξεσκλάβωμά του."

    Και επειδή τα κατάλαβα και δεν τα κατάλαβα καλά καλά όσα μου έλεγε τον παρεκάλεσα να τα απλουστεύσουμε όλα αυτά πιο πολύ.

    Πήραμε λοιπόν και κριτικάραμε την φωτογραφία που μιλά στο Εθνοσυμβούλιο, την παραθέτω μέσα στο λεύκωμά μου.

    -"Κοίταξε, Σπύρο", μου είπε. "Εδώ έπιασες αυτά που λέμε τώρα και μάλιστα κάτι παραπάνω. Η όλη στάση δείχνει μια κίνηση και μια προσπάθεια για βάδισμα προς τα μπρος. Στις συσπάσεις του προσώπου μου, βλέπεις, είναι αποτυπωμένες οι αγωνίες όχι μονάχα οι δικές μου αλλά του λαού που εκφράζω. Μα η πιο μεγάλη αξία σ' αυτή τη φωτογραφία είναι η κίνηση και η έκφραση του χεριού μου. Αυτή η κίνηση που έχουν τα δάχτυλα μου ξεχωριστά το καθένα αποτελούν ένα σύνολο δυνάμεων που συνδιασμένα και πειθαρχημένα όλα σε μια γενική δυναμική τοποθέτηση είναι έτοιμα για δράση. Έπιασες σε έκφραση και σε κίνηση, ας πούμε, έναν λαϊκό αγωνιστή. Μέσα στο κίνημά μας όμως σήμερα έχουμε χιλιάδες αγωνιστές. Προσπάθησε λοιπόν να συνειδητοποιήσης αυτό το μεγάλο νόημα που κλείνει ο αγώνας μας σήμερα και σαν καλλιτέχνης να το δώσης με την φωτογραφική σου τέχνη."

    Ο Σπύρος Μελετζής στα βουνά της Ελεύθερης Ελλάδας

    Η συζήτησή μας κράτησε πάνω από δυό ώρες και έγινε αφορμή να συνδεθούμε πολύ ψυχικά και πνευματικά. 
    Όταν μ' αποχαιρέτησε και έφυγε αντί να νοιώθω ένα ξαλάφρωμα μέσα μου, άρχισαν να με βασανίζουν χίλιες σκέψεις. Μα ήταν δυνατόν ποτέ εγώ, ένας φωτογράφος, να μπορέσω να πραγματοποιήσω τέτοια έργα όπως τα οραματίζονταν ο συναγωνιστής Ζεύγος; 
    Μπορούσα ποτέ εγώ να συνθέσω αντάρτες και λαό σ' έναν πίνακα, όχι βέβαια ζωγραφικό, αλλά φωτογραφικό και να δώσω κίνηση και έκφραση στα πρόσωπα όπως τα έβλεπε ο Ζεύγος; 
    Ή ήταν δυνατόν με μια συζήτηση που κάναμε, όσο και να ήταν γόνιμη, να αποχτήσω τόσες γνώσεις που θα μου έδιναν κάποια δυνατότητα για ένα τόσο σοβαρό και υπεύθυνο έργο;

    Σήμερα, αν βρισκόμουνα κάτω από παρόμοιες συνθήκες, ίσως θα μπορούσα να πραγματοποιήσω κάτι παραπάνω και σε σύνθεση και σε κίνηση, αλλά τότε νομίζω πως δεν θα το μπορούσα. Σ' όλο αυτό το μακρόχρονο διάστημα, δηλαδή από την απελευθέρωση ως σήμερα, δεν σταμάτησα τις μελέτες μου πάνω στην τέχνη και ιδίως στην αρχαία ελληνική γλυπτική, κίνηση, έκφραση, αρμονία, σύνθεση, γραμμή και σαν φωτογράφος που είμαι μελέτησα και φωτισμό. 
    Αλλά τότε δεν είχα ιδέα από τίποτε. Έτσι άφησα να μ' οδηγή μόνο το αίσθημα στην κάθε φωτογραφία που τραβούσα και να προσπαθώ όσο μπορούσα ν' αποτυπώνω αυτό το ηρωικό μεγαλείο που κυριαρχούσε και λαμποκοπούσε στα μάτια των αγωνιστών.

    blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης"

    17 Φεβρουαρίου, 2021

    Η αμοιβή των Επιλογών σας...


