Οι υπουργοί της κυβέρνησης θα έστελναν τα παιδιά τους σ' αυτό εδω το σχολείο ; Ο Πατούλης, η Δουρου, ο Σγουρός και οι λοιποί που χθες δεν καταδεχτηκαν να συζητηθεί στο περιφερειακό συμβούλιο η αντισεισμική θωράκιση θα έστελναν τα παιδιά τους στα θρανία κάτω από κολώνες σαν κι αυτή της φωτό? Η είδηση εδω απο το Ριζοσπάστη
Εικόνα - σοκ σε σχολείο στο Μενίδι που λειτουργεί κανονικά!
Η κολόνα που φαίνεται στη φωτογραφία που δημοσιεύουμε είναι από το ισόγειο του 7ου Γυμνασίου Αχαρνών, που χτες λειτούργησε κανονικά και από σήμερα ξεκινούν τα μαθήματα. Δεν χρειάζονται πολλές περιγραφές για να καταλάβει, όποιος βλέπει τη φωτογραφία, την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου σχολικού κτιρίου.
Το πρόβλημα, βέβαια, όπως φάνηκε και από τη χτεσινή μέρα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, έχει έκταση. Σύμφωνα με στοιχεία που ακούστηκαν χτες από εκπροσώπους συλλόγων εκπαιδευτικών και άλλων φορέων στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, «δεν έχει γίνει κανένας αντισεισμικός έλεγχος σε καμία σχολική μονάδα του Μενιδίου»! Επιπλέον: «Στο 4ο Δημοτικό Σχολείο έχουν "φύγει" τσιμέντα και έχει ρωγμές, αλλά ο δήμος τούς είπε να μπουν μέσα. Το ίδιο ισχύει και στο 8ο, στο 14ο, στο 23ο στην Αυλίζα».
https://www.rizospastis.gr/page.do…
Εικόνα - σοκ σε σχολείο στο Μενίδι που λειτουργεί κανονικά!
Η κολόνα που φαίνεται στη φωτογραφία που δημοσιεύουμε είναι από το ισόγειο του 7ου Γυμνασίου Αχαρνών, που χτες λειτούργησε κανονικά και από σήμερα ξεκινούν τα μαθήματα. Δεν χρειάζονται πολλές περιγραφές για να καταλάβει, όποιος βλέπει τη φωτογραφία, την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου σχολικού κτιρίου.
Το πρόβλημα, βέβαια, όπως φάνηκε και από τη χτεσινή μέρα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, έχει έκταση. Σύμφωνα με στοιχεία που ακούστηκαν χτες από εκπροσώπους συλλόγων εκπαιδευτικών και άλλων φορέων στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, «δεν έχει γίνει κανένας αντισεισμικός έλεγχος σε καμία σχολική μονάδα του Μενιδίου»! Επιπλέον: «Στο 4ο Δημοτικό Σχολείο έχουν "φύγει" τσιμέντα και έχει ρωγμές, αλλά ο δήμος τούς είπε να μπουν μέσα. Το ίδιο ισχύει και στο 8ο, στο 14ο, στο 23ο στην Αυλίζα».
https://www.rizospastis.gr/page.do…
Σε παρέμβαση με αφορμή τη συζήτηση για τις αλλαγές στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο σημερινός πρύτανης του Κρατικού Πανεπιστημίου Λομονόσοφ της Μόσχας επιχειρεί μια σύγκριση των συστημάτων εξετάσεων, αλλά και γενικότερα της Εκπαίδευσης στη σημερινή καπιταλιστική Ρωσία, με τη σοβιετική περίοδο. Γράφει μεταξύ άλλων: «Ο άθλος του σοβιετικού συστήματος Εκπαίδευσης συνίστατο στο ότι έδινε πανίσχυρη βάση γνώσεων και αυτό έδινε με τη σειρά του εξαιρετικά καταρτισμένους μηχανικούς, μαθηματικούς, χημικούς (...) Κατείχαμε ηγετική θέση στον κόσμο σε πολλές σημαντικές κατευθύνσεις: Στο διάστημα, στην πυρηνική φυσική, στη χημεία, στην επεξεργασία (...) Στη συνέχεια όλα αυτά τα χάσαμε». Αν έχει μια αξία η μαρτυρία του, είναι επειδή αναγνωρίζεται η ανωτερότητα του σοσιαλιστικού συστήματος και στην Παιδεία. Σε μια περίοδο μάλιστα που τα επιτεύγματά του συκοφαντούνται και γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστεί ως «μονόδρομος» η μία ή η άλλη εκδοχή της υποβάθμισης της μόρφωσης και του ταξικού σχολείου.
