Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

17 Σεπτεμβρίου, 2023

#Μάνος_Λοΐζος Σαν σήμερα το 1982 έφυγε,,🚩 Αλλά Είναι Παρών 🚩





από 
Πρόσωπα
Γεννήθηκα στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου το 1937.
Η ενασχόλησή μου με τη μουσική αρχίζει στην ηλικία των επτά ετών,
όταν ξεκίνησα να μαθαίνω βιολί, πιάνο και κιθάρα.
Το 1955 πήγα στην Αθήνα να σπουδάσω, όχι μουσική βέβαια,
γιατί ήταν δύσκολο να πείσω τους γονείς μου να κάνω ανώτερες σπουδές μουσικής, αλλά οικονομικά στην Ανωτάτη Εμπορική όπου φοίτησα τρία χρόνια.


Το πρώτο μου τραγούδι, το 1962, είναι σε ποίηση Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, μετάφραση του Νίκου Γκάτσου κι έχει τον τίτλο
''Το τραγούδι του δρόμου''.

Ο ποιητής και συγγραφέας Γιάννης Νεγρεπόντης, μου εμπιστεύτηκε τους στίχους του, όπως ''Το ακορντεόν'', ''3ος Παγκόσμιος'',
(Ο Πέτρος, ο Γιόχαν κι ο Χανς),
κι ένα κύκλο τραγουδιών,
''Τα Νέγρικα''.


Με τον ποιητή Δημήτρη Χριστοδούλου κάναμε το ''Καλημέρα Ήλιε'',
ενώ η γνωριμία μου με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο ήταν πραγματικά ένας Σταθμός και το ξεκίνημα μιας συνεργασίας, με την κυκλοφορία του δίσκου ''Ο σταθμός'

και στη συνέχεια με άλλες δουλειές, όπως οι 

''Θαλασσογραφίες'' 


και το ''Να 'χαμε τι να 'χαμε''.


Με την Κωστούλα Μητροπούλου γράψαμε τον ''Στρατιώτη'',



(Το εμβατήριο που τού 'μαθαν να λέει) και τον ''Δρόμο''.
Ο ''Δρόμος'' 

είναι το καλύτερό μου τραγούδι.
Αναφέρεται στην περίοδο της Κατοχής αλλά έχει μια εφαρμογή πιο καθολική, σε κάθε περίπτωση που ένας λαός αγωνίζεται για την ελευθερία του.
Ο δημιουργός άλλοτε είναι κοινωνικός, άλλοτε είναι πολιτικοποιημένος,
άλλοτε είναι ερωτικός.
Με αυτή την έννοια πιστεύω ότι έχω ένα ευρύ φάσμα στη δουλειά μου.


Άλλοτε έχω γράψει τραγούδια διαμαρτυρίας, άλλοτε έχω γράψει τραγούδια τρυφερά, όπως το ''Νανούρισμα'' (Θα κεντήσω
πάνω στου αλόγου σου τη σέλα)
και άλλοτε ερωτικά τραγούδια όπως το ''Σ' ακολουθώ''.


Είμαι ένας ευαίσθητος δέκτης γεγονότων και καταστάσεων
που ζούμε καθημερινά όλοι μας.
Γεγονότα και καταστάσεις όπως ο αγώνας του λαού μας,
ο αγώνας της εργατικής τάξης για το μεροκάματο, για καλύτερες συνθήκες ζωής, για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία.


Η στρατευμένη τέχνη είναι ο ελάχιστος φόρος τιμής στις χιλιάδες των φτωχών παιδιών, που πεινάνε, αγωνίζονται και σκοτώνονται καθημερινά.


Μάνος 
Λοΐζος

Σαν σήμερα,
το 1982, έφυγε από τη ζωή.