     Η αμοιβή

    -Όταν ψηφίζατε κατά 94% τα κόμματα της «Ευρώπης» τι ακριβώς ελπίζατε;;
    -Όταν κατά 94% ψηφίζατε τα κόμματα του 3ου μνημονίου, τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Όταν στις τελευταίες εκλογές ψηφίσατε κατά 94% τα κόμματα που πανηγύριζαν για τις «μεταρρυθμίσεις» τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Όταν δηλώσατε «αγανακτισμένοι» και βγήκατε σε δρόμους και σε πλατείες, "πάνω και έξω από κόμματα και συνδικαλισμούς" κατά των μνημονίων, της Μέρκελ και της "κακής" ΕΕ, τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Όταν ψηφίζατε κατά 61,31% ΟΧΙ που αποδεχθήκατε ότι είναι... ΝΑΙ και σε δυο μήνες ψηφίζατε «τους ΝΑΙ» κατά 94%, τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Όταν αντιστεκόσασταν στις ιδιωτικοποιήσεις και στον νεοφιλελευθερισμό και μετά χειροκροτήσατε όλοι μαζί κατά 94% την cosco, την ΤΡΕΝΟΣΕ και τις λοιπές «αδελφές» τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Όταν διαλύονταν και ιδιωτικοποιούνταν η ΔΕΗ, η ΔΕΔΔΗΕ ο ΟΤΕ κλπ και με μνησικακία ορισμένοι τρίβατε τα χέρια γιατί θα πεθάνει η κατσίκα του γείτονα εργαζόμενου και θα κοπούν οι «παχυλοί» μισθοί των ΔΕΚΟ τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Όταν ψηφίζατε κατά 94% κόμματα που παρέδωσαν τις εθνικές οδούς και τα διόδια στους εργολάβους που εισέπρατταν προκαταβολικά και μετά διπλά, τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Όταν και στις τελευταίες εκλογές ψηφίζατε κατά 94% κόμματα «ευρωπαϊκά» που ιδιωτικοποιούν, «μεταρρυθμίζουν» «ρυθμίζουν» με νεοφιλελεύθερα ή αντι νεοφιλελεύθερα συνθήματα πουλώντας αυταπάτες και διατηρώντας άθικτη τη μνημονιακή νομοθεσία τι ακριβώς ελπίζατε;
    -Τέλος, από αυτούς που είπαν, κατά Σαμαράγκου, τη μάνα σας που@@@ και την ιδιωτικοποιούν με τις ψήφους σας, τι ακριβώς ελπίζετε;
    Δεν ξέρατε τι αμοιβή θα λαμβάνατε από όλες αυτές τις παραχωρήσεις, εκχωρήσεις, «αναθέσεις» και παράδοσης δικαιωμάτων στα κόμματα της, κατά 94%, προτίμησή σας;
    Δείτε την αμοιβή σας μόνο σε μια στιγμή, σε έναν μικρόκοσμο της πανδημίας και της «Μήδειας»: Θάνατοι, διάλυση, νοσοκομεία στην «εντατική», διακοπές ηλεκτροδότησης, διακοπές υδροδότησης, διακοπές συγκοινωνιών και μεταφορών, ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα, ανεργία, περικοπές, πείνα… είναι τα νομίσματα της πληρωμής σας.
    …και με όσα χάνονται από εσάς να γίνονται πάλι νέος πλούτος της άρχουσας τάξης για να θρηνείτε παθητικά που οι πλούσιοι και πάλι γίνονται πλουσιότεροι!
    Αυτή είναι η αμοιβή σας…
    Μη ψάχνετε αλλού; Τα κόμματα του 94% είναι ο αντίπαλός σας, αυτό φταίει και όχι η φύση, το χιόνι, η βροχή, τα... δέντρα, οι ιοί, οι «άλλοι» εργαζόμενοι, ο γείτονας και τα δικαιώματα που είχατε και χάσατε.
    Και αντί να περιμένετε τις εκλογές, δήθεν για να τους τιμωρήσετε, βγείτε από τώρα στον αγώνα για τα δικαιώματά σας. Διαφορετικά η αμοιβή σας θα είναι και πάλι ίδια.
    Ιδού ο δρόμος.





    12 Φεβρουαρίου, 2021

    Αυτός ο «γύψος» κάτι μου θυμίζει





    .
    Σεμίνα Διγενή
    Η Σεμίνα Διγενή γράφει για κάποιους επώδυνους συνειρμούς, που προκαλούν οι κυβερνητικές επιλογές και ψάχνει ερμηνεία της «κοινωνικής ειρήνης»

    Σιωπή νεκροταφείου, σιγή ασυρμάτου, μούγκα στη στρούγκα, άχνα, τσιμουδιά, βούβα, τουμπεκί, φίμωμα, mute, τι βολεύει; Πώς σας εξυπηρετεί να σας αντιμετωπίζουμε; Τι δε θέλετε να ακούμε; Τι δε θέλετε να λέμε; Τι δε θέλετε να καταλαβαίνουμε;

    Ο μαφιόζικος κώδικας της σιωπής λέγεται «ομερτά», πώς σας φαίνεται αυτό; Πείτε μας τι θεωρείτε πρέπον και τι δεν διαταράσσει την «κοινωνική ειρήνη» που οραματίζεστε;

    Θέλετε για παράδειγμα να συνεχίσετε στο όνομά της, να προσλαμβάνετε αστυνομικούς για τα πανεπιστήμια, θέλετε να αναβάλλουμε πιθανές αρρώστιες μας, για να μην πιέζεται το σύστημα, (που ασχολείται μόνο με τον κορονοϊό), θέλετε να αγοράζετε όπλα, να ξεπουλάτε τη δημόσια γη, θέλετε με τη φορολογία μας να κάνετε δώρα σε κανάλια για να σας λιβανίζουν και μεγαλοεπιχειρηματίες για να σας στηρίζουν, θέλετε να πειστούμε ότι δεν κολλάει ο ιός στα σχολεία και στα ΜΜΜ, αλλά μόνο όπου διαμαρτύρεται ο κόσμος;

    Προτιμάτε να μη μιλάμε, που ακόμη διαφεύγουν ναζί εγκληματίες, τη στιγμή που δεν ακούγεται κιχ για όσα βρωμερά καταγγέλλονται καθημερινά για συμπεριφορές φίλων σας; Θέλετε να γίνουμε, όπως έλεγαν στην αρχαιότητα, «αφωνότεροι ιχθύος»; Σας ενοχλούν όσα αποκαλύπτονται σε twitter, instagram, facebook; Θα προτιμούσατε να μην αποκαλύπτονται; Να συμμορφωθούμε με τις υποδείξεις; Να σιωπούμε, να μην διαμαρτύρεται και να μην αντιστέκεται κανείς, όταν εν μέσω πανδημίας, προχωράτε ταχύτατα μέτρα και πολιτικές που υποβαθμίζουν τις σπουδές και το μέλλον φοιτητών και μαθητών; Αυτή είναι η κοινωνική σας ειρήνη; Γιατί σε εμάς αυτό θυμίζει πόλεμο.