Από:
Konstantinos Mpourxas
Με θέμα: «Κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία: Σε ευθεία αντίθεση με τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και προσδοκίες», μίλησε ο Γιάννης Δελής, μέλος της ΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης στην εκδήλωση της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ με θέμα «Πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις και οι θέσεις του ΚΚΕ» με ομιλητή τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα.
Παρατίθεται η ομιλία:
«Πάντα, το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς γεννάει όνειρα και ελπίδες.
Στις λαϊκές οικογένειες, όμως, φέρνει μαζί και περίσκεψη και άγχος για το πώς το αγαθό της Παιδείας θα γίνει κτήμα των παιδιών τους.
Αφού, ξέρουν καλά, πως από το νηπιαγωγείο μέχρι και το πανεπιστήμιο χρειάζονται αρκετά λεφτά για να σπουδάσεις.
Η αιτία απλή: Στον καπιταλισμό, η Παιδεία, όπως και άλλα αγαθά, αναγνωρίζονται ως κοινωνικά μόνο στα λόγια, αφού στην πράξη υπάρχουν ως εμπορεύματα.
Σε πανάκριβο εμπόρευμα μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο και η Παιδεία και μάλιστα, όσο αυτή ακριβαίνει τόσο φτωχαίνει το περιεχόμενό της για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Στο πανεπιστήμιο, η εμπορευματοποίηση επιταχύνει.
Το βλέπουμε στις εκρηκτικές ελλείψεις και τα χάλια των φοιτητικών εστιών, με το κόστος της φοιτητικής στέγης για πολλές λαϊκές οικογένειες να είναι απαγορευτικό για τις σπουδές των παιδιών τους.
Σε ένα πανεπιστήμιο-"επιχείρηση" χωράνε μόνο τα πανάκριβα εμπορεύματα της εκπαιδευτικής αγοράς, όπως τα διάφορα μεταπτυχιακά, τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά.
Σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο χωράνε να μπαινοβγαίνουν μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις για να το αξιοποιούν στις μπίζνες τους.
Σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο χωράνε να μπαινοβγαίνουν μόνο η ΕΕ και το ΝΑΤΟ για να προπαγανδίζουν τις σάπιες θέσεις τους, αλλά δεν χωρά το άσυλο, ούτε τα λαϊκά δικαιώματα.
Η Παιδεία-εμπόρευμα, όμως, προωθείται και στις υπόλοιπες βαθμίδες.
Περιορίζεται στο Λύκειο η γενική μόρφωση, σύμφωνα με τον απαράδεκτο νόμο Γαβρόγλου, τον οποίο η ΝΔ διατηρεί ουσιαστικά, νόμος που μετατρέπει το Λύκειο σε ένα ατέλειωτο εξεταστικό κέντρο και ήδη "τρίβουν τα χέρια" τους οι μεγάλοι φροντιστηριάρχες.
Η επέκταση της μαθητείας γίνεται κακοπληρωμένη σκληρή δουλειά στα εργοδοτικά κάτεργα.
Ενώ, η συρρίκνωση της Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑΛ, φανερώνει ότι αυτοί που σήμερα στερούν από τα παιδιά των ΕΠΑΛ τη μόρφωση αύριο, θα τους στερούν τα δικαιώματά τους στη δουλειά και τη ζωή.
Για τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, αυτά τα ανυπέρβλητα εμπόδια για τα παιδιά της λαϊκής πλειοψηφίας!
Τώρα, λοιπόν, είναι η σειρά της ΝΔ να έρθει για να χτίσει και αυτή πάνω στο αντιλαϊκό πλαίσιο που ετοίμασε ο ΣΥΡΙΖΑ, υπό την υψηλή εποπτεία, βεβαίως, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ!
Και επιθετικά προβάλει η ΝΔ την αυτονομία των σχολείων, το διαφοροποιημένο σχολικό πρόγραμμα, την αριστεία, τις ίσες ευκαιρίες και την επιχειρηματικότητα, την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζεται το δικό του έργο, με το οποίο έστρωσε το έδαφος για το βάθεμα της αντιλαϊκής επίθεσης και στην Εκπαίδευση.
Πολλά τα λόγια για τις ίσες ευκαιρίες στην Εκπαίδευση και από τη ΝΔ, αλλά τσιμουδιά από όλους τους για το δικαίωμα του λαού στην Παιδεία και για την ευθύνη του κράτους στην ισότιμη παροχή της σε όλα τα παιδιά.
Καμιά συγκεκριμένη δέσμευση για την κρατική χρηματοδότηση που βρίσκεται καθηλωμένη -για το ΝΑΤΟ δίνονται περισσότερα λεφτά-, τσιμουδιά για τη δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών, εγκληματική αδιαφορία για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων στην πιο σεισμογενή χώρα της Ευρώπης.