    Το έχουμε ξαναζήσει το φίμωμα. Αυτό θέλετε; Έ... αυτό δεν γίνεται! Όπως δεν γινόταν και παλιότερα. Τότε που ο γύψος δεν ήταν μόνο οικοδομικό υλικό.
    Όλο και συχνότερα, οι επιλογές σας μας οδηγούν σε αντίστοιχους συνειρμούς. Αλήθεια, σας έχει μιλήσει κάποιος για την «αιδήμονα σιγή;». Είναι αυτή, η οποία πρέπει να τηρείται από τους ενόχους, από όλους εκείνους δηλαδή με τις λερωμένες φωλιές.

    Για δείτε το. Προτεινόμενη για σας.
    Τρομονόμος και στον πολιτισμό

    Οσο για τις αντιδραστικές διατάξεις του εκπορευόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση νόμου για τα ΜΜΕ, με τις οποίες συγκεκριμενοποιείται και εμπλουτίζεται η εφαρμογή του «τρομονόμου» στον πολιτισμό, να τις αποσύρετε άμεσα.

    Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που καταψήφισε ήδη στη Bουλή τις διατάξεις, καταγγέλλοντας ότι στο όνομα της υποκίνησης σε βία ή μίσος και πρόσκλησης σε τρομοκρατικό έγκλημα, έρχονται να απαγορεύσουν στο Διαδίκτυο κάθε έργο με προοδευτικό, ριζοσπαστικό περιεχόμενο, επισείοντας βαριές ποινές φυλάκισης για τους καλλιτέχνες δημιουργούς του, ακόμη και για τους χρήστες που το αναρτούν, όπως ήδη συμβαίνει σε άλλες χώρες.

    Κάτω από την καίρια και μαζική αντίδραση των καλλιτεχνών η κυβέρνηση αναγκάστηκε να ελιχθεί με αναδιατύπωση των συγκεκριμένων άρθρων, που δεν αλλάζει, ωστόσο, την ουσία τους. Καλλιτέχνες, αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι, να καταδικάσουμε τη νέα αυτή αυταρχική και τρομοκρατική επίθεση της κυβέρνησης. Απαιτούμε την ολοσχερή απόσυρση των συγκεκριμένων άρθρων, προσυπογράφοντας μαζικά το ψήφισμα των σωματείων και δυναμώνοντας τον αγώνα για τα δικαιώματά μας.

    31 Ιανουαρίου, 2021

    Οι «προστάτες» των Γραμμάτων Ιεράρχες, Αυτοπαρουσιάζονται:

     

    Οι «προστάτες» των γραμμάτων Ιεράρχες αυτοπαρουσιάζονται
    Σύγχρονοι (δεύτερο μισό 4ου αιώνα), οι τρεις ιεράρχες, τρώγονταν σαν σκυλιά μεταξύ τους και αργότερα οι οπαδοί τους, σε βαθμό που ετίθετο ζήτημα ενότητας και της αυτοκρατορίας. 
    Διετέλεσαν και οι τρεις πατριάρχες (ο Βασίλειος ανεπίσημα). Πέθαναν αλληλοκατασπαρασσόμενοι.
    Επτακόσια χρόνια μετά τον θάνατό τους, ο επίσκοπος Ευχαϊτών Ιωάννης Μαυρόπους, με παρότρυνση του τότε αυτοκράτορα Αλέξιου Α΄ Κομνηνού στα τέλη του 11ου αιώνα (προσέξτε πότε) τους όρισε κοινή γιορτή για να κατευναστούν τα πνεύματα.
    Η εκκλησία όμως, στην ιστοσελίδα της, υποστηρίζει ψευδώς και αλήτικα πως οι ίδιοι απευθύνθηκαν στον Μαυρόποδα (ενώ ήταν πεθαμένοι 700 χρόνια):
    «Οι ίδιοι οι άγιοι έδωσαν τέλος στη διαμάχη εμφανιζόμενοι στο θεοσεβή, ενάρετο και προικισμένο με πλούσια χαρίσματα ιεράρχη Ιωάννη Μαυρόποδα, επίσκοπο Ευχαϊτών, λέγοντάς του ότι μεταξύ τους δεν υπήρχε αντιδικία και να ενεργήσει τα δέοντα για να σταματήσει η επικίνδυνη για την ενότητα της Εκκλησίας διαμάχη».
    Θαυμάστε τους:

    -Μέγας Βασίλειος
    «Προσταγή! Μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων… τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».
    («Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 7.196.3) 
    «Είναι εχθροί οι Έλληνες... διότι διασκεδάζουν καταβροχθίζoντας με ορθάνοιχτο στόμα τον “Ισραήλ”. Στόμα δε, λέγει εδώ ο προφήτης (βλ. Ησαΐας Θ΄: 11) την σοφιστική του λόγου δύναμη, η οποία τα πάντα χρησιμοποίησε για να παραπλανήσει αυτούς που πιστεύουν με απλότητα στον Θεό».
    («Εις τον προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον», 9.230.8)

    «Δεν πρέπει να παραδώσετε στους αρχαίους (Έλληνες) συγγραφείς το τιμόνι του νου σας, για να σας πάνε όπου αυτοί θέλουν... Οδηγός μας στην εδώ κάτω ζωὴ είναι η Αγία Γραφή, που η γλώσσα της έχει πολύ μυστήριο... Αν οι δυο διδασκαλίες έχουν κάποια συγγένεια, θα ήταν ωφέλιμη η γνώση και των δυο. Αλλά έχουν και μεγάλη διαφορά. Γι᾿ αυτό, αν τις βάλουμε τη μια πλάι στην άλλη και τις συγκρίνουμε, θα δούμε καθαρά ότι η μια υπερέχει της άλλης (εννοεί ότι υπερέχει η εβραϊκή έναντι της ελληνικής)... Όσοι στα συγγράμματα των αρχαίων Ελλήνων δεν αναζητούν μονάχα τη γλύκα και τη χάρη του λόγου, μπορούν ν᾿ αποκομίσουν και κάποια ωφέλεια για την ψυχή. Πρέπει, λοιπόν, αυτά τα συγγράμματα να τα σπουδάζουμε ακολουθώντας το παράδειγμα των μελισσών. Οι μέλισσες δεν πετάνε σε όλα τα λουλούδια με τον ίδιο τρόπο. Κι όπου καθίσουν, δεν κοιτάνε να τα πάρουν όλα. Παίρνουν μονάχα όσο χρειάζεται στη δουλειά τους και το υπόλοιπο το παρατούν και φεύγουν».
    («Παραινέσεις προς τους νέους όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων», παρ. 1-4) 