Και, τέτοιο καιρό, καραβάνια οι δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές να ξεκινάνε για κάθε γωνιά της πατρίδας μας, μιας και μόνιμοι διορισμοί χρόνια έχουν να γίνουν.
Και όταν νομοθετούν τη δίχρονη Προσχολική Αγωγή, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε η ΝΔ φροντίζουν να χρηματοδοτήσουν ένα τέτοιο εγχείρημα που προϋποθέτει κατάλληλα κτήρια και μόνιμο προσωπικό που δεν υπάρχουν.
Αποτέλεσμα, νήπια να στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα, σε ακατάλληλες αίθουσες, ακόμα και σε κοντέινερς, όπως εδώ στην Ευκαρπία, ή να αναγκάζονται να μετακινηθούν χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους με ευθύνη των γονιών τους.
Το ΚΚΕ, όμως, το ζήτημα της Προσχολικής Αγωγής δεν το περιορίζει μόνο στα στενά πλαίσια της "εναρμόνισης της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής", όπως κάνει η ΕΕ, προκειμένου απλώς οι γυναίκες να ενταχθούν με λιγότερες έγνοιες στην παραγωγή.
Για το ΚΚΕ, η Προσχολική Αγωγή σημαίνει πρώτα από όλα το δικαίωμα όλων των παιδιών στη διαπαιδαγώγηση, την κοινωνικοποίηση και την ολόπλευρη ανάπτυξή τους και γι' αυτό οφείλει το κράτος να την παρέχει ποιοτικά, δωρεάν και ενιαία σε όλα τα παιδιά, με σύγχρονο επιστημονικό πρόγραμμα και μόνιμο προσωπικό και όχι όπως θέλει ο κάθε δήμος.
Όσο για την Ειδική Αγωγή, οι ελλείψεις σε ειδικά σχολεία και εκπαιδευτικούς χτυπάνε κόκκινο με τους γονείς παιδιών με αναπηρία να κουβαλάνε μόνοι τους κάθε μέρα το δικό τους σταυρό, αφού η πλειοψηφία αυτών των παιδιών βρίσκεται εκτός ειδικών δομών.
Τελικά, πίσω από την προπαγανδιστική βιτρίνα των "ίσων ευκαιριών", δεν κρύβεται η σκληρή πραγματικότητα για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που δεν παίρνουν ολοκληρωμένη μόρφωση.
Και από πάνω, όταν έρθουν σε αυτά τα παιδιά οι δυσκολίες και η αποτυχία που γεννούν οι ταξικές ανισότητες, οι ευθύνες όλες να ρίχνονται στους ίδιους τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που ενώ τους δόθηκε η "ευκαιρία", αυτοί δεν την άρπαξαν.
Τέλος, θέλει προσοχή από τις λαϊκές οικογένειες η καραμέλα της αυτονομίας του σχολείου που "πρέπει να απελευθερωθεί από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του υπουργείου".
Γιατί, αυτό που επιδιώκουν είναι από τη μια το κάθε σχολείο να τα βγάζει πέρα μόνο του, αναζητώντας πόρους σε γονείς και χορηγούς, μιας και η κρατική χρηματοδότηση λιγοστεύει και από την άλλη, το πρόγραμμα του κάθε σχολείου να διαφοροποιείται, με σκοπό να μαθαίνουν άλλα εδώ και άλλα εκεί, ανάλογα πάντα με τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε σχολείου.
Πανταχού παρών, όμως, προορίζουν το μάθημα της επιχειρηματικότητας, όχι γιατί όλοι θα γίνουν επιχειρηματίες, αλλά για να προετοιμάζονται από μικροί οι μελλοντικοί εργαζόμενοι να σκέφτονται πρώτα για τους εργοδότες τους.
Κι όμως!
Είναι αναγκαίο σήμερα και ώριμο για το λαό ένα σύγχρονο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, ενιαίο δωδεκάχρονο για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.
Ένα σχολείο όπου το κράτος θα έχει την αποκλειστική ευθύνη στη λειτουργία του, ώστε όλα τα παιδιά να μορφώνονται και διαπαιδαγωγούνται ολόπλευρα στο ίδιο το σχολείο, χωρίς να τρέχουν όλο το απόγεμα και να ξοδεύονται για εξωσχολικές δραστηριότητες στον Αθλητισμό και την Τέχνη.
Ένα σχολείο που κανένα παιδί δεν θα χρειάζεται να το σταματά πριν τα 18 του χρόνια για να πάει να δουλέψει.
Για ένα τέτοιο σχολείο παλεύει το ΚΚΕ και γι' αυτό με σταθερότητα και συνέπεια υπερασπίζεται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του λαού μας».