    -Ιωάννης ο Χρυσόστομος:
    Ο πολύς και γραμματιζούμενος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εξαφανίζει από προσώπου γης το ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο, ένα από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, και αναδιαμορφώνει τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της Συρίας σβήνοντας από το χάρτη καθετί το ελληνικό.
    Το έτος 405 μ.τ.χ., ο Ιωάννης “Χρυσόστομος”, ο ανόητος αλλά δολοφόνος μισέλληνας που ευθέως αποκαλεί την ελληνική φιλοσοφία “ελληνική μωρία”, “έξωθεν άνοια” και “μητέρα των κακών” στην 1η Ομιλία του Προς Κορινθίους, παρ’ όλο που είναι πλέον εξόριστος στην Αρμενία, στέλνει τις ορδές των ροπαλοφόρων συμμοριτών μοναχών να σαρώσουν τα “είδωλα”, δηλαδή ό,τι έχει απομείνει από τους ναούς, τα αγάλματα και τους βωμούς της Παλαιστίνης και της Συρίας. 
    Όπως γράφει ο Σουβέν:
    «… ενθαρρύνει από τον τόπο της εξορίας του στην Αρμενία τις συμμορίες των μοναχών που λεηλατούσαν τα Εθνικά Ιερά στη Φοινίκη».
    και
    «…όταν οι χωρικοί της Φοινίκης σκοτώνουν ή βγάζουν εκτός μάχης τους φανατισμένους ζηλωτές, ο Ιωάννης παρακινεί όσους παραμένουν γεροί να συνεχίσουν όπως οι καπετάνιοι στην καταιγίδα… τους προσφέρει δε κάθε υλική βοήθεια… και πληρώνει τους επιστάτες και τους εργάτες των κατεδαφίσεων των Ιερών.
    «Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις, τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλήκια… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους».
    («Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Ξ', 59.369-370)

    «Πού είναι τώρα οι σοφοί των Ελλήνων με τα πυκνά τους γένια, με τους έξωμους χιτώνες τους και με τα παραφουσκωμένα λόγια; Όλη την βάρβαρη Ελλάδα ο σκηνοποιός (ο Παύλος) επέστρεψε (εκχριστιάνισε). Ας είναι ανάμεσά τους κι αυτός ο περιβόητος Πλάτων, που τρεις φορές πήγε στη Σικελία, γεμάτος επίδειξη και κομπορρημοσύνη, μα κανείς δεν του έδωσε προσοχή. Όμως εκείνος ο σκηνοποιός όχι μόνο στη Σικελία, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σ’ όλη την οικουμένη πέταξε και δεν σκανδάλισε, και είναι φυσικό, γιατί οι διδάσκαλοι δεν καταφρονούνται από την εργασία τους αλλά από τα ψέματά τους».
    («Ερμηνεία εις την “Προς Ρωμαίους επιστολήν”», 60.407)

    «Πόσο κόπιασε ο Πλάτων με τους μαθητές του με το να μας συζητεί περί γραμμής και γωνίας και σημείου και περί αριθμών αρτίων και περιττών και ίσων μεταξύ τους και ανίσων και για τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα ως ο ιστός της αράχνης -διότι αυτά στη ζωή είναι περισσότερο άχρηστα από εκείνα τα υφάσματα- και χωρίς να ωφελήσει πολύ ή λίγο με τις συζητήσεις αυτές εγκατέλειψε έτσι τη ζωή;»
    («Ερμηνεία εις την “Α΄ Κορινθίους επιστολήν”», Ομιλία Δ', 61.34)

    «Οι Έλληνες φιλόσοφοι και ρήτορες, είναι καταγέλαστοι και δεν διαφέρουν από τα παιδιά που λένε ανοησίες. Γιατί δεν μπόρεσαν να πάρουν με το μέρος τους ούτε έναν σοφό η άσοφο, ούτε άνδρα ή γυναίκα, ούτε ένα μικρό παιδί από τόσα έθνη κι από τόσους λαούς, αλλά προκαλούσαν τόσα γέλια τα βιβλία που είχαν γράψει, ώστε, μόλις τα παρουσίαζαν, να εξαφανίζονται, γι' αυτό και χάθηκαν τα περισσότερα... Ποτέ δεν έκαμαν το σωστό, αλλά ήσαν δειλοί, φιλόδοξοι, αλαζόνες και είχαν ασυλλόγιστα πάθη... Ο Ελληνισμός μπορεί ν' απλώθηκε σ' όλη τη γη και να κατέκτησε τις καρδιές των ανθρώπων, καταλύθηκε όμως με την δύναμη του Χριστού και το κήρυγμά μας φυτεύτηκε στις ψυχές των ανθρώπων... Και όσοι ήταν άπιστοι εντυπωσιάστηκαν από την διδασκαλία του Ιησού και περιφρόνησαν την δουλοπρέπεια, την ανελευθερία και την ποταπότητα των Ελλήνων. Όλοι διέκριναν την ευγένεια των μέσων που χρησιμοποιούν οι χριστιανοί, σε αντίθεση με την αισχρότητα των Ελλήνων».
    («Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 11-12, 15, 40)
    [σ.σ.: Ολόκληρο αυτό κείμενο, είναι ένας λίβελλος εναντίον των Ελλήνων και του Ελληνισμού.]

    «Όλα αυτά τα λόγια της ελληνικής μωρίας, είναι παραληρήματα που προκαλούν το γέλιο. Διότι όπως ακριβώς εάν κάποιος αποτολμά να σημαδεύει τον ουρανό με το τόξο του προσπαθώντας να τον κάνει κομμάτια με τα βέλη του ή να αποστερέψει τον ωκεανό με το να τον αδειάζει με τα χέρια του, δεν θα υπάρχει κανένας εύθυμος που δεν θα γελάσει μαζί του, αλλά οι σοβαρότεροι θα χύσουν πολλά δάκρυα (για τα χάλια του). Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όταν οι Έλληνες μας αντιμιλούν, είναι καλό να γελάς εις βάρος τους και να κλαις για λογαριασμό τους. Διότι αυτοί επιχειρούν πολύ πιο κενόδοξα πράγματα απ’ αυτόν που ελπίζει ότι μπορεί να τραυματίσει τον ουρανό ή να αδειάσει τη θάλασσα».
    («Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 21)

    «Όπου η μνήμη των μαρτύρων, εκεί και η ντροπή των Ελλήνων».
    («Εις τον άγιον ιερομάρτυραν Βαβύλαν», παρ. β')

    «Όσο πιο βάρβαρο ένα έθνος φαίνεται και της ελληνικής απέχει παιδείας, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα…».
    («Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Α', 59.31)

    «Tα παιδιά να υπακούτε στους γονείς σας σύμφωνα με το θέλημα του Kυρίου… Εκτός κι αν ο γονέας είναι Έλληνας...».
    («Προς Eφεσίους επιστολήν», Oμιλία KA', παρ. α')

    «Τι όμως, άγιος είναι ο ναός του Σεράπιδος διά τα βιβλία; (αναφέρεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης που υπήρχαν στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας) Μη γένοιτο! Αλλ’ εκείνα μεν (τα ιουδαϊκά αυτά βιβλία) έχουν την δική τους αγιότητα, στον τόπο όμως (στο Σεράπειο δηλαδή) δεν την μεταδίδουν...αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον... μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων... και παρ’ αυτών (των Ελλήνων) στέκει εκεί βωμός απάτης αόρατος, εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι... Κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί».
    («Λόγοι κατά Ιουδαίων», Λόγος Α', παρ. στ')

    «Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των (Ελλήνων) προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων (δηλ. εβραϊκά, της Παλαιάς Διαθήκης), των μαρτύρων, των επισκόπων και των αποστόλων».
    («Περί κενοδοξίας και όπως δει τους γονέας ανατρέφειν τα τέκνα»)

    «Που είναι τώρα τα έργα του Πλάτωνα, του Πυθαγόρα και των Αθηναίων (φιλοσόφων); Οι ψαράδες (Απόστολοι) και ο σκηνοποιός (Παύλος) διέδωσαν το έργο τους όχι μόνο στην Ιουδαία, αλλά και στη γλώσσα των βάρβαρων, κάτι που οι Έλληνες μόνο στον ύπνο τους θα φαντάζονταν».
    («Ομιλία Η', λεχθείσα εν τη εκκλησίᾳ τη επὶ Παύλου, Γότθων αναγνόντων, και πρεσβυτέρου Γότθου προομιλήσαντος», παρ. α')

    «Αφανίσαμε από προσώπου γης κάθε ίχνος παιδείας, τέχνης και φιλοσοφίας του αρχαίου κόσμου».
    («Ο ανθελληνισμός στα πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα» [Γεώργιος Σιέττος])

    -Γρηγόριος Ναζιανζηνός ο Θεολόγος:
    «Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου ελληνικά χέρια και ούτε ελληνικά τραγούδια να μολύνουν τα αφτιά και την γλώσσα μου».
    («Επιτάφιος εις τον πατέρα, παρόντος Βασιλείου», παρ. ι')

    «Οι αμόρφωτοι (Έλληνες) φιλόσοφοι, ενώ μυθολογούσαν για τα άστρα και δημιούργησαν την αστρολογία, δεν κατάφεραν να εξηγήσουν πως μας διοικεί ο Θεός».
    («Λόγος προς αστρονόμους»)

    «(Η βάπτιση του Ιησού), δεν είναι μυστήριο απατηλό, ούτε ελληνική απάτη και μέθη. Είναι μυστήριο θείο και λαμπρό».
    («Εις τα Άγια Φώτα», παρ. α')

    «Η σοφία των Ελλήνων είναι τύφος... Οι Έλληνες είναι αλαζόνες... δεισιδαίμονες... αυθάδεις...».
    («Εις Ηρώνα τον φιλόσοφον»)

    «Ποίος Ευκλείδης εμιμήσατο ταύτα, γραμμαίς εμφιλοσοφών ταις ουκ ούσαις, και κάμνων εν ταις αποδείξεσι; Τίνος Παλαμήδους τακτικά κινήματά τε και σχήματα γεράνων, ως φασι, και ταυτά παιδεύματα κινουμένων εν τάξει, και μετά ποικίλης της πτήσεως; Ποίοι Φειδίαι και Ζεύξιδες και Πολύγνωτοι, Παρράσιοι τε τινες και Αγλαοφώντες, κάλλη μεθ᾿ υπερβολής γράφειν και πλάττειν ειδότες;».
    («Λόγος θεολογικὸς Β', περὶ Θεολογίας», παρ. 25)

    Και ένα τελευταίο που δηλώνει το ήθος του:
    «Τίποτα δεν μπορεί να επιβληθεί καλύτερα στον κόσμο από τη μωρολογία• όσο λιγότερο καταλαβαίνουν κάτι, τόσο περισσότερο το θαυμάζουν»! («Ἐπειδὴ τὸ μὲν ῥᾳδίως ληπτὸν, ἅπαν εὐκαταφρόνητον· τὸ δὲ ὑπὲρ ἡμᾶς, ὅσῳ δυσεφικτότερον, τοσούτῳ θαυμασιώτερον· καὶ γυμνάζει τὸν πόθον ἅπαν τὸ διαφεῦγον τὴν ἔφεσιν»)
    («Περί φιλοπτωχίας», παρ. λγ').

     

    Η φωτογραφία από το γνωστό ντοκιμαντέρ του Κώστα Γαβρά, με τους μοναχούς να γκρεμίζουν το αέτωμα του Παρθενώνα.



    22 Ιανουαρίου, 2021

    NATO: Ευχαριστούμε Τουρκία !!!



    ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΣΑΒΟΥΣΟΓΛΟΥ - ΣΤΟΛΤΕΝΜΠΕΡΓΚ

    Επιβεβαιώθηκε ο «κρίσιμος» ρόλος της Τουρκίας στα δολοφονικά σχέδια του ΝΑΤΟ εναντίον των λαών

    Πηγή: Associated Press

    Την πλήρη στήριξη του ΝΑΤΟ, γεγονός που ενισχύει την επιθετική και προκλητική της συμπεριφορά στην ευρύτερη περιοχή, απολαμβάνει η Τουρκία, όπως προέκυψε από τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, με τον γγ της λυκοσυμμαχίας, Γενς Στόλτενμπεργκ, σήμερα το πρωί στις Βρυξέλλες.

    Με το «βλέμμα» στους «ανταγωνιστές» της λυκοσυμμαχίας, από τις συζητήσεις επαναβεβαιώθηκε ο «κρίσιμος» και «ηγετικός» ρόλος της Τουρκίας στην υλοποίηση των σχεδίων του ΝΑΤΟ, τα οποία είναι δολοφονικά για τους λαούς.

    Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση στο λογαριασμό του στο Twitter, ο Τσαβούσογλου ανέφερε πως συμφωνήθηκε ότι «πρέπει να ενισχυθεί η ενότητα και η αλληλεγγύη εντός της συμμαχίας», ενώ προανήγγειλε ότι η Τουρκία «αναλαμβάνει κρίσιμους και ηγετικούς ρόλους για την εξασφάλιση της αποτροπής και της άμυνας της συμμαχίας» και ότι «θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις ΝΑΤΟικές αποστολές στο Αφγανιστάν και το Ιράκ».

    Ικανοποίηση του ΝΑΤΟ για τα ελληνοτουρκικά παζάρια

    Η ανακοίνωση του ΝΑΤΟ αναφέρει ότι οι δύο άνδρες συζήτησαν μια σειρά θεμάτων, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης στην Ανατολική Μεσόγειο.

    Ο Στόλτενμπεργκ χαιρέτισε «τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας σχετικά με έναν στρατιωτικό μηχανισμό αποτροπής στην Ανατολική Μεσόγειο», σημειώνοντας ότι «ο μηχανισμός αποτροπής βοήθησε στη μείωση των εντάσεων και στη δημιουργία χώρου για πολιτικές συζητήσεις για την επίλυση των υποκείμενων ζητημάτων».

    Σημειώνεται πως πρόκειται για τον ΝΑΤΟικό μηχανισμό που στόχο έχει την προώθηση των παζαριών ανάμεσα στις δύο πλευρές για τη συνδιαχείριση στο Αιγαίο και την ευρύτερη περιοχή, με στόχο να μη διαρραγεί η «συνοχή» της δολοφονικής ιμπεριαλιστικής συμμαχίας.

    «Χαιρετίζω επίσης τις διερευνητικές συνομιλίες που πραγματοποιούνται στην Κωνσταντινούπολη την επόμενη εβδομάδα», ανέφερε ο Γενς Στόλτενμπεργκ.

    Προχωρούν τα δολοφονικά σχέδια

    Αναφορικά με το Αφγανιστάν, ο Στόλτενμπεργκ επανέλαβε ότι στην επόμενη συνάντηση των υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ τον Φλεβάρη, το ΝΑΤΟ θα πρέπει να αντιμετωπίσει το μέλλον της στρατιωτικής αποστολής.

    Στην ημερήσια διάταξη ήταν επίσης η προγραμματισμένη επέκταση της Εκπαιδευτικής Αποστολής του ΝΑΤΟ στο Ιράκ, ενώ αναφορικά με τη Λιβύη, όπου η Τουρκία διατηρεί και εντείνει τη στρατιωτική εμπλοκή της, ο γγ εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση και επανέλαβε τη μακροχρόνια θέση ότι η συμμαχία παραμένει προσηλωμένη στην παροχή συμβουλών στον τομέα της ανάπτυξης θεσμών άμυνας και ασφάλειας.

    Ο γενικός γραμματέας ευχαρίστησε επίσης την Τουρκία για τη σημαντική συμβολή της στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και για την ηγεσία των δυνάμεων υψηλής ετοιμότητας του ΝΑΤΟ το 2021. Παρασκευή 22/01/2021 - 14:49https://www.902.gr/

    Για να ξαναΘυμηθούμε τη Διακήρυξη της Μπολόνια:

     

    Παρασκευή 22 Γενάρη 2021

    Διακήρυξη και διαδικασία της Μπολόνια
    Η Διακήρυξη της Μπολόνια υπογράφτηκε το 1999 και αποτέλεσε τον «μπούσουλα» για τις αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, που σε επίπεδο νομοθεσίας έχουν ήδη περάσει και στη χώρα μας. Σε επίπεδο πλήρους εφαρμογής όμως αποτελούν ακόμα ζητούμενο συνολικά σε επίπεδο ΕΕ και στη χώρα μας.
     Η διαδικασία της Μπολόνια τυπικά θα ολοκληρωθεί φέτος, όμως στο πλαίσιο διαρκούς ελέγχου της διαδικασίας οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν έχουν αποφασίσει να δώσουν μια παράταση δεκαετίας προκειμένου να εντείνουν τις... προσπάθειές τους για την ισοπέδωση της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως συναποφάσισαν από την αρχή της διαδικασίας και όπως υποδεικνύει η στρατηγική της Λισαβόνας.
    Παρακάτω παρουσιάζουμε επιγραμματικά τα βασικά σημεία της διαδικασίας της Μπολόνια έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί μετά και τη Σύνοδο του Βερολίνου. 
    Τα τρία πρώτα σημεία είναι κομβικής σημασίας και τα υπόλοιπα παίζουν υποστηρικτικό ρόλο. Κάποια από αυτά ήδη έχουν αρχίσει και προωθούνται στη χώρα μας. 
    Ο «Ρ» θα παρουσιάσει αναλυτικά αυτά τα σημεία, στα επόμενα μέρη του αφιερώματός του στη διαδικασία της Μπολόνια, με προτάσεις που έχουν κατά καιρούς κατατεθεί, παλιότερες νομοθετικές προσπάθειες και κυρίως αποκαλύπτοντας την ουσία αυτών των μέτρων και τις συνέπειες που θα έχουν για το λαό και τη νεολαία. 1 Διασφάλιση της ποιότητας, βλέπε αξιολόγηση όλων των λειτουργιών των ιδρυμάτων ανώτατης...
    Χρειάζεται αρχικά να σημειώσουμε ότι όταν τα στελέχη της κυβέρνησης μιλούν για την Μπολόνια, την αναφέρουν άλλοτε σαν μια καταναγκαστική διαδικασία κι άλλοτε σαν πολιτική επιλογή, με την οποία η κυβέρνηση συμφωνεί απόλυτα. Ισχύουν και τα δύο. Η εφαρμογή των αποφάσεων της Μπολόνια επιβάλλεται από την ΕΕ (όχι μόνο στις χώρες - μέλη της, αλλά και σε πολλές ακόμα χώρες της Ευρώπης), αλλά ταυτόχρονα πρόκειται για μια δέσμη μέτρων απόλυτα σύμφωνη με την κυβερνητική πολιτική. Και το επισημαίνουμε αυτό γιατί παλιότερα (και ιδίως προεκλογικά) η ΝΔ δεν έλεγε κουβέντα για την Μπολόνια, θόλωνε τα νερά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μπορεί να έχει ακόμα και αντιρρήσεις για τη Διαδικασία της Μπολόνια...
    Σύμφωνα με τις κυβερνητικές διακηρύξεις, το θέμα της αξιολόγησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να εξεταστεί πριν απ' όλα τ' άλλα στον περίφημο «εθνικό διάλογο για την Παιδεία», καθώς η Ελλάδα δε διαθέτει εθνικό σύστημα αξιολόγησης και υποχρεούται από τις διεθνείς συνθήκες που έχει υπογράψει (Μπολόνια, Πράγα, Βερολίνο) να το δημιουργήσει άμεσα. Ο «Ρ» συνεχίζει σήμερα το αφιέρωμα που ξεκίνησε την προηγούμενη Κυριακή για τη διαδικασία της Μπολόνια και εξετάζει αναλυτικά το θέμα της αξιολόγησης, τη σημασία και τις συνέπειές της, μέσα από την εμπειρία από αξιολογήσεις που έχουν ήδη γίνει ή που προτείνονται. Σήμερα, η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που συναντά την αποδοχή της πλειονότητας της...
    Απολύτως ενδεικτικό για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η αξιολόγηση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι το νομοσχέδιο για τη διά βίου μάθηση, που ήδη βρίσκεται στη Βουλή. Με το νομοσχέδιο αυτό, όπως είναι γνωστό, ιδρύονται εντός των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης (ΙΔΒΕ), για τα οποία προβλέπονται οι φορείς, οι διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης. Από τη φιλοσοφία που διέπει την αξιολόγηση των ΙΔΒΕ μπορούμε να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα για το τι εξυπηρετεί η αξιολόγηση, εφόσον τα ΙΔΒΕ θα είναι δομές ενταγμένες πλήρως στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και θα λειτουργούν ακόμα και με το ίδιο προσωπικό. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, τα ΙΔΒΕ θα υπόκεινται σε εσωτερική και εξωτερική...
    Στην ευρωπαϊκή ορολογία, που έχουν υιοθετήσει η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ, η αξιολόγηση πάει πακέτο με την «ποιότητα». Μιλούν για αξιολόγηση της ποιότητας, λες και η ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι κάτι ορισμένο και ουδέτερο ή κοινώς αποδεκτό. 
    Για παράδειγμα, ο εργαζόμενος θεωρεί «ποιότητα» στην Ανώτατη Εκπαίδευση τη δωρεάν παροχή της, την εξασφάλιση δωρεάν στέγασης και σίτισης των φοιτητών, την πλήρη και επαρκή υλικοτεχνική υποδομή κ.ά. 
    Τα κείμενα της ΕΕ μιλώντας για «ποιότητα» εννοούν την αύξηση του αριθμού των φοιτητών στα πανεπιστήμια, την ικανοποίηση των απαιτήσεων που έχουν οι επιχειρήσεις από τα πανεπιστήμια κ.ο.κ. Γίνεται κατανοητό ότι η ποιότητα είναι ταξικά διαφοροποιημένη...
    Το European Credits Transfer System (ECTS) είναι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης ακαδημαϊκών μονάδων, που υποτίθεται ότι καθιστά μετρήσιμο κάθε πτυχίο, κάθε πρόγραμμα σπουδών ή ακόμα κι ένα μόνο τμήμα του προγράμματος σπουδών και τα αποτιμά σε πιστωτικές μονάδες (credits). 
    Στόχος της διαδικασίας της Μπολόνια είναι να εφαρμοστεί ευρέως σε όλα τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης του ευρωπαϊκού χώρου, ωστόσο φέτος το εφαρμόζουν μόλις 11 ευρωπαϊκά ιδρύματα. Το ECTS δημιουργήθηκε το 1998 στο πλαίσιο του προγράμματος «Erasmus», που αφορά κυρίως «ανταλλαγές φοιτητών» ανάμεσα σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια για μια συγκεκριμένη περίοδο σπουδών (ένα εξάμηνο ή ένα έτος). Οταν ένας φοιτητής...
    Το Παράρτημα ή Συμπλήρωμα Διπλώματος (Diploma Supplement - DS) είναι ένα έγγραφο που θα δίνεται μαζί με το πτυχίο ή γενικότερα τον τίτλο σπουδών σε έναν απόφοιτο, από το ίδρυμα που απονέμει τον τίτλο σπουδών. Σύμφωνα με τους εμπνευστές του, σκοπός του DS είναι «να παρέχει διαφάνεια προσόντων και δεξιοτήτων και να διευκολύνει την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». Επί της ουσίας είναι ένα έγγραφο στο οποίο περιγράφονται λεπτομερώς, οι σπουδές του κάθε απόφοιτου, τα μαθήματα που παρακολούθησε, οι βαθμοί και οι πιστωτικές μονάδες που πήρε, οι εργασίες που έκανε, το ίδρυμα ή τα ιδρύματα όπου φοίτησε, ο τρόπος εισαγωγής του στο ίδρυμα, το...
    Το Συμπλήρωμα Διπλώματος θα είναι ένα από τα συστατικά μέρη του Europass, δηλαδή του «Ευρωδιαβατηρίου». 
    Το Europass έχει σκοπό να ενθαρρύνει την κινητικότητα εργατικού δυναμικού εντός της ΕΕ και κυρίως να διευκολύνει τους εργοδότες να αξιολογούν και να επιλέγουν τους υποψήφιους εργαζόμενους. 
    Σε καμιά περίπτωση βέβαια δεν είναι μέσο καταπολέμησης της ανεργίας, όπως θέλουν να το παρουσιάζουν, αντίθετα είναι μέσο άγριας εκμετάλλευσης και φακελώματος εργαζομένων. 
    Πέντε ξεχωριστά σημειώματα συγκεντρώνονται για να συγκροτήσουν το «Ευρωδιαβατήριο»: α) Βιογραφικό σημείωμα, β) «Ευρωδιαβατήριο Κινητικότητας», γ) Συμπλήρωμα Διπλώματος, δ) Συμπλήρωμα Πιστοποιητικών, ε) Γλωσσικό Χαρτοφυλάκιο. Το...
    Βασική επιταγή της Διακήρυξης της Μπολόνια, ώστε να υπάρξει ένα κοινό και συγκρίσιμο σύστημα σπουδών στην Ανώτατη Εκπαίδευση σε όλη την Ευρώπη, είναι οι ανώτατες σπουδές να δομούνται σε δυο κύκλους. 
    Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη συνθήκη, στόχος είναι η «υιοθέτηση ενός συστήματος που θα στηρίζεται βασικά σε δυο κύριους κύκλους σπουδών, ένα προπτυχιακό κι ένα μεταπτυχιακό. Η πρόσβαση στο δεύτερο κύκλο θα προϋποθέτει την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών του πρώτου κύκλου, οι οποίες θα διαρκούν τουλάχιστον τρία χρόνια... Ο δεύτερος κύκλος θα πρέπει να οδηγεί στο μεταπτυχιακό δίπλωμα (master) ή και στο διδακτορικό δίπλωμα, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες». Ετσι πρωτοεμφανίζεται...
    Ακριβώς επειδή η μεγάλη μάζα των αποφοίτων του πρώτου κύκλου σπουδών θα είναι μισομορφωμένο κι ανειδίκευτο στην ουσία εργατικό δυναμικό, οι ινστρούχτορες της διαδικασίας της Μπολόνια προέβλεψαν ότι η Ανώτατη Εκπαίδευση πρέπει να συνδεθεί με τη «διά βίου μάθηση». 
    Ετσι, μετά και την ευρωπαϊκή απόφαση της Λισαβόνας το 2000 για την κατάρτιση και την εργασία, στη Σύνοδο της Πράγας οι Ευρωπαίοι υπουργοί Παιδείας αποφάσισαν ότι συστατικό στοιχείο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να είναι και η διά βίου κατάρτιση. 
    Στο Βερολίνο, εξειδίκευσαν ακόμα περισσότερο αυτήν την απόφαση, ορίζοντας ότι τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, δηλαδή τα πανεπιστήμια, θα παρέχουν κατάρτιση, μια...
    Συνάντηση για την αποτίμηση της εφαρμογής της Διαδικασίας της Μπολόνια έχουν σήμερα και αύριο στο Βέλγιο οι υπουργοί Παιδείας των 46 χωρών που συμμετέχουν στη Διαδικασία (ανάμεσά τους και η Ελλάδα). 
    Η υπουργική συνάντηση διοργανώνεται 10 χρόνια μετά την έναρξη της Διαδικασίας της Μπολόνια για τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) και ένα χρόνο πριν από το 2010 που έχει καθοριστεί ως καταληκτικό έτος για την πλήρη εφαρμογή των αποφάσεων της Μπολόνια. 
    Πέρα από την αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας τους, στόχος των υπουργών στην παρούσα συνάντηση είναι «να καθορίσουν μια νέα ατζέντα και να συμφωνήσουν ως προς τις προτεραιότητες στον ευρωπαϊκό χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης...

    Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ-ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΓΟΝΙΩΝ-ΕΡΓΑΤΩΝ